J_Machinegun Zveřejněno 22. Listopad 2016 Sdílet Zveřejněno 22. Listopad 2016 Zdravím vás.Jsem tu nováček - nejen na fóru, ale i mezi lidmi od lodí. Po několika plavbách s kamarády a v rámci pronájmu plachetnic si mě plachetnice získaly a tak jsem začal uvažovat o koupě vlastní lodě. Mám k dispozici trochu volných peněz, - max. rozpočet je asi 400 tis., což sice není kdo ví kolik, ale myslím, že už se za to dá něco pořídit. Mám ale na mou budoucí loď spoustu nároků a tak se chci poradit, zda vlastně existuje loď, která by splňovala všechny nebo alespoň naprostou většinu z nich, tak doufám že jsem si nevymyslel nějakou nereálnou kombinaci.Bydlíme s rodinkou kousek od Týnce nad Labem, kde je krásná nová marina, kterou bych chtěl jako svůj domovský přístav. Hledám tedy loď, která by byla jak na řeku, tak na plachtění na přehradách. Moře mě neláká vůbec, spíše přehrady (plachtění) a kanály po Evropě. Takže ideálně ploutvokýl, se snadno demontovatelnou takeláží. Nechci závodit, neláká mě rychlost, spíše snadná ovladatelnost a komfort. Nechci koupit ani tak sportovní náčiní, jako spíš "karavan na vodě", ale kvůli občasnému plachtění nechci motorovou loď.Dál... mám auto s tažným na 1800 kg. Není to sice nepřekročitelná podmínka, dá se půjčit auto s tažným na víc, ale bylo by fajn moci jezdit vlastním autem.Jsme zvyklí trávit dovolenou s rodinkou - dospělí a 2 děti. Nevadí nám být třeba týden pod stanem nebo v karavanu, takže loď bude určitě na dovolenou fajn. Ze zcela zřejmých důvodů ale chci, aby WC bylo v samostatné kabině (přinejhorším v rámci oddělené ložnice).Máte nějakou zkušenost s tím, zda se dá pořídit loď takových parametrů? Co jsem se koukal, tak takové lodě samozřejmě jsou, ale buď jsou nad moje finanční možnosti, nebo se jedná o lodě o váze přes dvě tuny (k tomu vlek) a mám trochu strach, jak by to bylo s převozem. Chci si udělat papíry na B+E, ale když budu chtít vyrazit třeba na týden do Holandska nebo jinam po Evropě, tak půjčení auta s tažným na 3 tuny mě