Přejít na obsah
Plavidla.cz

Havárie Orlík


mitous6

Doporučené příspěvky

Jak to tak čtu, tak zaplaťpánbůh že jsem na Labi... Jen bych podotkl k těm rychlokvaškám, že u nás je zase spousta starokvašek, hlavně se složeným prostěradlem a bublajícím motorem na zádi, co si myslí, že když se plaví půl století, tak můžou všechno, vše jim bude tolerováno a hlavně že si mohou otvírat na každýho hubu a především že sežrali šalamounovo hovno. Na pozdrav skoro neodpoví, natož aby někdy pozdravili sami od sebe, plavební dráha jim nic neříká, povinné osvětlení lodě za tmy jakbysmet a mohl bych pokračovat. Ale jo možná znají všechny uzle. Jo a taky pivečko při plavbě, to je místní kolorit, to je ale asi jaksi v pořádku... Nevím proto zda mě serou více rychlo nebo starokvašky, možná víc ti druzí, páč by člověk očekával jistou dávku rozumu a zkušeností. To píšu jako uživatel lodě i jako rybář. A kluz bych zakázal, všude. Pro jistotu. Pak bych přešel na auta. Třeba. Za všechno může rychlost. Tečka. Zvláštní je, že když jsem u těch aut tak najedu denně v průměru možná pro někoho neuvěřitelných 800 km. A kupodivu nejvíce ohrožení nemám od lidí co jedou třeba i dost rychle, ale především od tupců co jedou předpisově ale bum najednou musí předjíždět před zatáčkou, před horizontem, od blbů co se mi lepí na prdel na pár desítek cm, od blbů co mě oslňují mhovkami za deště ačkoliv je vidět na kilometr daleko... Tolik jen k již otřepanému a vyčpělému tématu - za vším je rychlost. Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 166
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Pokud dojde k nějakým opatřením,myslím,že jsou zbytečná.Je to především v lidech.Pokud se nějaký umělec bude chtít předvádět, bude to dělat i přez zákazy či opatření. Je to to samé jako na silnicích. Každý kdo takto činí by měl být podle zásluhy orgány patřičně odměněn.Ztrávil jsem nyní týden na olíku,dost toho i projezdil,ale musím konstatovat,že žádné kontrolní orgány jsem za celou dobu neviděl, ale podobných pitomců na skůtrech tam bylo dost.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, na chyby par idiotu doplaci vetsina. Cele je to pritom hlavne o vynucovani pravidel, ktera dobrovolne nerespektujeme, ne o rozsirovani zakazu. Zakaz bez kontroly je k nicemu. Pokud by dohled byl castejsi a financne duraznejsi, rychle se to i na forech roznese a povede k vetsimu poradku. Pokud PCR resi prestupky domluvou a symbolickymi pokutami, nema to efekt. Skutrari jsou z vetsi casti nevyboureny poter, co ventiluje emoce a ma minimum sirsich zkusenosti. Vedle toho se idiotsky domniva, ze jsou obdivovani. Take jsem to zkusil a dobre vim, ze jak se vezme za plyn, rozum jde stranou. Vim, ze vsichni nebudou souhlasit, zvlaste potrefene husy ne, ale temto plavidlum je rozumne nepriznat stejnou volnost, jako ostatnim. To jsou stroje ucelem na blbnuti, ktere na mensich plochach nadmiru obtezuje a ohrozuje ostatni. Staci par dalsich prusvihu a jak pisete, doplatime na to vsichni nesmyslnymi vseobecnymi zakazy, jako je napr. zakaz skluzove plavby v Praze nebo onezeni kw v Brne. Cesta vede v zonach pro skutry a vseobecne duraznejsim dohledu - bohuzel.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak to tak čtu, tak zaplaťpánbůh že jsem na Labi... Jen bych podotkl k těm rychlokvaškám, že u nás je zase spousta starokvašek, hlavně se složeným prostěradlem a bublajícím motorem na zádi, co si myslí, že když se plaví půl století, tak můžou všechno, vše jim bude tolerováno a hlavně že si mohou otvírat na každýho hubu a především že sežrali šalamounovo hovno. Na pozdrav skoro neodpoví, natož aby někdy pozdravili sami od sebe, plavební dráha jim nic neříká, povinné osvětlení lodě za tmy jakbysmet a mohl bych pokračovat. Ale jo možná znají všechny uzle. Jo a taky pivečko při plavbě, to je místní kolorit, to je ale asi jaksi v pořádku... Nevím proto zda mě serou více rychlo nebo starokvašky, možná víc ti druzí, páč by člověk očekával jistou dávku rozumu a zkušeností. To píšu jako uživatel lodě i jako rybář. A kluz bych zakázal, všude. Pro jistotu. Pak bych přešel na auta. Třeba. Za všechno může rychlost. Tečka. Zvláštní je, že když jsem u těch aut tak najedu denně v průměru možná pro někoho neuvěřitelných 800 km. A kupodivu nejvíce ohrožení nemám od lidí co jedou třeba i dost rychle, ale především od tupců co jedou předpisově ale bum najednou musí předjíždět před zatáčkou, před horizontem, od blbů co se mi lepí na prdel na pár desítek cm, od blbů co mě oslňují mhovkami za deště ačkoliv je vidět na kilometr daleko... Tolik jen k již otřepanému a vyčpělému tématu - za vším je rychlost.

pláčeš hezky,ale na špatném hrobě

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak to tak čtu, tak zaplaťpánbůh že jsem na Labi... Jen bych podotkl k těm rychlokvaškám, že u nás je zase spousta starokvašek, hlavně se složeným prostěradlem a bublajícím motorem na zádi, co si myslí, že když se plaví půl století, tak můžou všechno, vše jim bude tolerováno a hlavně že si mohou otvírat na každýho hubu a především že sežrali šalamounovo hovno. Na pozdrav skoro neodpoví, natož aby někdy pozdravili sami od sebe, plavební dráha jim nic neříká, povinné osvětlení lodě za tmy jakbysmet a mohl bych pokračovat. Ale jo možná znají všechny uzle. Jo a taky pivečko při plavbě, to je místní kolorit, to je ale asi jaksi v pořádku... Nevím proto zda mě serou více rychlo nebo starokvašky, možná víc ti druzí, páč by člověk očekával jistou dávku rozumu a zkušeností. To píšu jako uživatel lodě i jako rybář. A kluz bych zakázal, všude. Pro jistotu. Pak bych přešel na auta. Třeba. Za všechno může rychlost. Tečka. Zvláštní je, že když jsem u těch aut tak najedu denně v průměru možná pro někoho neuvěřitelných 800 km. A kupodivu nejvíce ohrožení nemám od lidí co jedou třeba i dost rychle, ale především od tupců co jedou předpisově ale bum najednou musí předjíždět před zatáčkou, před horizontem, od blbů co se mi lepí na prdel na pár desítek cm, od blbů co mě oslňují mhovkami za deště ačkoliv je vidět na kilometr daleko... Tolik jen k již otřepanému a vyčpělému tématu - za vším je rychlost.

pláčeš hezky,ale na špatném hrobě

A tak já ani nepláču, jen suše konstatuju. Své problémy se snažím řešit sám a na místě, po zákazech nespílám ani po nich nevolám. Jak už jsem psal výše, vše je o lidech a toto nic neřeší. Jo, jsem znechucenej to je fakt, a možná víc vším tím kolem, než nějakým debilem na skůtru, ze kterého byť je to tragédie se teď budou dělat závěry na všechny a začne hon na nějaké čarodejnice.

Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vnímám to znechucení podobně,po zákazech neprahnu,ale chování blbů na vodě je vyvolá,viz víkendy,o kterých jsem psal a obávám se toho,že možná budeme všichni moc rádi za vůbec povolený výtlak,v tom případě už předem je mi líto majitelů kluzáků a jejich kličkování ve výtlaku navíc pro výtlak s nesmyslně velkou spotřebou,stačí ještě další průser a bude vymalováno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já strach mám,protože abych tady vůbec mohl plout s něčím co se dá plnohodnotně nazvat lodí ,musel jsem kdysi vymýšlet elektropohon,pak za rok povolili spalováky do 10kW a instaloval jsem tlačný spalovák a jednou až doslouží akumulátory (což je jistota), pořídím tlačný spalovací motor místo elektriky alespoň takový,aby byl schopen konkurovat výkonově silnému elektromotoru,tedy něco s tlačnou silou kolem 40hp a obávám se oprávněně i díky tragedii na Orlíku toho,že než k tomu dojde,bude zase něco jinak, a to nejen na vodách s omezeným výkonem,kde se už neplavím,jsem na vodách s neomezeným výkonem i rychlostí a podle toho to také tak vypadá Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri kazde doprave dochazi k nestestim. Neni to take tak davno, co i plavebka zabila pro vysoke bezduvodne rychlosti potapece, pravda ze neoznaceneho. Jenze nase vody jsou male a co si budeme povidat, lode provokuji uz svoji existenci, na rozdil napr. od motorek se nepovazuji predevsim za zpusob prepravy, ale mnohdy i okazalosti. Se skutry je to pak stejne, jak se zminovanymi motorbiky, turujicimi ve meste - vysiraji vsechny, krome prodejcu. Pokud pak par idiotu zpusobi tragedii, pripadne jsou bezohledni u pristavu a rybaru, vseobecne zakazy jsou nejsnazsi reseni, protoze siroka verejnost je oceni. Volam po zonach pro skutry, dodrzovani stavajicich pravidel a masivnich pokutach pro prohresky, ktere jsou zasadni a umyslne, napr. i umele vlnobiti, jedno z jake rychlosti, pokud je zamerne u stani. Ne za voloviny, jako je chybejici bidlo. Pokud by na nasich malych plochach padaly 10-ti tis. pokuty za zverstva, napriste si je rozmysli nejenom hrisnik a nebude treba obecnych plosnych zakazu, co omezi vsechny. Naklady se pak z pokut zaplati. Nevolam po fizlovskem state, ale dobrovolne to bohuzel nepujde.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud někdo nemá v povaze být ohleduplný,ani pokuta nepomůže,viz jeden nablblý kolega s plachetnicí,který před 2 týdny nadýchal 0,34 a samozřejmě přišel na místě o letos vydané noty,ale už za 40 minut honil svého výkonného skůtra kolem kotvící lodě a takový dement nám to všem jen pořádně zasere,o prasáckém vlnobití během kotvení raději ani nemluvím... Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak tak čtu různé diskuse k tragické nehodě na Orlíku, stále více nabývám dojmu, že masmediálníky počínaje, přes chataře, rybáře až bohužel po některé provozovatele rekreačních plavidel, si mnozí vůbec neuvědomují určitou provázanost předpisů spojených s provozem plavidel na našich povrchových vodách. Vodní nádrže Vrané, štěchovice, Slapy, Kamýk, Orlík, Kořensko a Hněvkovice jsou nedílnou součástí vodní cesty Vltava z českých Budějovic po Mělník jak je uvedena v zákoně o vnitrozemské plavbě. Zákon o vnitrozemské plavbě také stanoví základní pravidla pro provoz na vodních cestách. Stanoví též povinnosti účastníků plavebního provozu, včetně povinností vůdců veškerých plavidel, mimo jiné např. v § 29 odst. 1 a 2, nebo v § 29b odst. 2 písm. 3. Pokud se týká vůdců vodních skútrů a jejich kreativního "blbnutí" a předvádění se, je třeba připomenout ustanovení § 30a odst. 6. zákona o vnitrozemské plavbě. Zmíněná ustanovení jsou podle mého názoru jednoznačně platná též pro provoz vodních skútrů a jiných rychlých plavidel. Ustanovení jsou v zákoně o vnitrozemské plavbě od roku 2014. Právě tato nově zapracovaná ustanovení v zákoně o vnitrozemské plavbě umožnila, aby ve vyhlášce č. 46/2015 Sb. nemusela být ustanovení upravující provoz vodních skútrů a jiných plavidel plujících v kluzu nebo vodního lyžování. Vyhláška č. 46/2015 Sb. tak ve smyslu zákonného zmocnění upravuje pouze užívání povrchových vod a nikoli způsob provozování různých druhů plavidel, časová omezení jejich provozu, omezení rychlosti a pod. Volání po zpřísnění této vyhlášky stanovením omezené rychlosti plutí na nějakých konkrétních úsecích vodních toků, provozní doby, poměrů výkon/výtlak plavidla a pod. je proto tak říkajíc mimo mísu či pláčem na špatném hrobě. To je možné řešit na základě vyhlášky 67/2015 Sb. o pravidlech plavebního provozu prostřednictvím signálních znaků.

Pravdou ovšem je, že ani ten nejpřísnější předpis nenahradí ohleduplnost, respekt a porozumění pro oprávněné zájmy účastníků provozu na našich vodních cestách.

A ještě poznámka na závěr. V české republice je cca 140 významnějších vodních nádrží. Se spalovacím motorem lze plout pouze na 26 nádržích, tedy na necelých 20 % z nich. Z toho na 8 nádržích pouze s omezeným výkonem spalovacího motoru do 10 kW. Bez omezení výkonu spalovacího motoru lze plout na 7 nádržích, které jsou součástí vodní cesty Vltava a dále na 11 samostatných nádržích nenapojených na další vodní cestu, což je asi jen 12 % nádrží. Volání po zákazu plavby rekreačních plavidel se spalovacím motorem na dalších nádržích, zejména pak na Slapech a na Orlíku je tedy dosti absurdní.

Upraveno uživatelem saturnin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri kazde doprave dochazi k nestestim. Neni to take tak davno, co i plavebka zabila pro vysoke bezduvodne rychlosti potapece, pravda ze neoznaceneho. Jenze nase vody jsou male a co si budeme povidat, lode provokuji uz svoji existenci, na rozdil napr. od motorek se nepovazuji predevsim za zpusob prepravy, ale mnohdy i okazalosti. Se skutry je to pak stejne, jak se zminovanymi motorbiky, turujicimi ve meste - vysiraji vsechny, krome prodejcu. Pokud pak par idiotu zpusobi tragedii, pripadne jsou bezohledni u pristavu a rybaru, vseobecne zakazy jsou nejsnazsi reseni, protoze siroka verejnost je oceni. Volam po zonach pro skutry, dodrzovani stavajicich pravidel a masivnich pokutach pro prohresky, ktere jsou zasadni a umyslne, napr. i umele vlnobiti, jedno z jake rychlosti, pokud je zamerne u stani. Ne za voloviny, jako je chybejici bidlo. Pokud by na nasich malych plochach padaly 10-ti tis. pokuty za zverstva, napriste si je rozmysli nejenom hrisnik a nebude treba obecnych plosnych zakazu, co omezi vsechny. Naklady se pak z pokut zaplati. Nevolam po fizlovskem state, ale dobrovolne to bohuzel nepujde.

Plavebka, míněna zřejmě SPS, žádného plavce nezabila. Na Jesenici to byl člun Policie na kterém byla též rybářská stráž.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stávající předpisy jsou ok.Jen se musí dodržovat.Motorkař srazil chodce.Zakážeme motorky?Je to o lidech,ale bohužel tato hloupá společnost vyvolávající davovou hysterii hází všechny do jednoho pytle.Neštěstí které se stalo je neskutečně velké,ale nemůžou za něj všichni.Pouze jedinec kterého mě nepřísluší soudit byť nevím jako většina zde co se vůbec stalo. Upraveno uživatelem Jbenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, zatim fakt nevime, co se presne stalo. Na nasich obecnych zaverech to ale nic nemeni. Je to urcite zatim predcasne, ale pokud by se melo schylovat k naslednym regulacim, navrhuji vyjadrit nas vesmes podobny nazor i navenek vuci pripadnemu strujci regulace, pokud mozno ale zavcas, dokud sila hlasu muze neco zmenit. Jinak samozrejme kdyz se budeme chovat jako je obvykle napr. na holandskych kanalech (a ne jako je obvykle napr. na bataku), bude se nam dychat lepe.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozpoutala se zde vášnivá debata.Samozřejmě pro úpravu pravidel je pár lidí,kteří patrně nemají s vodním motorismem nic společného.To co se stalo je samozřejmě vážná věc. Myslím však,že pravidla jsou jasně a srozumitelně daná a jde jen o to je dodržovat.Nebo si dotyční myslí,že když se stane něco podobného na silnici,hned se pravidla upravují? Kolik je takových malérů od začátku roku na silnicích a kolik na vodě? Pokud někdo z návladních podlehne tlaku jisté části veřejnosti a různým peticím a bude na úpravu pravidel tlačit, patrně nemá hlavu na krku.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U vjezdu na jezero z Labe je signální znak B.6 "příkaz nepřekračovat stanovenou rychlost", zde 5 km/hod. Pokud připlul z Labe jistě si musel signálního znaku všimnout.

Pokud plavidlo, skútr, spouštěl na vodu přímo na jezeře, měl se seznámit se situací na vodní cestě, alespoň v nejbližším okolí místa, kde spouští plavidlo na vodu.

Situaci na vodních cestách lze zjisti například z mapy na stránkách plavebního úřadu (SPS). To platí i pro nádrže na Vltavě (Orlík, Slapy, atd.)

Upraveno uživatelem saturnin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...