Přejít na obsah
Plavidla.cz

Elektrický manipulační vozík pro přívěs


Lubor

Doporučené příspěvky

Bohouši a co na to místní ouřada ? Jdu řešit příší týden nějakou změnu ohledně změny kol na vleku, tak se schválně zeptám.Ale myslím si svým laickým názorem,že pokuď to má atest v UK,tak to asi nebude problém i přihlásit u nás,ale možná se pletu.


PS: Příští týden vyplovám a přijedu i k Tobě na záškodnickou průzkumnou činnost rybolovu.(Omlouvám se za spam mimo téma)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 96
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Ahoj Jardo , tak ten mail sem si přečetl až včera :-) ale moc rád tě uvidím, budu zase na vodě nebo u mobilheimu cinkni až pojdeš.

Co se týká ouřadu nevím. Počítám že to bude nandavací sundavací bez úřadu. Ještě jsem si uvědomil,že to bude šikovný i v lese na dřevo . Vozík prostě dostrkám přímo ke stromu a nemusím tam kličkovat pozpátku .

Je to dobrej nápad .Jinak ještě pokud má někdo Teru nebo kultivátor s koly , tak by šla koule na ten předek v klidu navařit nebo přidělat .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj pomocník už začíná nabývat tvar:

http://img21.rajce.idnes.cz/d2101/13/13238/13238477_bf085c10723d876aedcbb60f88f07a22/images/Vozk1.jpg?ver=0

http://img21.rajce.idnes.cz/d2101/13/13238/13238477_bf085c10723d876aedcbb60f88f07a22/images/Vozk2.jpg?ver=0

http://img21.rajce.idnes.cz/d2101/13/13238/13238477_bf085c10723d876aedcbb60f88f07a22/images/Vozk3.jpg?ver=0

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě to není hotové ke zkoušce, vychytávám mouchy. Upevnění motoru se ukázalo jako měkké. Síla motoru do řetězu držák ohýbá, musím to předělat.

Taky se obávám, že klema nebo svislá trubka to neudrží a bude se to kroutit, je tam velká páka. Uvidíme. Síla na kolech a rychlost je dobrá, při dobrém zatížení to posouvalo otcova žigulíka po garáži jak nic. :-))))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš to pěkně zpracovaný i vymyšlený. Sílu to musí mít pořádnou, když vidím to zpřevodování.

Plochá ocel ale moc nedrží, i když je tak masivní. Ten naviják to rozhodně neudrží. Chce to profil. Co se dá, dělám z jeklů. Prošel jsem si to samý. Taky jsem poprvé dal pasovinu. Ohnula se při prvním pokusu. Pak jsem navařil menší pasy do U. Teď vytáhnu auto na strom a ani se to nehne. Taky bych zvážil to ukotvení kol. Bál bych se, že to nevydrží. Zase bych tam dal profil, nebo alespoň vyztužil opět navařením pasoviny do U. Při zatáčení by se to mohlo kroutit a boční síla by to mohla ohnout.


Základ máš výbornej, z masivního jeklu. Navař k němu do T ten samej a na něj dej teprve ten naviják. Budeš mít nesmrtelnej základ. Nohy na kola buď ohnout hrany, nebo navařit, aby to bylo U.


Rozhodně ale palce nahoru! Pěkný!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Držák motoru je už předělaný, teď to nezapruží ani když s tím najedu do zdi.

Ty bočnice jsou ohromně pevné a ještě zpevněné osou, která je z nerezové trubky 20x2 ve které je závitová tyč 16mm. Takže bočnice tl. 5mm jsou stažené na tu trubku. Je to bytelné až až. Mám ale obavu jestli se nebude deformovat trubka či klema. Je to velká páka. Možná to dnes už budu moci vyzkoušet. Včera jsem dělal držák klemy a vyšel mi o 2cm menší než bylo potřeba..... Asi už bylo moc pozdě. :-)

Upraveno uživatelem Lubor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidal jsem pár fotek:

http://luborv.rajce.idnes.cz/Vozik/

První zkoušky vypadají velmi nadějně. Zkoušel jsem to na betonu a na trávě. I na té to jelo. Když to mělo snahu proklouznout, stačilo trochu šlápnout na oj. Držák jsem musel předělat, samotná klema se kroutila jak jsem se obával. Teď už je to dostatečně tuhé. Další zkouškou bude jízda z ulice přes chodník do dvora. Jsem na to zvědavý. Začínám věřit, že to vyjede. Zbývá dodělat pár drobností a nabarvit to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na výrobu na zakázku bohužel nemám čas. A stejně by to nikdo nechtěl, rozpočet vyšplhal nějak vysoko. Nešel jsem prohrabávat šroťáky, prostě jsem si na netu koupil kola (1.400,-)a nechal je poslat. Taktéž naviják (2.000), řetězová kola, řetěz (900,-), akumulátor (1.110,-), železo a spojovací materiál (cca 500,-). K tomu nějaké věci z domácích zásob. Jen materiál odhaduju na min. 6 tis.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na výrobu na zakázku bohužel nemám čas. A stejně by to nikdo nechtěl, rozpočet vyšplhal nějak vysoko. Nešel jsem prohrabávat šroťáky, prostě jsem si na netu koupil kola (1.400,-)a nechal je poslat. Taktéž naviják (2.000), řetězová kola, řetěz (900,-), akumulátor (1.110,-), železo a spojovací materiál (cca 500,-). K tomu nějaké věci z domácích zásob. Jen materiál odhaduju na min. 6 tis.

Moc pěkné,kurňa já chci být také šikovný kutil :-).A jak to teda funguje v reálu na vleku s lodí,kolik taháš celkovou váhu(loď+ vlek)Jsou nějaká negativa nebo vše ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatím jsem s tím jen popojel pár metrů 2x tam a zpátky po dvoře, zkusil rozjezdy a manévrování. Je brzo na vyhodnocení, ale první poznatky už mám.

Umístěním doprostřed oje jsem získal větší přítlačnou sílu, než kdyby byl vozík v místě koule. Rukama v místě upevnění vlek sotva přizvednu, na vozíku může ležet takových 70 až 80kg a to vyvine velmi slušnou trakci. Můžu ho dát ještě blíže k nápravě a získat tak další přítlak, ale asi to nebude nutné.

Překvapilo mne, že zatáčení jde dost ztuha (nemá to diferenciál) i když jsou kola těsně vedle sebe. Není problém to ojí zatočit, ale na místě to gumuje beton případně trhá trávu. Jak asi zatáčejí vozíky s větším rozchodem kol.....

Uvědomil jsem si, že problémem těchto samohybů bude síla a trakce. Zatímco při tlačení přívěsu ručně se lze trochu rozjet a pro překonání větší nerovnosti využít kinetickou energii vozidla, elektrický vozík jede velmi pomalu a každou malinkou překážku musí překonat jen svou silou, kterou musí přenést na zem.

Můj přívěs má s lodí asi 1t. Na dvoře mám vydlážděné místo a okolo trávník. Jsou tam nerovnosti a přechod z trávy na dlaždice. Když posunuju loď ručně, jsou tam místa ve kterých když zastavím, už to vlastní silou neutlačím a musím se vrátit a rozjet se.

Vozík to rozjel kdekoli, jen bylo slyšet zatížení motoru. I když jsem kolem přívěsu zastavil před přechodem z trávy na dlaždice, silou to vytáhl. Ručně bych to v tom místě nedal, i když je to schůdek 2 až 3 cm.

Jezdilo se s tím tak krásně, že jsem měl nutkání na malém dvorku přívěs s lodí jen tak pro radost otočit. Už se ale stmívalo, tak jsem to jen zaparkoval na místo s centimetrovou přesností a bez funění.

Na špulce navijáku jsem nechal mechanismus pro odpojení ze záběru. Je to velmi šikovné pro přepravu vozíku z garáže k lodi. Pohodlně s tím dojedu tlačením za držadlo, připnu k držáku na přívěsu, zatočím kličkou pro zvednutí přívěsu, zatáhnu přední opěrné kolečko, aktivuju záběr motoru a jede se.

Původní naviják měl ovládání silové. Abych zkrátil dráty a tím úbytky napětí, udělal jsem vedle motoru krabičku s relátkama a z ovladače vedou teď jen slabé dráty.

Pro stávající loď to bude vyhovující. Původně jsem to ale vyráběl pro budoucí, která bude s vlekem těžší, očekávám tak 1,7t. Tam si už nejsem jistý, jestli bude výkon motoru stačit. Při nejhorším toto prodám a postavím výkonnější model, zkušenosti už jsou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jeden poznatek. Výrobce těch levných polských navijáků nás pěkně tahá za nos. Všude uvádějí např. 2000lb/900kg. To jsou úžasné hodnoty. Ale až v manuálu se dočtete, že to platí jen pro první vrstvu návinu lana a že při čtvrté už klesá síla o třetinu. A jen na etiketě motoru jsem našel nějaké polské slovo, ze kterého jsem usoudil, že deklarovaná síla je při použití kladky, kterou přikládají .....
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tim ty bys ale nemel mit problém ne? Mas na prevodu porad stejnej prumer kol.

Problém mám s tím, že mám zařízení s mnohem menším výkonem nežli jsem si původně dle zavádějících informací prodejců myslel že bude. :-(

V návodech také zaměňují sílu a tíhu břemene pro jakou je naviják určen, takže kdoví, jaká je skutečná síla navijáku s označením 2000Lb.....

 

Na přívěsu mám el. naviják na natahování lodě. Taky něco low end s označením 2t. Loď mám na rolnách a při vytahování to kvílí jak by to jelo na hranici svých možností......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě že na začátku navíjení má naviják větší sílu.Kladka je 1:2.Tz. naviják 250kg s kladkou má 500kg.

Přijde mi neseriózní uvádět do prodejních technických parametrů hodnoty, které platí (možná) jen pro úplně odvinuté lano a aplikaci s použitím pomocné kladky....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...
Původně jsem to svoje plánoval také s jedním kolem. Ale nesehnal jsem kolo s plochým běhounem a když mi přišlo to co jsem objednal, tak jsem zrovna objednal druhé, protože mi styčná plocha se zemí přišla malá. Dobře jsem udělal.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...

Samohyb je hotový a konečně jsem ho víc vyzkoušel. Nátěr se těžce nepovedl, ale kašlu na to.

Dneska jsem na zkoušku vyvezl loď na ulici a zpátky. Výkon pro loď s přívěsem 1t je dostatečný. Schválně jsem najel na obrubník tak, aby na něj najížděla obě kola přívěsu a samohyb to utlačil. Tedy ne úplně sám, musel jsem trochu šlápnout na oj, protože mu začala prokluzovat kola. To pomohlo, výkonově to dal v pohodě. Je radost s tím posouvat loď. Jsem spokojený, určitě se to stane významným pomocníkem. Odhaduju, že to vyvine sílu větší, nežli dva lidé.

http://img21.rajce.idnes.cz/d2101/13/13238/13238477_bf085c10723d876aedcbb60f88f07a22/images/Samohyb1.jpg?ver=0

 

http://luborv.rajce.idnes.cz/Vozik/

 

http://img21.rajce.idnes.cz/d2101/13/13238/13238477_bf085c10723d876aedcbb60f88f07a22/images/Samohyb2.jpg?ver=0

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...