Přejít na obsah
Plavidla.cz

Jaký hodný lodní elektromor?


Seahawk

Doporučené příspěvky

Jdeš dobrou cestou.Začínal jsem na 4m(něco jako máš ty ,ale šel tam dát 3,5HP motor)Dělal na něm výstuhy aby se nekroutil atd.Pak gumák Yamaha 4,3m na který byl 3,5 slabej a tak jsem koupil 15HP motor(tam začla uvaha o lodním vleku poněvač skládání a rozkládání je hroznej opluz)Pak jsem zakoupil výhodně Ryb a tam jsem zjistil že laminát je uplně o něčem jiném a tak sem upaloval pro 4m laminátovou pramici na kterou sem později zakoupil 20hp motor a lodní vlek.Super svezení a spotřeba s rodinou na výlety ale začla nám chybět kajuta :) ,ale to je už jiná kapitola.Když tento vývoj který tady zažila asi většina dokážeš přeskočit ušetříš si dost peněz a starostí.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 54
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Pročetl jsem vlákno od začátku a nestačím se divit!!! Seahawku ujasni si prosím, co vlastně chceš a na co máš. Začal jsi 16.12. s plasťákem Intex za pár korun a k tomu elektromotor, dnes je 23.12. a máš strach, že se s tím nevejdeš do 3,5t. To už bys musel mít pěknou "jachtu". Když počítám auto 1800kg, vlek 300kg, 200kg bagáže, tak ještě zbývá 1200kg! a to už by musel být pořádnej gumák. Navíc předpokládám, že ještě nemáš ani VMP. Nebo si s náma chceš jen pokecat? (Co jsem napsal neber jako urážku).
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky si myslim ze ten problém s 3.5t je docela blbost. I do 1000kg se da vozit slusna lod kolem 6m delky. Kajutovka kolem 5m bude i s vlekem do 750kg.


Ja jsem ladil jak blazen, abych mel lodku s nebrzdenym vlekem do 400kg, chtelo to nejaky kompromisy, ale da se to a dokonce to pouzivam i na suchu na spani místo karavanu.


Takze to chce jen se nebat a trochu se porozhlidnout po okoli. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No rozumím Vladimírovi, ale to je spíše taková automobilová teoretika.....čili chci člun víc zatím fakt ne, a za něj slušný motor, s kterým bude co nejméně starostí (údržba, provoz, hluk). Na moře s tím jen tak nepojedu. Chci s tím brázdit vody v naších luzích a hájích jak se tak říká a rozhodně dojedu ještě tento Seahawk, protože peníze radši investuji do motoru. Takže mě vlastně zajímá co je lepší a je jasné, že někdo řekne elektrika a druhý řekne benzín. Ale rozhodně ten motor nechci na rok. Takže aby už byl. A taky nepotřebuju lítat kdovíjak rychle, stačí prd prd, aby se člověk svezl a vydrželo to cca 3 hodiny jet. 1,5 hod tam a 1,5 hod zpátky. Co si na ten motor koupím po Intexu se uvidí.......možná člun s pevnou podlážkou a možná laminátovej člun.... víc fakt nepotřebuju jde mi jen o rekreaci
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, pokud již nejsi vnitřně rozhodnutý, tak:

Vzhledem k tomu, že si chceš nechat (prozatím) stávající člun, který dle výrobce může mít max. 1,5HP, tak zvol elektromotor.

Neznám žádný spalovací s tímto výkonem.

Možná namítneš, že může být i spalovací např. Honda 2,3HP, ale dle výše uvedeného - nesmí.

A věř mi - i kdybych zavřel oči nad tím: do 1,5HP, tak jízda se spal. motory v kombinaci s těmito čluny je otřesná - vlastní zkušenost.

To, že to tam píše výrobce (prodejce) je pouze pro zvýšení prodeje.

Tyto typy člunů nejsou na jízdu se spal. motorem stavěné - nevím konkrétně u tohoto typu, ale podobné se foukají na MAX. 0,06 Bar, "normální" čluny na 0,24 Bar. Tzn. buřty mají cca 4 x méně tlaku = jsou měkké.

Podlaha nafukovací - stejně, jako výše.

Pominu absenci kýlu, vzhledem k tomu, že chceš jezdit jen "lážo - plážo".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mi bylo vcelku také jasné......Přesně jak tam píšou 1,5 HP máš pravdu knoki, na výkon to už chce jinej člun. Ale projedu se 1-2 sezony a uvidím, co pak...... Takže vidím, že mi z toho asi vychází ta Minn Kota......K bateriím mám přístup - protože je prodávám do všeho možného, takže v tom by taky problém neměl být.......
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak, tak, přesně jak píše Knoki tyto čluny jsou pro děcka na blbnutí. A bez kýlu to nejede, spíše plave rychlostí pomalé chůze. Ještě tě Seahawku "chytím za slovo", píšeš aby to vydrželo 3hodky, 1,5 tam a 1,5zpátky. Jde o to jestli to ty 3hod. vydržíš Ty!!! Pro představu, když jsem měl první plavidlo (adventure 2,6K s Mercury 4) tak jsem jednou jel ze Sukošanu naproti na Pašman, asi 4km. Ve dvou jsem si mohl o kluzu nechat zdát, tak to trvalo přes půl hod. jedna cesta a když sedíš bokem na buřtu, tak to není žádný velký pohodlí. Ale nechci zrazovat, o kousek dál, naproti Filipjakovu je pár menších ostrůvků, dobře dostupných i na malém člunu. Tam jsem nabral své první zkušenosti, zvláště odpoledne, když se to rozvlnilo, tak to byl adrenalin.


P.P. Normálně toho tolik nepíšu, ale trochu marodím, tak se nudím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

My jsme na tom prvním gumáku strávili celá rodina klidně celý den. člun je tak velkej, že si holky lehly pod krytou špičku a kolikrát tam i usnuly. Vešli jsme se v pohodě i s celou bagáží. Sezení na buřtu je v pohodě. Je to věcí názoru. Kdykoliv jde sednout si dovnitř a o buřt se opřít.

Seahawku doma familiérně říkáme hadrák. Je to k němu příznačný. Taky bych na to nedával nic silnějšího, než doporučuje výrobce. Zapomeň ale, že to bude o cestování. Cestovní rychlost odhaduju kolem 2 km/h. Takže za hodinu dojedeš na místo, kam jsi od začátku koukal. :) Na druhou stranu na elektromotor je úžasně tichá plavba.


Mimochodem.... jak jsem psal. Hadrák jsme jednu sezónu tahali za plachetnicí jako dinghy. Jednou ale přifouklo. Ten člun za náma na laně lítal jak drak. Na jednom místě se dokonce prořízl o soláry, co mam nahoře na hrazdě. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdendo tys měl tuším3,2m a já jen 2,6m. A v kokpitu je 60cm navíc docela znát. Je fakt, že jsme na tom jezdili i ve čtyřech, co si už ani nedovedu představit. Tenkrát nás každá větší vlnka hezky opláchla. Předloni jsme měli takovej úlet, na přelomu října - listopadu jsme odjeli na čtyři dny do Chorvatska a protože jsem nechtěl tahat vlek, měl jsem půjčený ten svůj první člun o kterém píšu. Bylo to hezký "retro", ale už by mně to neuspokojilo.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před 3 lety jsem koukal v Chorvatsku, že ty čluny ještě vyráběji a prodávaji. Je to poctivej člun. :)

Teď jak jsem se do toho zabral, jsem našel návody, jako to pěkně zrenovovat. Na jaře koupim cajky a zkusim to.


Vloni jsem to zkoušel tetrahydrofluranem, jak radil david. Na tom bílém to jde (i když děsně pomalu). Opravdu je to pak sněhově bílý. Na tom oranžovym jsem zkusil jen kousek, ale pořád mi ta barva přijde taková málo sytá.


Zkusim navštívit Avar, nebi Imru, aby poradili.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdendo tys měl tuším3,2m a já jen 2,6m. A v kokpitu je 60cm navíc docela znát. Je fakt, že jsme na tom jezdili i ve čtyřech, co si už ani nedovedu představit. Tenkrát nás každá větší vlnka hezky opláchla. Předloni jsme měli takovej úlet, na přelomu října - listopadu jsme odjeli na čtyři dny do Chorvatska a protože jsem nechtěl tahat vlek, měl jsem půjčený ten svůj první člun o kterém píšu. Bylo to hezký "retro", ale už by mně to neuspokojilo.

Mam dojem, že tak nějak ta délka byla. Vím, že je to asi o 20 cm přes chorvatskej limit. :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nějak bych to viděl no......ale jen pro zajímavost sem dám tohle video a ať mi někdo řekne, že je to špatný.....jo trošku víc to kouří, ale po čase se to zahřeje a jede. Je to jak vidno ruské řešení a ty nebývají vždy špatné......Ano v tomto vlákně mi tu kdosi psal, že je to hlučné a takové věci, ale je to funkční. A v neposlední řadě to opravím na koleně a když se mi ten motor poláme, vezmu druhý motor z křovinořezu, vyměním jako pán ve videu a vesele frčím dál. A kdyžtak si dám špunty do uší :-D

 

 

Tohle ještě vypadá na 2 takt, ale teď už tu mám najitý na bazosi i 4 takt........

 

http://sport.bazos.cz/inzerat/55230348/Novy-lodni-motor-FOX-2HP-4-takt-plni-emise-75kg.php

 

K tomu ještě dodám zase srovnání s auty - Ladu Nivu již máme odzkoušenou zhruba 20 let, sice nemá ABS a podobné vymoženosti dnešní doby, ale projela už takový věci, že i leckterej "jeep" by se mohl jít zahrabat. A hlavně za kolik.....A v Rusku velice populární vozidlo osvědčené do jejich podmínek.

 

A tento motor má akorát 2 PS.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nutno ještě dodat, že je to podobné jako s motorovými pilami, které jsme ještě za totáče vozili z německa a dneska náš známý, který je prodával říká, že může obchod zavřít. Protože to čína cenově žene do pr.... A tak sice mám doma pilu Sachs Dolmar nejnovější generace, ale leží párkráte použitá "do zásoby" v koutě a řežu všechno dřevo 1,3 kW pilou "made in pade" z Bauhausu a už jsem s ní nadělal několik sezon dřeva a pořád funguje bez zbytečných katalyzátorů a serepetiček, které jsou nakonec jen ekologickým tahákem nikoliv účelným zařízením. Stačí jen ohnout výfuk do boku. A u tohoto motoru to vypadá stejně, když chce člověk pouze aby se mu točila vrtulka....Navíc výkon pro mě dostačující.......2 PS. A jednou možná bude i ta YAMAHA.....A snad jsem i někde viděl ruské mužiky na videu, jak si dali křovinořez do vody a jeli taky......ale to už je spíše taková tečka k zasmání.....
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Letos jsme na slapech kotvili poblíž půjčovny lodiček s motory. Tuším, že nějaký Hondy to mělo. Museli jsme odplout. Nedalo se to poslouchat. člověk hodinu poslouchá, jak se loďka pomalu sune s motorem na plný otáčky. Jekot na celou přehradu. Další hodinu poslouchá, jak to odplouvá. fuj, fuj, fuj.


Tak nějak na tebe bude koukat okolí, až někde vybalíš ten zázrak z křovinořezu. Raději za těch 8 tis. koupit starší lodní motor. Udělá ti víc služby.


Mimochodem teď jsem si vzpomněl, jak se bratrancova holka vytahovala jak ničí křovinořezy, když se jí nechce dělat. Dá plnej plyn a do půl hodiny je to prej utavený a na odpis. Není to stavěný na poskytování max. výkonu trvale.


Prostě na loď patří lodní motor. Je na to stavěnej a vydrží léta. Ten křoviňák ani není stavěnej na tolik strojohodin provozu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No... tenhle kravalnik bych bral jako zalozak. Z vlastní zkusenosti muzu rict ze hluk od lodního motoru je věc uz tak dost otravna, ale tohleto si neumim představit.


Při nekterejch cestách jedu na motor třeba 5 hodin za den a tam jsem vdecnej za kazdej decibel dolu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Seahawku néééseš taky Brňák jako já? že říkáš PRíGL...


Já si to původně pořizoval taky že si najdu plážičku na ostrůvku ale vono dnes má člun každej Jarda a když nevyjedeš brzy, tak jezdíš a hledáš...


Omlouvám se, že píšu jen o Jadranu, ale kromě Dalešic, co mám za rohem, jsem jinde s lodí nebyl. V životě jsem nejel po řece, natož tak kdyby tam byla nějaká komora. Brrr. Ale snad to jednou zkusím, určitě to má svoje kouzlo. Bohužel to mám k Vám čecháčkům daleko, tak se to na víkend moc nevyplatí. Snad v důchodu to je za 3 roky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...