banjoales Zveřejněno 11. Červenec 2016 Sdílet Zveřejněno 11. Červenec 2016 Ahoj! Hledal jsem ve vláknech a nenašel...Potřeboval bych rozebrat nohu závěsného motoru Yamaha 80 AETO r.v. 1995. Před dvěma lety byla v servisu, ale bylo to dost drahé, nicméně rozebrané a složené, tudíž by to mělo jít povolit.Takže - Sundat vrtuli, za ní je zajištěná matice. Na tu si vyrobím klíč. A jak dál? Potřebuju vytáhnout celou tu hřídel s jednotlivými komponenty.Do servisu už to dávat nechci, vzhledem k roku výroby mi ho stejně za 4 roky zakážou. Potřebuju vyměnit oběhané součásti. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
packa Odesláno 12. Červenec 2016 Sdílet Odesláno 12. Červenec 2016 asi by to chtelo sledovat legislativu-stáří 25 let už padlo Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
banjoales Odesláno 12. Červenec 2016 Autor Sdílet Odesláno 12. Červenec 2016 Snažím se sledovat legislativu, uznávám, že mi to mohlo uniknout, neb je to propletenec zákonů. Ofiko se s tím nikde nevylezlo a neřešilo se to ani tady. Naposledy zde http://www.plavidla.cz/forum/viewtopic.php?id=166&PHPSESSID=44418021264efe3bc2eb139f6006e094 ale taková bomba zpráva by tu musela někde proletět!? To je jedno, rozebrat tu nohu musím... takže neví nikdo? Bude to asi na všech nohách podobné... musím asi nejprv vytáhnout hnací hřídel a tyčku, která ovládá vpřed vzad. Zajímá mě jak ať to není pokus - omyl. Díky! Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 12. Červenec 2016 Sdílet Odesláno 12. Červenec 2016 Já rozebíral jen 9,9Hp yamahu a tam se sundal náboj s převodovky s vrtulovou hřídelí, nahoře u motoru se rozpojila tyčka řazení, povolili se šrouby dole na noze a noha se rozdělila, stáhla se dolů i s hřídelí od motoru. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
banjoales Odesláno 12. Červenec 2016 Autor Sdílet Odesláno 12. Červenec 2016 Díky moc - nohu jsem už taky měl dole, potřebuju vyndat vrtulovou hřídel s těma serepetičkama vyběhanejma. Ještě jednou díky za poznatek, cením si jakéhokoli příspěvku. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrs Odesláno 12. Červenec 2016 Sdílet Odesláno 12. Červenec 2016 Ahoj, Yamahu jsem naštěstí rozebírat nemusel :-) , ale při generálce Mercury 70 jsem potřeboval pouze speciální klíč na velkou matici za vrtulí. Ten jsem vyrobil z trubky odpovídajícího průměru , do které jsem vybrousil zoubky na povolení. Po vyšroubování už šlo vše ostatní rozebrat bez problémů. Měnil jsem ozubené kolo zpátečky. Myslím si , že zde to bude úplně stejné.Ahoj Petr Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 12. Červenec 2016 Sdílet Odesláno 12. Červenec 2016 Tak to u té 9,9 se sundala vrtule, povolili se dva šrouby co drží náboj převodovky v těle a vyndal se celý náboj s vrtulovou hřídelí, v převodovce zůstal jen pastorek náhonu od motoru a zadní ozubené kolo. Pak už jen vytáhnout gufera, vyklepnout hřídel z ložisek, vyndat ložiska a dva O-kroužky na náboji, víc tam toho nebylo. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
banjoales Odesláno 12. Červenec 2016 Autor Sdílet Odesláno 12. Červenec 2016 (upraveno) To bude ono! Potřeboval jsem vědět, zda se musí nejprve vytáhnout hnací hřídel. Takže nemusí. Chlapi, díky, zítra do toho jdu. Také si musím nejprv vyrobit klíč.Povede-li se to, dám sem fotky. Upraveno 12. Červenec 2016 uživatelem banjoales Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 12. Červenec 2016 Sdílet Odesláno 12. Červenec 2016 Proč to musíš rozebírat? Pokud tam něco budeš měnit, tak by to chtělo manuál, protože je možné, že je tam třeba po výměně nějakého dílu nastavit správnou vůli v převodových kolech a to se dělá takovými velkými kruhy o průměru vnitřku převodovky různých tlouštěk. Když se to neseřídí správně, tak dochází k rychlejšímu opotřebení ozubených kol. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
banjoales Odesláno 13. Červenec 2016 Autor Sdílet Odesláno 13. Červenec 2016 Je vyběhaný segment pro volbu směru otáčení vrtule. Noha pravděpodobně skončí v servisu, ale je sezona, díly se musí objednat a to nějaký čas trvá a mě se nechce čekat na suchu. (Nelze dát bezpečně vzad, seřídit to již nelze a jsou tam velké vůle) Tak chci vědět, které díly je potřeba vyměnit. Katalog mám. Nejsem technicky nepoučený a nezdatný, mám jednoho autoveterána a loď veterána, vše do šroubku rozebrané, ba i složené a funkční :-D Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se