Přejít na obsah
Plavidla.cz

vyvážení vrtule


tove

Doporučené příspěvky

  • 7 months later...
Pratele, abych nezakladal nove tema, tak to hodim sem. Od doby co sem predloni v nemecku nakopnul vrtuli na me lodi ( primej nahon) tak prava strana na volnobeh drnci. Je to jak slyset, tak citit lehounke vibrace. Jakmile ale malinko pridam plyn a zvednu otacky motoru, staci o 100, tak vse zmizi a je klid. Minulou zimu byla provedena generalka prevodovky, protoze to udajme meli delat spatny loziska. Nakopnuta vrtule byla srovnana a lehce vyvazena. No co se tyce prevodovky, tak to byla zbytecna investice, ale budiz, mam doma sadu dobrejch lozisek a zgeneralkovanou prevodovku. Nicmene letos sem poveril servis, at to konecne vyresej, protoze nemam rad kdyz neco dela veci, ktere by nemelo. A informace je takova, ze prej je vse v poradku, ulozeni, spojka a ze prej to dela vrtule, abych ji vymenil za novou. Nechci vyhodit zase prachy zbytecne, nema s tim nekdo zkusenosti??
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nakopnuta vrtule byla srovnana a lehce vyvazena.

Děsil by mě pojem "lehce vyvážena":

 

Existují dva způsoby vyvažování, statický a dynamický. Dynamické vyvažování je pochopitelně přesnější a efektivnější s obvyklou přesností na gram. Statické vyvažování je z nouze ctnost, to se pouze vyvažovaný objekt umístí na tyč a čeká se, zda se vlastní vahou překlopí: Poté se zákazníkovi (Němci na to mají označení Kunde, česky to zní podobně) vystaví účet a vyvážení je hotovo. Při dynamickém vyvažování se objekt nuceně roztočí a snímači dynamických rázů se měří s vysokou přesností nevyváženost. Lze tak rozpoznat nejenom váhové rozdíly mezi jednotlivými listy, ale i možný geometrický posun a tím i rozložení hmotností.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nakopnuta vrtule byla srovnana a lehce vyvazena.

Děsil by mě pojem "lehce vyvážena":

 

Existují dva způsoby vyvažování, statický a dynamický.

Ano spojenim lehce vyvazena sem myslel staticke vyvazeni. Bohuzel sem to neresil sam, nechal sem na specializovane firme na lode a ve finale po pulrocnim stani na suchu sem sel malem na vodu s nakopnutejma vrtulema, protoze se nic nedelo a na vrtulich se zaclo i pres moje urgence delat dva tedjny pred spustenim. No nic letos to preziju, stejne chci zajet dolu na Labe tak mozna zase trefim neco pod vodou tak nema cenu uplne resit dokonalost, na vode zkusim vule a serizeni vycentrovani motoru jestli budu schopen to poladit a holt pak ty vrtule se vyresej pristi rok. A bohuzel to je presne tak jak pises, u nas si jenom ceska kunda.

 

Davide, to je i muj nazor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...