Lubor Zveřejněno 30. Březen 2017 Sdílet Zveřejněno 30. Březen 2017 (upraveno) Pro mnohé to je samozřejmé, ale někomu by to třeba mohlo pomoci.Lodní přívěs výrazně pruží a pokud bychom za předpokladu rovného kýlu lodě nastavili kýlové rolny při nezatíženém přívěsu do přímky, pak bude loď stát prakticky jen na těch prostředních a ty krajní neponesou žádnou váhu. Píšu o uložení na kýlové rolny, ne na podélníky.U mé lodě těžké 1,3t a přívěsu s podélníkama 120x40x3 jsem musel výšku rolen nastavit tak, abych při uložení lodě měl podélníky prohnuté cca o 1,5cm. Tím je docíleno, že i krajní rolny nesou stejnou váhu jako ty prostřední. Kolega zběhlejší ve výpočtech došel teoreticky ke stejné hodnotě.Takže přívěs, který není pod lodí prohnutý nemá správně nastavěné opěry a váha lodě není dobře rozložená. Těch mých 1,5cm je krásně vidět i při pohledu z boku. Upraveno 30. Březen 2017 uživatelem Lubor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
my65hp Odesláno 30. Březen 2017 Sdílet Odesláno 30. Březen 2017 tak tomu vůbec nerozumím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 30. Březen 2017 Sdílet Odesláno 30. Březen 2017 Je to jednoduchý. Vlek se podélně prohýbá. Takže jestli nechceš, aby loď většinou váhy seděla na prostředních rolnách u nápravy, tak ty krajní musíš trochu zvednout. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
my65hp Odesláno 30. Březen 2017 Sdílet Odesláno 30. Březen 2017 no já zvednu ty boční desky na kterých sedí loď. Jinak kýl mám jako prase takže lodi to je jedno . Proto moc nechápu k čemu to je dobrý Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 31. Březen 2017 Autor Sdílet Odesláno 31. Březen 2017 Pomáhá to např. při spouštění a natahování lodě. Když je váha rozložená, rolny se lépe točí.Když pak loď sedí většinou váhy na prostředních rolnách a Ty jí přikurtuješ, tak tím dále zvýšíš zatížení prostředních rolen. Pak vymeteš na silnici díru a místní zatížení trupu může být hodně velké. Vymačkávají se rolny, praská lak .....Když je váha lodě správně rozložená, pak jsou i pohyby lodě vůči přívěsu menší a méně se odírají dosedací plochy a přívěs je lodí zpevněný, takže je za jízdy stabilnější.Já to hodně řeším, protože najezdím s lodí na přívěsu asi 4 tis. km ročně a potřebuju spouštět i na horších sjezdech. Teď mám pod kýlem 8 rolen a když to nebylo správně nastavené, tak jsem s lodí po přívěsu nehnul. Po rozložení váhy to už po rolnách hezky jezdí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
my65hp Odesláno 31. Březen 2017 Sdílet Odesláno 31. Březen 2017 (upraveno) Lubore tak ted jsem to pochopil , při těch kilometrech to dává smysl . Já loni najel asi tak 30 km , bo sem to na jaře spustil do Labe za barákem a na podzim vytáhl . Já tem tedy nepozoroval u mýho vleku nějaký prohnutí bo sem si vlek nechal předimenzovat . Ted se na to ale kouknu jak to vlastně mám . Upraveno 31. Březen 2017 uživatelem my65hp Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 31. Březen 2017 Autor Sdílet Odesláno 31. Březen 2017 Já jsem exot. Najezdím s lodí víc po souši nežli na vodě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
my65hp Odesláno 31. Březen 2017 Sdílet Odesláno 31. Březen 2017 Lubore no to jo :-) já sem vlastně poprve před rokem zkombinoval lod , auto a vlek taky aby tobylo nadimenzované , ale taky s tím vyjedu .Nejdřív na Rujánu jako mořský test a pak Norsko a pod . Uplně ti rozumím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.