Přejít na obsah
Plavidla.cz

Kvalita privesu


Marty

Doporučené příspěvky

Ahoj, mate nekdo cerstvejsi zkusenosti s privesy Brenderup, Harbeck, JB? O prvych jmenovanych se objevuji zvesti, ze sly s kvalitou dolu pokud jde o pouzivane jekly (sila, pevnost ocele) a jsou na hrane s vahovou dimenzi, je tam ale nejnizsi cena. Druhe jmenovane si drzi nalepku kvality, ale i cena je podstatne vyssi. Ostatni prvky vsichni pouzivaji obdobne, zej. napravy, a lze si priplatit nektere lepsi prvky, napr. rolny.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 76
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Brenderup Basic 600 - cena okolo 20K. Mám ho 3 roky. Nechal jsem dát kola 13" , vzadu kyvná kýlová rolna, vepředu obyč, 4x boční, naviják.. Náprava Al-Ko. První dojem šel, druhý už nic moc. Podélný nosný profil je jekl 40x40, rampa drží na dobrý slovo. Ložiska v nápravě nejsou vodotěsná a nedají se vyměnit za lepší. Pan prodejce odněkud z Ostravy mi vysvětlil, že těsná nejsou potřeba, páč se do vody zajíždí jen po spodní okraj ráfku..


Celkově tak známka 3-


Stačí?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doplním: přívěs jsem kupoval v předstihu. Je na webu Brenderup.cz. Takže až jetos na jaře jsem se začal zajímat o to, jestli můžu s nápravou do vody a zvláště do slané. Prodejce mi po dotazu sdělil, že v nápravě Al-Ko jsou kuželová ložiska, nejsou těsná a těsné provedení neexistuje. Kdyby tam byla náprava Knott, tak by to šlo.


Pak jsem se ještě pro jistotu podíval po jejich webu. Samozřejmě jsou tam i návody k použití a doporučení nezajíždět do vody hlouběji, než po spodní okraj ráfku. Co nadělám..


Firma se honosí značkou, koupili ji odněkud ze švédska a mastí to v Polsku. Když jsem po koupi přivezl vozík domů, kola držela na dvou šroubech, zbylé jsem cestou potratil. Jet ještě 50 km, tak to upadlo celé..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky nevím jak to Ferda myslel po spodní okraj ráfku , abych měl zadní rolnu ve vodě , tak někde mám potopený i zadní kola od auta ,, po víko kufru , třeba na Sandberku , někde je to zase tak prudké že mám kola vozíku na suchu a rolnu pul metru pod vodou . Každopádně , kola vozíku musí být odolné proti vodě .
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam na stavajicim voziku napravu Al-ko s vodeodolnymi kuzelikovymi lozisky. Jsou sice urcena pro zajizdeni do vody, coz jsem nekolikrat udelal, ale gufera uplne vniku vody nezabrani, zvlastne ta vnitrni na oji. Po rozdelani naboju vyteklo par kapek vody. Pokud by byla slana a nechala se stat pres zimu, je zadelano na problem. Proto se doporucuje zajizdet po naboje, coz vetsinou s lehkymi lodemi i jde. Pravda, s tezsimi taky, ale po naboje aut... Chce to, aby se voda po zahrati stredu jizdou odparila. Ale jinak dekuji za zkusenosti, budu porizovat novy vetsi prives a proto sbiram nazory. Ani tak ne na prvky Al-ko a Knott, ktere pouzivaji vsichni, ale na kvalitu ramu a pouzite materialy. Mimochodem, zkusil nekdo stabilizator?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky nevím jak to Ferda myslel po spodní okraj ráfku , abych měl zadní rolnu ve vodě , tak někde mám potopený i zadní kola od auta ,, po víko kufru , třeba na Sandberku , někde je to zase tak prudké že mám kola vozíku na suchu a rolnu pul metru pod vodou . Každopádně , kola vozíku musí být odolné proti vodě .

jenom jsem ocitoval prodejce (resp. výrobce)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám Thule (Brenderup 1300) 4 roky. Mám na něm lávku po celé délce a do vody zajíždím i na pozvolných sjezdech tak, abych na přívěs mohl vstoupit suchou nohou. 5 kýlových rolen zajistí lehké spuštění, elektrický naviják natažení lodě i tam, kde to vychází že poslední rolny jsou ještě nad vodou. Loď se musí spouštět pomalu, aby si neškrtla o dno, když je sjezd hodně pozvolný. Díky dobrým rolnám mohu zajíždět tak, že nemám náboje pod hladinou.

Podle mne by mělo být samozřejmostí 2x do roka zkontrolovat mazivo v nábojích. Mám tam jen jedno gufero a i když jsem s tím zajel do vody do náboje se nedostala. Co je to vlastně vodotěsná náprava? Není to jen nějaký obchodnický trik? To gufero tam být musí, aby nevyteklo mazivo. Má snad vodotěsná náprava gufer více, nebo jsou vícebřitá? .....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubore, tak tohle by mě taky zajímalo. Teď zrovna přemýšlím o koupi nové nápravy. Pravda je, že Knott dělá verzi watter. Mam dojem, že ani není o moc dražší (jestli vůbec). Obecně ale je knott dražší, než alko.

Já zajíždím s oběma vleky co nejhlouběji. Vlek pro plachetnici dokonce spouštím na laně, takže jen odhaduji, kde vlek asi pod vodou je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Běžné,silniční nápravy NEMAJI žádná gufera.mají jen utěsněná ložiska s trvalou náplní tuku.Tak zv.Waterprof nápravy mají jedno zadní gufero a na předním víku je gum.O kroužek-toť vše.To gufero je zachvílu včudu,nebot není nijak mazáno-jsou tam rovněž ložiska těsná s vlastní náplní,lze mazat jen po rozebrání a úpravě.

Jinak AL-KO nápravy jsou rozhodně lepší než knott.A mohu ti jí dodat za lepší peníze než od Knotta!


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Běžné,silniční nápravy NEMAJI žádná gufera.mají jen utěsněná ložiska s trvalou náplní tuku.Tak zv.Waterprof nápravy mají jedno zadní gufero a na předním víku je gum.O kroužek-toť vše.To gufero je zachvílu včudu,nebot není nijak mazáno-jsou tam rovněž ložiska těsná s vlastní náplní,lze mazat jen po rozebrání a úpravě.

Jinak AL-KO nápravy jsou rozhodně lepší než knott.A mohu ti jí dodat za lepší peníze než od Knotta!

 

bootcentrum

Upravou myslis vysapnout z loziska ten tesnici krouzek?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

17 let je hodně dlouhá doba. Doufám, že to za ty roky už stihli vyřešit. Takže když to hodně zjednodušim, tak můžeme vybírat mezi jakousi vodotěsností a lepší mechanickou konstrukcí?


Jaký jsou v nápravách ložiska? Já mám nějakou stařičkou německou nápravu. Novou chci právě proto, že v jednom kole mi odešel simering a novej se už koupit nedá. Zase ale obrovská výhoda je, že jsou v ní standardní kuželíková ložiska za pár korun. Vlek jsem běžně bez problémů koupal v moři.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak teda nevim jestli mam takovou kliku nebo co ale mam na vleku napravy Knott urcite 30+ let stary jeste ke vsemu Anglicky a vsechny loziska i gufera jsem po chvili hledani normalne koupil. A aby se neprotocili navaril jsem gumovy dorazy ( silentbloky motoru ze 120) a leta to vozi 3t lod ☺
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, není nic jednodužšího než nápravě udělat doraz, pak se nemá co protočit, jen si sedne na dorazy.


Jinak já měnil ložiska na nebržděném vleku Ohlmeier a tam není klasický gufero, ale takovej plastovej kroužek, nemohl jsem ho nikde sehnat, nakonec se podařilo u BPW, a jezdí se vesele dál.Ložiska kuželíky. Nacpané vazelínou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...