Přejít na obsah
Plavidla.cz

Kvalita privesu


Marty

Doporučené příspěvky

Dříve se používaly jenom kuželíková ložiska a konečně i v autech a bylo to super.Nyní je to samá modernizace a stojí to za h... a navíc je to několikanásobně dražší.proč dělat levné a osvědčené věci,když se na novince dá vytřískat víc peněz.samozřejmně ale jen pro výrobce! A ty spotřebiteli jen plať.


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 76
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Taky jsem ze stávající nápravy, respektive ze středu kola rozpačitý. Je tam středová matice, ale žádná závlačka či kontra matka. Hřídel má nějaký jemný závit a matice na něm jde ztuha, jako by měla trochu jiné stoupání. Mám ve zvyku 1x za rok sundat bubny a zkontrolovat náboje, jestli tam není voda, koiuknout na gufera, zaplnit vazelínou ... Kolikrát asi lze matici sundat a nandat, aby byla ještě samojistná?......
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dneska odpoledne jsem tahal mojí Micinku z vody a celkem na normálním sjezdu ,zadní rolna asi 1 cm pod vodou , kola ve vodě .Výrobce co napíše že pouze po spodní okraje ráfků je na hlavu a nebo to šidí . Navíc měl jsem pod vodou i bowdeny brzdy . Naštěstí vleku od Korduly v Kladně tohle nedělá problém .
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem ze stávající nápravy, respektive ze středu kola rozpačitý. Je tam středová matice, ale žádná závlačka či kontra matka. Hřídel má nějaký jemný závit a matice na něm jde ztuha, jako by měla trochu jiné stoupání. Mám ve zvyku 1x za rok sundat bubny a zkontrolovat náboje, jestli tam není voda, koiuknout na gufera, zaplnit vazelínou ... Kolikrát asi lze matici sundat a nandat, aby byla ještě samojistná?......

Samojistna je tím, že je ze tří stran zmáčknuta. Kolikrát to vydrží netuším, ale dokud táhne .....?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U me napravy al-ko je na konci oj rozriznuta a matice ma zavoj, ktery se musi do rezu rozklepat. Ve fabrice na to asi maji nejake hydraulicke kleste, ale samodoma je treba tupy nastroj, napr tupy zbroseny sroubovak, a velke kladivo. Jde to velice spatne a zdlouhave. Zlata zavlacka. Bohuzel, ta neumoznuje aretaci matice v jakekoliv poloze. Po de/montazi (lepsi pro vpraveni vazeliny) je vhodna vzdy nova matice = martirium s rozklepem. Kdyz to delam, pripadam si stoleti zpet.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sullaco,sullaco být tebou tak se moc nesmněju Ten prodejce má pravdu. nemám ted sice brenderup ale takhle dávám a vytahuju svoji lod hodně dlouho. Když jsem mněl brendrupa 1300 kg s kyvnou rolnou tak to fungovalo stějně. Mněj se hezky a čau.

Nevim no, asi máš vždy hodně kvalitní sjezd do vody a hlavně hodně prudký. Na minulé lodi jsem léta (konkrétně 4 roky) zajížděl každý víkend s vlekem do vody až nebyla vidět kola a nikdy jsem neměl žádný sebemenší problém. Jo jednou za rok nebo dva jsem do nábojů narval vazelínu. Vlek to byl Siegel, s nápravou Alko z Německa. Nyní mám z US a do vody jezdil a jezdí zcela běžně, ono to s tímhle typem vleku ani jinak nejde, protože se musí opravdu hodně zanořit, amíci s tím jezdí taky zcela běžně a jak u mě tak i u sousedů v zámoří je vše zcela v cajku. Trochu mi přijde, že už to krapet přeháníte, já bych za chvíli raději s vlekem nevyjížděl když bude pršet nebo budou na silnici louže. :)

Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Alši nezbývá než zcela souhlasit se Sullaco . Přece vlek na pouštění lodí do vody, bude mít problém s vodou , stejně tak auto co projede velkou louží .Nejen že to musí vydržet sladkou vodu,ale i pouštění po pláži do moře . Kola nad vodou je docela utopie a maximálně tak na prudkých sjezdech .Pak nešlo jezdit ani v dešti .
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas, vodotěsný to musí bejt. Ty vleky na to musí bejt stavěný. říkal mi kamarád, že v chorvatsku spouštěli úplně novou loď z úplně novýho vleku. Vlek opláchli a zaparkovali. Po měsíci přijeli, ale kola na vleku se ani nehly. Nakonec je prý jízdou sem tam nějak rozhejbali, ale stejně.....


Narazili jsme tu ještě na vazelínu. Poradíte jakou dáváte? Pár voděodolných jsem našel, ale není nad osobní zkušenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zanoření do moře je zcela jiná kapitola. Do moře můj předchozí vlek zajížděl několikrát a majitel to vždy propláchl důkladně sladkou vodou a jak jsem již psal, vlek to ustál zcela bez problémů stejně tak i následující eskapádu mých sjezdů na Labi. Vazelínu tam rvu tu, co mám do lodi. Tzn. Marine něco, akorát je na tom napsáno že je na ložiska. Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

do vody zanořuji celý vlek tak,že z řidičova místa v autě vidím před kapotou tak metrový pás vody,při tomto značném zanoření,kdy kola vleku jsou tak metr a víc pod vodou už loď sama nadplave , z auta však vystupuji rovnou do připraveného gumáku a jedu na záď k lodi,starému mechanickému autu zanoření nevadí, vlek bude pravděpodobně potřebovat každoročně novou vazelínu do ložisek,i když p.Kordula z Kladna mi tvrdil,že sladká voda vazelíně neublíží,zatím vše funguje jak má bez jediného problému


dokonalým pomocníkem jsou hradla,která jsem na jaře na vlek namontoval,jsou vždy obrovskou pomocí (i ve větru),není nutné ráchání se ve vodě,hradla si loď navedou na střed vleku,pak se jen cvakne háček...před pár dny jsme loď naložili zcela suchou nohou bez nutnosti jakéhokoliv vstupu do vody,stačilo jen otevřít páté dveře auta a z kufru cvaknout háček,přitáhnout popruh a trochu popojet ,znovu dotáhnout a tradá z vody (samozřejmě zařazena redukovaná 4x4,bez toho by to nešlo)


nakládání lodě z vody přímo na vlek je několikanásobně rychlejší,pohodlnější a hlavně bezpečnější způsob než manipulace s lodí na jeřábu s věčně překážejícími popruhy a následné usazování lodě na vlek pod jeřábem...

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu jsem pátral a dostal se na tento článek: http://www.zkl.cz/cs/pro-konstruktery/9-mazani-lozisek

Plyne z něj, že na mazání našich ložisek je nejlepší plastické mazivo na bázi vápenatého mýdla, nebo lithia

 

Např. https://www.google.cz/?gws_rd=ssl#q=v%C3%A1penat%C3%A9+plastick%C3%A9+mazivo&tbm=shop

Máte někdo zkušenosti s konkrétním výrobkem?

Upraveno uživatelem Zdenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když koukám na ty vozejky. Jakto že to z tech Brenderupů tak pěkně sjede do vody? Takhle nad vodou s tym ani nehnu, možná tak ve 4 lidech

Tak nevím, nevím, jesli by to takhle šlo spustit v Lovosicích. Tam zajet takhle po spodní okraj ráfku, tak ani nemusí sundavat světelnou rampu. Tam je tak mírnej sjezd, že při takhle malým zanoření vleku by orval loď o dno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když koukám na ty vozejky. Jakto že to z tech Brenderupů tak pěkně sjede do vody? Takhle nad vodou s tym ani nehnu, možná tak ve 4 lidech

Ahoj ,tak takhle nějak davám na vodu a z vody lod já akorát netočím klikou , ale mam tan el naviják. samozřejmně záleží na sklonu sjezdu , ale z 99 procent kde jsem daval lod na vodu nikde nebyl problem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když koukám na ty vozejky. Jakto že to z tech Brenderupů tak pěkně sjede do vody? Takhle nad vodou s tym ani nehnu, možná tak ve 4 lidech

Já spouštím i na pozvolných skluzech tak, že kouli mám ještě na suchu, abych mohl vstoupit na přívěs suchou nohou. Někdy to vychází tak, že poslední kýlová rolna je ještě třeba 10cm nad vodou.

Loď se musí pouštět pozvolna, aby se moc nezanořila zadkem a nevzala o dno. V mém případě to chce cca 70cm vody asi 2 metry za přívěsem, tedy nějakých 7 až 8 metrů od břehu.

Mám Brenderup, ale rolny jsem předělával. Dával jsem širší s uložením na nerezové trubky se závitovou tyčí uvnitř. Taky jsem přidával jednu příčku, celkem to sedí na 5-ti kýlových rolnách a na rovině bez problému loď na přívěsu posunu rukou. Má ale cca jen 800kg. Rolny musí být plné, aby se nezmačkly a uložení promazané, aby to hezky jelo. Pak to podle mne bude fungovat i na loď 1,5t.

Upraveno uživatelem Lubor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem problémy s vystředěním lodě na přívěsu v případech, kdy šel boční proud, vítr, nebo přívěs nebyl příčně rovně. Po doplnění bočními naváděcími rolnami úplná paráda, ale má to jednu velkou neřest. Při transportu jak se loď natřásá boční rolny silně poškozují barvu. U mého dalšího přívěsu rozhodně budou, ale budou sklopné. :-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja mam taky asi 800kg. Puvodni rolny kdyz jsem to koupil byly popraskany. Koupil jsem nejaky z PVC, trubicku tam ma taky, namazany to je, ale nejspis jsou moc mekky. Mozna maji i maly prumer. Jenom zadni rolnu mam sirokou se silovyma futrama a je fakt, ze po te to uz sjede dobre.

Bocni rolny jsem dozadu doplnoval taky. Puvodne byly jen vepredu. Stacilo mit vozejk trochu nakloneny ke strane a okamzite mi kyl sjel vedle rolen. ted je to parada.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty hradla si chci po letošku taky udělat. Kdo to máte můžete to prosím nafotit? Díky

vkládání fotek sem je stejné jako škrábání se pravou rukou za levým uchem, raději to pošlu do mailu

Tak pošli prosím, mail je u jména

mail jsem poslal i s popisem řešení,ale bez zpětné odpovědi nejsem schopen přiložit fotky

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...