Přejít na obsah
Plavidla.cz

Aditiva do lodních motorů


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 67
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Já bych to s tím přebíjením zase tak nehrotil , tedy nevím jak to vadí gelovkám ale těm mým olověným deep cycle to nevadí . Sice to v létě má 14,5-15 V ale to je jen nárazovka a pak to rychle spadne .

Co se týká těch regulátorů , na Aliexpress je to všechno za 20% toho co to stojí tady .

Zdenku pokud ti to ničí baterky tak tam ten regulátor dej , ale jestli ne , tak bych to neřešil .

těžko odhadnout jak moc přebíjení vadí AGM baterkám,ale když je to přebíjelo na 15,2V ,zapnul jsem kotevní a poziční světla,pak vnitřní osvětlení,pak i muziku,no a odpálilo to žárovky v kotevních světlech,které jsem zapnul jako první (LED),nicméně po těch 3 sezonách mám pocit,že už domácnost nedrží jako dřív,jenže spalovák je tam teprve dvě sezony,soláry je však cyklují od začátku...

mám strach právě z toho,že když budou baterky přebíjet rovnou dva motory,vše se jen zhorší,pak by bylo nejlepší za cca 2 tisícovky tomu udělat přítrž ,mít klid a možná prodloužit životnost baterek,do 14,7 je vše v pořádku,ale nad 15V to už dobré není

 

otázka je,kolik let baterky vydrží,protože v obytce držely cca 2 roky,možná tedy +- rok stejně jako kterékoliv jiné s regulací

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Administrátorům se z tohoto vlákna asi musí ježit vlasy na hlavě,zmatlal jsem tady aditiva,montáž i dobíjení motoru,ale snad mi to prominou a dovolím si vznést ještě jeden dotaz na rozdělovník paliva z jedné nádrže pro dva motory,objednal jsem takovou trubičku s trny pro konektor Yamaha,která se vsadí do palivové hadice a mělo by to údajně zásobovat benzínem i druhý motor,je to tak?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten regulátor z odkazu je správnej. Zavádějící je jen to schéma. :) V reálu máš kostru (-) společnou, do F na regulátoru připojíš výstup z dynama a z + leze regulovaný napětí.


řešil jsem to podobně na mojí Hondě BF5A. Jenomže tam jsou pro jednoduchost dvě indukční cívky. Každá dává tušim 9V. V servisu Hondy mi radili spojit cívky do série. Bohužel to ale dávalo pořád málo (kolem 10 - 11V). Nakonec jsem udělal dva můstky a teprve usměrněný výstupy jsem spojil do série. To už dávalo tušim kolem 15 - 16V. Za to pak tenhle regulátor. No asi je všem jasný, že tudy cesta nevede. Chystam se koupit origo regulátor, co tam patří a tengle bastl poslat urychleně do háje. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty, poslouchej, jseš si jistej? :D


čínský schema ani angl. popis sem nenašel a rozsypanej čaj číst neumím, ale,


F je od té doby co existujou dynama a posléz altíky označení pro budicí mg.pole - feld, field a výstup ze zdroje je D+



to schema od "my" je dobře, ale pro zdroj s buzením.

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych to s tím přebíjením zase tak nehrotil , tedy nevím jak to vadí gelovkám ale těm mým olověným deep cycle to nevadí . Sice to v létě má 14,5-15 V ale to je jen nárazovka a pak to rychle spadne .

Co se týká těch regulátorů , na Aliexpress je to všechno za 20% toho co to stojí tady .

Zdenku pokud ti to ničí baterky tak tam ten regulátor dej , ale jestli ne , tak bych to neřešil .

To uváděné napětí jsi měřilna AKU za chodu motoru?

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych to s tím přebíjením zase tak nehrotil , tedy nevím jak to vadí gelovkám ale těm mým olověným deep cycle to nevadí . Sice to v létě má 14,5-15 V ale to je jen nárazovka a pak to rychle spadne .

Co se týká těch regulátorů , na Aliexpress je to všechno za 20% toho co to stojí tady .

Zdenku pokud ti to ničí baterky tak tam ten regulátor dej , ale jestli ne , tak bych to neřešil .

To uváděné napětí jsi měřilna AKU za chodu motoru?

 

bootcentrum

za sebe-na baterkách jsem to neměřil,ale echolot i budík solárů ukazují +-0,2V to samé a pokud hodně svítí a jede spalovák, je to vždy 15-15,2V

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 weeks later...
před chvilkou mi volali z Yamahy,že oba FT motory mají regulátory nabíjení,tak případné přebíjení budu muset řešit shozením jističů solárů,ale je to dobrá zpráva,protože originální regulátory nejsou nic levného a hlavně se s tím nebudu muset trápit,bude toho na jaře i tak dost
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Však sem ti to říkal . Originál stojí okolo 5 ti litru . Shazovat ale nic moc nemusíš pokud máš v pořádku regulátor nabíjení ze soláru . Ten má soláry odpojit někdy u 14,3 V .Mně to tak ta krabička odpojuje . Poznáš to tak že prostě dioda proudu ze soláru na krabičce rychle bliká
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

právě,že nic nebliká a svítí pořád zelená,jen na budíku se objeví nula v nabíjecím cyklu,ale raději to budu shazovat,vylezlo by to na 15,3V a to už mám strach o echolot i o budíky


s tou cenu máš pravdu,na desítku stojí 4.800 a na 25-ku skoro 7 tis,což není nic levného za dvě krabičky

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdendo zkus prověřit ten regulátor nabíjení ze soláru , není tak drahej mě stál do 800 Kč . Přes 14,5 V jsem se nedostal . Samo sebou jistič je jistič a já ho mám taky ale shazuji dobíjení z motoru .


Maxik jj jmenuje přijmi omluvu , se to sesmeklo :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já mám MPTT regulátor, ten byl o trochu dražší (cca3tis),ale stejně nekomunikuje s motorovým dobíjením,při přebíjení shodím jističe a bude klid,dokonce už nechám doma i prodlužku a centrálu,motory jdou nastartovat i provázkem,a kdyby bylo nejhůř naopak mohou fungovat jako generátor třeba pro ledničku,v dubnu na vodě vše vyzkouším a snad to bude stačit


toto vlákno je o aditivech,ale díky mým dotazům sklouzlo od aditiv k montáži motoru a teď i k dobíjení,omlouvám se a klidně bych tu hlavičku upravil,ale nevím jak

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj pokud máš 2 motory tak není centrála potřeba . I ten můj jde nahodit špagátem , jen musím sundat kryt motoru . Jinak ještě k upřesnění . Mám 2 baterie jednu jen na motor , tu vypínám nikdy a druhém okruhu další baterii na hluboké vybíjení a spotřebu. Vždycky na rybách nebo kotvím odpojím od systému tu na motor a tu na spotřebu mohu klidně vyplácat ale to se ještě nepovedlo .


Kurna ...už aby byl duben ,, začínám mít absták

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...