Přejít na obsah
Plavidla.cz

spouštění lodě


polen

Doporučené příspěvky

Já Shetlanda mám. Je to výborná bytelná loď. Při tvém obsazení bych spíš uvažoval minimálně o velikosti 570, kterou mám já. U nás v kajutě spí manželka s dětmi a já na palubě a je to tak tak. S kratší lodí a dětmi bych si to nedokázal představit. Co se týká spouštění a vytahování lodě, já mám dvounápravový vlek. Super, nezapadne do každé díry, ale je trochu těžší. Spouštění jde do vody samo, auto mi to zatím do vody nestáhlo ;-) A vytahování, záleží na sjezdu, ale většinou se domluvím s někým, kdo má něco výkonnějšího a pomůže mi s tím, jako v Týnci, kdy mě to tahají Ivecem a je to v pohodě. Já mám Hyundai Matrixe a tam je to na hraně, protože má jenom 1300 kg na kouli, ale když bylo nejhůř, tak jsem to na Baťáku taky vytáhl, akorát mě trošku při tom hořela spojka.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem rozmazlený přístavním jeřábem,ale letošní sezonu nás čeká premiera při spouštění i vytahování na vleku,loď má cca 2,5 tuny,délku 8,7m dle L.O.,vlek je superroler,tedy se 32 kolébkovými rolnami,ale nechci to spouštět tak,že by loď "spadla z vleku" do vody a naopak bych ji nerad silou natahoval do vleku,vyrobil jsem 4 nerezová 2m vysoká hradla s měkčenými rolnami a hodlám ji i s vlekem zanořit tak,aby sama nadplavala a naopak,aby hradla loď sama uložila do vleku a myslím si,že je to určitě citlivější pro loď,nikoliv však pro vlek.

Natahování navijákem na vlek je dle mého hlavně o podřeném antifoulingu,nicméně pokud se mýlím prosím zkušenější o názor. Pouze na tahání lodě jsem pořídil Pajero,není to Symetrical AWD,je to jen zemědělská technika ,ale s redukcí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem rozmazlený přístavním jeřábem,ale letošní sezonu nás čeká premiera při spouštění i vytahování na vleku,loď má cca 2,5 tuny,délku 8,7m dle L.O.,vlek je superroler,tedy se 32 kolébkovými rolnami,ale nechci to spouštět tak,že by loď "spadla z vleku" do vody a naopak bych ji nerad silou natahoval do vleku,vyrobil jsem 4 nerezová 2m vysoká hradla s měkčenými rolnami a hodlám ji i s vlekem zanořit tak,aby sama nadplavala a naopak,aby hradla loď sama uložila do vleku a myslím si,že je to určitě citlivější pro loď,nikoliv však pro vlek.

Natahování navijákem na vlek je dle mého hlavně o podřeném antifoulingu,nicméně pokud se mýlím prosím zkušenější o názor. Pouze na tahání lodě jsem pořídil Pajero,není to Symetrical AWD,je to jen zemědělská technika ,ale s redukcí...

ahoj ja lod natahuji a spuštím pomocí navijáku , který je na vozejku. S vozejkem zajedu jenom po spodek bubnů do vody a spouštím a vytahuji navijákem.Toto již takhle praktikuji 6 let každý druhý víkend v sezoně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak pise Sullaco a Zdenda, vubec neni duvod se bat. Pri tehle kombinaci se vyhnout jen bahnitym sjezdum a mokre trave. Nouzove se da vlek ve vode zalozit a pokud mozno i privazat k necemu na brehu, pokud je k cemu, popojet s autem az mas lepsi adhezi a vytahnout na taznym lane.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem rozmazlený přístavním jeřábem,ale letošní sezonu nás čeká premiera při spouštění i vytahování na vleku,loď má cca 2,5 tuny,délku 8,7m dle L.O.,vlek je superroler,tedy se 32 kolébkovými rolnami,ale nechci to spouštět tak,že by loď "spadla z vleku" do vody a naopak bych ji nerad silou natahoval do vleku,vyrobil jsem 4 nerezová 2m vysoká hradla s měkčenými rolnami a hodlám ji i s vlekem zanořit tak,aby sama nadplavala a naopak,aby hradla loď sama uložila do vleku a myslím si,že je to určitě citlivější pro loď,nikoliv však pro vlek.

Natahování navijákem na vlek je dle mého hlavně o podřeném antifoulingu,nicméně pokud se mýlím prosím zkušenější o názor. Pouze na tahání lodě jsem pořídil Pajero,není to Symetrical AWD,je to jen zemědělská technika ,ale s redukcí...

ahoj ja lod natahuji a spuštím pomocí navijáku , který je na vozejku. S vozejkem zajedu jenom po spodek bubnů do vody a spouštím a vytahuji navijákem.Toto již takhle praktikuji 6 let každý druhý víkend v sezoně.

Ahoj Aleši,

děkuji za tvoji radu vyzkoušenou mnohaletou praxí,ale i přes to se zeptám - nedře tento způsob nakládání antifouling ,nenoří se příliš záď lodě do vody a uloží naviják loď kýlem přesně mezi rolny?

 

Minulý rok před sezonou jsem nechal udělat kompletně nový AF (po kompletním odbroušení starého- základ 4x VC Tar2 a vrchní 3x VC Offshore) a nerad bych ho poničil,i když popruhy jeřábu do nového AF také udělaly rýhy na outorových hranách,které letos budu před vyplutím opravovat,nerad bych však byť již rok vyzrálý AF odíral i nadále nakládáním.

Na vleku je 32 gumových koleček na kyvných rolnách,které jsou na 2 kolébkách vleku a určitě vlek umožňuje způsob manipulace,který používáš,ale mám strach právě z odírání spodku a z většího zanořování zádě,kde mám odvětrání bilge s nádržemi,výfuk i sání pro Eberspacher,společné řízení pro dva motory,atd. a v neposlední řadě loď má podélný kýl,který musí jít přesně mezi kolečka v kolébkách,proto jsem vyrobil 4 naváděcí hradla,vypadá to sice trochu jako UFO,možná by mohl být problém na STK,ale snad to bude fungovat i ve vlnách,v proudu i ve větru,stačí se s lodí jen trefit do zadních hradel a budu mít jistotu,že si loď sedne kýlem přesně mezi rolny...

 

Předpokládám,že tento typ vleku je určen hlavně pro bezkýlové klouzavé lodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já na vleku žádný hradla nemám. Hlavní je trefit první kýlovou rolnu. O zbytek se postarají rolny, samy si loď vedou. Zatím se vždy povedlo (ťuk, ťuk). První rolna má asi 20cm. Proud je stálý, tak se s ním dá počítat. Najíždím na kraj vleku a proud mě snese na střed. Když foukne vítr, tak dám zpětnej a jedu znova. Opatrně najedu špičkou na vlek, pak přidám plyn a hópnu nahoru.

Rolny jsem potáhl kobercem, protože mi dělaly černé šmouhy na laku. AF nemám, protože pro mě není potřeba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já na vleku žádný hradla nemám. Hlavní je trefit první kýlovou rolnu. O zbytek se postarají rolny, samy si loď vedou. Zatím se vždy povedlo (ťuk, ťuk). První rolna má asi 20cm. Proud je stálý, tak se s ním dá počítat. Najíždím na kraj vleku a proud mě snese na střed. Když foukne vítr, tak dám zpětnej a jedu znova. Opatrně najedu špičkou na vlek, pak přidám plyn a hópnu nahoru.

Rolny jsem potáhl kobercem, protože mi dělaly černé šmouhy na laku. AF nemám, protože pro mě není potřeba.

Děkuji za krásně popsaný návod jak s tím na vlek,mám z toho samozřejmě trochu obavu,ale snad ta hradla pomohou loď usadit přesně na její místo kdykoliv,což by mi moc pomohlo,budu spouštět i natahovat sám,žena mi pomůže,ale zatím sám netuším jakou pomoc mám po ní vlastně chtít,snad jen podání popruhu od navijáku a došponování lodě.

 

Jinak krásné Velikonoce všem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dost dobre si tu tvoji hradlo nedovedu predstavit-nebylo by foto?

ja to delam podobne jako Zdenda-akorat mam ma zadi privazany lano a tim si tu prdel dorovnam

kamarad si tam dal samonavadecí rolny a to je vubec nejlepší http://www.marinesport.cz/p/1159/samonavadeci-kylova-rolna-z-tvrde-gumy-prumer-75-mm-delka-200-mm-hridel-17-mm

fotku zatím nemám,nefotil jsem to,vyzkouším to v polovině dubna,natočím to a dám na YouTube

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si naváděcí tyče taky dělal, ale já mám vlek metr pod vodou, když na něj naplouvám - při spouštění na vodu jsou ale nepotřebný.

 

http://www.imgup.cz/images/2016/03/25/DSCF6423.md.jpg

 

Takhle to vypadá ve vodě:

http://www.imgup.cz/images/2016/03/25/DSCF6430.md.jpg

 

Posloužili perfektně, jen je ještě nechat pozinkovat. Ovšem vlek při vytahování kapku zapadl, jedno kolo komplet v písku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si naváděcí tyče taky dělal, ale já mám vlek metr pod vodou, když na něj naplouvám - při spouštění na vodu jsou ale nepotřebný.

 

http://www.imgup.cz/images/2016/03/25/DSCF6423.md.jpg

 

Takhle to vypadá ve vodě:

http://www.imgup.cz/images/2016/03/25/DSCF6430.md.jpg

 

Posloužili perfektně, jen je ještě nechat pozinkovat. Ovšem vlek při vytahování kapku zapadl, jedno kolo komplet v písku.

paráda,tak nějak je mám udělané i já,jen jsou z nerezu,jsou vyztužené s rámem vleku a rolny jsou novodurové trubky obalené miralonovou izolací,navíc jsou ukončené solárními světýlky,tak i večer bude možné se trefit a mám radost,že to máš vyzkoušené na vodě a funguje ti to,ty moje hradla mají výšku 2,5 metru od země,budou tedy koukat z vody podobně

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo to je podobně velké, já to mám ale sundavací, držáky jsou přitažené třmeny na rám vleku a do držáků nasunu L tyče a zajistím 4mi šrouby - drží perfektně - zadní tyče mi zároveň slouží k ustavené polohy lodi - kam až mám najet. Nerez je na to úplně škoda - zbytečně drahé, pozinkovaná ocel stačí. Upraveno uživatelem Charlie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3 tisícikoruny rozdílu za nerez proti pozinku naštěstí řešit nemusím,ale máš pravdu,stačí cokoliv co podrží loď a pokud se nemýlím,měly by hradla nahradit pomoc 4 lidí při usazování lodě,případně nahradit nějaká pomocná lana na postrčení zádě,každopádně jsi mi udělal radost
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já ty tyče měl v plánu 2 roky, že je na ten vlek udělám, a pořád se k nim nemohl dokopat, pak bylo potřeba vyndat loď a jeřáb díky stavu hladiny nefungoval, tak jsem je měl za den hotové. Doufám ale, že už je nebudu potřebovat a hladina už bude kolísat jen v rámci možností jeřábu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Něco takovýho si taky musim pořídit. Ne na vlek na motorák, ale na plachetnici. Když jí vytahuji, tak mam vlek na laně hluboko pod vodou. Z vody kouká asi 10 cm trubky od předního kolečka. Podle ní odhaduju, kde asi vlek může být. :D

Najíždím naslepo, kýlem na přední doraz a doufám. Zatím se to nepovedlo jen jednou v Chorvatsku ve vlnách za bory. Nedojel jsem až na doraz. Musel jsem to opakovat a nepovedlo se to úplně podle mých představ. :D

Detaily v kostce..... prasklý naviják, přetržená 14mm kulatina, rána hákem do čelního skla a vlek s lodí sjel samovolně po skluzu. Nemohl jsem čekat na příliv, tak jsem to tahal hrubou silou přes práh cca 20cm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj ,

mám Shetlanda 535 a tahal jsem ho Fiatem mareu , oktávkou a žádný problém. Používám provaz a auto je už většinou na rovině nebo alespoň na suchu.

Jinak k té velikosti. Dva dospělí a malé dítě v pohodě . ale se dvěma bude muset taťka spát na karimatce v kokpitu :)

Ahoj Petr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 months later...

Hezký večer všem, po několik letech pouhého čtení příspěvků mne polenův příspěvek vyprovokoval a klikl jsem na registraci. Něco o mně :-), jsem trochu věkem opotřebený milovník všeho co pluje po vodě, z majitele okruhovek se ze mne po nepříjemné autonehodě stal příznivec lodí, které plují i bez větru a bez nutnosti mít zadek trvale namočený ve vodě. Při výběru vhodné lodě jsem odolal poznámkám kamarádů, že si mám pořídit něco pořádného, a po delším hledání přijela na vleku z Anglie Microplus 461. Kdyby to bylo v létě, asi by šla na vodu, ale protože byl podzim, tak mohla být přes zimu náležitě opravena, vyleštěna + bylo potřeba udělat spoustu dalších, velmi potřebných prací, jako je třeba osvětlení podlahy v kokpitu pro podvečerní plavbu. Loňský rok byl zkušební, vše se osvědčilo, takže letos jsem zpět na vodě, jen ten nový lak jsem si nemohl odpustit (kamarádi opravdu umí). Motor Honda 15HP, čtyřlistá vrtule, příjemná cestovní rychlost 8-10km/hod, max.16km/hod (1člověk + 1pes na palubě). Slapy - Praha za 7l., komorování zvládne bez problémů jeden člověk. Váha i s vlekem a věcma uvnitř lodě do 500kg. Na "opalovací" plochu před předním sklem kabiny se sice blondýna nevejde, ale i tak je to skvělá loď.

2Polen - kotvím v Praze (začátek července přesun na Slapy), nabízím svezení a prohlídku.

Ahoj

Viktor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Viktore, co foto nebylo by, Jinak tě tady samozřejmě vítám a pokud uznáš za vhodné tak i občas přispěj nějakou poznámečkou. A loď ať slouží tak jak má a je úplně jedno jestli jsi majitelem parníku 15 m nebo nafukovačky 2,5 m, hlavně aby z toho měl člověk radost :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj Viktore, také tě vítám , rad se prijedu podívat a popovidat. muzem se potom domluvit az bude dovolena. rad nasbiram zkusenosti od nekoho kdo ji vlastni,a povi jeji slasti i ztrasti, nez od pripadneho prodejce co se ji chce zbavit. a vychvali do nebes. :-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...