my65hp Odesláno 20. Prosinec 2016 Sdílet Odesláno 20. Prosinec 2016 Davide , tak moc dobrej zase nejsem . Ale myslím si ,že když je na outboardu regulátor tak to není třeba Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 20. Prosinec 2016 Autor Sdílet Odesláno 20. Prosinec 2016 (upraveno) Já bych to s tím přebíjením zase tak nehrotil , tedy nevím jak to vadí gelovkám ale těm mým olověným deep cycle to nevadí . Sice to v létě má 14,5-15 V ale to je jen nárazovka a pak to rychle spadne . Co se týká těch regulátorů , na Aliexpress je to všechno za 20% toho co to stojí tady .Zdenku pokud ti to ničí baterky tak tam ten regulátor dej , ale jestli ne , tak bych to neřešil .těžko odhadnout jak moc přebíjení vadí AGM baterkám,ale když je to přebíjelo na 15,2V ,zapnul jsem kotevní a poziční světla,pak vnitřní osvětlení,pak i muziku,no a odpálilo to žárovky v kotevních světlech,které jsem zapnul jako první (LED),nicméně po těch 3 sezonách mám pocit,že už domácnost nedrží jako dřív,jenže spalovák je tam teprve dvě sezony,soláry je však cyklují od začátku...mám strach právě z toho,že když budou baterky přebíjet rovnou dva motory,vše se jen zhorší,pak by bylo nejlepší za cca 2 tisícovky tomu udělat přítrž ,mít klid a možná prodloužit životnost baterek,do 14,7 je vše v pořádku,ale nad 15V to už dobré není otázka je,kolik let baterky vydrží,protože v obytce držely cca 2 roky,možná tedy +- rok stejně jako kterékoliv jiné s regulací Upraveno 20. Prosinec 2016 uživatelem zdenek2013 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 20. Prosinec 2016 Autor Sdílet Odesláno 20. Prosinec 2016 Administrátorům se z tohoto vlákna asi musí ježit vlasy na hlavě,zmatlal jsem tady aditiva,montáž i dobíjení motoru,ale snad mi to prominou a dovolím si vznést ještě jeden dotaz na rozdělovník paliva z jedné nádrže pro dva motory,objednal jsem takovou trubičku s trny pro konektor Yamaha,která se vsadí do palivové hadice a mělo by to údajně zásobovat benzínem i druhý motor,je to tak? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
my65hp Odesláno 20. Prosinec 2016 Sdílet Odesláno 20. Prosinec 2016 udělej si vlákno tvojí lodi jako já , tak se toho vejde Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 21. Prosinec 2016 Sdílet Odesláno 21. Prosinec 2016 Ten regulátor z odkazu je správnej. Zavádějící je jen to schéma. :) V reálu máš kostru (-) společnou, do F na regulátoru připojíš výstup z dynama a z + leze regulovaný napětí. řešil jsem to podobně na mojí Hondě BF5A. Jenomže tam jsou pro jednoduchost dvě indukční cívky. Každá dává tušim 9V. V servisu Hondy mi radili spojit cívky do série. Bohužel to ale dávalo pořád málo (kolem 10 - 11V). Nakonec jsem udělal dva můstky a teprve usměrněný výstupy jsem spojil do série. To už dávalo tušim kolem 15 - 16V. Za to pak tenhle regulátor. No asi je všem jasný, že tudy cesta nevede. Chystam se koupit origo regulátor, co tam patří a tengle bastl poslat urychleně do háje. :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 21. Prosinec 2016 Sdílet Odesláno 21. Prosinec 2016 (upraveno) Ty, poslouchej, jseš si jistej? :Dčínský schema ani angl. popis sem nenašel a rozsypanej čaj číst neumím, ale,F je od té doby co existujou dynama a posléz altíky označení pro budicí mg.pole - feld, field a výstup ze zdroje je D+to schema od "my" je dobře, ale pro zdroj s buzením. Upraveno 21. Prosinec 2016 uživatelem david Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 21. Prosinec 2016 Sdílet Odesláno 21. Prosinec 2016 Regulátory s tyristory či triaky v odkazech mohou regulovat pouze střídavé napětí, takže musí být hned u magneta. Nelze s nimi regulovat napětí až za usměrňovačem. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 21. Prosinec 2016 Sdílet Odesláno 21. Prosinec 2016 Já bych to s tím přebíjením zase tak nehrotil , tedy nevím jak to vadí gelovkám ale těm mým olověným deep cycle to nevadí . Sice to v létě má 14,5-15 V ale to je jen nárazovka a pak to rychle spadne . Co se týká těch regulátorů , na Aliexpress je to všechno za 20% toho co to stojí tady .Zdenku pokud ti to ničí baterky tak tam ten regulátor dej , ale jestli ne , tak bych to neřešil .To uváděné napětí jsi měřilna AKU za chodu motoru? bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 21. Prosinec 2016 Sdílet Odesláno 21. Prosinec 2016 (upraveno) Jistej si nejsem, ale zapojil jsem to tak podle schématu od číňana a funguje to.edit: zkusim to pak někde najít, až bude chvilka Upraveno 21. Prosinec 2016 uživatelem Zdenda Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 21. Prosinec 2016 Autor Sdílet Odesláno 21. Prosinec 2016 Já bych to s tím přebíjením zase tak nehrotil , tedy nevím jak to vadí gelovkám ale těm mým olověným deep cycle to nevadí . Sice to v létě má 14,5-15 V ale to je jen nárazovka a pak to rychle spadne . Co se týká těch regulátorů , na Aliexpress je to všechno za 20% toho co to stojí tady .Zdenku pokud ti to ničí baterky tak tam ten regulátor dej , ale jestli ne , tak bych to neřešil .To uváděné napětí jsi měřilna AKU za chodu motoru? bootcentrumza sebe-na baterkách jsem to neměřil,ale echolot i budík solárů ukazují +-0,2V to samé a pokud hodně svítí a jede spalovák, je to vždy 15-15,2V Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 21. Prosinec 2016 Autor Sdílet Odesláno 21. Prosinec 2016 pak,že Ježíšek není - teď mi volali,že motor je k vyzvednutí... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 12. Leden 2017 Autor Sdílet Odesláno 12. Leden 2017 před chvilkou mi volali z Yamahy,že oba FT motory mají regulátory nabíjení,tak případné přebíjení budu muset řešit shozením jističů solárů,ale je to dobrá zpráva,protože originální regulátory nejsou nic levného a hlavně se s tím nebudu muset trápit,bude toho na jaře i tak dost Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
my65hp Odesláno 12. Leden 2017 Sdílet Odesláno 12. Leden 2017 Však sem ti to říkal . Originál stojí okolo 5 ti litru . Shazovat ale nic moc nemusíš pokud máš v pořádku regulátor nabíjení ze soláru . Ten má soláry odpojit někdy u 14,3 V .Mně to tak ta krabička odpojuje . Poznáš to tak že prostě dioda proudu ze soláru na krabičce rychle bliká Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 12. Leden 2017 Autor Sdílet Odesláno 12. Leden 2017 (upraveno) právě,že nic nebliká a svítí pořád zelená,jen na budíku se objeví nula v nabíjecím cyklu,ale raději to budu shazovat,vylezlo by to na 15,3V a to už mám strach o echolot i o budíkys tou cenu máš pravdu,na desítku stojí 4.800 a na 25-ku skoro 7 tis,což není nic levného za dvě krabičky Upraveno 12. Leden 2017 uživatelem zdenek2013 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 12. Leden 2017 Sdílet Odesláno 12. Leden 2017 Nejmenuje se to tady něco jako aditiva??? :D a =D Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
my65hp Odesláno 13. Leden 2017 Sdílet Odesláno 13. Leden 2017 Zdendo zkus prověřit ten regulátor nabíjení ze soláru , není tak drahej mě stál do 800 Kč . Přes 14,5 V jsem se nedostal . Samo sebou jistič je jistič a já ho mám taky ale shazuji dobíjení z motoru .Maxik jj jmenuje přijmi omluvu , se to sesmeklo :-) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 13. Leden 2017 Autor Sdílet Odesláno 13. Leden 2017 já mám MPTT regulátor, ten byl o trochu dražší (cca3tis),ale stejně nekomunikuje s motorovým dobíjením,při přebíjení shodím jističe a bude klid,dokonce už nechám doma i prodlužku a centrálu,motory jdou nastartovat i provázkem,a kdyby bylo nejhůř naopak mohou fungovat jako generátor třeba pro ledničku,v dubnu na vodě vše vyzkouším a snad to bude stačittoto vlákno je o aditivech,ale díky mým dotazům sklouzlo od aditiv k montáži motoru a teď i k dobíjení,omlouvám se a klidně bych tu hlavičku upravil,ale nevím jak Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
my65hp Odesláno 13. Leden 2017 Sdílet Odesláno 13. Leden 2017 jj pokud máš 2 motory tak není centrála potřeba . I ten můj jde nahodit špagátem , jen musím sundat kryt motoru . Jinak ještě k upřesnění . Mám 2 baterie jednu jen na motor , tu vypínám nikdy a druhém okruhu další baterii na hluboké vybíjení a spotřebu. Vždycky na rybách nebo kotvím odpojím od systému tu na motor a tu na spotřebu mohu klidně vyplácat ale to se ještě nepovedlo . Kurna ...už aby byl duben ,, začínám mít absták Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se