franta08 Zveřejněno 26. Červen 2017 Sdílet Zveřejněno 26. Červen 2017 má někdo tento motor u lodě? nemohu najít kam má vest hadička od ukazatele rychlosti který je na palubní desce a od něj vede trubička do zadní části lodě nevím kam patří nasrčit,puvodní majitel ji nechal volně viset u motoru, kdo ví kam napojit poradte Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 27. Červen 2017 Sdílet Odesláno 27. Červen 2017 No jestli to je trubička tak bys měl mít na zadním čele podtlakovej průtokoměr a pokud je tam jen volně pověšené tak jej zřejmě neměl předchozí majitel osazen nebo ho urazil a už to neřešil. A s motorem to nemá nic společného. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 27. Červen 2017 Sdílet Odesláno 27. Červen 2017 Pokud jde z rychloměru hadička - patří na pitotku,většinou umístěnou na zrcadle lodě a samozřejmně její konec ústí pod dno lodě.bootcentrum Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
franta08 Odesláno 27. Červen 2017 Autor Sdílet Odesláno 27. Červen 2017 když do trubičky fouknu tak vytlačím 10 km v hodině když nasávám nevytlačím nic , zeptám se na ten prutokoměr mus íbýt ponořený pod vodou? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 27. Červen 2017 Sdílet Odesláno 27. Červen 2017 Žádnej průtokoměr a žádnej podtlak. Trubka s dírkou, otočenou proti směru jízdy a pod úrovní dna. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 27. Červen 2017 Sdílet Odesláno 27. Červen 2017 Ten senzor vypadá takto:U závěsných motorů je v noze dírka, napojená na trubičku a tam jde hadička k budíku snad taky napojit. Těch 10 na nafouknutí pusou odpovídá, měl jsem to taky tak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
franta08 Odesláno 27. Červen 2017 Autor Sdílet Odesláno 27. Červen 2017 tak to mám navleci hadičku od rychloměru na slabou trubičku a tu připevnit na dno a natočit proti směru jízdy?co voda která do ní vnikne nepoškodí rychloměr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 27. Červen 2017 Sdílet Odesláno 27. Červen 2017 Do rychloměru se voda nedostane. Jen se v hadičce dynamikou vody vytvoří tlak.Ten originál snímač je dělaný na to, aby se tak snadno nezanesl, což u prosté trubičky proti směru jízdy bude problém. Pokud nemáš nějaký extra důvod, proč udržovat v chodu tenhle rychloměr (třeba jako retro), tak se na to vykašli. Nepřesnost je zoufalá, každou chvilku to neukazuje, protože je to omotané bordelem, do 10km neukazuje.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 27. Červen 2017 Sdílet Odesláno 27. Červen 2017 Ještě mne napadlo, máš tam Z nohu? Není třeba v ní dírka na tenhle rychloměr, jako u přívěsáků? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 27. Červen 2017 Sdílet Odesláno 27. Červen 2017 Jak píše Lubor, pokud nemáš nějaký extra důvod to ta mít tak to vyměň za GPS rychloměr http://www.elektrolode.cz/12372-rychlomery/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
franta08 Odesláno 28. Červen 2017 Autor Sdílet Odesláno 28. Červen 2017 mám tam Z nohu prohledal jsem ale kam by šla dát hadička jsem nenašel..ještě mám problem když týden nestartuji tak dlouho trvá než dojde benzin do motoru asi spadne do nádrže chtěl jsem dát ruční pumpičku že bych připumpoval ale neprotlačí přes čerpadlo benzínu na motoru, motor OMC 191KW benzín Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 28. Červen 2017 Sdílet Odesláno 28. Červen 2017 Z čeho usuzuješ, že benzín spadnul? Z toho, že to špatně startuje?Proč myslíš, že čerpadlo nepustí skrz sebe benzín, měl jsi jeho výstup při zkoušce odpojený? Pokud ne, mohly být v tu chvíli plovákové komory plné a benzín neměl kam téci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 28. Červen 2017 Sdílet Odesláno 28. Červen 2017 mám tam Z nohu prohledal jsem ale kam by šla dát hadička jsem nenašel..ještě mám problem když týden nestartuji tak dlouho trvá než dojde benzin do motoru asi spadne do nádrže chtěl jsem dát ruční pumpičku že bych připumpoval ale neprotlačí přes čerpadlo benzínu na motoru, motor OMC 191KW benzínPošli fotky motoru a z-nohy na můj mail.Jinak je nesmysl,že by benzín zapadal zpět do nádrže-to není konstrukčně možné,jedině,že bys tam mně nějaký mně neznámý karbes!Nejspíš bude AC pumpa na konci životnosti!Kde ti stojí lod?Zkusím pro tebe něco vymyslet.kontakt. bootcentrum@seznam.cz bootcentrum Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
franta08 Odesláno 29. Červen 2017 Autor Sdílet Odesláno 29. Červen 2017 chtěl jsem mezi nádrž a karburátor vložit ruční pumpičku že bych po delším stání pomohl doplnit benzín jako to měli motory u aut .když startuji po delší době trvá 2 minuty než motor chytne, jezdím li často stačí otočit klíčkem na 3 vteřiny.čerpadlo které dodává naftu je však poháněno motorem tak že pokud dám ruční pumpu a chtěl bych pumpovat tak to čerpadlo přes sebe nepustí protože se neotáčí motor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 29. Červen 2017 Sdílet Odesláno 29. Červen 2017 divim se, ze to vubec nastartuje, kdyz do karburatorů posilas naftu 😎pointou meho dotazu byla otazka jak bylo prokazano, ze benzin z karburatorů mizí. Pokud nejde dopumpovat, pak mohou byt plovakove komory plne a spatny srart je zpusobeny necim jinym. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
franta08 Odesláno 29. Červen 2017 Autor Sdílet Odesláno 29. Červen 2017 myslím si že se asi za týden či 14 dní benzin v karburátoru vypaří to je u aut běžné,jezdím li často stačí 3-4 vteřinky a motor běží ta pumpička tam asi nepujde neprotlačí mi palivo přes čerpadlo ktere otevře jen když se otáčí motor at ho dám za čerpadlo nebo před čerpadlo nikdy z nádrže pumpičkou nenasaje musel bych asi mít přídavnou nádržku s benzinem u motoru a z ní pumpičkoui doplnit do karburátoru ale i to by asi dělalo problem kdyby to bylo na stejnou hadičku od čerpadla čerpadlo by to mohlo tlačit do teto přídavne nádržky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 29. Červen 2017 Sdílet Odesláno 29. Červen 2017 Chtěl jsem pomoci s racionálním postupem zjištění problému krok za krokem. Ale pokud se budeme dohadovat o domněnkách, tak se nikam nedostanem.Je mi divný, že u karburátorového motoru s mechanickým čerpadlem benzínu není páčka pro ruční napumpování a že by pumpa nepropustila benzín násilím pumpovaný ve směru ke karburátoru. Dej to bootcentru, ten Ti to dá do pořádku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 29. Červen 2017 Sdílet Odesláno 29. Červen 2017 .....když startuji po delší době trvá 2 minuty než motor chytne.........jezdím li často stačí 3-4 vteřinky a motor běžíPřesně takhle se chovala moje karburátorová Honda. Problém u ní byl v automatickém sytiči, který si bere benzín někde jinde z plovákové komory a to zřejmě zrovna tam, co si sedají bio příměsi. Plovákové komory byly po 14 dnech plné, nebo se jen lehce dopumpovalo, ale motor špatně startoval. Pokud jsem před startováním plovákové komory vypustil a napumpoval čerstvý benzín, chytlo to na první protočení.Pořád považuju za neověřenou Tvou hypotézu, že se benzín z karburátorů ztrácí a že trvá 2 minuty, nežli se tam startováním dočerpá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Robert Odesláno 29. Červen 2017 Sdílet Odesláno 29. Červen 2017 Jestli to skutecne trva 2 minuty nez chytne tak by se mozna vyplatilo preklemovat kontakt co blokuje startovani kdyz mas zarazeno a aspon by ses chvili projel zadarmo 😉 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
franta08 Odesláno 3. Červenec 2017 Autor Sdílet Odesláno 3. Červenec 2017 ještě jsem objevil na Z noze nahoře otvor na plnění olejem. je to norská lod scand boats 26 motor OMC je tam v norštině nápis olejová nápln, jaký se má dávat olej a kolik ví někdo ,jsem nováček a neznám přesně princip pohonu lodního šroubu , je hnaný proudem vody nebo je tam mechanický převod od motoru je jako by hardyho spojka při zvednutí nohy se rozpojí mohl by někdo popsat přesnější princip pohonu mohu za jízdy a při zapnutem motoru zvedat a sklápět Z nohu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 3. Červenec 2017 Sdílet Odesláno 3. Červenec 2017 Prosím Tě, k čemu to chceš vědět. Neber to prosím špatně, ale podle toho co píšeš je Ti technika zcela cizí a podle mne nemá smysl Ti nic vysvětlovat. To na co se ptáš člověk ze základním citem pro techniku pozná z prohlídky mechanismu. Kdo to nepozná, ten je evidentně pro techniku cizí a považuju za marné až možná nebezpečné, aby se o nějaký zásah sám pokoušel. Akorád si to zničíš. Do nohy vede hřídel, která se točí když se točí motor. Hardyho spojka není mechanismus, který by sloužil k odpojení pohonu, ale je to jen pružný člen dvou navazujících hřídelí, který má kompenzovat jejich nesousost. V noze je stálý převod na dvě kuželová ozubená kola a mechanismus, který propojí výstupní hřídel s jedním či druhým kolem (dopředu, dozadu). Převodovka v noze je plná oleje, plní se to natlačením oleje spodním otvorem až po horní otvor. Olej speciální pro převodovky lodních motorů. Speciální je hlavně tím, že umí emulgovat s vodou a zajistit mazání i když se do převodovky nějaká voda dostane.https://www.youtube.com/watch?v=5XheFfZGGN8 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zapotak Odesláno 4. Červenec 2017 Sdílet Odesláno 4. Červenec 2017 Ahoj, jestli se nepletu tak si myslím, že máš na lodi nohu omc, starší verzi. Měl jsem ji také, rozhodně nezvedej nohu za plavby máš pravdu že je tam jakási ,spíš zubová než hardy spojka, která odpojí hřídel od motoru když nohu zvedneš, dle mého při odlehčení hrozí přetočení motoru a při zaklápění poškození spojky a každopádně to k ničemu není protože se lodní šroub zastaví. Co se týče oleje tak pokud je to ta noha o které píši tak tam jsou oleje dva, v horní části speciální lodní převodový a ve spodní části ještě speciálnější , protože to má elektrické řazení. Jo a ještě je součástí nohy propeler chlazení motoru tudíž když se noha po zvednutí zastaví tak ti přestane kolovat chladící voda v okruhu. Takže nezvedat nohu za jízdy ani omylem. TEDA POKUD JE TO TA NOHA CO MYSLIM. Možná by pomohlo alespoň foto Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
franta08 Odesláno 4. Červenec 2017 Autor Sdílet Odesláno 4. Červenec 2017 jo je to ta noha starší děkuju oběma za rady oběma jsem v tomuplný nováček Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 4. Červenec 2017 Sdílet Odesláno 4. Červenec 2017 Ahoj, jestli se nepletu tak si myslím, že máš na lodi nohu omc, starší verzi. Měl jsem ji také, rozhodně nezvedej nohu za plavby máš pravdu že je tam jakási ,spíš zubová než hardy spojka, která odpojí hřídel od motoru když nohu zvedneš, dle mého při odlehčení hrozí přetočení motoru a při zaklápění poškození spojky a každopádně to k ničemu není protože se lodní šroub zastaví. Co se týče oleje tak pokud je to ta noha o které píši tak tam jsou oleje dva, v horní části speciální lodní převodový a ve spodní části ještě speciálnější , protože to má elektrické řazení. Jo a ještě je součástí nohy propeler chlazení motoru tudíž když se noha po zvednutí zastaví tak ti přestane kolovat chladící voda v okruhu. Takže nezvedat nohu za jízdy ani omylem. TEDA POKUD JE TO TA NOHA CO MYSLIM. Možná by pomohlo alespoň fotoJen aby jsi kazal prvdu a nikoliv bludy - ta popisovaná Z-noha OMC z 60 a 70 let min.století má vždy spojku s "prsty" u které nikdy nemuže dojít k odpojení motoru,při zvedání nohy je stále v záběru!! Ale pozor pokud noha není dole na dorazech,je možno přeplouvat mělčiny s přizvednutou nohou,ale pouze VOLNOBEHEM motoru, jinak dojde k vážnému poškození celého zvedacího systému! bootcentrum Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
franta08 Odesláno 4. Červenec 2017 Autor Sdílet Odesláno 4. Červenec 2017 tak jsem na tý noze našel plnicí otvory jak ve spodní části tak nahoře v horní části je asi normální převodový olej a v te spodní ten speciální asi ho vyměním protože je tam asi dlouho ,poradte kde ho seženu .jen nevím kolik se tam vejde.to ozubení nohy otáčí vrtulí i když je malinko zvednutá ale raději budu nechávat při chodu motoru dole,na napojení nohy na motor je ještě jeden plnicí otvor asi take převodový olej, a teke pohon nohy nahoru a dolu má plnicí otvor je tam olej a nápis anglicky přeložil jsem jenom něco o 4 cyklech náplně oleje Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.