Přejít na obsah
Plavidla.cz

Elektrický manipulační vozík pro přívěs


Lubor

Doporučené příspěvky

Včera jsem chtěl samohyb použít pro zaparkování nové lodě a narazil jsem na jeho limit. Po rovině a dokonce po trávě loď na dvoukolovém přívěsu s celkovou hmotností cca 1,5t utáhnul, ale z ulice do dvora už to do mírného kopečka přes chodník nedal. Bude to chtít větší výkon.....
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 96
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Už je to předělané. Teď je tam motor 2x silnější z navijáku 4000lb

 

http://img21.rajce.idnes.cz/d2101/13/13238/13238477_bf085c10723d876aedcbb60f88f07a22/images/Samohybverze2.jpg?ver=0

 

http://img21.rajce.idnes.cz/d2101/13/13238/13238477_bf085c10723d876aedcbb60f88f07a22/images/Samohybverze2_2.jpg?ver=0

 

Je tam teď silnější kabeláž, ještě to chce silnější aku, protože tu stávající gelovku 20Ah to vycucne za 5 minut. Ta na to není vhodná, proud je na ní moc velký, bude to chtít startovací klasiku. Motor má údajně výkon 1,5kW, takže tam klidně při zátěži poteče přes 100A.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Umístění blíže nápravy sice zvětšuje přítlak na kola samohybu, ale moc se neosvědčilo, protože samohyb je pak moc na jedné straně a když kolo přívěsu na druhé straně najede na nerovnost, tak to z místa samohybu vyžaduje mnohem větší sílu na překonání té nerovnosti. Lepší je, když je co nejvíc vpředu a tím uprostřed, ale tam zase chybí přítlačná síla. Když si stoupnu na oj, tak se vezu a současně vytvářím potřebnou zátěž pro přítlak.

Chtělo by to nějakou lavičku nad žehličku. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera proběhlo úspěšné přeparkování lodě s použitím upgradovaného samohybu.

Síla je nyní neuvěřitelná. Motor má asi 1,5kW, dráty jsou silné jako malíček, aku startovací 40Ah. Loď 1,5t, tato konfigurace už to zvládá. V jednom místě tam mám schůdek asi 2cm na chodník. Tam jsme si museli stoupnout na oj 2, aby kola samohybu neprokluzovala. Zdá se, že současná verze už bude vhodná pro rutinní používání.

Po použití jsem aku napojil na nabíječku, která dává 3,6A. Akumulátor se dobil asi za hodinu, takže jedno použití spotřebuje cca 1/10 kapacity aku, což je jako startovací režim a baterka by to měla zvládat. Není vhodná pro hlubší vybíjení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 month later...

Další zkušenosti:

Samohyb jsem zatím použil naostro pro zajetí s lodí do dvora 4x. Po každém použití následovalo dolaďování, protože to nebylo úplně ono.

Aktuálně má přívěs s lodí 1.900kg. Výkon motoru samohybu je dostatečný, problém je s přenesením tahu kolama na zem. Teď to mám vyřešeno tak, že mám vozíček s betonovýma cihličkama a ty pro zajetí s lodí do dvora narovnám na oj, abych nebyl závislý na lidské zátěži. Takto dostanu loď do dvora sám. Chtělo by to nějaké kompaktní závaží s koulí, které by se připojilo pod žehličku. Ideálně tak 100kg olova.

Tažná síla je ohromná, pneumatiky gumují dlažbu a síly do konstrukce navijáku jsou velké. Chtělo by to silnější řetěz a další problém jsem měl s jeho napnutím. Musel jsem tam přidat šrouby co drží převodovku. Původně tam byly 2 kusy M8 s oválnými dírami pro nastavení napnutí řetězu. Fest utažené se to ale stejně pohnulo.

Napájení připojuju přímo na aku klešťovýma plechovýma svorkama a kupodivu to potřebný proud přenese, aniž by to nějak sršelo či se to hřálo.

Samohyb tedy slouží, ale pokaždé mám trochu obavu, že něco selže a loď do dvora nedostanu. Bude to chtít další verzi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo presne tak zbylo mi to doma kdyz jsem prestal se zemedelstvim 😆

U toho Luborovyho moveru se mi zda ze jsou kola moc blizko u sebe. Kdyz jsem to tak mel tak se to pokladalo do boku pri zataceni v zaprahu. Treba na trave. Musel jsem trochu zvetsit rozchod.

Honi to stara 24V vrtacka a rozpulena LiOn stara baterie z elektrokola nekde kolen 20V. Na jednicku to ma dobrou silu. Jedina nevyhoda ze tahle prevodovka nema neutral a pri premisteni samotneho moveru musim mit trpelivost nebo silu a prenest ho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím přenášením mám taky problém. Původní převodovka měla rozpínací spojku na výstupu a tak se s tím dalo volně jet bez motoru. Ta stávající silnější má ale rozpínání záběru někde uprostřed mezi dvěma planetovými stupni a i po rozpojení je odpor tak velký, že se kola neotáčí. Musím to nosit.


Já mám spojení samohybu s přívěsem pomocí speciální klemy. je to vidět na fotce u první verze, to se nezměnilo, jen je klema větší na jekl 120x40. S ní se to nikam nekácí, ale síly v klemě jsou velké.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzhledem k tomu ze mam naskok jedne lahvinky vina a tudiz jsem nemusel vypit tolik piv tak me napadlo to upravit takto: mam oj tvaru V. Pokud pod tu svislou trubkou navarim nebo jinak upevnim cca kruhovou operu. Tim se zmeni pomer sil a nebude to v miste upevneni uhybane ale namahane jakoby na tah. To uz je unosne.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...