zdenek2013 Zveřejněno 15. Říjen 2016 Sdílet Zveřejněno 15. Říjen 2016 (upraveno) Kluci,prosím vás o názor ,jestli kotevní mola z odkazu budou schopna bezpečně absorbovat váhu lodí a o odhad životnosti naimpregnovaného dřeva nad vodou,mola budou mooringy ukotvena k betonovým pražcům na dně kotevními řetězy se zavěšenými "psaníčky" (těžkými kusy železa),které vyrovnají ve stejném zatížení rozdílné výšky hladiny,dřevěné rámy konstrukce bude z fošen 5x10cm cca 30cm nad hladinou,plováky budou plastové 200 litrové sudy přimontované k rámu,pochůzí plocha bude černá vodovzdorná překližka 250x125cm/21mm používaná na dno stavebních vozíků,kloubové spoje budou stejně jako v odkazu prošroubované (nerez),stejně tak budou řešena i pacholata a držáky mooringových řetězů.Nejdelší rozměr mol nepřesáhne 20 metrů, kotvit bude 10-12 lodí.Předem děkuji za vaše názory.[YouTube]6C6AVP26fiU[/YouTube] Upraveno 15. Říjen 2016 uživatelem zdenek2013 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 16. Říjen 2016 Sdílet Odesláno 16. Říjen 2016 Rozhodně bych se přikláněl k tomu, dřevo impregnovat celé, pokud možno už před stavbou, tohle bude mít dost omezenou životnost. Kór naše dřevo co se běžně prodává. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkas Odesláno 16. Říjen 2016 Sdílet Odesláno 16. Říjen 2016 Ideální by bylo nejprve pro molo vyrobit a sestavit komplet dřevěnou část, toto poté opětovně rozebrat a odeslat na tlakovou impregnaci. Jde o to, že i přes velké tlaky pod kterými se dřevo impregnuje, účinná látka nepronikne kompletně do celého průřezu materiálu ale pouze jeden dva centimetry pod povrch podle druhu dřeva. Za další, používání nerez materiálu není vždy to nejlepší na hodně namáhané části, totéž platí i pro spojovací materiál. Nepředpokládá-li se slaná voda, kvalitní pozinkované díly poslouží lépe s dostatečnou trvanlivostí vzhledem k dřevěným dílům, které podlehnou zubu času nejdříve. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkas Odesláno 16. Říjen 2016 Sdílet Odesláno 16. Říjen 2016 Ještě bych si dovolil připomenout existenci integrované ochrany pro lodě přímo do boků mola tam, kde se předpokládá kontakt s lodí. Na to se zapomíná dost často a není problém při jednoduchém manévru poškodit loď jenom proto, že jako bod styku mola a lodi je rezavý jekl s navařeným vyčnívajícím železem snad pro uvázání. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 16. Říjen 2016 Autor Sdílet Odesláno 16. Říjen 2016 (upraveno) Ještě bych si dovolil připomenout existenci integrované ochrany pro lodě přímo do boků mola tam, kde se předpokládá kontakt s lodí. Na to se zapomíná dost často a není problém při jednoduchém manévru poškodit loď jenom proto, že jako bod styku mola a lodi je rezavý jekl s navařeným vyčnívajícím železem snad pro uvázání.ochrana proti oděru je samozřejmost,kdysi jsem si na rohové jekly kotevní koje "ježka" namontoval dva ohnuté fendry tak,aby železo nepoškodilo loď, konce kotevních "ježků" budou půlkruhové a hlavně obalené nárazovou bílou gumou,bude stačit zřejmě rozříznutá navlečená hadice na hranách a lodě budou mít samozřejmě fendrytlaková impregnace dřeva je kapitola sama pro sebe,většinou to stříkal zahradním postřikovačem proti škůdcům chlapík už na pile a vydával to za "tlakově impregnované" , dřevo se nebude tlakově impregnovat,tedy ponořené ve vaně,pouze rámy dostanou 3x nátěr Luxolem ještě před montáží krycí desky (Luxol mi zbyl ze stavby- 10 barelů po 15kg),mělo by to dle mého vydržet tak do max.10 sezon,pak bude určitě potřeba rámy udělat nové,nicméně pergola ošetřená Luxolem na minulém domě byla 15 let na větru a dešti a pořád byla dobrá,dnes už nevím,prodali jsme to před 5 lety,na novém domě je Luxolem natřená římsa podbití a je to po 4-5 letech pořád jak novénerez je diskutabilní,také přemýšlím o pozinkované oceli,nerezy vypadají každopádně lépe,jsou výrazně dražší,ale bezúdržbovédřevo rámů bude to,co koupím na pile,tedy měkké - smrk,bor Upraveno 16. Říjen 2016 uživatelem zdenek2013 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 16. Říjen 2016 Sdílet Odesláno 16. Říjen 2016 No s těma šroubama mám jinou zkušenost, pokud je to pod vodou, tak pozinkované samojistné matice M16 mi po 4letech pod hladinou zmizeli tak, že po nich zbyl pouze plastový kroužek. Měl jsem je na kladce kotevní bójky na orlíku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 16. Říjen 2016 Autor Sdílet Odesláno 16. Říjen 2016 No s těma šroubama mám jinou zkušenost, pokud je to pod vodou, tak pozinkované samojistné matice M16 mi po 4letech pod hladinou zmizeli tak, že po nich zbyl pouze plastový kroužek. Měl jsem je na kladce kotevní bójky na orlíku.jasně,pod vodou nic nebude,jen sudy a stahovací (nerez) páska,vše bude nad hladinou tak 30cm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JPfish Odesláno 16. Říjen 2016 Sdílet Odesláno 16. Říjen 2016 zdenek2013/To si budeš vyrábět sám a nebo to zadáš ? Něco podobného asi budu z jara taky řešit .Máš nějaký plánek včetně ukotvení těch sudů páskou,průměry jeklů atd.,byl bych rád za inspiraci ke stavbě.U nás to nemám bohužel kde okouknout. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jbenda Odesláno 16. Říjen 2016 Sdílet Odesláno 16. Říjen 2016 Celý rám (konstrukce mola včetně úchytů pro lodě a sudy) bych udělal z oceli a následně nechal žárově zinkovat.Pochozi voděodolné překližky s možností po 10 -15 letech výměny.c enově to vyjde možná ještě levněji a odpadnou starosti masiv-dub atd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 16. Říjen 2016 Autor Sdílet Odesláno 16. Říjen 2016 zdenek2013/To si budeš vyrábět sám a nebo to zadáš ? Něco podobného asi budu z jara taky řešit .Máš nějaký plánek včetně ukotvení těch sudů páskou,průměry jeklů atd.,byl bych rád za inspiraci ke stavbě.U nás to nemám bohužel kde okouknout.budu to vyrábět sám přes zimu,železné či nerezové výrobky zadám,jaekly nikde nebudou,jen dřevěný rám a překližkový potah,ke dřevu mám blíž...pokud by jsi chtěl,mohu ti na email poslat obrázky železné jaeklové konstrukce z bývalého YA Clubus pozinkovanými jaekly to řeší drtivá většina,proto jsem vznesl dotaz na dřevěnou konstrukci,byl jsem už 2x svědkem toho,jak vichřice zlomila použitá železa na molech,to bych byl schopen eliminovat lepší dilatací mol vůči břehu,v obou případech se železo zlomilo z důvodu nulové dilatace břehového ukotvení,vyřeší to kolečka lávky a cca 1metr možného posunu,zbytek by měly podržet kotevní mooringové řetězy,snad... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
karelgumak Odesláno 16. Říjen 2016 Sdílet Odesláno 16. Říjen 2016 Jpfish http://www.hausbot.info/mola.htm tady mas trochu inspirace. Podobne si to u me na dilne vyrabel kolega. A pokud si pamatuju svaroval to z vinglu. Ma na tom 12m hausbot. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 17. Říjen 2016 Autor Sdílet Odesláno 17. Říjen 2016 železná konstrukce je nejčastější řešení,bohužel železo je těžké,manipulace dílů jeřábem 2x ročně je zbytečně nákladná,to samé doprava,naopak dřevěná konstrukce umožní manipulaci ve dvou lidech bez jeřábu i přepravu na vozíku,a to při stejném rozměru dílce 125x250cm,plastová mola jsou moderní,ale velmi drahé řešeníhttp://www.crodock.cz/stranka-exit-4http://www.marine.cz/produkty-mola-garaze-1487bohužel i v číně vychází 1m2 na ranec peněz,navíc tyto plastová mola hodně elektrizují,což je např.při nalévání paliva do lodí velmi nebezpečné,o zelektrizovaných psech ani nemluvím,ti naši dostali vždy pořádnou pecku při vstupu na lávku a nevěděli chudáci za co a proč...časem se uvolňují plastové matice,ale vypadá to na vodě velmi elegantně a je to lehčí než dřevěná konstrukce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JPfish Odesláno 18. Říjen 2016 Sdílet Odesláno 18. Říjen 2016 Jpfish http://www.hausbot.info/mola.htm tady mas trochu inspirace. Podobne si to u me na dilne vyrabel kolega. A pokud si pamatuju svaroval to z vinglu. Ma na tom 12m hausbot.Děkuji za inspiraci,ty stránky jsem také viděl,ale námětů není nikdy dost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JPfish Odesláno 18. Říjen 2016 Sdílet Odesláno 18. Říjen 2016 zdenek2013/To si budeš vyrábět sám a nebo to zadáš ? Něco podobného asi budu z jara taky řešit .Máš nějaký plánek včetně ukotvení těch sudů páskou,průměry jeklů atd.,byl bych rád za inspiraci ke stavbě.U nás to nemám bohužel kde okouknout.budu to vyrábět sám přes zimu,železné či nerezové výrobky zadám,jaekly nikde nebudou,jen dřevěný rám a překližkový potah,ke dřevu mám blíž...pokud by jsi chtěl,mohu ti na email poslat obrázky železné jaeklové konstrukce z bývalého YA Clubus pozinkovanými jaekly to řeší drtivá většina,proto jsem vznesl dotaz na dřevěnou konstrukci,byl jsem už 2x svědkem toho,jak vichřice zlomila použitá železa na molech,to bych byl schopen eliminovat lepší dilatací mol vůči břehu,v obou případech se železo zlomilo z důvodu nulové dilatace břehového ukotvení,vyřeší to kolečka lávky a cca 1metr možného posunu,zbytek by měly podržet kotevní mooringové řetězy,snad...Ahoj a děkuji za odpvěď ohledně té stavby mola.Na ty fotky mola YA Clubu bych se rád podíval a jestli budeš stavět sám,tak jestli to nevadí a nemáš na to své výrobní tajné know how,tak to zdokumentuj a určitě to ocení více lidí co něco podobného také plánují.Já to mám zatím v plenkách a řeším 1)buď molo nebo 2)plovoucí garáž.Bohužel musím s řešením počkat a nemohu to ovlivnit z důvodů umístění,tak zatím se teoreticky připravuji.Email jsem Ti poslal do zprávy.Dík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 18. Říjen 2016 Autor Sdílet Odesláno 18. Říjen 2016 zdenek2013/To si budeš vyrábět sám a nebo to zadáš ? Něco podobného asi budu z jara taky řešit .Máš nějaký plánek včetně ukotvení těch sudů páskou,průměry jeklů atd.,byl bych rád za inspiraci ke stavbě.U nás to nemám bohužel kde okouknout.budu to vyrábět sám přes zimu,železné či nerezové výrobky zadám,jaekly nikde nebudou,jen dřevěný rám a překližkový potah,ke dřevu mám blíž...pokud by jsi chtěl,mohu ti na email poslat obrázky železné jaeklové konstrukce z bývalého YA Clubus pozinkovanými jaekly to řeší drtivá většina,proto jsem vznesl dotaz na dřevěnou konstrukci,byl jsem už 2x svědkem toho,jak vichřice zlomila použitá železa na molech,to bych byl schopen eliminovat lepší dilatací mol vůči břehu,v obou případech se železo zlomilo z důvodu nulové dilatace břehového ukotvení,vyřeší to kolečka lávky a cca 1metr možného posunu,zbytek by měly podržet kotevní mooringové řetězy,snad...Ahoj a děkuji za odpvěď ohledně té stavby mola.Na ty fotky mola YA Clubu bych se rád podíval a jestli budeš stavět sám,tak jestli to nevadí a nemáš na to své výrobní tajné know how,tak to zdokumentuj a určitě to ocení více lidí co něco podobného také plánují.Já to mám zatím v plenkách a řeším 1)buď molo nebo 2)plovoucí garáž.Bohužel musím s řešením počkat a nemohu to ovlivnit z důvodů umístění,tak zatím se teoreticky připravuji.Email jsem Ti poslal do zprávy.Dík.příležitostně ti to pošlu,je to velmi podobné jako je v odkazu na ocelová mola,žádné tajné know-how na to nemám a podle mého to je nejlevnější způsob výroby mol,ale to uvidím až během stavby,je to velmi jednoduchá konstrukce,kterou zvládne snad kdokoliv trochu šikovný Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
my65hp Odesláno 19. Říjen 2016 Sdílet Odesláno 19. Říjen 2016 Kurna jste mne s těmi moly nakazili . Jdu do něj taky , ale dřevěné smontovatelné u vody. Něco jako tohle [YouTube]NY7IptqooSQ[/YouTube]Základ poslouží 6 EURo palet + 6 220l plastových sudů + nějaká lazura . šrouby vruty ,spojovací profily atd . Jestli se to za 5 let rozpadne , vyměním palety http://www.abstore.cz/editor/image/eshop_products/503506_l.jpghttp://www.doprava.vpraxi.cz/images/palety/europaleta.gifcena sudu cca 350 Czk , cena palety podobná , pokud bude nová ještě k tomu přidělám úchyt na 5 hp motor a můžu s tím šíbovat .Ted už jen vyběhat povolení . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JPfish Odesláno 20. Říjen 2016 Sdílet Odesláno 20. Říjen 2016 budu to vyrábět sám přes zimu,železné či nerezové výrobky zadám,jaekly nikde nebudou,jen dřevěný rám a překližkový potah,ke dřevu mám blíž...pokud by jsi chtěl,mohu ti na email poslat obrázky železné jaeklové konstrukce z bývalého YA Clubus pozinkovanými jaekly to řeší drtivá většina,proto jsem vznesl dotaz na dřevěnou konstrukci,byl jsem už 2x svědkem toho,jak vichřice zlomila použitá železa na molech,to bych byl schopen eliminovat lepší dilatací mol vůči břehu,v obou případech se železo zlomilo z důvodu nulové dilatace břehového ukotvení,vyřeší to kolečka lávky a cca 1metr možného posunu,zbytek by měly podržet kotevní mooringové řetězy,snad...Ahoj a děkuji za odpvěď ohledně té stavby mola.Na ty fotky mola YA Clubu bych se rád podíval a jestli budeš stavět sám,tak jestli to nevadí a nemáš na to své výrobní tajné know how,tak to zdokumentuj a určitě to ocení více lidí co něco podobného také plánují.Já to mám zatím v plenkách a řeším 1)buď molo nebo 2)plovoucí garáž.Bohužel musím s řešením počkat a nemohu to ovlivnit z důvodů umístění,tak zatím se teoreticky připravuji.Email jsem Ti poslal do zprávy.Dík.příležitostně ti to pošlu,je to velmi podobné jako je v odkazu na ocelová mola,žádné tajné know-how na to nemám a podle mého to je nejlevnější způsob výroby mol,ale to uvidím až během stavby,je to velmi jednoduchá konstrukce,kterou zvládne snad kdokoliv trochu šikovnýDíky za fotky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JPfish Odesláno 20. Říjen 2016 Sdílet Odesláno 20. Říjen 2016 (upraveno) Kurna jste mne s těmi moly nakazili . Jdu do něj taky , ale dřevěné smontovatelné u vody. Něco jako tohle[YouTube]NY7IptqooSQ[/YouTube]Základ poslouží 6 EURo palet + 6 220l plastových sudů + nějaká lazura . šrouby vruty ,spojovací profily atd . Jestli se to za 5 let rozpadne , vyměním palety http://www.abstore.cz/editor/image/eshop_products/503506_l.jpghttp://www.doprava.vpraxi.cz/images/palety/europaleta.gifcena sudu cca 350 Czk , cena palety podobná , pokud bude nová ještě k tomu přidělám úchyt na 5 hp motor a můžu s tím šíbovat .Ted už jen vyběhat povolení .Bohouši,nechci Ti do toho kecat,ale co použít raději plastovou paletu.http://www.hestia-sro.cz/PLASTOVE-PALETY/KLASICKA-EUROPALETA/Na bazarech se dají sehnat velice levně. Upraveno 20. Říjen 2016 uživatelem JPfish Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
my65hp Odesláno 20. Říjen 2016 Sdílet Odesláno 20. Říjen 2016 Jardo to nevypadá vůbec zle ,odpadla by starost s životností a lakováním . Sice mám EURo palety zadarmo,ale tohle nemusím ošetřovat . Tenhle materiál se používá všude ve světě na mola , zvlášť v Norsku , Německu a Holandsku sem to viděl jako palubky . U nás se to taky prodává,ale není to moc rozšířený Když se to šikovně spojí , hotovo dvacet.Takže teď kolečko povolení, ale je na to celá zima Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 20. Říjen 2016 Sdílet Odesláno 20. Říjen 2016 Takže teď kolečko povolení, ale je na to celá zimaTak to držím palce a doufej, že jsou pružnější než Povodí Vltavy. První stání, které jsem vyřizoval jim trvalo povolit asi půl roku, ale když jsem potřeboval na ceduli změnit číslo lodě tak to trvalo rok a půl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jahoďák Odesláno 20. Říjen 2016 Sdílet Odesláno 20. Říjen 2016 Konečně po dlouhé době praktické téma.Máte někdo zkušenosti se zapouštěním trubek do dna? Potřebuji do Slapského břehu = kamenitý břeh vyvrtat (kopat se mi fakt nechce) díry o průměru 15-20 cm a dlouhé cca 1m.Pokud možno nějakým ručním nářadím.Nemáte někdo tip na nějaké vhodné nářadí? ( nějaký jádrový vrták, nebo tak něco do ručního nářadí)Díky :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JPfish Odesláno 20. Říjen 2016 Sdílet Odesláno 20. Říjen 2016 (upraveno) Obtelefonuj stavební půjčovny nářadí a určitě pochodíš.Chce to pořádnou zemní vrtačku a kvalitní vrták a pro dvě díry to přeci nebudeš kupovat.Používají to na vrtání plotových sloupků. Upraveno 20. Říjen 2016 uživatelem JPfish Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
my65hp Odesláno 20. Říjen 2016 Sdílet Odesláno 20. Říjen 2016 Anachy tak teď jsem začal kolečkem telefonu a je to doopravdy pouze pro "náročné" . Na webu SPS je formulář cca poplatek 1 tis Kč . Pak musím na povodí Labe tam chtějí nákres , kilometráž , souhlas nebo nájemní smlouvu s majitelem pozemku , což tady je to jednodušší,že jde o PLA . Pak asi vyjádření vodoprávního úřadu a nějaká povodňová dokumentace. No když mne z toho netrefí , tak sem postupně vložím detaily co je vše potřeba a co to stoji . V tuto chvíli za molo cca 3x4 metry pro registrovanou loď a soukromé účely cca 5 tis CZK +- Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkas Odesláno 20. Říjen 2016 Sdílet Odesláno 20. Říjen 2016 Jardo to nevypadá vůbec zle ,odpadla by starost s životností a lakováním . Sice mám EURo palety zadarmo,ale tohle nemusím ošetřovat . Tenhle materiál se používá všude ve světě na mola , zvlášť v Norsku , Německu a Holandsku sem to viděl jako palubky . U nás se to taky prodává,ale není to moc rozšířený Když se to šikovně spojí , hotovo dvacet.Takže teď kolečko povolení, ale je na to celá zimaJeště bych si zjistil odolnost vůči UV, aby se to za rok nerozpadlo. Na vyžádání určitě budou mít technický list. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 20. Říjen 2016 Sdílet Odesláno 20. Říjen 2016 Bez další podpůrné konstrukce to vidím velmi špatně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.