Přejít na obsah
Plavidla.cz

Havárie Orlík


mitous6

Doporučené příspěvky

Né, že bych byl "svatej" ale některý věci prostě dodržuji (a to jak na vodě tak na silnic či v běžném životě) a nejvíc mě s..e, že pokud nastane nějaký zpřísněný dozor, můžou na to doplatit i ti, kteří se většinou chovají slušně a dle předpisů a vyhlášek :( .
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 166
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Vypada to, ze nakonec se zde nazory sjednocuji, coz je dobre. Osobni zkusenost vcera z Dalesic: jen podle naplavky na vode cca 10 mot. plavidel "jednodennich" + samozrejme dele kotvene. 1 hlidka PCR. Vesmes korektni provoz, na 2 vyjimky. Prvy borec s kajutovkou, ve skluzu bez problemu 15 metru od brehu, rybar nerybar, i v uzinach. Na osobni znameni ke zpomaleni jen povyseny usmev. Co to delalo kolem kotvist netreba psat, rybari jen mavali rukama. Mel dostat a treba i dostal poradne tucny flastr. Prave na tyhle typy doplacime. Druhy extrem spise usmevny, uz se tu o tom psalo, pramice s krovinakem. Neveril bych, jaky kraval to na vode dela - a jak pomale to tlaci.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem projel celé Slapy a došel k závěru, že ještě mnoho rekreantů zemře, mnoho "vůdců" plavidla zatíží své svědomí zabitím či zmrzačením plavce a mnoho emocí ještě proběhne, nežli se to zlepší. Zastavil jsem postupně celkem u pěti plavců, kteří plavali uprostřed v místech, kde je jezero 300 a více metrů široké. Každého jsem slušně pozdravil a snažil se vysvětlit, že plavec není z lodi dobře vidět, že se pohybují v plavební dráze, kde lodě mohou jet bez omezení a tím hazardují s vlastním životem. Upozornil jsem je na plavidla s partičkami mladých, jejichž "kapitáni" přes vztyčenou příď a polonahou holku na ní těžko plavce zaregistrují. Upozornil jsem je na smečky skůtrů, jejichž piloti v rychlosti co jedou stačí sotva kličkovat mezi loděma a malou hlavu plavce těžko zaregistrují. Ve čtyřech případech se plavci přiznali, že to podcenili a nakonec byli rádi, když jsem jim nabídl doprovod ke kraji. Pátý nepochopil, něco držkoval a plaval dál. Všiml jsem si, že když jsem zastavil u nějakého plavce, další o kus dál co měli namířeno na druhý břeh to otočili.

Taky jsem zastavil u jednoho skútraře, který zarputile jezdil osmičky asi 80 m od břehu v místě kde jsou chaty a snažil se rozskákat svůj stroj. Upozornil jsem ho, že porušuje pravidla a způsobuje tak problémy všem loďařům. Moc s ním řeč nebyla, policie se nebojí, prý se s nimi dá dohodnout....

Během dne jsem 4x potkal policejní člun. Vždy jeli hodně rychle a dělali nepříjemnou vlnu. Jedenkrát jsem je viděl stát u nějaké lodě v místě, kde nebyl výrazný provoz.

Za tuto neděli jsem tam viděl nespočet prasáren, kdy rychlé lodě či skútry jely nesmyslně blízko břehu, 4 tunové lodě v přechodovém režimu s vlnami za zadkem tak hlubokými a krátkými, že by to mohlo malý gumák klidně převrhnout.

Přítomnost policie jsem vnímal jako alibistickou, v akci jsem je zahlédl jen jednou u z mého pohledu bezproblémové lodi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s Luborem úplný souhlas .............. Slapy a Orlík zachrání jen pravidla z před dvěma lety . Tragedie se bude tímto tempem jistě opakovat .

Tak by mě fakt zajímalo, kolikrát jsi se tam již plavil, když tak prima přizvukuješ .


Jsou zde opravdu místa kde by to omezení zasloužilo, ale celkové je opravdu nesmysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já sem se tam plavil asi 3x,celou kaskádu ale vím že zejména Slapy je takové pražské Podolí .Samo sebou pokud by se tam podařilo docílit toho ,že všichni nebo většina bude dodržovat co má a bude ve svých "sektorech" tak OK , ale tomu moc nevěřím. Zejména plavcům je to šuma fuk a spíš to budou brát jako lobby nás "zbohatlíků" loďařu a na just tam poplujou .
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevíte někdo, kde se dá stáhnout ten leták od ministerstva určený koupajícím? Nemůžu ho najít. Měl by být vystavený každých 10 metrů břehu přehrad. Znají ho starostové? Znají ho provozovatelé kempů? Můžeme něco udělat pro jeho rozšíření?


Visí v marínách nějaké pokyny pro loďaře jak se chovat? Jsou nějaké cedule s desaterem u sjezdů do vody? Co pro to můžeme udělat?


Rekreanti na palubě i ve vodě jsou evidentně nepoučení, bude to chtít osvětu!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubore ja myslim, ze koupajici pravidla fakt moc neznaji, tam by letaky a osveta pomohly. Lodari co za tim nestoji poprve ale v zasade vedi, co by nemeli delat. Na prvy pohled vidi, co dela jejich umele vlnobiti u brehu u naplavek, kotvist,plazi a rybaru. Je jim to ale jedno nebo z toho dokonce maji skodolibou radost. Chce to individualni citelne postihy, stejne jako v silnicnim provozu, zadne pokuty a la 200 Kc. Ale jinak jdes vzorem!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubore, 10 palců nahoru. Kéž by všichni místo přemýšlení o zákazech byli tak konstruktivní, jako ty.

Sám sis ověřil, že 4 z 5 plavců byli normální a chybu udělali pravděpodobně jen z neznalosti. Takže pouhá osvěta by teoreticky měla zlepšit situaci o 80%. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubore mám naprosto stejné zkušenosti jako ty.Lépe bych to nenapsal.Hlavně mě těší že ve snaze vysvětlit lidem že něco dělají špatně na vodě(pravá prevence proti nehodám a nedorozuměním)nejsem sám.Zhovadilý příspěvek my65 neberu v potaz. Upraveno uživatelem Jbenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jbenda ,, proč zhovadilý , sám mám rychlou loď a líbilo by se mi tam lítat neomezeně .Slapy znám moc dobře , leták je fajn ale 90% plavců si z něj nic dělat nebude je napsán jako doporučení . Tradice plavat na druhou stranu ke skalám je na Slapech zakořeněná jako téměř povinnost . To se nedá změnit za půl roku .Stejně tak vychovat skůtraře k tomu,aby nedělali kraviny tam kde nemají .

Myslím že problém není ani tak v rychlých lodích ale osvětě , osazení značkama a práce policie . Navíc ,,, veřejnost .. a media ,, z nás majitelů rychlejších lodí a skůtrařů zejména dělají potenciální vrahy . Koukni jen do diskuzí v Blesku ,,, jsou to píčoviny, bohužel se zásadním vlivem na veřejné mínění .Takže ještě jedno utopený dítě na lehátku nebo přejetá babička a sejmou nás všechny . Pro to si myslím že Slapy i Orlík by měli mít zvláštní status .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud myslíš zvláštní statut v podobě nějakých dalších omezení, tak to s Tebou nesouhlasím. Slapy a Orlík jsou dvě největší vodní plochy v čR. Rozhodně je tam dost místa jak pro plavce, tak pro lodě. V minulosti tady proběhl nějaký vývoj, který ještě není dokončený. Bohužel naše legislativa se neumí měnit preventivně. Vždy reaguje, a to s velkým zpožděním, až na silnou poptávku po změně. Tím se stalo, že došlo k uvolnění provozu lodí na normální úroveň, ale související oblasti na to nejsou ještě připravené, natož pak zvyklé. Každý rozumně uvažující člověk si řekne, že plavec v plavební dráze nemá co dělat. Ale není tu předpis, který by to zakazoval....


Když jedu na Slapech v kluzu jedu vždy středem volného prostoru. Nechápu, proč někteří z nás jezdí podél břehu i když více než těch povolených 50m. Je to zbytečně provokující a nebezpečné. Proč ohrožovat plavce pár desítek metrů od pláže, proč házet na skály rybáře zakotvené podél nich. Buď jedu na brblačku klidně blízko břehu a kochám se, nebo to valím středem a jediné kam koukám je před sebe kam jedu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubore , kdyby to tak bylo jak píšeš , tak samo sebou souhlasím .Ale stejně tak , to že plavec nemá co děla plavební dráze je jasné , bohužel většina nejen že to neví , ale řada ani netuší že nějaká plavební dráha existuje .

U nás na Labi je to trošku snažší , tam to je už více či méně zažité .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubore , kdyby to tak bylo jak píšeš , tak samo sebou souhlasím .Ale stejně tak , to že plavec nemá co děla plavební dráze je jasné , bohužel většina nejen že to neví , ale řada ani netuší že nějaká plavební dráha existuje .

U nás na Labi je to trošku snažší , tam to je už více či méně zažité .

No spíš bych řekl, že tam se moc koupat nedá :) :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jbenda ,, proč zhovadilý , sám mám rychlou loď a líbilo by se mi tam lítat neomezeně .Slapy znám moc dobře , leták je fajn ale 90% plavců si z něj nic dělat nebude je napsán jako doporučení . Tradice plavat na druhou stranu ke skalám je na Slapech zakořeněná jako téměř povinnost . To se nedá změnit za půl roku .Stejně tak vychovat skůtraře k tomu,aby nedělali kraviny tam kde nemají .

Myslím že problém není ani tak v rychlých lodích ale osvětě , osazení značkama a práce policie . Navíc ,,, veřejnost .. a media ,, z nás majitelů rychlejších lodí a skůtrařů zejména dělají potenciální vrahy . Koukni jen do diskuzí v Blesku ,,, jsou to píčoviny, bohužel se zásadním vlivem na veřejné mínění .Takže ještě jedno utopený dítě na lehátku nebo přejetá babička a sejmou nás všechny . Pro to si myslím že Slapy i Orlík by měli mít zvláštní status .

již po několikáté píšeš : "Pro to si myslím, že Slapy i Orlík by měli mít zvláštní status."

Máš nějakou konkrétnější představu, jak by měl ten zvláštní status vypadat? Ber prosím přitom v úvahu, že Slapy a Orlík jsou součástí ucelené vodní cesty, kterou významná množina rekreačních plavidel (do rozměru 3x8 metrů) může proplout od Mělníka po Týn případně až do Budějovic. Nejsou to izolované vodní nádrže, jako je Lipno, Rozkoš, Hracholusky apod.

Je také vhodné si uvědomit, že problémem nejsou plavidla, ale jejich vůdci.

Upraveno uživatelem saturnin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já sem se tam plavil asi 3x,celou kaskádu ale vím že zejména Slapy je takové pražské Podolí .Samo sebou pokud by se tam podařilo docílit toho ,že všichni nebo většina bude dodržovat co má a bude ve svých "sektorech" tak OK , ale tomu moc nevěřím. Zejména plavcům je to šuma fuk a spíš to budou brát jako lobby nás "zbohatlíků" loďařu a na just tam poplujou .

" zejména Slapy je takové pražské Podolí " Spíše je to taková okresní silnice, po které jezdí autobusy, osobní auta, motorky, cyklisté i jezdci na koních a chodí pěší turistéˇ.

Upraveno uživatelem saturnin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenomže se, Saturnine, na tý Tvý okresce pohybuje víc chodců, jezdců na koních a cyklistů, než aut.

A taková místa se obvykle vyznačují jako OBYTNÁ ZÓNA, kde je rychlost "paušálně" velmi omezena na celou zónu, a nebo jako dokonce Pěší ZÓNA, kam s autem vůbec nesmíš :-)


Takže nemohu (přesto že mám taky motorák) než souhlasit s my65hp - byl bych pro navrácení k původnímu stavu. Nad Slapy(na Kamýku) i pod Slapy(štěchovice) si mohl kdokoliv rychlou jízdu užít, aniž by tím kohokoliv obtěžoval, nebo dokonce ohrožoval.


Alespoň do doby, dokud to nebude POLICIE se SPS schopná efektivně ohlídat... což jen tak asi nebude, vzhledem k tomu jak to teď chodí.


P.S.: Slapy a často i Orlík jsou moje "domovská" voda od roku cca 89. (mých opravdu mladických let) Takže pamatuju i dobu, kdy po Slapech a Orlíku směli jezdit na motor jen parníky, policie a vojácí. A za celou tu dobu jsem tady nezažil takovej binec a neregulovanou svévoli volů jako teď. Díky pánům ze zainteresovaných skupin vzal další kus přírody za své. Nemluvě o klidné rekreaci v přírodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doopravdy nevím po čem zase po dlouhé době duše některých prahnou. Zákazu tu bylo už dost a dlouhou dobu, jde jen o to vyznačit pořádně místa na koupání a dráhy pro skútry a lyže. Ono zakázat vše najednou by asi bylo levnější, ty plavební znaky něco stojí, ale myslím že lepší je prevence.

Jen dotaz, viděli jste někdo kolem vody vylepenej ten plakátek pro koupající ? to by mělo viset v každým kempu na bráně a možná i u vody.

Zakazovat nebo jen omezovat plavbu je blbost. Spíš bych koupil Policii a SPS víc lodí a dal peníze na dozor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenomže se, Saturnine, na tý Tvý okresce pohybuje víc chodců, jezdců na koních a cyklistů, než aut.

A taková místa se obvykle vyznačují jako OBYTNÁ ZÓNA, kde je rychlost "paušálně" velmi omezena na celou zónu, a nebo jako dokonce Pěší ZÓNA, kam s autem vůbec nesmíš :-)


Takže nemohu (přesto že mám taky motorák) než souhlasit s my65hp - byl bych pro navrácení k původnímu stavu. Nad Slapy(na Kamýku) i pod Slapy(štěchovice) si mohl kdokoliv rychlou jízdu užít, aniž by tím kohokoliv obtěžoval, nebo dokonce ohrožoval.


Alespoň do doby, dokud to nebude POLICIE se SPS schopná efektivně ohlídat... což jen tak asi nebude, vzhledem k tomu jak to teď chodí.


P.S.: Slapy a často i Orlík jsou moje "domovská" voda od roku cca 89. (mých opravdu mladických let) Takže pamatuju i dobu, kdy po Slapech a Orlíku směli jezdit na motor jen parníky, policie a vojácí. A za celou tu dobu jsem tady nezažil takovej binec a neregulovanou svévoli volů jako teď. Díky pánům ze zainteresovaných skupin vzal další kus přírody za své. Nemluvě o klidné rekreaci v přírodě.

Já pamatuji dobu, kdy na Slapech a Orlíku mohly plout i rekreační plavidla s motorem. Co je tedy původní stav?

Orlík je jezero dlouhé 68 km, Kamýk je jezero s 10 km, Slapy je jezero dlouhé 44 km, to je přes 120 km vodní cesty, plus cca 23 km na Otavě a cca 7 km na Lužnici. To rozhodně není "obytná či pěší zóna". To je spíše ta "okreska" procházející různými obcemi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to tove:

Je to jednoduchý, prahnu po klidu, kterej vzal za svý. Bohužel. Značky a úseky jsou sice krásný a asi by byly i nejlepší, musel by se ale najít někdo, kdo by to dodržoval. Protože dozor na plavbu byl minimální, je minimální a bude minimální. Navíc pokuta za "200,-" v úseku, kde nikoho neohrožuju, ... to je opravdu výchovné :-) (ne že bych jí sám dostal)


to saturnin:

původní stavem mám na mysli stav před 2 roky. (mluvím o Slapech a Orlíku) Tedy v sezóně výtlak, mimo sezónu bez omezení. + celoročně volné úseky jako např. Kamýk, který funguje víceméně jako tranzitní přehrada a kde je poměr uživatelů lodě:plavci poněkud obrácený oproti Slapům.

Pravidlo jasný jako facka, nepotřebuju plavební znaky, který jsou jednak drahý (což ale nevidím jako ten zásadní problém), ale u každý značky by musel stát na vodě policajt, nebo sps, aby se na to nes....lo. :-) - což problém je a poněkud zásadní.


Pravidla tak jak byla nastavena před nyní platnou novelou byl podle mého názoru přijatelný kompromis, který byl i snadno kontrolovatelný.

Proto s uvolněním nesouhlasím, už proto že to díky správě dodržování pravidel (která je mizivá) znamená to, co se na vodě děje teď.

česká nátura zatím nemá nárok na benevolenci.


Bohužel nás slušných, kteří na to doplácejí je dost, ale obávám se, že ne většina. :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

for Jahoďák :

Copak se už nepamatuješ jak to bylo před dvěma lety když byl zákaz rychlé plavby od 15.6 - 15.9. ? Nikdy jsi v tomto období nepotkal nikoho kdo na to "prděl" a stejně jel v kluzu ? Ti lidé co to porušují a chovají se na vodě jako pr....a dnes to budou porušovat i při obnovení původního stavu. A pár jedinců co se chová slušně a sklouznou se tam kde je volno to opět ods...ou :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to tove:

Je to jednoduchý, prahnu po klidu, kterej vzal za svý. Bohužel. Značky a úseky jsou sice krásný a asi by byly i nejlepší, musel by se ale najít někdo, kdo by to dodržoval. Protože dozor na plavbu byl minimální, je minimální a bude minimální. Navíc pokuta za "200,-" v úseku, kde nikoho neohrožuju, ... to je opravdu výchovné :-) (ne že bych jí sám dostal)


to saturnin:

původní stavem mám na mysli stav před 2 roky. (mluvím o Slapech a Orlíku) Tedy v sezóně výtlak, mimo sezónu bez omezení. + celoročně volné úseky jako např. Kamýk, který funguje víceméně jako tranzitní přehrada a kde je poměr uživatelů lodě:plavci poněkud obrácený oproti Slapům.

Pravidlo jasný jako facka, nepotřebuju plavební znaky, který jsou jednak drahý (což ale nevidím jako ten zásadní problém), ale u každý značky by musel stát na vodě policajt, nebo sps, aby se na to nes....lo. :-) - což problém je a poněkud zásadní.


Pravidla tak jak byla nastavena před nyní platnou novelou byl podle mého názoru přijatelný kompromis, který byl i snadno kontrolovatelný.

Proto s uvolněním nesouhlasím, už proto že to díky správě dodržování pravidel (která je mizivá) znamená to, co se na vodě děje teď.

česká nátura zatím nemá nárok na benevolenci.


Bohužel nás slušných, kteří na to doplácejí je dost, ale obávám se, že ne většina. :-(

To co píšeš je hezké a možná někomu zní libě.

Stále však zastávám názor, že způsob plutí plavidel nemá být řešen na základě zákona o vodách a vyhlášky o rozsahu užívání povrchových vod (mají stanovit které vody lze k plavbě použít a které nikoli), ale na základě zákona o vnitrozemské plavbě a vyhlášky o pravidlech plavebního provozu (mají stanovit jakým způsobem se má plout a co je třeba dodržovat z hlediska bezpečnosti všech uživatelů).

Umístění odpovídajících signálních znaků je zákonnou povinností správce sledované vodní cesty, v případě Slap a Orlíku tedy Povodí Vltavy s.p. Použití signálních znaků přímo v terénu na vodní cestě je rozhodně lepší a pro vůdce plavidel přehlednější než nějaká vyhláška s různými daty, kdy je plutí omezeno a kdy nikoli, či různými koeficienty výkon/výtlak či Fn apod.

Mimochodem, rychlost plutí na Orlíku podle předchozí právní úpravy, o němž se zmiňuješ, nebylo odůvodněno ochranou koupajících, ale ochranou dvou sov, Kulíška nejmenšího a Výra velkého.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Slapy a Orlík mají plochu jak veliká města. V žádném městě není pěší zóna na celé ploše. Volání po zřízení režimu "pěší zóna" na celých těchto přehradách je prosazování vlastního zájmu na úkor ostatních. Jednou je to vodní cestas garantovaná zákonem a tak tam musí být umožněný provoz lodí. Stav, kdy bylo nutné nastudovat jakési předpisy o tom od jakého kilometru po jaký kilometr na Slapech a mezi jakými kilometry na Orlíku se smí od kdy do kdy plout v kluzu rozhodně nelze považovat za normální. To je jak současné oblíbené městské vyhlášky. Za chvíli budeme muset před výletem vygooglit městské vyhlášky všech obcí, kde hodláme zastavit, abychom se vyhnuli pokutám za místní exotická omezení....


Na Slapech a Orlíku jsou zřizovány plochy vyhrazené pro určité skupiny uživatelů, aby se tito navzájem neohrožovali. To je jednoznačně správný krok a je třeba ho podporovat ze všech stran i když jsou to jen první vlaštovky a konflikty skupin tím nejsou vyřešeny. V městech jsou taky magistrály, ulice, chodníky, pěší zóny. Jenže tam už každý přesně ví kam patří a co si může v každé zóně dovolit.


Na vodě se to účastníci provozu teprve učí, protože jsme tady měli leta letoucí nesmyslná pravidla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...