Přejít na obsah
Plavidla.cz

Koupe starsiho Motoroveho clunu


Hervas

Doporučené příspěvky

Já jsem to u sebe (3.0 mercruiser) nijak zvlášt neměřil. Myslim si, že na volnoběh to dokáže plout do 2l/h. Po přidání spotřeba letí prudce nahoru. Fakt prudce. Když beru spotřebu na 100 km, tak to příjemně klesne po přechodu do kluzu. Takže když mám prázdnou nádrž, tak buď opravdu na volnoběh, nebo těsně za hranicí kluzu. To je spotřeba na 100km prakticky stejná, jako na volnoběh, ale člověk se alespoň někam dostane.

Jak jsem psal, neměřil jsem to. Jen to odhaduju z toho, jak to z nádrže mizí.

 

Třeba z Prahy do štěchovic a zpět jsem spotřeboval tuším 18l. Vyjel jsem nádrž 12l a na zbraslavi jsem dolil z 10l kanystru.

(hlavní nádrž jsem ještě nevyčistil a nepřipojil, tak to honím na 12l nádrž z pětikoňky) :D :D :D

no to ale nemyslíš úplně vážně. tos byl půl cesty ve vleku?? za 30 l/100km by to byl zázrak

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 191
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Jasny sice tomu moc nerozumim ale chapu :) ;) proste spatreba 280g paliva na kazdou kw vykonu motoru kazdou hodinu plavby pokud tomu rozumim ;) kazdopadne se ale musi zapocitat vaha a obsazenost lode a jeste hustota vody na ktere clun pluje.... Pokud tomu dobre rozumim( nechci delat nijak chytreho pac to nejsem ;) )
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to jak píše david. Základní spotřeba je pořád stejná. Maličko lepší spotřeba je u motorů řízených lambdou a u motorů se vstřikováním (jestli se stříkačky montují i do lodí). Ale to určitě víš. Jestli jsem pochopil správně, tak se v motorech vyznáš.

U lodí hrají důležitou roli tvar trupu, výtlak, správný trim, atd. atd.

V zásadě ve stejném trupu, při stejnym režimu plavby budou mít motory +- stejnou spotřebu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako spravnej americkej karburatorovej trilitr to mozna dokaze i dva litry za hodinu bohuzel jen pokud to nebude nastartovany. Jinak se priprav na to ze to bude zrat vic nez co jsi kdy zazil :) Spotrebu neres nebo si kup kanalovku

kanálovku mám,rychlost z ní nevymámím ani náhodou,ale je velmi pohodlná na dlouhé cestování a dokáže uplout jen na spalovací motor 100km do 18 litrů paliva na klidné hladině (1,3 l/hod ,4 uzle,výtlak cca 3 tuny,délka 23",motor Yamaha FT 9,9 High Thrust),při možnosti využití zásuvky 230V to však s pomocí elektromotoru (BLDC 10-20kW podle aku) zvládnu i za méně než polovinu,ale jak jsem psal, maximálku mám (na oba motory) jen 12-13km/hod (podle větru)

 

záleží co je pro koho prioritou,pro mě je to jednoznačně komfort plně vybavené vyhřívané domácnosti se stojnou výškou a co nejméně tahání paliva v kanystrech,což naštěstí vše mám... kdysi jsem se vozil na otevřené rychlé lodi,po hodině klouzání jsem měl vlasy jako hudební skladatel, nafoukáno v očích a bez ledviňáku bych z toho asi nevylezl,proto jsem hledal něco jiného a stejně tak mě neuchvátily plachetnice s jejich bočním náklonem a samozřejmě i s nutností se teple oblékat do kokpitu při jakékoliv nepřízni počasí,naštěstí si díky obrovské rozmanitosti každý vybere tu svoji loď co mu maximálně vyhovuje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak co se týká spotřeby , ty udaje l/hodinu tak to je věštění z koule a idealismus .Mám 5HP a se stokilovou lodí žere na 100 Km spolehlivě 25 l . A to jí nehoním . Můj 60 Hp žere 37l/100km s tunovou lodí a je to skoro jedno,když se jede 10km/h nebo 40Km/h jediný rozdíl je v přechodovém stádiu,kdy loď hrne vodu .

.Karburátorovej třílitr bude spolehlivě žrát 100 na 100 . Kupodivu není největší problém to ufinancovat,ale třeba na Orlíku nanosit benzín do lodi,aby se člověk nestrhal .

No a 10HP s třítunovou lodí a 18 l /100 km , je možné , to ano ale na volnoběh a bude ho hnát vítr nebo napnutá kosatka .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to od novoty pořád stejné,celá minulá sezona i letošní poslední plavba - 170km na 3 x 10-ti litrové kanystry benzínu,pokud je to někomu k neuvěření je to jen známka vhodného výběru spalovacího motoru s převodem 1:2,92 pro naši těžkou loď,otáčky 1.700-1.750,rychlost 7,4-7,6km/hod (4uzle),motor si v tomto režimu jen přede a díky váze lodě se stejně na víc jak 2.300-2500 ot. nerozmotá ani se šroubem s menším stoupáním,zbytek cesty (150km) jsme upluli výhradně na elektriku (bez spalováku) s využíváním břehové přípojky 230V a je veliká škoda,že ne všude je břehová přípojka k dispozici,to se pak v tichosti upluje 25km za 50,-Kč a ještě si u toho 6-ti hodinového nabíjení upečeme v domácí pekárně křupavý chleba ,případně si odskočím na ryby Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to je uplna pohodicka ;) mne by chybela ta vlna za lodi a a tychlost plavby... Kdyz budu chtit plout pomalinku tak to jde za levno asi i se silnym motorem ale zase kdyz za to clovek vhce vzit ma rezervy ;) ale kazdy dle sveho gusta... A tohle je sportovni clunek tam toho asi moc neohriluju 😃 Ale treba az bude vic penez poridim neco takoveho jak pises ale s motorem stejne aby se dalo za to vzit ;)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych asi úplně neřešil, kolik ty naše loďky baští. V reálu je to stejně jedno. Prostě když je potřeba, tak se dotankuje. :) Kdo chce opici.....

Třeba já toho s motorákem zase tak moc nenapluju. Když chci cestovat, tak si na vodu hodim plachetnici, klidně jen bez stěžně. Pluje pomalu a stíhám se tak alespoň i kochat. :D


Jinak k tý Zdeňkově spotřebě, jak tu někdo psal, že je to nemožný.... ano, výtlačný lodě umí být ve výtlaku překvapivě úsporné. :)

Ony se ty naše klouzavý lodě moc do výtlaku nehodí. Kličkuje to jak ožralý, půlku přehrady to hrne před sebou a druhou půlku za zádí. :)Asi proto jsou nejúspornější těsně nad hranicí kluzu.

Zase ale když se zhorší počasí, tak je člověk za pár minut doma. Nebo tomu i ujede. Navíc komorníkům stačí říct a na takovouto loď klidně pár minut počkaj. Mezi komorama je to třeba i jen na 10 minut. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to je uplna pohodicka ;) mne by chybela ta vlna za lodi a a tychlost plavby... Kdyz budu chtit plout pomalinku tak to jde za levno asi i se silnym motorem ale zase kdyz za to clovek vhce vzit ma rezervy ;) ale kazdy dle sveho gusta... A tohle je sportovni clunek tam toho asi moc neohriluju 😃 Ale treba az bude vic penez poridim neco takoveho jak pises ale s motorem stejne aby se dalo za to vzit ;)

takové lodě samozřejmě existují a pořídíš je možná levněji než zmíněnou hybridní kanálovku,obytné lodě s velkými obsahy nejsou na pořízení až tak drahé,je to od 200 tisíc do cca 1,0mil Kč,na provoz to bude horší, ale nepočítej moc s tím,že s klouzavým trupem ve výtlaku popluješ levně,to ani náhodou,počítej klidně s více jak 40litry benzínu na 100km i při rychlosti do 10km/hod,to by ti však přesněji řekli kolegové co takové lodě mají,ale obávám se,že výtlak je pro kluzák trochu problém, stejně jako je problém výtlačných trupů třeba Dunaj ,nebo Rýn,kde jsou kolegové s rychlými loděmi zcela v pohodě,výtlačné trupy kanálových a říčních lodí s rychlostmi kolem 12km/hod jsou v protiproudu na hraně,ale tady u nás je to bez problémů a dost lidí to řeší odvozem po silnici než se probíjet za obrovské palivo protiproudem,je to určitě rychlejší i levnější,všechno má své pro a proti, univerzální loď neexistuje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

než jsem ti naklepal odpověď,kolega Zdenda ti mezitím už odpověděl a má 100% pravdu,když si pořídíš opici,musíš mít i na banány...a na nějakou rychlost výtlaku je třeba zapomenout a snad by to těm "karavanovým krabičkám" ani neslušelo


spotřebu určitě neřeš do 100mth za sezonu,pokud však budeš na vodě celé léto,případně pokud máš bolavá záda, je to už k zamyšlení



ještě k té rychlosti - kolega s otevřeným rychlým člunem si stěžoval na neustálé konflikty s rybáři ,pokud pluji pomalu ve výtlaku a navíc tiše na elektriku je to zcela v pohodě a zatím jsem žádný konflikt na vodě nezaznamenal

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 5HP a se stokilovou lodí žere na 100 Km spolehlivě 25 l. A to jí nehoním.

To mas asi hodne spatnou lod nebo hodne spatne pocitas. 5HP motor zere maximalne 2l/hodinu (mozna 2.5 pokud je to dvoutakt). Pokud nejedes v kluzu (coz asi ne), tak ho stezi dostanes na 1.5 l/h když to trapis na hodne plynu na nizkejch otáčkách (v rezimu "chudak motor") a musel bys přitom dosáhnout sotva 10km/h aby to aspoň vzdalene připomínalo velkou spotrebu. I tak se přes 20 litru na 100km nedostanes.

 

Jedina mozna metoda je to spatne vyvazit, rvat to na plnej plyn a vzpříčit to o vodu při 6km/h rychlosti a tak velky vlne, ze kapri behaj po brehu. Jinak totiž i s 430cm lodi s výtlakem cca 450kg bezne pluju za 10 litru na 100km a nejmíň to zere kolem 7km/h, kde to je asi 8 litru na 100.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím hodně, jezdím rychle a mám to tak rád. Nebudu tady cucat nějaký čísla jen podotknu, že jsem dříve měl orosené čelo ze spotřeby, z číselných údajů, keců z diskusí jak mě co sežere.... Po pár letech a pár sezonách jsem zjistil, že alespoň u mě, jsou výdaje za PHM jeden z těch menších nákladů v součtu toho, co mě loď stojí (údržba, kotvení, pojistné, doplňky atd).


Jinak po zkušenostech z naší maríny, si raději tankuju už sám, z auta to mám k lodi 40m, koupil jsem dvanáct 20l kanystrů (do auta se mi všechny vejdou) a takovou tu honicí trubku (extra tlustou) a jak jsem se toho bál, že to bude nějaký extra namáhavý a složitý, tak opak je pravdou. Jediný, že se krapet projdu, což zase beru jako vhodný tělocvik k mé postavě. Vím co si leju do nádrže a v konečném důsledku mám benzín za úplně jinou cenu než v maríně, minulý rok to činilo 7 Kč rozdíl na litru.


PS: jinak zdravím Davida a doufám, že si letos s tebou dám konečně aspoň to jedno pivo :)

Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

7,- nebo 8,-Kč na litru je velký rozdíl a určitě se vyplatí donést si levnější dobré palivo (ideálně bez biosložky),na tuto manipulaci by se vám už moc hodil skládací rudlík,já na něm vyvážím zatím jen chemický WC k výlevce,pokud je nějaká k dispozici, ale na dlouhé cestě ho určitě brzy použiji i na dopravu paliva,což naštěstí nebude snad až tak často,protože na jedno natankování (102 litrů benzínu+32litrů nafty pro topení) upluji tím svým výtlačným loudáním ve spalovacím režimu cca 600km, s využitím elektriky přes 1.000km a topím cca 15dnů...zřejmě by jste však v drtivé většině při rychlosti 7,4km/hod a spoustě mth nudou okousali volant

 

 

 

http://www.tipa.eu/cz/hlinikovy-rudlik-do-automobilu-skladaci-kwb/d-131604/?utm_source=sklik&utm_medium=cpc&utm_campaign=3_PLA-Tipa&utm_content=Hlinikovy+rudlik+do+automobilu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak panove lod hrozna,navic jsme se museli nechat odtahnout z prostred slap pan mel prasklou vanu,tak mu vytekl olej a lehce se to pridrelo... Takze shanim jinou kdyby nekdo o necem vedel zajimavem v pekně stavu klidne i z ciziny max do 100tis hrnte to sem ;)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

počítej s tím,že každou loď si budeš muset vymazlit k obrazu svému a samozřejmě to bude stát hromadu peněz,i když si vše budeš dělat sám a zadávat řemeslům při celkové renovaci jen to nejnutnější,pokud však zadáš kompletní renovaci servisu,bude to na peníze stejné,možná i horší jako si pořídit funglovku...


každopádně loď musí být v top stavu,teprve pak ti bude dělat radost až bude vyzrálá vyléčená z dětských nemocí,což se za jednu sezonu stihnout nedá,pak ti bude spolehlivě sloužit,ale práce na lodi nekončí nikdy (snad ve chvíli,kdy se tříští o skálu a jde ke dnu)


řešením k pořízení lodě je výlet do zahraničí a pořízení lodě,kterou hledáš,tady otevřených lodí je sice dost,ale stejně si vybrat bude trochu problém,venku je to jednodušší tím,že na jednom místě je jich k výběru více,pak zase musíš řešit přihlášení,bude to běh na dlouhou trať při omezeném rozpočtu vždy,ale nevzdávej to,stojí to za to

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

By mě zajímalo, jak opravil tu vanu. Zalepil to žvýkačkou?

Pojem "vrže to na klice" jsem ještě neslyšel. Nebude to profesionální prodejce? :D


Generálka motoru je tak 20 tis. kdyby se dělala palice, tak cca 25. + práce. já platil v brusírně 18 tis. i s kompletní palicí. Písty, vačkovka, hydroštely, vana a všechna těsnění.... Není to zase takovej masakr.


Tohle má ale smysl jen když ostatní funguje. Podle toho co píšeš, bude v prd. i noha a trim. Taky se může stát, že ti z nohy zůstane jen skříň a dovnitř budeš všechno kupovat nový. Včetně kardanu a ložiska transomu. Asi jste se nedívali na olej v noze co?


Nakonec ta loď vyleze se všim všudy na 100 tis. ani nemrkneš a pořád budeš bez vleku.


Lodě v tomhle stavu a za podobný peníze dávaji smysl pro někoho, kdo má dílnu a opraví si to sám. Ale hlavně ne na začátku sezóny. Na podzim ještě snad. Přes zimu udělat motor, nohu atd. a na jaře na vodu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...