Přejít na obsah
Plavidla.cz

Uložení závěsného motoru


Doporučené příspěvky

Ahooj,


dotaz, mám v lodi v motorovém prostoru uložen napříč závěsný motor Mercury F5 (4 takt dlouhá noha), nový, ještě nebyl na vodě. Mám ho pro strýčka příhodu, kdyby jeho větší brácha náhodou začal zlobit. Po nějaké době jsem si všiml, že mi ze spoje na spodní části nohy chčije olej. Byl to motorový olej a nyní mi v servisu řekli, že byl motor špatně uložen. Dumal jsem a motor byl uložen správně nicméně je možné, že když někdy švihnu zatáčku a tím loď nakloním řekněme o 45 stupňů a více, tím pádem je na krátkou dobu je u závěsného motoru v podpalubí noha výše jak hlava, že dojde k vytečení mot. oleje? Druhá možnost je ta, že když ho spouštím do té šachty k velkému motoru, mohl jsem ho nechtíc postavit na zadní stranu, tzn ani ne na jeden z boků ale jakoby na zadek, tím myslím na stranu kde je vrtule, tzn. že jsem ho měl tou stranou jak je startovací šňůra chvíli nahoru (doufám, že jsem to napsal srozumitelně). Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vozím jej tam také ale jen 2,3 4takt hondu (také dlouhá noha) a ještě se mi nestalo, že by mi z něho něco "vykáplo" . mám tam udělaný držák, že mám vždy motor výše než nohu ale při manipulaci se mi také občas "zadaří" jej protočit tak nějak podivuhodně. Ale nevím jak to má ten tvůj ale ten můj se může klidně položit na bok jsou tam pro toto i podpěrné výlisky.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, když leží, tak je samozřejmě na boku, na těch podpěrných bodech. Když ale švihnu pravotočivou zatáčku, tak je krátkodobě motor nohou výše a tím pádem si říkám, jestli protečení oleje mohlo nastat tímto. A nebo tím, jak už jsem psal, že když ho tam ukládám, tak ze strany jak je šňůra mám takové šikovné madlo a za to ho čapnu a sunu do díry. V ten moment je ale motor vyklopený jakoby opačně, než když jej vyklopíš do maxima na zrcadle a tak si říkám, jestli tohle nebude třeba ten problém.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyby se u nás dal nějak lehce koupit nový 2T závěšák, s dlouhou nohou podotýkám nový, tak si ho klidně koupím. Mercury a jiné značky je furt dělají. Ale bohužel mi nikdo takový motor nějakou normální cestou nenabídl. Vím, že 4t je choulostivý a proto mne teď zajímá, jestli jsem to posral náklonem lodi, nebo tím, že jsem motor postavil jakoby startovací šňůrou vzhůru. Vyzkouším to ještě jednou, dám pozor na vložení motoru do šachty a jestli to zase ale způsobí pouze náklon lodě v zatáčce, nebudu mít jinou možnost, než motor skladovat "suchý". To mě vlastně stejně nevadí, protože na Labi ho nepoužívám vůbec a kdyby náhodou jo, nalití oleje je záležitost minuty no a když už pojedu na nějaký vejlet, kde budu chtít mít motor při ruce, tak ho šoupnu rovnou za zrcadlo a prdnu do něj olej. Jinak to asi holt nepůjde.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No asi bych řekl. že to uložení při plavbě je dost důležité, jak jsem psal mám tam na něj udělaný držák, takže se mi ani při přechodu do kluzu, nebo nějakém zatáčení nemůže stát, že by se motor dostal do mínusové nebo jen vodorovné polohy. myslím, že při té krátkodobé manipulaci může něco málo natéct kam nemá (podařilo se mi to u sekačky - naštěstí bez následků, jen jsem o chvilku déle startoval a potom to chvilku zakouřilo), asi to budeš muset vyzkoušet při manipulaci a pozorovat co to dělá ale jinak jak píše bootcentrum - pokyny výrobce :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepůsobí na ten olej v motoru při plavbě náhodou taky odstředivé a dostředivé síly? Jde mi o to, že i když je dočasně noha výš, než motor, tak se nutně nemusí přelít olej. Ale jinak to opravdu vypadá, že olej protekl výfukovým ventilem. Upraveno uživatelem Zdenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  Citovat
Já se vůbec nepřu a o servisu vím své. Takže opravdu stačí najít odvětrání té skříně a ucpat jej? Rozkres zatím nemám tak jsem se nekoukal.

Tady by jsi třeba mohl něco najít https://www.mercurymarine.com/en/us/parts-and-accessories/parts-catalog klikáním se dostaneš na různé typy motorů a podrobné rozkresy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  Citovat
Já se vůbec nepřu a o servisu vím své. Takže opravdu stačí najít odvětrání té skříně a ucpat jej? Rozkres zatím nemám tak jsem se nekoukal.

Pod heslem Mercury je Tohatsu, měla by to být posice 50 na tomhle obrázku, připojená druhým koncem někde kolem karbecu:

 

http://www.boats.net/parts/search/Tohatsu/Outboard/2014/MFS5C/CYLINDER%20&%20OIL%20PAN/parts.html

 

a když do tý hadičky foukneš, neměla by jít kontinuálně profukovat, jen natlakovat klikovou skříň a co pustí pístní kroužky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...
TOPlist