Přejít na obsah
Plavidla.cz

loď Beneteau ANTARES 680 - co si o ní myslíte?


Martazs

Doporučené příspěvky

Ahoj všichni,

 

chtěl bych se Vás zeptat na názor ohledně nové lodi o které uvažuji. Zatím jsem měl jen menší člun s 50HP, rád si nechám poradit.

 

Moje požadavky jsou:

 

- spaní pro 4 lidi

- závěsný motor, chci aby loď byla úsporná

- ideálně co největší, ale musí se dát přepravovat autem + aby se loď vešla na výtah na Orlíku

- v rámci třídy pokud možno co nejnižší cena

- idelně zánovní nebo novou loď

 

Po všech zváženích jsem vybral Beneteau ANTARES 680. Loď je široká přesně 2,55m (tuším že maximum co jde běžně přepravovat za autem). Viděl jsem jí na výstavě Lodě na vodě a líbila se mi. Díky závěsnému motoru si myslím že by spotřeba nemusela být až tak hrozná v porovnání se zabudovaným motorem. Přijde mi super, že se tu teoreticky vyspí docela dost lidí (kajuta pro 2-3 lidi, 1 místo na spaní v kabině + 2 místa mohou být venku v nezastřešené části (lze zastřit bimini)). Cena v CZ jsem koukal že je cca 800000 Kč bez DPH (včetně nějaké lehce nastandardní výbavy) a bez motoru. Použitá se dá sehnat od 30000€ výše i s motorem. Na ofiko webu píšou cena od 22500 € bez daně

 

 

Více o lodi zde:

http://www.beneteau.com/en/antares-outboard/antares-680 ;

 

pár videí zde:

 

Length Over All : 6.48 m

Hull Length : 6.43 m

Hull Beam : 2.55 m

Light displacement : 1565 kg

Fuel tank capacity : 136 L

Fresh water capacity : 20 L

Max Engine Power (Hp) : 150 CV

Propulsion :Outboard engine

CE Certification : C7/D7

 

 

 

Napadlo mě několik otázek:

 

1) Co si o lodi jako takév myslíte?

2) Zarazilo mě, že v katalogu co mám z výstavy je maximum 115 HP a teď na webu vidím že lze dát i 150HP. Divné ale je to, že fakt všude na bazerech videích atd, je motor fakt 115 HP. Nebude tento motor pomalý? Nikam nespěchám, ale loď by podle mě alespoň 50Km/h dát měla, více už je asi zbytečně.

3) Kolik si myslíte že bude rámcově spotřeba při 1115 HP a 150 HP motoru?

4) Kupovali byste spíše novou nebo klidně jetou? Kde byste případně vyhledávali loť ojetou?

5) Jak silné auto bude potřeba na tahání třeba do Chorvatska?

 

 

Předem moc díky za vaše názory!

Upraveno uživatelem Martazs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

ano loď si chci fakt koupit, reklama to není :)

 

Ohledně motoru, mi všude říkali že efektivita závěsného nového motoru je mnohem vyšší než u motorů zabudovaných. Co jsem letmo googlil vicméně to psali všude http://www.nauticstarboats.com/why-buy-a-four-stroke-outboard-vs-inboardoutboard-stern-drive/ ; http://www.boatingmag.com/boats/boat-engine-comparison-outboard-vs-sterndrive-vs-jet-drive

 

Záchod se do lodi dá instalovat, ale to bych asi řešil někde venku. Cílem je na lodi jen přespat, nikoliv bydlet. Spaní jako takové je jen je v kajutě pro 2-3 lodi http://foto.inautia.it/barcosOcasion/6/7/2/4/beneteau-antares-680-28261120152568556955655469694548x.jpg , ale při troše improvizace pak 1 místo v kokpitu http://www.laivosandelis.lt/media/catalog/product/cache/2/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/7/_/7_3.jpg a teoreticky (musí se dokoupit zaplachtování zadní části) sezení v zadu se dají přenastavit jako opalovací plato, tady se vyspí vpohodě 2 lidi http://photos.inautia.com/barcosNuevos/7/4/2/8/beneteau-antares-680-47068110132757575550515269674548x.jpg?_ga=1.236504641.1525044859.1472509582 .

 

 

Loď do skluzu vyjede, viz videa, ale taky si myslim že to s rychlostí nebude žádná sláva. Jak jsem psal, koukal jsem že nově se tam dá (asi) dát i motor 150 HP, do toho bych šel asi určitě.

 

 

Ohledně auta, dejme tomu že s motorem a dalšími věcmi to bude mít něco málo přes 2tuny. Jak silné auto myslíte?

 

Díky moc za názory a rady!!

Upraveno uživatelem Martazs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nezalezi na sile auta, ale na tom, kolik ma na taznym. Pokud budes s vozejkem pres dve tuny, tak na tyhle novodobe pseudo SUV typu Jeti atd zapomen. Je treba sahnout po necem vetsim s ohledem na to, kde to budes vytahovat z vody. Pokud to nebude na spevnenem povrchu, tak na predohrab nespolehej.

Co se lodi tyce, tak pred par lety byl toto jeste muj hodne velkej favorit. Nicmene postupem casu to samozrejme dopadlo uplne jinak :). NIcmene k motorizaci, nemyslim si, ze by to s tim 115hp motorem ve skluzu nejelo. Ono totiz lode tohodle typu i dalsich vyrobcu Jeanneau, Quicksilver nemaj klasicke vecko a onehda kdyz sem po nich pokukoval, tak ja sem mel zase podminku, ze by musel bejt zabudovanej motor, protoze maji primej nahon a zarazilo me, ze tam davali zabudovany naftaky nevalnych vykonu, ale i s nima to jelo v podstate ve skluzu. A asi jim ten tvar trupu funguje, protoze o vikendu jel kolem nas na piskovne nekdo s touto lodi a jel v ne zrovna idealnim rezimu. Cekal sem, ze budou vlny jako prase, ale vsichni jsme se podivili, protoze od te lodi neprislo skoro nic. A to jel kousek od nas.

Co se WC tyce, tak ja sem myslel, ze tam nejakej budnik na hajzl je? Ono clovek to neresi dokud ho nepotrebuje, ale kdyz to pak na tebe v noci prijde a musis probudit pulku lode, aby si se mohl vys... tak to taky neni moc prijemny pro vsechny. Uprime ja uz bych lod bez oddeleneho hajzlu nechtel a to mi potvrzuji vsichni co meli hajzl v supliku pod lezenim.


A jeste jak tu nekde zaznela poznamka o dvou motorech. Ja uz bych se dvou motoru nevzdal. Nechal sem se jimi zhyckat a uz jenom s ohledem na manipulaci s lodi ozelim i tu vetsi spotrebu a naklady na udrzbu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martasz tak beru zpět s tou reklamou .

Jak píše Tomas 80 zapomeň na pseudo OFF roady . Utáhne to sice kde co ale z vody zvlášť na kluzkým nebo nezpevněným povrchu to dostane jen těžký auto a poctivá 4x4 .


Jinak za mně loď pecková . Už jsem jí viděl a i s tou 115 tkou na Sandberku klouzat . Ale majitel byl nasranej , že tam měl dát 150 ku .

Překvapili mně ty údaje o úspornosti outboard vs inboard,ale logiku to má . Tady asi co loďař to názor . Každopádně se závěsným ušetříš mraky místa a teoreticky by tam mohli jít i dva . stejně tak servis je levnější , a přístup k motoru a vrtuli lepší .


Jinak ke spotřebě , ten majitel mi říkal že to je někde okolo 1L/km se 115 Hp . S tou 150Hp by to mohlo být méně .Záleží jak to bude naložený .

Upraveno uživatelem my65hp
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo, právě "jen" přespat. Jo, taky jsem si tohle říkal a díky bohu nekoupil něco podobného. "Jen" přespat znamená taky si rád uvařit nějaký kafe, něco málo k jídlu, vytáhnout to před tím z ledničky a pak si dojít na záchod. Jak píše Tomáš, chtěl jsem loď s přenosným záchodem, dnes si nedovedu představit, že bych někde před dalšíma lidma v kokpitu, vykonával potřebu. Ono se to dobře říká, že se to dá atd... No nic. Přeju hodně štěstí...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

díky všem za odpovědi!

 

115tka - 1L/km myslíš že je dobrý nebo špatný? Moje 50 HP žere teď asi 10-12l na hodinu.. na kilometr to uplně změřený nemám, ale nedávno jsem na 30L nádrž ujel 90 km (váha lodi + posádka cca 650 Kg). Je mi jasný že toto je spotřeba snů a s tou se nadobro rozloučím. Proč myslíš že ta 150HP bude úspornější?

 

Co se týče motoru budu chtít určitě tu 150 tku , respektive asi 140 HP, rozdíl mezi 140 HP a 150 HP je obrovksej u Suzuki ( http://www.suzuki-marine.cz/lodni-motory/35-lodni-motor-suzuki-df140azx.html 340000 Kč vs http://www.suzuki-marine.cz/lodni-motory/37-lodni-motor-suzuki-df150tgl.html 449000 Kč). S tim bohužel souvísí že asi jedině novou, jetý lodě co jsem našel maj všechny maximálně 115tku.

 

Ten chlápek co měl tu loď, byl s ní celkově spokojenej?

 

Co myslíte nějaký tahání vodních lyží nebo nějakejch blbostí? Přímo tyč na vodní lyžování jsem v příplatkách k lodi nenašel.

 

4x4 jsem myslel určitě, ale jestli to zvládne třeba 3.0 diesel nebo je nutný kupovat něco fakt silnýho? Co třeba nějakej elektrickej naviják na kouli?

 

No ten záchod. Před ostatníma to bych teda taky nechtěl, to lepší žádnej :) Kouksl jsem do možných příplatků k lodi a je tam chemické WC (170€) anebo Marine WC + tank(1150€). To chemické je jasná podsedačkovka, ale to "marine" asi taky nebude oddělené WC od ostatního prostoru. Nebo myslíte že ano? Nerad bych aby to bylo toto http://newimages.yachtworld.com/resize/1/34/15/5893415_20160805054504660_1_XLARGE.jpg?f=/1/34/15/5893415_20160805054504660_1_XLARGE.jpg&w=924&h=693&t=1472129187000 , to fakt lepší nemít nic a chodit na záchod ven.. Je fakt že před 2 lety jsem si říkal, že mi stačí malá loď a nakonec nestačí. Ale aktuálně se mi po něčem dražším moc koukat nechce a myslim že na pár let by to stačit mohlo, záchod holt asi oželim :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

ano loď si chci fakt koupit, reklama to není :)

 

Ohledně motoru, mi všude říkali že efektivita závěsného nového motoru je mnohem vyšší než u motorů zabudovaných. Co jsem letmo googlil vicméně to psali všude http://www.nauticstarboats.com/why-buy-a-four-stroke-outboard-vs-inboardoutboard-stern-drive/ ; http://www.boatingmag.com/boats/boat-engine-comparison-outboard-vs-sterndrive-vs-jet-drive

Umím-li číst indiánštinu, pak v tom článku na základě papírových hodnot porovnávají 150HP outboard versus 250HP jet versus 220HP I/O. Klasická hloupá novinařina, kdo si proboha něco takového může vzít jako základ pro výběr pohonu své lodi potažmo celé lodi? Jsi si jistý, že jsi si vybral správně?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak za mě: Loďka to je moc pěkná, to jo. Mám teď 6m kajuťáček a už taky pokukuju po větší. Pro mě jsou ale důležité určité body od kterých nechci slevit. Určitě chci uzavřenou kajutu s výškou aspoň 170cm, rozhodně oddělený záchod a dostatečně silný motor. Na současné lodi se to taky dá a dokážeme si to užít, ale třeba jenom blbé převlíknutí manželky je trochu složitější, o použivání chemického WC tu psát nebudu, ale je to opravdová nouzovka, no a výkon motoru? Já mám teď vestavěnej 110 koníků- ve skluzu to jede, dokonce to i skoro 50Km/h dá když budu sám a vítr v zádech, ale při cestovní rychlosti cca 37Km/h motor točí kolem 4000 ot. a to už je docela slyšet. Když se svezu na lodi která má silný motor, tak při stejné rychlosti je plavba neskutečně tišší. Nejde o maximální rychlost, ale o cestovní komfort. Na řece se stejně moc rychle jet nedá, maximálně chviličku a v úseku který znám, ale jinak to je o hubu nebo o vrtuli. Navíc já u slabého motoru cítím každý kilo, který do lodi naložím a to samozřejmě i na spotřebě. Ze začátku jsme taky chtěli jen loď na příležitostné přespání, ale jak tomu člověk přijde na chuť, tak by spal na vodě stále,a k tomu je potřeba zase přidat trochu komfortu, v podobě pohodlného uvaření kafe nebo čaje, pohodlného použití WC, a co se teď projevilo skoro jako nutnost, tak možnost umytí manželčiny hlavy, Protože najít na Labi marínu se sprchama je docela oříšek.

Jinak spotřeba lodí je otázka sama pro sebe, ale 1L/Km se mi zdá moc. To má kamarád na 8m Baylineru s motorem 5L a 220 koníků. Mě vychází spotřeba něco málo přes 0,5L a letos o dovolené, kdy jsme byli dost naložení a celou cestu proti větru, tak to vyšlo asi 0,65L/Km. S postupem času, ale člověku je tak trochu jedno kolik to bere, stejně když to někomu řeknu, tak si klepe na hlavu.

S přívěsnýma motorama nemám skušenost, ale jen taková jedna nevýhoda kterou vidím u nás v maríně - když se lodě u mola namačkají dost za sebe - kryt závěsnýho motoru je první na ráně při projetí nějakého šikuly v přechodovým režimu, nebo jakémkoliv vlnobití a nikdy nevím kdo se uváže za mě. Navíc u větších lodí se vestavěnej motor vejde pod podlahu a třeba využití motoru k ohřevu vody, nebo třeba i topení u přívěsnýho asi moc nepůjde.

Každý má ale své priority a požadavky a než rady "kamarádů" je lepší se zeptat toho, s kým chceš na té lodi trávit čas. Ideální by bylo si něco takového najít někde v půjčovně a na pár dní si to vyzkoušet, ale to je asi problém.

Tak přeju šťastný výběr a hodně krásných chvil strávených na vodě

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen lehce ke spotřebě IN vs. OUT....

Pořád je to motor, co žere benzín. Tomu motoru je úplně fuk z který strany má zrcadlo. :) To co jsi se dočetl o vyšší spotřebě vestavných motorů, platilo o těch starejch vykopávkách, který jsou v jetých lodích. Třeba já tam mam generačně cca 40 let starou ameriku. Je jasný, že to žere i trávu kolem vody.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem možnost porovnat spotřebu 50HP (karb.) a 100HP(vstřik) u stejné lodě. Zřejmě by se 100HP ta spotřeba byla nepatrně nižší, ale to by člověk musel striktně jezdit ve stejném režimu jako se slabším motorem, což je utopie. Když máš větší výkon, tak ho prostě použiješ. :-)))

Ohromný zisk vnímám v komfortu. Zatímco s 50HP jsem to často honil na 5.500o.t, se 100HP si jedu mnohem tišeji a mírně rychleji na 4.000,-ot při spotřebě o nějaké 2 až 3 l/100km vyšší. S 50HP jsem jezdil za 33l/100km při cestovní rychlosti 35 až 40km/h. Se 100HP jezdím za 35l/100km při cestovní rychlosti 40 až 45km/h.

Mám pocit, že je to nějaký trend poslední doby nabízet lodě se slabšími přívěsnými motory, ale pak se ten motor trápí, vyje a pořád jezdí na max. výkon, což snižuje životnost a komfort jízdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ROMANVA: díky moc za rady a zkušenosti!

 

No musím říct, že jste mě dost nahlodali s tim WC. Je fakt že hodit se to může :) Jak se řeší vypouštění atd. mimo maríny? Co jsem koukal ne každá marína odsávání nabízí.

 

Našel jsem ještě dost podobnou loď co oddělené WC má. http://www.fasyachting.cz/cz/shop/merry-fisher-695/1000138/

 

Ohledně těch motorů IN vs OUT.. já se nic nedočetl, ale říkali mi to různě v různých krámech a že je to důvod proč se aktuálně dává do všech menších lodí OUT motory, že ta efektivita je vyšší a menší spotřeba -> lidé to chtějí. Uplně nelogické mi to nepřišlo, co jsem koukal tak to poslední dobou fakt do všech novějších menších lodí dávají a až do podrobna jsem to nezkoumal a co jsem letmo vygooglil, tak tam to psali víceméně také.

 

Koukám že skoro všichni máte dost velké lodě, jak řešíte převoz? Je pravda že max co jde dát bez problémů na vozejk je 2,55m?

Upraveno uživatelem Martazs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prodejci ti vždy nakecají co se jim hodí a hlavně co prodávají. Nevím ale když mrknu na známé loděnice Sea Ray, Bayliner, Regal... atd.. tak se všude až na pár výjimek a modelů montují vestavěné. Jak už zde někdo podotkl, motoru je naprosto putna kde má zrcadlo. Závěšáky se většinou montují pouze kvůli úspoře místa, nic jinýho v tom nevidím, určitě žádnou efektivitu. WC ne že se hodí, WC je nutnost. PS: já bych na zkoušku pořídil toto, dle mě super nabídka, pojezdíš, uvidíš, eventuelně +- za stejnou cenu prodáš http://www.plavidla.cz/bazar_index.php?akce=detail&inid=0000048259 Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pic.Tohle je chlapácká loď a ne metrosexuální kráska typu jako Bayliner atd .Správná volba a moc pěkná.Hned bych ji bral.

ROMANVA: díky moc za rady a zkušenosti!

 

No musím říct, že jste mě dost nahlodali s tim WC. Je fakt že hodit se to může :) Jak se řeší vypouštění atd. mimo maríny? Co jsem koukal ne každá marína odsávání nabízí.

 

Našel jsem ještě dost podobnou loď co oddělené WC má. http://www.fasyachting.cz/cz/shop/merry-fisher-695/1000138/

 

Ohledně těch motorů IN vs OUT.. já se nic nedočetl, ale říkali mi to různě v různých krámech a že je to důvod proč se aktuálně dává do všech menších lodí OUT motory, že ta efektivita je vyšší a menší spotřeba -> lidé to chtějí. Uplně nelogické mi to nepřišlo, co jsem koukal tak to poslední dobou fakt do všech novějších menších lodí dávají a až do podrobna jsem to nezkoumal a co jsem letmo vygooglil, tak tam to psali víceméně také.

 

Koukám že skoro všichni máte dost velké lodě, jak řešíte převoz? Je pravda že max co jde dát bez problémů na vozejk je 2,55m?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stojná výška,oddělená koupelna s WC,plnohodnotná kuchyně,teplá voda a topení je luxusem i nutností pro delší pohodlný pobyt na vodě,tahače pracanta klidně pořiď dobrého staršího,ale hlavně takového co se nebojí zanoření, má 4x4 s redukcí,konstrukčně jednoduchého a spolehlivého,možná si budeš muset rozšířit řidičák z B na B+E,šířka lodě by neměla přesáhnout 2,5m kvůli přepravě,váhově se musíš vejít do limitu TZ na autě,nejvíce však do 3,5tuny,vypouštění fekálu většina kolegů s vestavěnými WC praktikuje za plavby do vody díky absenci odsávaček v marinách,(po mě SPS chtěla pro přihlášení chemický WC),závěsný motor (i loď jako takovou) si vyber podle své potřeby a hlavně podle plavební oblasti,uvedený komfort jen motorem nenahradíš,pokud chceš na moře,nezbyde ti asi jiná volba než nějaký silný cruiser,pokud budeš více na řekách a jezerech volba se rozšíří


přeji ti úspěch při výběru lodě,protože je výhrou,když si za pár sezon uvědomíš vhodnost své volby a nebudeš nucen loď prodávat a měnit,což se mě osobně naštěstí povedlo,protože není pak nic trapnějšího než běhat kolem draze koupené lodě a zjišťovat,co by mělo být jinak,či co tam chybí,viz jeden bláznivý kolega z mola,který za 3,5mil Kč nemá na lodi ani břehovou přípojku...bojler, topení,stojná výška či plnohodnotná koupelna je pro něj něco z říše snů a řeší nocování s rodinou v penzionech kolem vody,ale pluje rychle, neustále nosí kanystry a měří spotřebu...

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...

Ahoj,


ještě jednou moc díky všem za rady. Dám na Vás a budu teda už fakt koukat jen po lodích s WC a ideálně sprchou. Zatím je tedy favorit ta Merry Fisher 695, budu postupně pokukovat po nějakých dobrých bazarovkách a zjistim zda půjde nějaká rozumná sleva na novou (bohužel jsem zjistil že "potřebuju" skoro všechnu doplňkovou výbavu).


Mimochodem teda to vypouštění fekálů do vody za plavby, to mi přijde celkem síla. Dělají opravdu skoro všichni? :)



Ještě jednou díky všem!

Upraveno uživatelem Martazs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...