tomas80 Zveřejněno 20. Prosinec 2016 Sdílet Zveřejněno 20. Prosinec 2016 Pratele. Nikde sem o tom na netu zatim nic nenasel, ale znamej mi rikal, ze u nove registrovanych lodich v EU, tedy samozrejme i u nas, bude muset od poloviny ledna 2017 byt motor s katalyzatorem. Jiz nepujde lod s motorem bez katu prihlasit. Pochopil sem, ze se jedna o nove registrace novych lodi, nebo privezenych treba z USA. Vite o tom nekdo neco? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 21. Prosinec 2016 Sdílet Odesláno 21. Prosinec 2016 Nestraš :( Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Olin Odesláno 21. Prosinec 2016 Sdílet Odesláno 21. Prosinec 2016 Docela by mě zajímalo, jak by se zkombinoval katalyzátor, jehož pracovní teplota je mnohem více než 1000 stupňů s chlazeným výfukovým potrubím... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 21. Prosinec 2016 Autor Sdílet Odesláno 21. Prosinec 2016 Mam obnavy, ze to neni zadna novinka. Mercruiser pouziva jiz par let, viz dole na jejich strankachhttps://www.mercurymarine.com/en/us/engines/inboard-and-sterndrive/mercruiser/ a tady jeste jeden clanekhttp://www.motorboat.cz/zajimavost/9-mercruiser-update-vestavene-lodni-motory/ A tady LAUNCH PARTS CATALOG a treba u motoru Mercruiser 3.0l MPI EC jsou rozkresleny vyfukove svody, kde je videt i kat.https://www.mercurymarine.com/en/us/parts-and-accessories/parts-catalog Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
saturnin Odesláno 23. Prosinec 2016 Sdílet Odesláno 23. Prosinec 2016 Informace je poněkud zkreslená. Směrnice 2013/53/EU stanoví, že rekreační plavidla uvedená na trh EU po 18.1.2017 a jejich motory musí splňovat nově stanovené limity emisí spalin a hluku. V případě přívěsných zážehových motorů s výkonem do 15 kW, vyrobených malými a středními podniky je limitním datem 18.1.2020. Uvedením výrobku na trh se míní prvé dodání výrobku k distribuci, prodeji či uvedení do provozu. Je tedy patrné, že ustanovení dopadá na výrobce, případně dovozce. Provozovatele plavidla se ustanovení směrnice netýká s výjimkou soukromého dovozce, který doveze výrobek ze státu mimo EU pro své soukromé použití. ten musí dovezený výrobek nechat posoudit, zda se shoduje se stanovenými požadavky. Pokud se výrobek nebude shodovat, nebude jej moci uvést do provozu. Jakým způsobem výrobce stanovených požadavků dosáhne je jeho věc, například pomocí katalyzátoru. Pro stávající plavidla a plavidla uvedená na trh před 18.1.2017 se nic nemění, s výjimkou plavidel dovezených soukromě ze státu mimo EU. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 24. Prosinec 2016 Autor Sdílet Odesláno 24. Prosinec 2016 Prave proto sem psal u novych registrovanych lodi a u dovozu lode ze statu mimo EU. Samozrejme zatim se pro nas, kteri mame jiz lod prihlasenou ve statech EU nic nemeni. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
saturnin Odesláno 25. Prosinec 2016 Sdílet Odesláno 25. Prosinec 2016 Prave proto sem psal u novych registrovanych lodi a u dovozu lode ze statu mimo EU. Samozrejme zatim se pro nas, kteri mame jiz lod prihlasenou ve statech EU nic nemeni.No to je právě ta nepřesnost. Netýká se to všech nových lodí podléhajících registraci. Rozhodující je, kdy byla plavidla, jako výrobky podléhající regulaci v rámci EU, uvedena na trh výrobcem či dovozcem. Pokud se tak stalo před 18.1.2017, mohou být dodávána nadále na trh, splňují-li požadavky předcházejících předpisů a tedy i uváděna do provozu tzn. nově registrována. Důležité tedy je, kdy určitý druh, typ, model apod. plavidla byl výrobcem uveden na trh.Konkrétně tedy: 1)Výrobce, případně dovozce, plavidlo ABCD, typ XY uvedl na trh EU v roce 2012 a dosud jej vyrábí či dováží. Toto plavidlo pochopitelně nemůže splňovat požadavky směrnice 2013/53/EU, ale splňuje požadavky směrnice 94/25/ES resp. 2005/44/ES. členské státy EU, tedy i čR, nesmí bránit tomu, aby takovéto plavidlo bylo dále dodáváno na trh nebo uváděno do provozu.2) Výrobce nebo dovozce plavidlo ABCD typ XYZ splňující požadavky směrnice 94/25/ES resp. 2005/44/ES uvedl na trh někdy po roce 2012 avšak před 18.1.2017. I v případě tohoto plavidla členské státy EU, tedy i čR, nesmí bránit tomu, aby takovéto plavidlo bylo dále dodáváno na trh nebo uváděno do provozu.3) Výrobce nebo dovozce plavidlo EFGH, typ ST uvede na trh po 18.1.2017. Toto plavidlo musí splňovat požadavky stanovené ve směrnici 2013/53/EU. Pokud tyto požadavky nesplňuje, nemůže být dodáváno na trh EU a tedy ani uváděno do provozu.Pozn. Nic nebrání výrobci či dovozci, aby uvedl na trh již před 18.1.2017 plavidla splňující požadavky směrnice 2013/53/EU. Takováto plavidla samozřejmě mohou být dále dodávána na trh a uváděna do provozu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 25. Prosinec 2016 Sdílet Odesláno 25. Prosinec 2016 Nevim jak to funguje ale u Mercruiseru i Volva se už x let prodávají motory s katalyzátorem a pokud chcete bez, tak to jde pouze pro Evropu Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se