Přejít na obsah
Plavidla.cz

Dovoz lodě ze zahraničí.


Vlada

Doporučené příspěvky

Tady je kouzlo právě v EU (jedno z mála) Loď je na Tvoje jméno, je jenom registrovaná v jiném státě EU, kde splňuje všechny náležitosti pro legální provoz, tím pádem s ní můžeš plout. Upraveno uživatelem maxik1958
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je registrace v Holandsku, jak je to potom třeba s provozem v Chorvatsku , to osvědčení platí i jako mezinárodní?

Že bych pro loď zajel do Holandska a rovnou to tam přihlásil.... bylo by po problému


Ale potom je asi problém při prodeji, ne? Když to potřebuješ odhlásit.

Upraveno uživatelem mirzik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli to nebude tím,že máme kolem sebe moře a na východě oceán.Lodí je taky přehršle,a tak je to slušnej byznys pro stát i ostatní zúčastněné.Přeci jenom na nás na našich vodách čekají samé nástrahy a je tady tak silný lodní provoz,že se budou brzo kvůli plynulosti plavby na křižovatkách vodních cest dělat obeplouváky.No a tím pádem je pravidelná technická nutností aby se nějaká loď neporouchala a nezablokovala už zacpané nebo nedejbůh třeba nedobrzdila před jezem.

Měli by jsme blahořečit tomuto státu za jeho pečlivé a starostlivé dohlížení ne nadávat.Vždyť on jenom chce aby se nám nevědoucím a hlavně nezodpovědným nic nestalo a mohli jsme dál vydělávat peníze na různé poplatky za dohled.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oni nikde ani při přihlašování ani loď nechtěj vidět, v Belgii se to dělá poštou, v Německu osobně,přiješ na úřad, vyplníš rozměry, a je to. Třeba já mám v papírech u lodi v kolonce motor uvedeno : zabudovaný. Nic je nezajímá, všechno je Tvoje věc, je to Tvoje loď, ale taky Tvoje zodpovědnost (což je u nás taky, jen Tě obtěžujou hromadou dalších zbytečností)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to je teda mazec,............. byrokracie a buzerace státu

no,jo. ale když ti někdo ukradne loď i s motorem a nebo nic netuše kradenou koupíš (a budeš muset vrátit) a SPS by ti ji klidně bez kupky, nebo s falešnou, přihlásila, zas budeš řvát co že to je za bordel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná máš pravdu, ale taky si myslím, že kdo chce prodat (koupit) kradenou loď nebo motor, tak ten si cestu najde a žádná kontrola na SPS mu v tom nezabrání, zrovna tak jako u aut, když je nabízej i s certifikátem o původu atd. a nakonec po pár letech Ti ho zabavěj četníci.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tato registrace platí i jako naše Mezinárodní osvědčení pro rekreační plavidlo, nebo tuhle vymoženost "Mezinárodní osvědčení pro rekreační plavidlo" zase máme jen u nás?

Jinými slovy když zaregistruji loď (motorový člun) v Holandsku na tuhle registraci, a pojedu s ním do Chorvatska, stačí mi pouze tohle osvědčení, nebo musím mít také nějaké mezinárodní jako je u nás? Jedná se mi o přímořskou plavbu.

Už někdo byl s touto registrací v Chorvatsku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 year later...
  • 1 year later...
  • 1 month later...

Ahoj před dvěma lety jsem si dovezl nafukovací člun s motorem a zaregistroval jsem ho plavebni spravě ted bych ho chtěl prodat a po kontrole dokladů

(Plavidlo není určeno na trh evropského společenství)

Dá se to nějak zvrátit je to standartní clun volne prodejný u nás

Dík Tomas

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj před dvěma lety jsem si dovezl nafukovací člun s motorem a zaregistroval jsem ho plavebni spravě ted bych ho chtěl prodat a po kontrole dokladů

(Plavidlo není určeno na trh evropského společenství)

Dá se to nějak zvrátit je to standartní clun volne prodejný u nás

Dík Tomas

Ahoj. Z uvedeného není jasné, jak se plavidlo do Evropy, resp. do EU dostalo. Usuzuji, že individuálním dovozem ze státu mimo EU. Není tedy na štítku výrobce označeno značkou CE a výrobce pro ně nevydal prohlášení o shodě. Napadá mne několik řešení, jedno horší než druhé, třetí...

1) Počkat až uplyne více než 5 let od registrace na SPS, pak požádat o zrušení poznámky, že není určeno na trh EU. Pětiletý provoz zřejmě prokáže, že není nebezpečím pro osoby, věci či životní prostředí.

2) Snažit se oslovit výrobce, či legálního dovozce (uvádíš, že plavidlo je běžně u nás prodejné a tedy jako běžně prodávané musí mít CE a prohlášení o shodě) a snažit se ho přesvědčit, aby Ti prohlášení k plavidlu vydal a opatřil je i CE na svou odpovědnost.

3) Obrátit se na čS Lloyd a požádat o tak zvané posouzení po zhotovení. čS Lloyd je oprávněn takové posouzení udělat u individuálně dovezených plavidel u nichž to neprovedl výrobce. čS Lloyd na svou odpovědnost opatří plavidlo značkou CE a vydá prohlášení o shodě. S podrobnostmi se lze seznámit v zákoně 90/2016 Sb., především § 34 a následující a v nařízení vlády č. 96/2016 Sb.

P.S. Podle uvedeného zákona, musí již nyní být při individuálním dovozu ze státu mimo EU plavidlo před uvedením do provozu podrobeno posouzení po zhotovení u čS Lloydu, pokud přímo výrobce plavidlo neoznačil CE a nevydal pro ně prohlášení o shodě.

Dovážet plavidla ze států mimo EU bez problémů do EU lze tedy jen pokud jsou přímo výrobcem určena pro trh EU a jsou proto od něho opatřena CE a prohlášením o shodě.

Upraveno uživatelem saturnin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...