Přejít na obsah
Plavidla.cz

výroba kotevních mol


Doporučené příspěvky

Kluci,prosím vás o názor ,jestli kotevní mola z odkazu budou schopna bezpečně absorbovat váhu lodí a o odhad životnosti naimpregnovaného dřeva nad vodou,mola budou mooringy ukotvena k betonovým pražcům na dně kotevními řetězy se zavěšenými "psaníčky" (těžkými kusy železa),které vyrovnají ve stejném zatížení rozdílné výšky hladiny,dřevěné rámy konstrukce bude z fošen 5x10cm cca 30cm nad hladinou,plováky budou plastové 200 litrové sudy přimontované k rámu,pochůzí plocha bude černá vodovzdorná překližka 250x125cm/21mm používaná na dno stavebních vozíků,kloubové spoje budou stejně jako v odkazu prošroubované (nerez),stejně tak budou řešena i pacholata a držáky mooringových řetězů.

Nejdelší rozměr mol nepřesáhne 20 metrů, kotvit bude 10-12 lodí.

Předem děkuji za vaše názory.


[YouTube]6C6AVP26fiU[/YouTube]

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 104
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Ideální by bylo nejprve pro molo vyrobit a sestavit komplet dřevěnou část, toto poté opětovně rozebrat a odeslat na tlakovou impregnaci. Jde o to, že i přes velké tlaky pod kterými se dřevo impregnuje, účinná látka nepronikne kompletně do celého průřezu materiálu ale pouze jeden dva centimetry pod povrch podle druhu dřeva. Za další, používání nerez materiálu není vždy to nejlepší na hodně namáhané části, totéž platí i pro spojovací materiál. Nepředpokládá-li se slaná voda, kvalitní pozinkované díly poslouží lépe s dostatečnou trvanlivostí vzhledem k dřevěným dílům, které podlehnou zubu času nejdříve.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě bych si dovolil připomenout existenci integrované ochrany pro lodě přímo do boků mola tam, kde se předpokládá kontakt s lodí. Na to se zapomíná dost často a není problém při jednoduchém manévru poškodit loď jenom proto, že jako bod styku mola a lodi je rezavý jekl s navařeným vyčnívajícím železem snad pro uvázání.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě bych si dovolil připomenout existenci integrované ochrany pro lodě přímo do boků mola tam, kde se předpokládá kontakt s lodí. Na to se zapomíná dost často a není problém při jednoduchém manévru poškodit loď jenom proto, že jako bod styku mola a lodi je rezavý jekl s navařeným vyčnívajícím železem snad pro uvázání.

ochrana proti oděru je samozřejmost,kdysi jsem si na rohové jekly kotevní koje "ježka" namontoval dva ohnuté fendry tak,aby železo nepoškodilo loď, konce kotevních "ježků" budou půlkruhové a hlavně obalené nárazovou bílou gumou,bude stačit zřejmě rozříznutá navlečená hadice na hranách a lodě budou mít samozřejmě fendry


tlaková impregnace dřeva je kapitola sama pro sebe,většinou to stříkal zahradním postřikovačem proti škůdcům chlapík už na pile a vydával to za "tlakově impregnované" , dřevo se nebude tlakově impregnovat,tedy ponořené ve vaně,pouze rámy dostanou 3x nátěr Luxolem ještě před montáží krycí desky (Luxol mi zbyl ze stavby- 10 barelů po 15kg),mělo by to dle mého vydržet tak do max.10 sezon,pak bude určitě potřeba rámy udělat nové,nicméně pergola ošetřená Luxolem na minulém domě byla 15 let na větru a dešti a pořád byla dobrá,dnes už nevím,prodali jsme to před 5 lety,na novém domě je Luxolem natřená římsa podbití a je to po 4-5 letech pořád jak nové


nerez je diskutabilní,také přemýšlím o pozinkované oceli,nerezy vypadají každopádně lépe,jsou výrazně dražší,ale bezúdržbové


dřevo rámů bude to,co koupím na pile,tedy měkké - smrk,bor

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No s těma šroubama mám jinou zkušenost, pokud je to pod vodou, tak pozinkované samojistné matice M16 mi po 4letech pod hladinou zmizeli tak, že po nich zbyl pouze plastový kroužek. Měl jsem je na kladce kotevní bójky na orlíku.

jasně,pod vodou nic nebude,jen sudy a stahovací (nerez) páska,vše bude nad hladinou tak 30cm

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdenek2013/To si budeš vyrábět sám a nebo to zadáš ? Něco podobného asi budu z jara taky řešit .Máš nějaký plánek včetně ukotvení těch sudů páskou,průměry jeklů atd.,byl bych rád za inspiraci ke stavbě.U nás to nemám bohužel kde okouknout.

budu to vyrábět sám přes zimu,železné či nerezové výrobky zadám,jaekly nikde nebudou,jen dřevěný rám a překližkový potah,ke dřevu mám blíž...pokud by jsi chtěl,mohu ti na email poslat obrázky železné jaeklové konstrukce z bývalého YA Clubu


s pozinkovanými jaekly to řeší drtivá většina,proto jsem vznesl dotaz na dřevěnou konstrukci,byl jsem už 2x svědkem toho,jak vichřice zlomila použitá železa na molech,to bych byl schopen eliminovat lepší dilatací mol vůči břehu,v obou případech se železo zlomilo z důvodu nulové dilatace břehového ukotvení,vyřeší to kolečka lávky a cca 1metr možného posunu,zbytek by měly podržet kotevní mooringové řetězy,snad...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

železná konstrukce je nejčastější řešení,bohužel železo je těžké,manipulace dílů jeřábem 2x ročně je zbytečně nákladná,to samé doprava,naopak dřevěná konstrukce umožní manipulaci ve dvou lidech bez jeřábu i přepravu na vozíku,a to při stejném rozměru dílce 125x250cm,plastová mola jsou moderní,ale velmi drahé řešení


http://www.crodock.cz/stranka-exit-4

http://www.marine.cz/produkty-mola-garaze-1487


bohužel i v číně vychází 1m2 na ranec peněz,navíc tyto plastová mola hodně elektrizují,což je např.při nalévání paliva do lodí velmi nebezpečné,o zelektrizovaných psech ani nemluvím,ti naši dostali vždy pořádnou pecku při vstupu na lávku a nevěděli chudáci za co a proč...časem se uvolňují plastové matice,ale vypadá to na vodě velmi elegantně a je to lehčí než dřevěná konstrukce

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdenek2013/To si budeš vyrábět sám a nebo to zadáš ? Něco podobného asi budu z jara taky řešit .Máš nějaký plánek včetně ukotvení těch sudů páskou,průměry jeklů atd.,byl bych rád za inspiraci ke stavbě.U nás to nemám bohužel kde okouknout.

budu to vyrábět sám přes zimu,železné či nerezové výrobky zadám,jaekly nikde nebudou,jen dřevěný rám a překližkový potah,ke dřevu mám blíž...pokud by jsi chtěl,mohu ti na email poslat obrázky železné jaeklové konstrukce z bývalého YA Clubu


s pozinkovanými jaekly to řeší drtivá většina,proto jsem vznesl dotaz na dřevěnou konstrukci,byl jsem už 2x svědkem toho,jak vichřice zlomila použitá železa na molech,to bych byl schopen eliminovat lepší dilatací mol vůči břehu,v obou případech se železo zlomilo z důvodu nulové dilatace břehového ukotvení,vyřeší to kolečka lávky a cca 1metr možného posunu,zbytek by měly podržet kotevní mooringové řetězy,snad...

Ahoj a děkuji za odpvěď ohledně té stavby mola.Na ty fotky mola YA Clubu bych se rád podíval a jestli budeš stavět sám,tak jestli to nevadí a nemáš na to své výrobní tajné know how,tak to zdokumentuj a určitě to ocení více lidí co něco podobného také plánují.Já to mám zatím v plenkách a řeším 1)buď molo nebo 2)plovoucí garáž.Bohužel musím s řešením počkat a nemohu to ovlivnit z důvodů umístění,tak zatím se teoreticky připravuji.Email jsem Ti poslal do zprávy.Dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdenek2013/To si budeš vyrábět sám a nebo to zadáš ? Něco podobného asi budu z jara taky řešit .Máš nějaký plánek včetně ukotvení těch sudů páskou,průměry jeklů atd.,byl bych rád za inspiraci ke stavbě.U nás to nemám bohužel kde okouknout.

budu to vyrábět sám přes zimu,železné či nerezové výrobky zadám,jaekly nikde nebudou,jen dřevěný rám a překližkový potah,ke dřevu mám blíž...pokud by jsi chtěl,mohu ti na email poslat obrázky železné jaeklové konstrukce z bývalého YA Clubu


s pozinkovanými jaekly to řeší drtivá většina,proto jsem vznesl dotaz na dřevěnou konstrukci,byl jsem už 2x svědkem toho,jak vichřice zlomila použitá železa na molech,to bych byl schopen eliminovat lepší dilatací mol vůči břehu,v obou případech se železo zlomilo z důvodu nulové dilatace břehového ukotvení,vyřeší to kolečka lávky a cca 1metr možného posunu,zbytek by měly podržet kotevní mooringové řetězy,snad...

Ahoj a děkuji za odpvěď ohledně té stavby mola.Na ty fotky mola YA Clubu bych se rád podíval a jestli budeš stavět sám,tak jestli to nevadí a nemáš na to své výrobní tajné know how,tak to zdokumentuj a určitě to ocení více lidí co něco podobného také plánují.Já to mám zatím v plenkách a řeším 1)buď molo nebo 2)plovoucí garáž.Bohužel musím s řešením počkat a nemohu to ovlivnit z důvodů umístění,tak zatím se teoreticky připravuji.Email jsem Ti poslal do zprávy.Dík.

příležitostně ti to pošlu,je to velmi podobné jako je v odkazu na ocelová mola,žádné tajné know-how na to nemám a podle mého to je nejlevnější způsob výroby mol,ale to uvidím až během stavby,je to velmi jednoduchá konstrukce,kterou zvládne snad kdokoliv trochu šikovný

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kurna jste mne s těmi moly nakazili . Jdu do něj taky , ale dřevěné smontovatelné u vody.


Něco jako tohle

[YouTube]NY7IptqooSQ[/YouTube]

Základ poslouží 6 EURo palet + 6 220l plastových sudů + nějaká lazura . šrouby vruty ,spojovací profily atd . Jestli se to za 5 let rozpadne , vyměním palety


http://www.abstore.cz/editor/image/eshop_products/503506_l.jpg


http://www.doprava.vpraxi.cz/images/palety/europaleta.gif


cena sudu cca 350 Czk , cena palety podobná , pokud bude nová


ještě k tomu přidělám úchyt na 5 hp motor a můžu s tím šíbovat .Ted už jen vyběhat povolení .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

budu to vyrábět sám přes zimu,železné či nerezové výrobky zadám,jaekly nikde nebudou,jen dřevěný rám a překližkový potah,ke dřevu mám blíž...pokud by jsi chtěl,mohu ti na email poslat obrázky železné jaeklové konstrukce z bývalého YA Clubu


s pozinkovanými jaekly to řeší drtivá většina,proto jsem vznesl dotaz na dřevěnou konstrukci,byl jsem už 2x svědkem toho,jak vichřice zlomila použitá železa na molech,to bych byl schopen eliminovat lepší dilatací mol vůči břehu,v obou případech se železo zlomilo z důvodu nulové dilatace břehového ukotvení,vyřeší to kolečka lávky a cca 1metr možného posunu,zbytek by měly podržet kotevní mooringové řetězy,snad...

Ahoj a děkuji za odpvěď ohledně té stavby mola.Na ty fotky mola YA Clubu bych se rád podíval a jestli budeš stavět sám,tak jestli to nevadí a nemáš na to své výrobní tajné know how,tak to zdokumentuj a určitě to ocení více lidí co něco podobného také plánují.Já to mám zatím v plenkách a řeším 1)buď molo nebo 2)plovoucí garáž.Bohužel musím s řešením počkat a nemohu to ovlivnit z důvodů umístění,tak zatím se teoreticky připravuji.Email jsem Ti poslal do zprávy.Dík.

příležitostně ti to pošlu,je to velmi podobné jako je v odkazu na ocelová mola,žádné tajné know-how na to nemám a podle mého to je nejlevnější způsob výroby mol,ale to uvidím až během stavby,je to velmi jednoduchá konstrukce,kterou zvládne snad kdokoliv trochu šikovný

Díky za fotky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kurna jste mne s těmi moly nakazili . Jdu do něj taky , ale dřevěné smontovatelné u vody.


Něco jako tohle

[YouTube]NY7IptqooSQ[/YouTube]

Základ poslouží 6 EURo palet + 6 220l plastových sudů + nějaká lazura . šrouby vruty ,spojovací profily atd . Jestli se to za 5 let rozpadne , vyměním palety


http://www.abstore.cz/editor/image/eshop_products/503506_l.jpg


http://www.doprava.vpraxi.cz/images/palety/europaleta.gif


cena sudu cca 350 Czk , cena palety podobná , pokud bude nová


ještě k tomu přidělám úchyt na 5 hp motor a můžu s tím šíbovat .Ted už jen vyběhat povolení .

Bohouši,nechci Ti do toho kecat,ale co použít raději plastovou paletu.

http://www.hestia-sro.cz/PLASTOVE-PALETY/KLASICKA-EUROPALETA/

Na bazarech se dají sehnat velice levně.

Upraveno uživatelem JPfish
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jardo to nevypadá vůbec zle ,odpadla by starost s životností a lakováním . Sice mám EURo palety zadarmo,ale tohle nemusím ošetřovat .

Tenhle materiál se používá všude ve světě na mola , zvlášť v Norsku , Německu a Holandsku sem to viděl jako palubky . U nás se to taky prodává,ale není to moc rozšířený

Když se to šikovně spojí , hotovo dvacet.Takže teď kolečko povolení, ale je na to celá zima

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže teď kolečko povolení, ale je na to celá zima

Tak to držím palce a doufej, že jsou pružnější než Povodí Vltavy. První stání, které jsem vyřizoval jim trvalo povolit asi půl roku, ale když jsem potřeboval na ceduli změnit číslo lodě tak to trvalo rok a půl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konečně po dlouhé době praktické téma.

Máte někdo zkušenosti se zapouštěním trubek do dna? Potřebuji do Slapského břehu = kamenitý břeh vyvrtat (kopat se mi fakt nechce) díry o průměru 15-20 cm a dlouhé cca 1m.

Pokud možno nějakým ručním nářadím.


Nemáte někdo tip na nějaké vhodné nářadí? ( nějaký jádrový vrták, nebo tak něco do ručního nářadí)


Díky :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Anachy tak teď jsem začal kolečkem telefonu a je to doopravdy pouze pro "náročné" .

Na webu SPS je formulář cca poplatek 1 tis Kč . Pak musím na povodí Labe tam chtějí nákres , kilometráž , souhlas nebo nájemní smlouvu s majitelem pozemku , což tady je to jednodušší,že jde o PLA . Pak asi vyjádření vodoprávního úřadu a nějaká povodňová dokumentace. No když mne z toho netrefí , tak sem postupně vložím detaily co je vše potřeba a co to stoji . V tuto chvíli za molo cca 3x4 metry pro registrovanou loď a soukromé účely cca 5 tis CZK +-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jardo to nevypadá vůbec zle ,odpadla by starost s životností a lakováním . Sice mám EURo palety zadarmo,ale tohle nemusím ošetřovat .

Tenhle materiál se používá všude ve světě na mola , zvlášť v Norsku , Německu a Holandsku sem to viděl jako palubky . U nás se to taky prodává,ale není to moc rozšířený

Když se to šikovně spojí , hotovo dvacet.Takže teď kolečko povolení, ale je na to celá zima

Ještě bych si zjistil odolnost vůči UV, aby se to za rok nerozpadlo. Na vyžádání určitě budou mít technický list.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...