bokal Odesláno 28. Únor 2010 Sdílet Odesláno 28. Únor 2010 už je o tom někde výše psáno, každá země to má jinak, u nás není povinné (pro soukromé rekreační plavidlo), např. na Slovensku povinné, v polsku povinné, ale od nějaké velikosti, Chorvatsko povinné nad 15 kW, ale loni to po mě žádali i když mám motor 10 koní. U nás to pojistí Alianz a ještě některá další pojišťovna. Za rok jsem platil 2000 kč - plachetnice 7m/1500kg, 10 koní, platí pro celou evropu. Osobně jsem to pojistil každý rok, i když to nebylo povinné s vědomím, že není problém i mojí malou lodí někomu udělat škodu za statisíce. Jiné je to s gumovým člunem, tam asi škodu nenadělám, ten jsem nepojišťoval. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VM Odesláno 1. Březen 2010 Sdílet Odesláno 1. Březen 2010 Ještě jeden dotaz.Chci si koupit v Polsku nějakou malou plachetnici.Micro,Sportinu....Uvidím.Jak mám ale získat doklad o vyřazení z Polského registru?Je to nutný při přihlášení?Jak má ten člověk vědět,že si pro ni určitě přijedu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VM Odesláno 1. Březen 2010 Sdílet Odesláno 1. Březen 2010 A jak je to s certifikátem PZŽ..diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bokal Odesláno 1. Březen 2010 Sdílet Odesláno 1. Březen 2010 To odhlášení by měl správně provést bývalý majitel, je to na jeho serióznosti. Dá se to i tak (tak jsem to řešil), že se při koupi lodi převezme taky ten průkaz PZŽ a pak se jej pošle spolu s kopií kupní smlouvy na úřad PZŽ, kde je registrována s žádostí o odhlášení, byli ochotní a do týdne mi to poslali. Taky tam bal nějaký poplatek, tuším 30 zlotých. Napřed jsem to ale domluvil na tom úřadu po telefonu. Je to jistější, než spoléhat na prodávajícího. Certifikát CE mají jen některé lodě od některých větších výrobců asi tak od roku 2005. Spíše vyjímečně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VM Odesláno 21. Březen 2010 Sdílet Odesláno 21. Březen 2010 Mužu koupit Sasanku 620 za 130 000 kč.Je to hodně a nebo to jde? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bokal Odesláno 21. Březen 2010 Sdílet Odesláno 21. Březen 2010 mi se to zdá být dobrá cena, ale záleží hlavně na stavu. Ono někdy jsou z charteru tak doničené, že to vůbec nestojí za úvahu. Musí se vidět osobně, na obrázku vypadá vždy líp.Než jsem koupil, tak jsem najezdil min. 2000 km. Ale při tom si člověk aspoň srovná představy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VM Odesláno 22. Březen 2010 Sdílet Odesláno 22. Březen 2010 Dík za odpověd.Je dost ošuntělá.Hlavně vevnitř.Všechno umejt.Nový potahy.No váhám,jestli to mám vzít.O Velikonoce to ale už rozhodnu.Taky bych moch bejt v létě nasuchu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bokal Odesláno 22. Březen 2010 Sdílet Odesláno 22. Březen 2010 uvnitř to není takový problém - polstry se většinou musí vyměnit, už jen pro lepší pocit, nějaké dřevěné detaily se taky dá - překližka nestojí tolik, je to spíše o práci. Podstatný je stav laminátu - praskliny a pavučiny se jen těžko odstraní.Za tu cenu není možné čekat, že bude v nějakém super stavu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VM Odesláno 4. Duben 2010 Sdílet Odesláno 4. Duben 2010 Jaký musím mít doklady k plachetnici abych mohl jezdit na moři...alespon 0.75 NM?Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bokal Odesláno 4. Duben 2010 Sdílet Odesláno 4. Duben 2010 Ano, min. VMP mezinárodní - MPZ ( u nás pobřežní plavba do 0,75 nm) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VM Odesláno 5. Duben 2010 Sdílet Odesláno 5. Duben 2010 Myslel sem,jaký potřebuje plachetnice doklady aby mohla na moře....VMP a C mám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VM Odesláno 16. Květen 2010 Sdílet Odesláno 16. Květen 2010 Jak těžkou kotvu potřebuju na plachetnici délky 610 šířky 250 a váhy 750 kg.Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
leviatan Odesláno 2. Červen 2010 Sdílet Odesláno 2. Červen 2010 VM, stačí ti Danforth 6kg, + 4m 0,5mm řetězu + xy m lana, já používám tuto kotvu pro o něco málo větší plachetnici pro každodení používání. Pak mám ještě druhou kotvu do špatného počasí 10kg danforth, 8m 12mm řetězu +yx m lana... Nikdy jsem s tím neměl problémy, i na menší kotvu jsem ustál nepříznivé počasí... Jinak co se týče tvého požadavku na dolady, SPS vydává i osvědčení pro malé plavidla pro pobřežní plavbu na moři... vnitrostátní "techničák stoji 550kč, mezinárodní i na moře stojí 650kč) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VM Odesláno 3. Červen 2010 Sdílet Odesláno 3. Červen 2010 leviatan.A musím mít řetěz??Nestačí lano??Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
leviatan Odesláno 3. Červen 2010 Sdílet Odesláno 3. Červen 2010 nemusíš mít řetěz, není na to žádná vyhláška ale jde o následující:pokud máš na kotvě pouze lano, tak kotva leží na dně, lano stoupá kolmo k lodi, v případě, že je silný proud nebo vitr, loď se hne a kotvu povleče za sebou... síla působí směrem vzůru cca 45°pokud máš řetěz, tak ten si za kotvou "lehne" na dno, v případě že je silný proud, vítr tak kotvu potáhne po dně úhel 0° (180°), a ta se zasekne vic a vic do dna (jako radlice na poli) proto je to bezpečnější, (lano stoupá k lodi až na konci řetězu) k vytažení stačí tahat za lano, lod se umístí kolmo nad kotvu a tu "vytrhnes" ze dna.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VM Odesláno 3. Červen 2010 Sdílet Odesláno 3. Červen 2010 leviatan.chtěl bych jen jednu kotvu.Asi 10 kg pro jistotu.Proč je potřeba toho lana 8 m.V jaký hloubce se nejvíc dá kotvit.Nemám s tím zkušenosti.Doposavad sem měl 420 dvacítku a ta se vytáhla na břeh.Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VM Odesláno 3. Červen 2010 Sdílet Odesláno 3. Červen 2010 leviatan.Promin,chtěl sem napsat,proč je potřeba 8 metru řetězu.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fishmaster Odesláno 3. Červen 2010 Sdílet Odesláno 3. Červen 2010 Protože kotva si musí lehnout na dno aby se zachytila.Pokud tam máš pouze lano,tak ji táhne nahoru.Je potřeba trojnásobek hloubky lano a dál ten řetěz.Pak nebudeš v proudu klouzat,ale budeš na kotvě stát.Pro větší stabilitu je dobrá ještě kotva pomocná,o polovině hmotnosti kotvy hlavní.Používám ji při rybolovu aby mi loď v proudu neplavala ze strany na stranu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VM Odesláno 3. Červen 2010 Sdílet Odesláno 3. Červen 2010 Mám si koupit kotevní řetěz mosazný a nebo pozinkovaný??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
leviatan Odesláno 3. Červen 2010 Sdílet Odesláno 3. Červen 2010 řádově délka řetězu by měla být stejná jako délka lodě.... pak jak správně řekl fishmaster délka lana by měla být 3x hloubka (za klidné vody a dobrého počasí ti stačí i méně).... pokud si koupíš jednu 10kg kotvu, necháš na tom ruce pokaždý když to budeš chtít vytáhnout.... na každodení požívání stačí 6tka a malý řetěz a do špatného počasí výjmečně 10tka... tu použiješ 2x do roka :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fishmaster Odesláno 3. Červen 2010 Sdílet Odesláno 3. Červen 2010 Já používám úplně obyčejný nejlevnější co je k sehnání.Pokud se stane,že se kotva zadrhne a nejde vytáhnout,tak ji musím odříznout.Už jenom kotva stojí peníze.Co takhle řetěz ze zlata? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
leviatan Odesláno 4. Červen 2010 Sdílet Odesláno 4. Červen 2010 ještě jsem kotvu nemusel nikdy odříznout (ťuk, ťuk - musím to zaklepat...) řetěz kupuji dle síly a tlaku při kterém praská... samozřejmě nekupuji řetěz z nerezu atd... obyčejný, pozinkovaný... a čau, kupodivu, v Globusu jsem ho sehnal levneji než ho prodávají některé jacht prodejny.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VM Odesláno 4. Červen 2010 Sdílet Odesláno 4. Červen 2010 leviatan.A to maji v globusu žárově zinkovaný??Koukal sem v Baumaxu a jinde v železářství a maji jen normální pozink.Ten zrezne.Našel sem na netu mosaznej.Asi 5 m 6 mil. a asi jen za 500 kč.Tak nevim,jkestli ho mám vzít. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jiřina Odesláno 5. Červen 2010 Sdílet Odesláno 5. Červen 2010 Tak to vypadá,že budu mít vlek 750 kg.tak to si tu sportinu nemužu koupit.Tak budu muset mít něco jinýho.Ale co?????Podle vleku a řidičáku na auto /B, BE/ si vybíráš loď?VW Trasporter má na závěs bržděného 1900 kg. skupinu BE si doděláš a koupíš si jakoukoliv loď. K lodi vlek. Nemusiš kupovat nové auto. Chci vlastnit tank a jezdit s ním na tankodrom. Mám následující možnosti:- koupit Tatru 813 a podval, / tank do váhy 750 kg neexistuje/, udělat si řidičák- pronajmu si Tatru a podval i s řidičem- objednám si dopravu u firmy- za domem si postavím tankodrom- dům si postavím u tankodromu Tank, do kterého jsem se zamiloval, si prostě koupím! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
leviatan Odesláno 7. Červen 2010 Sdílet Odesláno 7. Červen 2010 jak jsem řekl, mám normální pozink, a nijak to neřešim.... v sobotu a v neděi jsem s tim kotvil na orlíku, supr.... nemá cenu kupovat drahý řetězy, můžou ti ho ukradnout, může se ti seknout kotva a budeš ho muset odříznout.... na stary plachetnici jsem ho měl 5 let a nezreznul, pak jsem ho i s tou lodí prodal, a dam ruku na to, že ještě dnes slouží novému majiteli :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.