Přejít na obsah
Plavidla.cz

scand boats 26 motor OMC 574


franta08

Doporučené příspěvky

Do rychloměru se voda nedostane. Jen se v hadičce dynamikou vody vytvoří tlak.

Ten originál snímač je dělaný na to, aby se tak snadno nezanesl, což u prosté trubičky proti směru jízdy bude problém. Pokud nemáš nějaký extra důvod, proč udržovat v chodu tenhle rychloměr (třeba jako retro), tak se na to vykašli. Nepřesnost je zoufalá, každou chvilku to neukazuje, protože je to omotané bordelem, do 10km neukazuje....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám tam Z nohu prohledal jsem ale kam by šla dát hadička jsem nenašel..ještě mám problem když týden nestartuji tak dlouho trvá než dojde benzin do motoru asi spadne do nádrže chtěl jsem dát ruční pumpičku že bych připumpoval ale neprotlačí přes čerpadlo benzínu na motoru, motor OMC 191KW benzín
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám tam Z nohu prohledal jsem ale kam by šla dát hadička jsem nenašel..ještě mám problem když týden nestartuji tak dlouho trvá než dojde benzin do motoru asi spadne do nádrže chtěl jsem dát ruční pumpičku že bych připumpoval ale neprotlačí přes čerpadlo benzínu na motoru, motor OMC 191KW benzín

Pošli fotky motoru a z-nohy na můj mail.Jinak je nesmysl,že by benzín zapadal zpět do nádrže-to není konstrukčně možné,jedině,že bys tam mně nějaký mně neznámý karbes!Nejspíš bude AC pumpa na konci životnosti!Kde ti stojí lod?Zkusím pro tebe něco vymyslet.

kontakt. bootcentrum@seznam.cz

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chtěl jsem mezi nádrž a karburátor vložit ruční pumpičku že bych po delším stání pomohl doplnit benzín jako to měli motory u aut .když startuji po delší době trvá 2 minuty než motor chytne, jezdím li často stačí otočit klíčkem na 3 vteřiny.čerpadlo které dodává naftu je však poháněno motorem tak že pokud dám ruční pumpu a chtěl bych pumpovat tak to čerpadlo přes sebe nepustí protože se neotáčí motor.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

myslím si že se asi za týden či 14 dní benzin v karburátoru vypaří to je u aut běžné,jezdím li často stačí 3-4 vteřinky a motor běží ta pumpička tam asi nepujde neprotlačí mi palivo přes čerpadlo ktere otevře jen když se otáčí motor at ho dám za čerpadlo nebo před čerpadlo nikdy z nádrže pumpičkou nenasaje musel bych asi mít přídavnou nádržku s benzinem u motoru a z ní pumpičkoui doplnit do karburátoru ale i to by asi dělalo problem kdyby to bylo na stejnou hadičku od čerpadla čerpadlo by to mohlo tlačit do teto přídavne nádržky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtěl jsem pomoci s racionálním postupem zjištění problému krok za krokem. Ale pokud se budeme dohadovat o domněnkách, tak se nikam nedostanem.Je mi divný, že u karburátorového motoru s mechanickým čerpadlem benzínu není páčka pro ruční napumpování a že by pumpa nepropustila benzín násilím pumpovaný ve směru ke karburátoru. Dej to bootcentru, ten Ti to dá do pořádku.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.....když startuji po delší době trvá 2 minuty než motor chytne.........jezdím li často stačí 3-4 vteřinky a motor běží

Přesně takhle se chovala moje karburátorová Honda. Problém u ní byl v automatickém sytiči, který si bere benzín někde jinde z plovákové komory a to zřejmě zrovna tam, co si sedají bio příměsi. Plovákové komory byly po 14 dnech plné, nebo se jen lehce dopumpovalo, ale motor špatně startoval. Pokud jsem před startováním plovákové komory vypustil a napumpoval čerstvý benzín, chytlo to na první protočení.

Pořád považuju za neověřenou Tvou hypotézu, že se benzín z karburátorů ztrácí a že trvá 2 minuty, nežli se tam startováním dočerpá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ještě jsem objevil na Z noze nahoře otvor na plnění olejem. je to norská lod scand boats 26 motor OMC je tam v norštině nápis olejová nápln, jaký se má dávat olej a kolik ví někdo ,jsem nováček a neznám přesně princip pohonu lodního šroubu , je hnaný proudem vody nebo je tam mechanický převod od motoru je jako by hardyho spojka při zvednutí nohy se rozpojí mohl by někdo popsat přesnější princip pohonu mohu za jízdy a při zapnutem motoru zvedat a sklápět Z nohu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prosím Tě, k čemu to chceš vědět. Neber to prosím špatně, ale podle toho co píšeš je Ti technika zcela cizí a podle mne nemá smysl Ti nic vysvětlovat. To na co se ptáš člověk ze základním citem pro techniku pozná z prohlídky mechanismu. Kdo to nepozná, ten je evidentně pro techniku cizí a považuju za marné až možná nebezpečné, aby se o nějaký zásah sám pokoušel. Akorád si to zničíš.

 

Do nohy vede hřídel, která se točí když se točí motor. Hardyho spojka není mechanismus, který by sloužil k odpojení pohonu, ale je to jen pružný člen dvou navazujících hřídelí, který má kompenzovat jejich nesousost. V noze je stálý převod na dvě kuželová ozubená kola a mechanismus, který propojí výstupní hřídel s jedním či druhým kolem (dopředu, dozadu).

Převodovka v noze je plná oleje, plní se to natlačením oleje spodním otvorem až po horní otvor. Olej speciální pro převodovky lodních motorů. Speciální je hlavně tím, že umí emulgovat s vodou a zajistit mazání i když se do převodovky nějaká voda dostane.

https://www.youtube.com/watch?v=5XheFfZGGN8

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, jestli se nepletu tak si myslím, že máš na lodi nohu omc, starší verzi. Měl jsem ji také, rozhodně nezvedej nohu za plavby máš pravdu že je tam jakási ,spíš zubová než hardy spojka, která odpojí hřídel od motoru když nohu zvedneš, dle mého při odlehčení hrozí přetočení motoru a při zaklápění poškození spojky a každopádně to k ničemu není protože se lodní šroub zastaví. Co se týče oleje tak pokud je to ta noha o které píši tak tam jsou oleje dva, v horní části speciální lodní převodový a ve spodní části ještě speciálnější , protože to má elektrické řazení. Jo a ještě je součástí nohy propeler chlazení motoru tudíž když se noha po zvednutí zastaví tak ti přestane kolovat chladící voda v okruhu. Takže nezvedat nohu za jízdy ani omylem. TEDA POKUD JE TO TA NOHA CO MYSLIM. Možná by pomohlo alespoň foto
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, jestli se nepletu tak si myslím, že máš na lodi nohu omc, starší verzi. Měl jsem ji také, rozhodně nezvedej nohu za plavby máš pravdu že je tam jakási ,spíš zubová než hardy spojka, která odpojí hřídel od motoru když nohu zvedneš, dle mého při odlehčení hrozí přetočení motoru a při zaklápění poškození spojky a každopádně to k ničemu není protože se lodní šroub zastaví. Co se týče oleje tak pokud je to ta noha o které píši tak tam jsou oleje dva, v horní části speciální lodní převodový a ve spodní části ještě speciálnější , protože to má elektrické řazení. Jo a ještě je součástí nohy propeler chlazení motoru tudíž když se noha po zvednutí zastaví tak ti přestane kolovat chladící voda v okruhu. Takže nezvedat nohu za jízdy ani omylem. TEDA POKUD JE TO TA NOHA CO MYSLIM. Možná by pomohlo alespoň foto

Jen aby jsi kazal prvdu a nikoliv bludy - ta popisovaná Z-noha OMC z 60 a 70 let min.století má vždy spojku s "prsty" u které nikdy nemuže dojít k odpojení motoru,při zvedání nohy je stále v záběru!! Ale pozor pokud noha není dole na dorazech,je možno přeplouvat mělčiny s přizvednutou nohou,ale pouze VOLNOBEHEM motoru, jinak dojde k vážnému poškození celého zvedacího systému!

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem na tý noze našel plnicí otvory jak ve spodní části tak nahoře v horní části je asi normální převodový olej a v te spodní ten speciální asi ho vyměním protože je tam asi dlouho ,poradte kde ho seženu .jen nevím kolik se tam vejde.to ozubení nohy otáčí vrtulí i když je malinko zvednutá ale raději budu nechávat při chodu motoru dole,na napojení nohy na motor je ještě jeden plnicí otvor asi take převodový olej, a teke pohon nohy nahoru a dolu má plnicí otvor je tam olej a nápis anglicky přeložil jsem jenom něco o 4 cyklech náplně oleje
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...