Přejít na obsah
Plavidla.cz

Zazimovani lode


Hervas

Doporučené příspěvky

Ahoj panove,procital jsem tady nejake diskuze ale nejak jsem se nedopatral co a jak ;) chtel bych vedet co mam vse udelat pred zimou lod bude stat na zahrade takze v zime ;) asi pod pristreskem ale i tak. Premyslel jsem ze bych dal k motoru polystyren a navedl tam zarovku ta to dostatecne prohreje aby nemrzl ale stejne tam chci malejt fridex a udelat vse potrebne a co s nohou ? Dekuju
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 94
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Ahoj.Nadrž nechávám vždy plnou a karbec nevypouštím.Nikdy jsem neměl problém.Dokonce jsem loď koupil s plnou nádrží po min.5letém neježdění.Normálně jsem ji natočil a benzín vyjezdil.Pravda však je že nebylo v palivu tolik biosraček😀Nohu dolů ať v ní nezůstane voda,nebo do ní nenaprší.Na žárovku se vyprdni,hlavně poradně naplnit antifreezem.Ja to pak i natočím dokud nevytéká výfukem.Olej v ní měním (v rozporu se spousty názorama ) až na jaře(Pres zimu v ní ještě dochází ke kondenzaci vody) Stejně tak v motoru. Upraveno uživatelem Jbenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej v noze se mění na podzim proto, protože během sezóny dochází k velkým teplotním změnám v převodovce (sluníčko, chladná voda) a tím k přetlakům a podtlakům, které můžou způsobit, že se do převodovky nějaká voda dostane, i když jsou gufera OK. Pokud je v převodovce správný olej, tak se sice vytvoří emulzní směs oleje s vodou, ale pořád tam ta vlhkost je a způsobuje korozi. Proč to tam nechat pracovat celou zimu, když se to dá na podzim vypustit a nahradit novým olejem bez vlhkosti způsobující korozi.

Benzín z plovákové komory se vypouští proto, protože když tam zůstane, odpaří se jen některé více těkavé složky a zůstanou tam nižší frakce, které po smíchání s novým benzínem na jaře vytvoří směs s horšími parametry hoření a motor se pak hůř startuje, nebo nenastartuje.

Nádrž se nechává plná benzínu, aby tam nezůstával vzduch, ze kterého se při změnách teploty (zima v noci, slunce ve dne) sráží na stěnách vlhkost a s stékají kapky do benzínu, který se tím sytí vodou a pak můžou vznikat problémy s vodou ve filtrech, odlučovačích či v karburátoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej v noze se mění na podzim proto, protože během sezóny dochází k velkým teplotním změnám v převodovce (sluníčko, chladná voda) a tím k přetlakům a podtlakům, které můžou způsobit, že se do převodovky nějaká voda dostane, i když jsou gufera OK. Pokud je v převodovce správný olej, tak se sice vytvoří emulzní směs oleje s vodou, ale pořád tam ta vlhkost je a způsobuje korozi. Proč to tam nechat pracovat celou zimu, když se to dá na podzim vypustit a nahradit novým olejem bez vlhkosti způsobující korozi.

Benzín z plovákové komory se vypouští proto, protože když tam zůstane, odpaří se jen některé více těkavé složky a zůstanou tam nižší frakce, které po smíchání s novým benzínem na jaře vytvoří směs s horšími parametry hoření a motor se pak hůř startuje, nebo nenastartuje.

Nádrž se nechává plná benzínu, aby tam nezůstával vzduch, ze kterého se při změnách teploty (zima v noci, slunce ve dne) sráží na stěnách vlhkost a s stékají kapky do benzínu, který se tím sytí vodou a pak můžou vznikat problémy s vodou ve filtrech, odlučovačích či v karburátoru.

Ok super info, a jak je to s tim motorem kolik a kam nacpat toho fridexu,predpokladam normalne mixleho s destilkou ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej v noze měním hned na podzim, páč proč tam nechávat vodu (pokud pronikla) a hlavně už na podzim bych věděl, zda je nějaký problém.

Olej v motoru měním hned na podzim, protože jsem to tak dělal vždy u motorek a motoráři mi vždy říkali, že jak to stojí tak se z ojetého oleje usazují ty humusy do motoru

Nádrž nevím, mám ji plastovou, vždy jsem ji plnil plnou ale poslední dobou pak naříkal nad tím, jak benzín díky biosračkám degradoval, letos ji plnit nebudu. Loď je v kryté hale, sice nevytápěné ale nikdy jsem neměl nic uvnitř oroseného a nevěřím, že by v nádrži kvůli vzduchu něco kondenzovalo, třeba se ale mýlím. Tak nebo onak do zbytku benzínu leju VIF aditiv. Nevím zda neodsaju benzín z vložky palivového filtru, páč pamatuju, že když jsem měl karbec a já blbec vyměnil paliv. filtr na podzim a pak to ještě natočil, byl jednou na jaře ten fitr tak zalepený těma biosračkama, že motor nešel vůbec do otáček. Těžko říct, jestli tomu filtru neublíží, že bude najednou na suchu. Měnit se mi ho nechce páč je tam jednu sezonu a narozdíl od karbece nestojí 3 kila ale 2 tisíce.


Sprej do motoru stříkám vždy dokud motor nezačne hulit. Karburátor vždy chcípnul, stříkačka ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky je to ale toxicka sracka nekupujete teda ten marine? Je pekne drahej a ty spreje taky... ;) ja videl na videu jak tam nechavaj nasat z kanystru nohou... to mi pridesuper pac seto dostane uplne vsude do bloku ;) jak psal sullaco... jeste jsem se na tech videich dokoukal ze tam lejou stabylizator benzinu a oleje pokud nemenis olej na podzi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na to jestli je fridex toxickej nebo ne se zhola vyser. Pokud nejsi hovado, tak to budeš lejt někde v garáži a vypouštět taky v garáži, nikoliv do vody. Přes uši jsem napouštěl sterej 3 litr a nebylo to špatný, jen člověk musel mít někoho k sobě, páč já startoval, táta čučel jestli už motor saje a zda jde z výfuku zpět už jen fridex. Ovšem taky si pamatuju, že jsem zazimování díky nemoci posunul když už bylo pár stupňů nad nulou a fridex zhoustnul a motor ho nechtěl nasát. Na novym 8 válci co mám teď je výhoda, že mám dole ty výpušťáky, takže prostě když by bylo nejhůř odvodním motor což je hned a fridex můžu nalejt později, aniž bych musel nějak starovat motor, což je fajn. Před sezonou mam udělanej porichtung a 90% fridexu co vypustím z motoru zachytím a uskladním na následující zazimování. Spreje a všechno stojí nějakou kačku ale zase se toho tolik nespotřebuje aby to byla katastrofa. Olej používej nejlépe ten co máš v příručce k motoru, já používám od Mercury plnou syntetiku a do nohy stejně tak používej to, co tam patří. Motorový olej marine plnou syntetyku jsem kupoval naposledy přímo ze států, Imrák myslím nemá špatný ceny a do Z náhonu už několik let kupuji zde, má super cenu 550,- i přístup a dodání, byl vždy fajn http://www.marineprofi.cz/products/prevodovy-olej-mercury-gear-lube-high-performance-946-ml-z-nahony-mercruiser-atd-/ Do benzínu nalej VIF, aspoň sníží jeho náchylnost k degradaci. Jinak bych ti doporučoval ve vlastním zájmu najít si ten čas a dobrovolně ty diskuse zde alespoň v rychlosti pročíst, protože spoustu věcí pochopíš nebo si v hlavě uložíš pro případ, že najednou budeš potřebovat.

 

Admin by tohle téma mohl přesunout tam, kam patří a po 2 minutách hledání jsem nalezl dvě témata viz níže, žádnejch tisíc diskusí, stačí zabrousit do sekce motory a nebejt línej číst alespoň nadpisy víme?

 

http://www.plavidla.cz/forum/viewtopic.php?id=118

http://www.plavidla.cz/forum/viewtopic.php?id=318

 

Takže trochu snahy prosím, když nebudeme mít nikdo čas, budou tady prázdný stánky nemluvě o tom, že 100x odpovídat na 100 stejných otázek "jaký olej do motoru a do nohy" je už vcelku slušně řečeno unavující a nedivím se, že spousta lidí už ani nereaguje, kor když napíšeš že nemáš čas krapet číst a hledat. Někteří už taky pak holt nebudou mít čas něco odpovídat. Neber to nijak zle, nic proti tobě ale napsat jsem to musel.

Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...