Přejít na obsah
Plavidla.cz

Vůle v řízení převodka bowden


Lubor

Doporučené příspěvky

Přešel jsem z řízení lankem na kladkách na standardní převodku řízení T71 s bowdenem M66. Koupil jsem to použité, ale vypadalo to jako použité velmi málo.

Po namontování mne překvapila vůle na volantu. Byl jsem zvyklý na řízení absolutně bez vůle (lanka na kladkách). Teď mám mrtvý chod na suchu (na vodě jsem s tím ještě nebyl) na volantu asi 15 stupňů způsobený vůlí vložky bowdenu. Je to normální?

Bowden vyšel při zabudování hezky, jsou na něm 2 plynulé oblouky s větším rádiusem. U motoru je to upevněné standardně do příčného uložení v trubce držáku motoru se standardním origo přepákováním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a proto mám lanka dokonce u dvojitýho řízení (jedno nahoře, druhý v podpalubí) :D


bowdenovejch řízení je hafo a velmi se liší vůlí, podle výkonu motoru, a hlavně cenou. Navíc, když se poserou, tak to na koleně na vodě neopravíš. To je pro mně zásadní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těch mých cca 15 stupňů je celkový mrtvý chod řízení měřený na volantu. Většinu z toho tvoří vůle vložky bowdenu. Převodka tahá za vnitřní kabel bez vůle, sama taky vůli nemá. Nepatrná vůle je v uložení tyče řízení v trubce držáku motoru na přepákování prakticky bez vůle.

Co to bude dělat na vodě? To budu furt jak debil kvrdlat volantem sem a tam? Je to běžné, nebo mám blbý kabel?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nějaká vůle v lodním řízení je asi normální - nemá geometrii jako auto, na suchu mám řízení také s vůlemi ,na vodě jsem si toho už ani nevšiml ,navíc po montáži hydrofoilu a perfektním vyvážení nemá loď s podélným kýlem snos ani při bočním větru... Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Take mam minimalne takovou vuli, ale vsimam si toho jen na suchu. Podle me je to i spravne, protoze vule se trochu meni v polohach motoru dle pnuti bowdenu a lanko by v zadne poloze nemelo jit natvrdo. Pri skluzu me to i vyhovuje, volantu se drzim a aspon lod nereaguje na kazde zakolisani na vlne.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vůli mám taky,ne na převodce ale spíš na motoru .

Pokud za to vezmeš a loď dostaneš do skluzu,tak to je jedno . řízení ztuhne a valíš .

Když pluješ v komoře , nebo na kanálech typu Labe a Vltava a ještě případně s proudem přítoku (potok nebo říčka ) a jedeš pomalu , tak točíš volantem jak o život vůle nevůle . Vyvážení lodě , kýl,nebo hydrofoil na 10 HP motoru na to nemá vliv .

Super dobrodružství je ve smíchovské komoře,kde jsi se 7 mi parníky a ten vedle si pustí proti přepisům boční vrtuli,tebe to dopálí od protější zdí a přirazí tě tě právě na Ten parník . Lhostejno jestli máš 5 nebo 10 metrů loď .

Už jsem si zvykl , řeším to tak že si dám u nich pivo a přivážu se k nim :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubore to je o zvyk , na vodě to nepocítíš . Já spíš uvažuji že tam dám hydrauliku , není to zase tak drahé asi 12-14 tis a je to jak posilovač a montuje se to podobně http://www.marinesport.cz/resize/e/1200/1200/files/rizeni/gf90.jpg
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za hydrauliku jsem to měnil. Je sice pravda, že vůle není žádná, ale kličkuje to stejně. Snad se jen nemusí kroutit volantem tolik. Určitě to ale není jako s posilovačem. řízení jde o něco tíž než když jsem měl bovden - to se dalo řídit skoro prstem, teď je docela cítit odpor, ale jinak to je opravdu bez vůle.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proti kličkování ve výtlaku u mojí lodě funguje nereagovat na to. Kroutí se ze strany na stranu, ale v podstatě podél správného kurzu. Když se s tím peru, tak pořád jen koriguju, když to nechám být, výsledek je skoro stejný. Až když se "průměrný" kurz odchýlí od požadovaného, pak do toho teprve zasáhnu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...