Přejít na obsah
Plavidla.cz

scand boats 26 motor OMC 574


franta08

Doporučené příspěvky

omlouvám se velice za své neověřené myslím si, už to opravdu nikdy neudělám. Jsem každodením návštěvníkem tohoto fora, ale moc nepřispívám, právě kvůli panu davidovi, nic proti němu nemám a nikdy jsem ho neviděl. Jen jsem se snažil poradit člověku který o lodích ví ještě méně než já. Alespoň už ví jakou má z nohu a kde má olej. Loď s touto nohou jsem měl tři roky, prodával mi ji pán kolem 60 let a nic mi o ní neřekl, předtím jsem loď neměl a vždy jsem se bál nohu odklopit aby nedošlo k požkození spojky, když se nad tím zamýšlím opravdu fungovala i odklopená ,ale to jsem nikdy nezkoušel při nastertovaném motoru. Jak říkám ještě jednou se omlouvám za svůj příspěvek, doufal jsem že pokud napíšu myslím si tak to každý vezme jako osobní názor a né dogma, netušil jsem že toto forum je jen pro zkušené odborníky a každý kdo sem přispívá musí vědět o lodích vše jako pánové DAVID a BOOTCENTRUM. Ještě jednou se omlouvám a opravdu už sem nic nenapíšu. Jo a až příště pojedu k panu Sneiderovi nechat mu tam zase nějaký ten tisíc tak se nechám řádně poučit......
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže je vlastně chyba, že bootcentrum, pár dalších a já uvádíme blbý rady na správnou míru. To je dobrej postoj. Že takovejma radama může jinej něco zničit nebo naopak nevyužívat, to ti zřejmě uniká..


Jo a ještě se chechtám jedné poznámce, ale to si nechám pro sebe. Ještě se směje jeden.

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vite jak to je jo? (bootcentrum, david, zapotak) Jestli chcete nekomu prospet, tak se tu nehádejte a věnujte se problemu tak, aby v tom nebyl bordel. Uzitecny informace v zaplave nejakych stiznosti a obvinovani nikdo cist nechce.


Rikam to ted včas, abych to téma pak nemusel promazávat.


Dekuji. V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě se nehádám a určitě netvrdím že nepotřebuji opravit mnou uvedené nesmyslné informace, naopak rád se rád poučím, nikdo učený z nebe nespadl, a tolik znalostí v oboru tu dle mého názoru nemá nikdo jiný než vy dva,nicméně si myslím, že není třeba používat tak arogantní termíny. Tím končím :-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě se nehádám a určitě netvrdím že nepotřebuji opravit mnou uvedené nesmyslné informace, naopak rád se rád poučím, nikdo učený z nebe nespadl, a tolik znalostí v oboru tu dle mého názoru nemá nikdo jiný než vy dva,nicméně si myslím, že není třeba používat tak arogantní termíny. Tím končím :-)

Zbytečně se urážíš,jen jsem chtěl podat pravdivé info o tom jak to ve skutečnosti je,a nejenom tobě ale i ostatním,kteří to čtou a tím budete všichni chytřejší budete vědět jak věci spávně fugují a jak s nimi lze zacházet.

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do nohy vždy jen to co je tam určeno, jak už se psalo výše aby se to případně mohlo spojit s vodou, takže i ten TOTAL, dávám běžně tohle http://www.marinesport.cz/p/3099/prevodovy-olej-star-brite-90w-950ml , výměna každý rok.

Zase další koumák-píšeš,že do nohy vždy jen to,co je tam určeno,ano s tím plně souhlasím.Předpoklám že máš mercruser,typ alpha a její předchudce,ale tento uváděný olej má daleko do kvality originálního oleje,origo je plná syntetka-uváděný zřejmně nikoliv,tudíž obyčejný minerál a vyskozita je taky uplně jiná.Tudíž by bylo vhodné,když už radíte,pište,že nevíte co tam přesně patří,ale že vy používáte ...to a to.

Jen pro zajímavost-nesmíte věřit různým výrobcům druhovýroby,že právě ten jejich olej je vhodný do všech Z-náhonů!tak to bohužel NENI.

jeden příklad - před pár lety origo synt.olej od Quicksilvru mněl na své vignetě napsáno,že je vhodný pro Z-nohy Volvo a proto jej mnozí používali a bohužel i neznalí servismani do Z náhonů Volvo typů AQ DP.Při zničení jednoho zánovního Z-náhonu v záruce,byl tento poslán do Volva a tam záruka nebyla uznána právě s oduvodněním,že byl použit absolutně nevhodný olej,který není určen výrobcem pro tyto náhony!!Jak to dopadlo dále nevím,ale dotyčný mněl škodu cca 8000-EUR za novou Z-nohu. Všichni chceme ušetřit,ale když origo stojí u mne cca 650,-/někde i o 150 více/.Tak těžko může být stejná kvalita za mín než polovnu.

Tudíž zvašte všichni,co tam lejete!

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bootcentrum jdi se vycpat se svejma arogantnima prispevkama. Nechapu proc do kazdeho musis nacpat urazku. Je to porad dokola. Uz je to fakt trapny.

Trapně se můžou cítit pouze ti,kteří zde kážou bludy,já se snažím jen uvádět věci na správnou míru a zabránit tak dalším škodám poptávajících se. Ale vidím,že mnoha " KUTILUM" to není po chuti!

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trapně se můžou cítit pouze ti,kteří zde kážou bludy,já se snažím jen uvádět věci na správnou míru a zabránit tak dalším škodám poptávajících se. Ale vidím,že mnoha " KUTILUM" to není po chuti!

bootcentrum

Daleko trapnější je poskytování nepřesnejch až blbejch rad. Nebyl to teď zrovna 100% případ, ale poslední dobou se to tu šíří jako mor. Doporučuju v podávání "zaručených rad" více sebereflexe.

Uvědomte si, že každý se nezasekl na celý život u lodních motorů. Mnoho lidí co tady hledají rady či průběžnou radost ze svého koníčku šlo dál v profesionálním i soukromém životě. Mají vědomosti z jiných oborů, jejichž název vy ani neumíte vyslovit, nebo netušíte co to znamená. (Teď jsem úmyslně použil váš způsob konfliktní komunikace - znevažování jiného člena fóra)

 

Pokud se snažíte s oporou svých hlubších vědomostí z jednoho úzkého oboru dělat z těchto lidí blbce, tak vězte, že to vyznívá právě obráceně.

Zaštiťujete se tady uváděním věcí na pravou míru, ale příspěvky formulujete tak, abyste vždy někoho obvinili z neznalosti, ponížili či urazili. Příspěvky čtete jen letmo, hledáte v nich jen to, čemu rozumíte. Prezentujete se jako bojovníci za technickou pravdu, ale diskutující tady nechtějí bojovat, chtějí si tady připomenout oblast svého zájmu ve chvíli, kdy se mu nemohou věnovat opravdověji. Hledají tu informace, rady, ne odpovědi typu: "Kdybys nebyl debil, tak bys věděl že......"

 

Když si vypíšu odděleně vaše příspěvky, v každé druhém najdu nějakou zneuctívající poznámku k jednotlivci, nebo k širokému fóru. Už jste odradili mnoho přispěvovatelů. Nyní opět pravidelně se opakující situace, kdy se někdo v dobré víře osmělil k diskusi a vzápětí byl arogantně zkritizován.

A reakce našich technických pravdobijců? ".....Co se hned urážíš, vždyť nám jde jen o pravdu."

 

Není možné někoho urazit a pak házet vinu na něj, že to přece on se urazil.

 

Vaší aroganci tady staří a zkušení uživatelé fóra tolerují, protože je do určité míry kompenzovaná vědomostmi a zkušenostmi, které můžete poskytnout. Kdo ale není pravidelným návštěvníkem, ten tyhle okolnosti nezná a když cítí nevstřícnost, narážku či urážku, tak nemá chuť tady dál být.

 

Zamyslete se nad tím, proč se počet aktivních členů tohoto fóra nezvyšuje s počtem lodí přibývajících na vodě. Zřejmě zdejší prostředí nebude pro nováčky příjemné.

Zpytujte svědomí, jestli na tom nemáte svůj podíl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi pojdme z box ringu zpet k mistu, kde si piseme o spolecne zalibe. Vzdyt dnes v zajmu prodeje davaji zavadejici informace vyrobci oleju i motoru (u aut long-life nesmysl), v zajmu uziveni servisu se predepisuji nesmyslne servisy ("nejpozdeji rocne bez ohledu na mth u nedegradujicich casti") a smyslne ukony jsou vynechany (u aut - Skoda tlak klima, vycisteni a rozhybani brzd). Takze spolehat se na predpisy na etiketach a doporuceni vyrobcu nemusi byt vzdy nejlepsi cesta. Uvedu priklad: dnes se hodne resi usady karbonu na ventilech a pistu. Vif, Shell a Benzina zverejnuji sve zazracne testy. Po vlastnim dvouletem zkouseni na lodaku, motorce a aute mohu rici, ze karbon zustava, ne ze dokonce mizi. Evinrude prodava spray na odkarbonovani za chodu behem ca hodiny. Funguje (zkouseno v misce), uvolnuje ale velke castice. Jak pak tyhle tvrde castice prospeji valci a ventilum za chodu nechci domyslet. Kvuli bios... v palivu vyrobci doporucuji na zimu vypustet pslivovou soustavu. Uz neuvadeji, ze pryz tvrdne, degraduje a napr. membrana v palivovem cerpadle se dle meho mereni stahne o 5 % (s benzinem zpet po case nabobtna). Takze zase polopravda, vyber mensiho zla. Pritom staci poradit dat tam na zimu benzin bez bios.. Omlouvam se za tento dlouhy vylev, jen jsem chtel naznacit, ze zijeme v dobe klamnych ci neuplnych informaci ze vsech stran a kazdy jim verime vice ci mene a mame vlastni pravdy. Ja mam tu osobni psychickou smulu, ze vse overuji 3x a obcas slouzim vice strojum, nez naopak.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

poradí někdo jaký tedy mám koupit olej do te starší zet nohy mádvě náplně,když ale rozočím horní šroub plnícího otvoru začne se mi tlačit olej ven je to asi spojene s motorem a ten olej se mi tlačí z něj spodní nápln jsem vypustil asi 1 litr oleje jaký mám nalít abych to nezničil je to noha omc z roku 78
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musíš ze zeptat jinak. Tak, abys dal větší šanci místní kritice.

Třeba takhle: "Proč jsou marine oleje tak drahý, přece převodovka jako převodovka, olej jako olej. V noze jsou 3 ozubená kolečka se šikmým ozubením, možná hypoidním, tak tam, prostě dám osvědčený PP90H a ušetřím!"

Rozpoutá se peklo, ale něco se možná dozvíš.

Podle mne tady ale odpověď už padla. Já Ti neporadím, Z nohu jsem nikdy neměl. Teoreticky bych Ti poradil, moje znalosti tribotechniky by na to bohatě stačily, ale to by tu zapůsobilo jako červenej hadr na bejky.

Vyber si výrobce olejů, kterému věříš, najdi v jeho sortimentu olej pro příslušné použití a ten pořiď.

Nebo zajdi do avaryachtu, tam Ti poradí.

Hlavně se nenech vyblbnout, že když tam nedáš ten jediný správný olej na světě, tedy ten co používá bootcentrum, tak že se Ti to při první plavbě zadře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

poradí někdo jaký tedy mám koupit olej do te starší zet nohy mádvě náplně,když ale rozočím horní šroub plnícího otvoru začne se mi tlačit olej ven je to asi spojene s motorem a ten olej se mi tlačí z něj spodní nápln jsem vypustil asi 1 litr oleje jaký mám nalít abych to nezničil je to noha omc z roku 78

Pokud budeš poslouchat takové hlupce jak se jeví Lubo,díky svým neustálým výpadůmr,který ti taky nepřímo radí "nalej tam PP90H"tak tu le.řazenou nohu rozhodně odděláš.

Ale já ti neřeknu co tam dát,nebot jak shora zjistíš,jsem tě žádal o zaslání fota tvé Z-nohy,abych ti mohl 100%poradit,stále se jen vyptáváš,ale sám pro to neuděláš ani to nejmenší.Věř si tedy takovým amaterům typu Lubor.

Končím s tímto tématem.

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bootcentrum, to jsem přesně čekal, že překroutíš co jsem napsal jen abys mohl dál napadat. Ty prostě bez těch urážek neumíš komunikovat. Nepoznáš nadsázku, legraci, nečteš pozorně, vyskakuješ jak čertík z krabičky.

Místo abys rozporoval něco konkrétního, co jsem napsal, tak napíšeš další obecné urážky. Neznáš mne, udělal sis na mne obrázek svým čtením každého pátého slova, vůbec nevnímáš co píšu.

To, že jsi mne několikrát ocejchoval urážlivým pojmenováním mne nyní opravňuje sdělit Ti, že Tě vnímám jako arogantní zahořklou osobu, která okolo sebe prská jedovou slinu v zoufalé snaze udržet svou vyprchávající prestiž.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do nohy vždy jen to co je tam určeno, jak už se psalo výše aby se to případně mohlo spojit s vodou, takže i ten TOTAL, dávám běžně tohle http://www.marinesport.cz/p/3099/prevodovy-olej-star-brite-90w-950ml , výměna každý rok.

Zase další koumák-píšeš,že do nohy vždy jen to,co je tam určeno,ano s tím plně souhlasím.Předpoklám že máš mercruser,typ alpha a její předchudce,ale tento uváděný olej má daleko do kvality originálního oleje,origo je plná syntetka-uváděný zřejmně nikoliv,tudíž obyčejný minerál a vyskozita je taky uplně jiná.Tudíž by bylo vhodné,když už radíte,pište,že nevíte co tam přesně patří,ale že vy používáte ...to a to.

Jen pro zajímavost-nesmíte věřit různým výrobcům druhovýroby,že právě ten jejich olej je vhodný do všech Z-náhonů!tak to bohužel NENI.

jeden příklad - před pár lety origo synt.olej od Quicksilvru mněl na své vignetě napsáno,že je vhodný pro Z-nohy Volvo a proto jej mnozí používali a bohužel i neznalí servismani do Z náhonů Volvo typů AQ DP.Při zničení jednoho zánovního Z-náhonu v záruce,byl tento poslán do Volva a tam záruka nebyla uznána právě s oduvodněním,že byl použit absolutně nevhodný olej,který není určen výrobcem pro tyto náhony!!Jak to dopadlo dále nevím,ale dotyčný mněl škodu cca 8000-EUR za novou Z-nohu. Všichni chceme ušetřit,ale když origo stojí u mne cca 650,-/někde i o 150 více/.Tak těžko může být stejná kvalita za mín než polovnu.

Tudíž zvašte všichni,co tam lejete!

 

bootcentrum

No vždyť jsem napsal, že JA dávám to co je na odkazu a ne aby to tam taky cpal. Dávám jej tam co mám Z nohu takže jen pár let a kupodivu zatím bez nějakého poškození.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...