Přejít na obsah
Plavidla.cz

prosba o radu - hydraulický výsuv a trim


Doporučené příspěvky

Zdenda 2013 .. vyklápí se ti motor moc do lodi ?? mně to dělá taky a tak nezbývá než koukat . Jinak já měl spíš opačný problém , abych přitáhl vrtuli víc pod lod. To jsem vyřešil 2ma dubovejma klínkama . Funguje to skvěle ale to asi potřebovat nebudeš .


Já si nakonec dal takovou opěru aby se mi kryt neopřel natvrdo

Upraveno uživatelem my65hp
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to na závěsné Yamaze FT25,díra do motorového prostoru je na výšku menší,,než by byla potřeba pro úplný výklop motoru,tak to potřebuji nějak automaticky bez hlídání zastavit ještě před torpédem zrcadla,aby se to spolu nepřetlačovalo,navíc ta pístnice má celkem dost sílu na to,aby případně rozlomila karoserii motoru...


dobrou zprávou je,že alfa nohy něco takového mají,ale tohle je jen elektro-hydraulická pístnice,volal jsem do Yamahy,podívají se i oni do jejich servisních manuálů,v uživatelském jsem nic takového nenašel,pokud to nepůjde,budu muset koukat a opatrně zvedat,což není ideální,


a děkuji vám

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslim, ze to bez doplnku nastavit nepujde. Pist jede na doraz a i pote pracuje elektromotor, akorat hydraulicky olej jde pres prepousteci ventil. Posli mail, poslu ti schema ze servisniho manualu.

tak si tam dej koncák, co vypne šťávu do hydropumpy. Jeden drát tam a zpátky, zívačka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

děkuji za zprávu,nekoroduje nějak víc noha s tím plechem?


obroušení anod je uvedené v manuálu k motoru a má se dělat na každou sezonu,pak si člověk má vybrat...já to obroušuji (na FT9,9HT) flexou kotoučem s těmi poskládanými šmirglíky,jen tak to jemně líznu,je to práce na pár minut (demontáž,obroušení,montáž) a anody fungují jak mají-korodují,noha ne

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebo tam dej míň hydrauliky (kapaliny)

síla geniality je v jednoduchosti,to zkusím prokonzultovat v Yamaze kvůli záruce,bylo by s tím sice trocha laborování,ale mohlo by to zamezit úplnému výklopu...

 

mě napadla ještě víc kacířská myšlenka při pohledu na pískací míček naší Nellynky,kdybych jí ho šlohnul a přilepil na torpédo,motor by ho stlačil,míček by písknul a mě by to stačilo k tomu,abych pustil tlačítko,motor zajíždí pod nábytkem a nevidím tam...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jak u kterého motoru, ale konkrétně u Mercury 90 to s tím olejem není nejšťastnější řešení. Sice to omezí zdvih, ve fázi, kdy olej "dochází" se sice zdvih zpomalí, ale při držení spínače se neochotě zdvihne ještě o dost stupňů.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

děkuji za zprávu,nekoroduje nějak víc noha s tím plechem?

 

obroušení anod je uvedené v manuálu k motoru a má se dělat na každou sezonu,pak si člověk má vybrat...já to obroušuji (na FT9,9HT) flexou kotoučem s těmi poskládanými šmirglíky,jen tak to jemně líznu,je to práce na pár minut (demontáž,obroušení,montáž) a anody fungují jak mají-korodují,noha ne

Dělám to úplně stejně ,letos je jen asi už vyhodím a dám nové . Mám už je pěkně prožrané . Korozi nepozoruji žádnou .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

omezení výklopu zatím vyřešené nemám,ale všiml jsem si o dost menšího záporného vyklopení silnějšího motoru pod zrcadlo než má desítka a napadlo mě,že by motor mohl přizvedávat příď lodě a tím ji připravit o směrovou stabilitu (je to výtlak),dorazové šrouby jsou na nejspodnější díře,není tedy kam uhnout,možná by šly vymontovat ty dorazy,ale to myslím nebude nejlepší nápad,řešení s podklladovými klínky také nebude možné kvůli přepákování řízení,tak se chci zeptat zkušennějších,proč silnější motor má menší úhel záporného výklopu než desítka,motor v nejspodnějším nastavení je skoro kolmo k vodorysce,snad je mírně podseknutý,ale opravdu jen mírně,děkuji za případné vysvětlení
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli myslíš přitažení pod loď tak bych se toho nijak neobával .Jedna poměr výkonu a váhy lodi a motoru by to nemělo být vůbec znát . řiditelnost to neovlivní , máš to dost dlouhý max něco posuneš dopředu,ale na to nedojde . Dorazy bych nevyndaval jen posunul jestli tam máš ještě vůli .

Klínky taky asi ne, nevím jak máš řízení ale já to vyklínkoval o 2 cm kvůli rychlejšímu vytažení lodi do skluzu . Ty klouby tam mám ohebné a ničemu to nevadí .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přepákování řízení zajíždí do domečku v boku laminátu,posunout už nepůjde,proto nebude možné ani případné vypodložení, při plavbě s FT9,9 bylo poznat jak je naklopený motor a bylo potřeba ho vlastně pořád mít jen kousek nad nejspodnějším výklopem pod lodí,přizvednutí nohy mělo za následek mírné zpomalení,směrová stabilita lodě však byla pořád stejně dobrá a snad ten menší negativní výklop FT25 nebude mít zásadní vliv právě na směrovou stabilitu,loď je odlehčená o 340kg (pro srovnání vlek má 380kg) a nové vyvážení by mělo být téměř dokonalé (pouze 0,5kg mezi přídí a zádí),pravobok bude těžší o 48kg,ale když si sednu do křesla při řízení a žena bude v kuchyni,srovná se to,jsem moc zvědavý na první plavbu,zbývá jen zapojit management motoru,vyměnit budíčky,náplně,kalibrace motoru a budíků,naleštění a úklid lodě ,drobné opravy AF a výměna žárovky v kotevním světle a pojedeme zajíždět,po týdnu pak 1.garance po 20mth a sezona může začít a snad se nám všem vydaří
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...