Přejít na obsah
Plavidla.cz

Zapalovací cívka Mercruiser 3,0


Doporučené příspěvky

Ahoj pánové,

 

potřebuji poradit, asi mi odešla zapalovací cívka. Nemáte ji někdo doma na vyzkoušení? Chtěl bych vyzkoušet jestli to opravdu je cívka, nebo jestli je problém někde jinde.

Loď mám na vodě a víkend jsem chtěl natáhnout o ty volné dny.

Nebo mi někdo poradí jaké hodnoty na jakých kontaktech mám naměřit?

Je to hranatá cívka na r.v. 2004 viz odkaz na fotky.

 

 

http://mirzik.rajce.idnes.cz/civka/

 

Díky moc

 

Edit: nejlépe někdo poblíž....pohybuji se mezi Prahou a Orlíkem....

Upraveno uživatelem mirzik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj chlapi,

mám problém se zapalováním „ mercruiser 3,0L - 181cid – 2004 “ a to ... Přestalo to najednou startovat, zjistil jsem že to nehází jiskru. Jelikož jsem odjížděl na dovolenou, nechal jsem to být s tím, že si seženu ND a pak pojedu zjišťovat co dál. Sehnal jsem si novou cívku (díky za zapůjčení Bootcentrum) a nový modul zapalování. Včera jsem vyrazil na loď a vyměnil modul zapalování, motor na první otočení klikovky blafne (jiskru to hodí) ale druhé a další již nic. Cívkou to není, je jedno jestli je tam nová nebo stará, výsledek je stejný. Nemohlo společně s tím modulem ještě něco odejít? Poslední co mě napadá je ta cívka pod rozdělovačem, vedou z ní 2 dráty do modulu zapalování. Jelikož už byla tma jak v pytli, tak jsem se na to vykašlal a jel domů. A ještě jsem dneska našel podle schématu v propojení modulu a cívky nějaký odpor…. Jestli tam je nevím, je to celé mezi konektory v tom černým obalu.

Také jsem zkoušel vyměnit zapalovací kabel cívka- rozdělovač = taky nic.

Jiskru to nehází už mezi cívkou a rozdělovačem, respektive hodí jen jednou a dost.

A teď poraďte.

Je moje úvaha správná? Může to dělat ta cívka co je dole v rozdělovači vedle modulu ovládání? Nebo onen odpor ve vedení mezi cívkou a modulem zapalování?

Nebo mám hledat problém úplně jinde?

Poradí někdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli jsem dobře četl, tak výměna cívky ani modulu zapalování nepomáhá. Předpokládám-li, že náhradní cívka a modul byly dobré, a jelikož na kabel z indukční cívky do rozdělovače to už jiskru nehází, pak musí být závada před těmito obvody. Tedy ve snímači co řídí zapalovací modul, který nazýváš cívkou dole v rozdělovači. Bootcentrum zde zmiňoval, že odcházejí spíše elektroniky rozdělovače, což je asi ono. Teoreticky to vypadá na obvod toho snímače.

Upozorňuju, že vařím z vody, rozumím elektrice obecně, ale Tvůj motor jsem nikdy naživo neviděl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubore .. je to tak.

Nevydržel jsem, vzal měřáky a vyrazil na to znova. A ejhle... na malé ovládací cívce, tedy snímači co řídí modul jsem nenaměřil žádný odpor, podle servisního manuálu tam má být mezi 500-1500 ohmy. Takže objednávám novou a doufám že přijde co nejdřív.

Dám vědět jestli to bude ono.

Ještě pro upřesnění, na kabelu mezi zapalovací cívkou a modulem zapalování ten odpor opravdu je.


Dík za reakci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...

Ahoj pánové,

jsem tam, kde jsem byl… jsem bezradný. Problém pořád stejný a to jsem už vyměnil, co se dalo….

Hází to jiskru jen na první otočení motoru,(klikovky), motor blafne a pak je to bez jiskry.

Vyměnil jsem ovládací (snímací) cívku modulu zapalování, modul zapalování a zapalovací cívku.

A pořád stejné…. Co s tím…. Už zbývá jen hlava rozdělovače, zapalovací kabely, propojovací kabel mezi zapalovací cívkou a modulem zapalování. Jelikož to nehází už ze zapalovací cívky do rozdělovače, problém je asi někde před zapalovací cívkou, ale tam jsem už vyměnil modul i jeho ovládací cívku (snímač). Tam už zbývá jen propojovací kabel, v tom kabelu je nějaký odpor, naměřeno 6 ohm. Fakt už nevím co dál …Do poslední chvilky to šlapalo bez problémů, normálně jsem vypnul motor a pak už nenastartoval. Starý modul zapalování je špatný, ten starý nehodí ani tu první jiskru, ovládací cívka modulu byla taky špatná, bez odporu, vyměnil jsem jí. Cívku jsem měl novou, ta to nevyřešila, problém pořád stejný. Nemůže být problém ještě někde jinde- otáčkoměr, alternátor…. Nejhorší je že loď mám na vodě a vytáhnout jí tam kde je je docela problém.

Ještě mě napadlo vyměnit celý rozdělovač, ale bojím se, že to nepomůže, vnitřek už je nový – teda to před zapalovací cívkou.

Tady je odkaz na schémata… http://mirzik.rajce.idnes.cz/civka/#rozdlova.jpg http://mirzik.rajce.idnes.cz/civka/#schema.jpg kdyby něco někoho napadlo.

Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aHOJ,DěLALO MI TO SAMé A PO ODPOJENí DRUHéHO KABELU,CO JDE DO ELEKTRONIKY V ROZDěLOVAčI TO ZAčALO CHODIT.PO čASE JSEM HO ZKUSIL PřIPOJIT A CHODILO TO I S NíM,JEN TO OBčAS BLBNE PřI VYřAZOVÁNí.kDYSI JSEM MEL TAKé šPATNÝ DRÁT V KABELU,CO SPOJUJE CíVKU S ELEKTRONIKOU ROZDěLOVAčE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj pánové,

jsem tam, kde jsem byl… jsem bezradný. Problém pořád stejný a to jsem už vyměnil, co se dalo….

Hází to jiskru jen na první otočení motoru,(klikovky), motor blafne a pak je to bez jiskry.

Vyměnil jsem ovládací (snímací) cívku modulu zapalování, modul zapalování a zapalovací cívku.

A pořád stejné…. Co s tím…. Už zbývá jen hlava rozdělovače, zapalovací kabely, propojovací kabel mezi zapalovací cívkou a modulem zapalování. Jelikož to nehází už ze zapalovací cívky do rozdělovače, problém je asi někde před zapalovací cívkou, ale tam jsem už vyměnil modul i jeho ovládací cívku (snímač). Tam už zbývá jen propojovací kabel, v tom kabelu je nějaký odpor, naměřeno 6 ohm. Fakt už nevím co dál …Do poslední chvilky to šlapalo bez problémů, normálně jsem vypnul motor a pak už nenastartoval. Starý modul zapalování je špatný, ten starý nehodí ani tu první jiskru, ovládací cívka modulu byla taky špatná, bez odporu, vyměnil jsem jí. Cívku jsem měl novou, ta to nevyřešila, problém pořád stejný. Nemůže být problém ještě někde jinde- otáčkoměr, alternátor…. Nejhorší je že loď mám na vodě a vytáhnout jí tam kde je je docela problém.

Ještě mě napadlo vyměnit celý rozdělovač, ale bojím se, že to nepomůže, vnitřek už je nový – teda to před zapalovací cívkou.

Tady je odkaz na schémata… http://mirzik.rajce.idnes.cz/civka/#rozdlova.jpg http://mirzik.rajce.idnes.cz/civka/#schema.jpg kdyby něco někoho napadlo.

Děkuji

Ahoj,kdyby jsi mněl zájem,přivez lod ke mně do dílny a já zjistím závadu a opravím ti to.

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 weeks later...
Tak jsem zapomněl na osvětlení záhady mého problému. Ovládání modulu zapalování opravdu nedávalo signál, teda dávalo ale pouze jedno otočení, měřeno osciloskopem. Celý jsem si to složil doma na ponku a zkoušel, mezi tím jsem objednal komplet nový rozdělovač. V modelové situaci se to chovalo normálně, při otáčení rozdělovačem rukou to házelo krásně, ale když se točilo rychleji tak to přestalo házet. Přišel nový rozdělovač, nasadil jsem ho a vše OK. Protože jsem šťoura, začal jsem měnit postupně věci, které jsem ještě ve starém rozdělovači nevyměnil abych přišel na příčinu. A nakonec to dělal rotor rozdělovače na kterém jsou ty magnetické segmenty, až po výměně tohoto bylo vše v pohodě. Moc si to nedovedu vysvětlit co je na těch magnetech špatně, ale je to tak. Ale hlavní je, že už víc jak týden funguji. Kdyby někdo potřeboval něco okolo EST zapalování, mám nové věci doma, a nějaké zkušenosti už taky :-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...