Přejít na obsah
Plavidla.cz

Rozebrání nohy Yamaha 80


Doporučené příspěvky

Ahoj! Hledal jsem ve vláknech a nenašel...

Potřeboval bych rozebrat nohu závěsného motoru Yamaha 80 AETO r.v. 1995. Před dvěma lety byla v servisu, ale bylo to dost drahé, nicméně rozebrané a složené, tudíž by to mělo jít povolit.

Takže - Sundat vrtuli, za ní je zajištěná matice. Na tu si vyrobím klíč. A jak dál? Potřebuju vytáhnout celou tu hřídel s jednotlivými komponenty.

Do servisu už to dávat nechci, vzhledem k roku výroby mi ho stejně za 4 roky zakážou. Potřebuju vyměnit oběhané součásti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Snažím se sledovat legislativu, uznávám, že mi to mohlo uniknout, neb je to propletenec zákonů. Ofiko se s tím nikde nevylezlo a neřešilo se to ani tady. Naposledy zde

http://www.plavidla.cz/forum/viewtopic.php?id=166&PHPSESSID=44418021264efe3bc2eb139f6006e094

ale taková bomba zpráva by tu musela někde proletět!?

 

To je jedno, rozebrat tu nohu musím... takže neví nikdo? Bude to asi na všech nohách podobné... musím asi nejprv vytáhnout hnací hřídel a tyčku, která ovládá vpřed vzad. Zajímá mě jak ať to není pokus - omyl.

 

Díky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, Yamahu jsem naštěstí rozebírat nemusel :-) , ale při generálce Mercury 70 jsem potřeboval pouze speciální klíč na velkou matici za vrtulí. Ten jsem vyrobil z trubky odpovídajícího průměru , do které jsem vybrousil zoubky na povolení. Po vyšroubování už šlo vše ostatní rozebrat bez problémů. Měnil jsem ozubené kolo zpátečky. Myslím si , že zde to bude úplně stejné.

Ahoj Petr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to u té 9,9 se sundala vrtule, povolili se dva šrouby co drží náboj převodovky v těle a vyndal se celý náboj s vrtulovou hřídelí, v převodovce zůstal jen pastorek náhonu od motoru a zadní ozubené kolo. Pak už jen vytáhnout gufera, vyklepnout hřídel z ložisek, vyndat ložiska a dva O-kroužky na náboji, víc tam toho nebylo.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč to musíš rozebírat? Pokud tam něco budeš měnit, tak by to chtělo manuál, protože je možné, že je tam třeba po výměně nějakého dílu nastavit správnou vůli v převodových kolech a to se dělá takovými velkými kruhy o průměru vnitřku převodovky různých tlouštěk. Když se to neseřídí správně, tak dochází k rychlejšímu opotřebení ozubených kol.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je vyběhaný segment pro volbu směru otáčení vrtule. Noha pravděpodobně skončí v servisu, ale je sezona, díly se musí objednat a to nějaký čas trvá a mě se nechce čekat na suchu. (Nelze dát bezpečně vzad, seřídit to již nelze a jsou tam velké vůle) Tak chci vědět, které díly je potřeba vyměnit. Katalog mám.

Nejsem technicky nepoučený a nezdatný, mám jednoho autoveterána a loď veterána, vše do šroubku rozebrané, ba i složené a funkční :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...