Přejít na obsah
Plavidla.cz

Aditiva do lodních motorů


Doporučené příspěvky

Když už se tu pletou různý témata.... Vždycky když někde čtu o krádežích motorů, tak mě napadne, proč si tam lidi nedaji nějaký pojistný šrouby. Třeba jako jsou na kolech na autech. Když se takový šrouby daji pod čaru ponoru, tak by to případné zloděje mohlo i odradit.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 67
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Když už se tu pletou různý témata.... Vždycky když někde čtu o krádežích motorů, tak mě napadne, proč si tam lidi nedaji nějaký pojistný šrouby. Třeba jako jsou na kolech na autech. Když se takový šrouby daji pod čaru ponoru, tak by to případné zloděje mohlo i odradit.

omlouvám se,že to tady sklouzlo z aditiv do montáže,ale jinak super nápad s těmi šrouby,jen se obávám,že by pak ze vzteku nadělali další větší škody...společně s nenutností nabíjení ze sítě 230V už nebudu muset někde trvale kotvit a na cestách jsme na lodi pořád, zimování je v klidu non stop hlídané navíc se psy,ale stát se může cokoliv,proto platím drahou pojišťovnu a ironie by byla,kdyby teď nebo během montáže někdo šlohnul ten elektromotor,vydělal bych na tom dost peněz,ale chápu,že by spíš zmizely ty spalováky,proto než to půjde na loď,bude už změna i v pojistné smlouvě

 

jinak ti ,kdož páchají škody na lodích riskují minimálně 8-12 let,pokud jen něco šlohnou,pokud k tomu použijí násilí na posádku je to už 12-20 let a v obou případech ztráta majetku, na civilní plavidla se vztahuje stejná jurisdikce jako na letadla,pokud tedy jsme civilní plavidla,což asi jsme,torpéda tam nemáme

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jinak celkem jste mě naplašili s těmi přísadami,jsem asi v polovině rozhodnutí tam něco dát,ale jistě to nevím,ten můj bratranec má řadu let pravidelným užíváním vyzkoušený Metabond,dává ho do motoru s každou výměnou oleje,možná s každou druhou a pravidelně to dává do automatické převodovky a je pravdou,že jeho stará dobrá Maqima QX 3,0V6 jde jako housličky,ale to ta moje (vlastně obě) bez aditiv šla taky...do Outbacka jsem to dal a zázrak se nekonal,navíc po roce v rozebraném motoru bylo tolik bordelu,že jsem nabyl dojmu nesmyslnosti investice za nějaký dekarbonizující prostředek a vlastně i za ten zbytek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z 2013 krást z lodě na vodě motor 90hp je šílenost

No těm policajtum na Lipně to ukradli z plovoucí zamčený garáže . Uštípali to velkejma kleštěma , naštěstí tak lod nešla ke dnu měla vanu http://budejovice.idnes.cz/zlodej-ukradl-motor-z-policejniho-clunu-fdi-/budejovice-zpravy.aspx?c=A130930_140747_budejovice-zpravy_khr ale jde o vyjímku asi jako s autama . člověk by pak nemohl mít nic

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z 2013 jinak ta montáž nového tlačáku není takové drama jak se zdá . Na druhou stranu ... benzín seženeš všude .. a ten motor je pro Lidii jak dělanej . Ted můžeš jezdit po celý Evropě . 25Hp je uplně optimální ,Jen si nech tak 300 Ah baterek v lodi , ať máš na provoz domácnosti .
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

o provoz domácnosti se starají 2 baterky po 75Ah ve spojení se soláry 4x60W a samozřejmě je dobíjí i ty dva motory,170W bude mít FT25 a 80W má FT9,9,což by mělo stačit,největší odběr má lednička s mražákem,asi 75W,něco málo vezme topení,LED osvětlení a muzika,ale to není nic zásadního,žrout energie je lednička a děkuji za odhad vhodnosti toho motoru,myslím si to samé,nebude zbytečně přehazovat přehradu a tím by mohl i neprohospodařovat palivo,rychlé to však nebude nikdy,rychlejší snad...


mám však problém s dobíjením,kdy při provozu spalováčku a souběžného nabíjení soláry se mi na baterkách ukáže i 15,1V, což je v pytli,soláry se přepnou do nulového nabíjení,ale motor to tam tlačí pořád ,nevíte někdo co s tím?

Budu asi muset ručně shazovat soláry a více vybíjet akumulátory,pokud nenajdu nějaký regulátor k motorům,soláry regulátor mají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdenku to by nemělo vadit .Regulátor na splalováku je určitě , regulátor u soláru se vypne automaticky,když jsou baterie nabité . Až to klesne zase se zapnou .Nejvíc to takto ukazuje v létě když smaží slunce . Ale nic se clekem neděje . Jediný co já řeším , aby mi proud z motoru netekl z motoru do všech baterií najednou , mám tam na + kabelu jistič a pouštím to jen kam chci . Důvod je ten , že motor pouští tolik amper a dlouho , že se mi někdy ohřejou ty drátečky u pojistky regulátoru v motoru , že to musím vyměnit . Takže si tam dej na žílu vypínač ( použil jsem obyčejný jistič na 220V ) a je to .
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano,problém je v létě s plným osluněním,v obytném autě byla krabička,která uměla vybíjet akumulátory tak,že motorový vždy ponechala ve stavu schopném startování a během nabíjení to nejdříve šlo na motorový aku a teprve pak na domácnost,jen nevím jak se to jmenovalo a asi by takové zařízení pomohlo i v lodi...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mne přívěsáky žádný regulátor nemají, to by tam musely mít v magnetu nějaké buzení, což nemají. Jsou tam jen permanentní magnety. Výrobci nepředepisují divně velké aku proto, aby motor nastartoval, ale aby aku vydržely neustálé přebíjení.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdenek 2013 zkus kouknout na tohle , mohlo by ti to pomoct .https://www.aliexpress.com/item/Car-generator-rectifier-voltage-regulator-universal-rectifier-car-28V14V1500W/32597978455.html?spm=2114.30010308.3.17.48v0fj&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3_10065_10068_10084_10083_10080_10082_10081_10060_10061_10062_10056_10055_10037_10054_10059_10032_10099_10078_10079_10077_427_10103_10073_10102_10096_10052_10050_10051,searchweb201603_3&btsid=14ce9840-0edc-4edd-99f7-13b35a21393a
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám na schéma svého motoru a máte pravdu. Neuměl jsem si představit jak regulovat výstup z magneta a vycházel ze zkušeností s motory co jsem měl, které všechny dost přebíjely baterku (i ten nejnovější rok výroby 2015).Zřejmě tam bude nějaká bezztrátová tyristorová (triaková) regulace za magnetem ještě před usměrněním. Při běžícím motoru bych si ale stejně netroufnul odpojit baterku. Co kdyby napětí krátce vyletělo a něco odpálilo.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja bych to dal k baterce. Je to lepsi z hlediska ubytku napeti ve stabilizovany vetvi.

 

Ja to schanel na motor co nemel ani usmernovac, pokud ho ma, chce to vybrat spravnej regulator.

zeptám se přímo v Yamaze,určitě zjistí vše potřebné k oběma motorům,mají je rozkreslené na prvočinitele a snad něco najdou,na motocyklové motory to také nějak musí řešit, přebíjení je pro každou baterku rychlá cesta do pekla...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych to s tím přebíjením zase tak nehrotil , tedy nevím jak to vadí gelovkám ale těm mým olověným deep cycle to nevadí . Sice to v létě má 14,5-15 V ale to je jen nárazovka a pak to rychle spadne .

Co se týká těch regulátorů , na Aliexpress je to všechno za 20% toho co to stojí tady .

Zdenku pokud ti to ničí baterky tak tam ten regulátor dej , ale jestli ne , tak bych to neřešil .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pletu se moc, když budu tvrdit, že tenhle regler je, aspoň podle podle namalovanýho zapojení, pouze k altíku či dynamu, co má buzení? To ale není případ altíku s permanentními magnety v přívěšáku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...