Přejít na obsah
Plavidla.cz

výroba kotevních mol


Doporučené příspěvky

Dobrý den,


Pokud by molo bylo konstruováno jako jediné plavidlo, podléhalo by evidenci v případě, že


1) délka nebo šířka budou větší než 10 m nebo


2) výtlak bude větší než 10 tun nebo


3) celková výška bude větší než 2 m.


V případě, že jsou dvě části mola spojené pomocí lan nebo čepů, mají tedy vzájemně určitý stupeň volnosti a každá z částí je samostatně použitelná, nemusí jít o jediné plavidlo, pokud ho jako takové sám nebudete chtít schválit.


Je to stejné, jako když svážete k sobě dvě pramice. I když je nikdy nepoužíváte samostatně, pořád jde o dvě plavidla, protože je můžete kdykoliv rozvázat a použít každou zvlášť. Jiná situace by nastala, kdyby jste je spojil pevným rámem a udělal z nich katamarán.


S pozdravem


Petr Horáček,referent dokladů plavidel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 104
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Ještě mě napadlo ty kalfasy zevnitř vyztužit třeba styrodurem, aby se to nebortilo.

Nesporná výhoda jak píšeš je ve způsobu přichycení. :)


Mě už taky hromada lidí od řady věcí zrazovala. Někdy měli pravdu, ale jindy zase ne. :) O tom je vývoj a průkopnictví. Wrightům taky určitě všichni říkali, že ta hromada latí nepoletí.... a i kdyby, tak do vzduchu přece patří jen ptáci.... :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud by horní rám byl přišroubovaný k desce určitě by se to nebortilo ani tak,s výztuhou by byla jistota,jenže už dražší než ty sudy...žena má problém se zády a blbě by se jí vystupovalo,tak musím mola více zvednout od hladiny a k tomu budou vhodnější sudy,molu je jedno jaký ho nese plovák,nesmí jen nabírat vodu,důležitější nejen pro mě je právní stanovisko p.Horáčka (rozměry,spojení,bezrámová konstrukce)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všem, mám molo 2x14m, nové, na zakázku, můžete mi někdo, kdo je schopen tady vložit nějaké fotky dát mailovou adresu? Přepošlu a pak to tady popíšu, taky všechny tortúry, co jsem s tím zažil. Možná to bude někomu k prospěchu.

posli klidně na muj email vlozim to sem. Email je pod nickem u kazdého z príspevku, nebo klikni na web a tam je také

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by někoho zajímalo a pomohlo , můj nákres mola pro schvalovací řízení . Ještě tam pár věcí dokreslím,ale asi tak to bude u mně vypadat .

Pokud by někdo chtěl pošlu upravovatelný formát v Powerpointu . Jen změnit rozměry podle vašich představ .


Co ještě dodělám je,že na kratší stranu dám závěs na 5 hp motor a mohu s tím plout na jiná kotviště , případně z toho lovit ryby .


http://img22.rajce.idnes.cz/d2203/13/13476/13476067_5e17f5ffee057b0acbeaac30107a0724/images/Snimek1.jpg?ver=2

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 years later...

Opráším staré téma,na zimu vhodné:


1) vyndaváte na zimu mola z vody,nebo je necháváte na vodě zamrznout a riskujete poškození a postih od příslušného povodí?

2) existuje druh plováku ,který by mohl být i v ledu bez poškození?

3) je možné bez postihu povodí zimovat mola na vodě s ponorným čerpadlem pod nimi?

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napadlo mě řešení,kdy by mola byla zavěšená na ukotvených tyčích v betonových patkách,které by nahradily mooringové úvazy a na zimu by zároveň sloužily s pomocí navijáků jako držáky mol nad vodou,pak by pravděpodobně odpadla nutnost demontáže a odvozu mol na každou zimu.Podobný princip používají rybáři na plechových pramicích,kdy si loď na zvoleném místě "vyheverují" nad vodu.


Ledy by však takovou konstrukci s největší pravděpodobností poškodily i tak,ale systém zvednutí mol nad vodu bez nutnosti demontáže by asi bylo uživatelsky nejpohodlnější řešení.

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 6 months later...

Opráším věčné téma a zeptám se co používáte :


1) způsob uchycení sudů ke konstrukci mola - nerezové pásky,plastové pásy nařezané ze sudů,bezpečnostní pásy z auta,kurty ?

2) ochrana sudu proti borcení - temperace na co nejnižší teplotu,provrtání horní části 2mm vrtáčkem ?


Určitě vás napadnou i další možnosti

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Starý bílý sudy jsem taky foukal a fungovalo to,když se loni měnili za modrý tak jsem je nechal před tím otevřený a zátky jsem dotáh v lednu -15° a zatím držej

a držet budou,splnil jsi podmínku temperace v co nejnižší teplotě,horší je to s instalací v létě,v chladnu pak splasknou

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na JI jsem něco našel,tady ne...na kolik to foukáš? Předpokládám,že sudy se dofukují až po montáži do rámů.

Nakolik? Přiměřeně. Fakt nevím, od oka, podle toho jak se nafukují dna. Asi jako gumák nebo fendr?. Ve vedru víc, nebo sud ve vodě.

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...