Přejít na obsah
Plavidla.cz

napětí 2 závěsných motorů


Doporučené příspěvky

prosím o radu


1) sčítá se napětí vyrobené souběžným provozem 2 motorů po 12V zapojených na jedno akumulátorové úložiště

(2 aku 12V spojené paraelně-větší kapacita,stejné napětí) na 24V ,nebo je napětí na baterkách pořád 12V ?


2) potřebuji v můstku spojit dva plusové dráty z řadících boxů pro napájení budíků ,bude za provozu obou motorů napětí 12V,nebo 24V?


dotazuji se raději takto blbě,nerad bych odpálil na lodi komplet 12V spotřebiče...podle mě by mělo jít pořád o paraelní zapojení,tedy i o stále stejné napětí 12V stejně jako při provozu spalováku a souběžném nabíjení ze solárů,ale raději se ptám pro sichr

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v paralelním 12V nebo šlus, pokud si spleteš polaritu, v sériovém 24V nebo 0, zas pokud se spleteš. jak moc to bude dobíjet záleží na tom, jak se budou hádat regulátory - pokud tam jsou


od loďaře na elektriku mi to krapet překvapilo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

věřím,že tě to překvapilo,ale měl jsem 3 nezávislé okruhy, 12-72 a 230V, teď zbydou jen 2 (12 a 230V),ale na těch 12V už toho bude trochu více-2 dobíjející motory a soláry,raději se proto ptám,s elektrikou zas tak moc velký kamarád nejsem,regulátory motory mají


připadám si,jako bych měl okno,omlouvám se

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no mně ted něchtěně zaujali ty regulátory Blue sea 7610 ACR Automatic Charging Relay - 12/24V DC 120A .. to si pořídím , tím oddělím motor od domácí baterie a bude to regulované čistě . Koukal jsem stojí to asi 2 tis , to za to stojí
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mrknu,díky


psala mi kamarádka,že do jara,které podle ní je tady u nás už 1.3.,protože tou dobou už většinou kvetou mandloně,zbývá už jen 37 dní !!!


při pohledu z okna to sice moc nevypadá,ale pokud se začátkem února oteplí na předpovídaných +8 st.,začnu s prací na lodi,teď to ještě pořád nejde,vytápěnou velkou garáž plachta Maypole nenahradí...

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kitovat na trupu naštěstí nemám co, maximálně díru po domečku pro přepákování řízení v motorovém prostoru,který by šel při nejhorším zakrýt plachtou a ohřívat prostor elektrickým krbem,což zjistím až po nasazení motoru s novým přepákováním,ale máš pravdu,začátkem května v noci ještě mrzlo Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...