Přejít na obsah
Plavidla.cz

změna v Praze


david

Doporučené příspěvky

Bože tady to jsou úplné mega plky . Co má Německo a Saturninovi odstavce společného s Prahou ?? Dále , kdo tady s přispěvatelů má nějaké zkušenosti s pravidelnou plavbou a kotvením v Praze ? Například v přístavu na Císařské louce nebo Podolí .

Bohouši-promin ale taky si myslim že David toho o plavbe po Vltave(a jinde) včetne legislativy ví vic než my všichni dohromady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 56
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

čESKÝ SVAZ VODNíHO MOTORISMU

člen mezinárodní federace U.I.M. uznávané M.O.V.

Ič: 00506184 č. ú. : 67250389/0800 (IBAN CZ18 0800 0000 0000 6725 0389)

korespondenční adresa:

Podolský přístav 5, 147 00 Praha 4

Praha 25.11.2015

Dobrý den,

děkuji Vám za zaslání zápisu z jednání.

čSVM považuje za nutné reagovat na zápis z jednání :

* Již na pozvánce bylo uvedeno, že se jedná o schůzku “...k otázce možné

regulace...“ V žádném případě se nejednalo o „možnosti regulace“, ale byla nám naprosto

nevybíravě představena bez možnosti diskuze verze SPS vedoucí k likvidaci kluzu v

oblasti Výtoň – Modřany bez výjimek a privilegování jedné zájmové skupiny užívající

Vltavu. Což samo o sobě vyvolává mnoho otázek.

* Ze zápisu vyplývá, že všichni zúčastnění, včetně čSVM de-facto souhlasí s tímto

návrhem, což v žádném případě není pravda.

* Celá schůzka nejen na mě působila dojmem, že je vše předem rozhodnuto a

schůzka se svolává pouze z formálních důvodů, aby v případě protestů mohla SPS říci:

„...proběhlo jednání a toto je jeho výsledek...“ O čemž mě přesvědčil i Vámi dodaný zápis.

* Vltava má status mezinárodní vodní cesty a NENí výcvikovou „vodní plochou“ jen

veslařů, kanoistů a čOV!!! Vltava má umožnit plavbu VšECH plavidel a neomezovat jednu

skupinu uživatelů na úkor skupiny jiné.

* Plavba ve výtlačném režimu je naprosto neuchopitelný pojem, pro každou loď

znamená jinou rychlost a i velká těžká plavidla, která nemohou plout jinak než ve

výtlačném režimu, mohou produkovat značnou vlnu. O tom zda je plavidlo ve výtlačném

nebo přechodovém režimu, lze s úspěchem pochybovat a kapitán plavidla není schopen

tuto hranici určit.

* Vůdci plavidel, kteří nebezpečným způsobem plavby ohrožují ostatní plavidla a

nebo způsobují vlnění a sání v místech, kde je to zakázáno, porušují pravidla platná již

dnes, takže problémy lze vyřešit častější přítomností dozorových orgánů a není třeba

zavádět nový zákaz. Protože ten, kdo v současné době porušuje tři pravidla bude

porušovat i to čtvrté.

* Vzhledem k tomu, že Vámi navrhovaná regulace plavebního provozu v Praze je pro

nás nepřijatelná a naprosto likvidačním způsobem zasahuje do práva užívání řeky,

možnosti trénování, přípravy na závody a testování plavidel, navrhujeme regulaci pouze v

místech, kde je pomalá plavba logická a na níž se shodli VšICHNI účastníci jednání.

* Předpokladem k fungování těchto regulativ je však neustále zmiňovaná zvýšená

přítomnost Policie čR, Městské policie a SPS. Nebudou-li tyto orgány důsledně činit co je

jim zákonem ukládáno, kontrolovat a trestat nedodržování všech platných předpisů,

zákonů a vyhlášek, míjí se jakákoliv omezení plavby zcela účinkem a ani Vámi navržené

celoplošné omezení by nemělo žádný vliv na zklidnění situace.

* Jelikož neutuchá neustálý tlak ze strany čOV na regulaci motorové plavby v tomto

úseku a prosazování vlastních zájmů čOV (i když z našeho pohledu se postupně situace v

tomto úseku Vltavy uklidňuje a nedochází k tolika konfliktům jako před časem) rozhodl se

čSVM razantněji bránit zájmy motorové plavby. V žádném případě nebudeme v mezích

zákona a platné legislativy ustupovat ze svých pozic a jsme připraveni se bránit všemi

dostupnými prostředky včetně soudů, dovolání k EU atd., bude-li neustále útočeno ze

strany čOV na naše nezadatelná práva užívání vodního toku k motorové plavbě.

___________________________________________________________________



Zároveň Vás tímto žádáme o důslednější kontrolu ze strany dozorových orgánů, které

povedou k dodržování tzv. „Desatera... „ Ze zkušeností našich členů vyplývá, že

minimálně 5 z 10ti uvedených bodů je stále ignorováno ze strany veslařů a kánoistů, což

samo o sobě je bezpečnostním rizikem pro všechny účastníky plavebního provozu. V

podzimních a jarních měsících, kdy se brzy stmívá, chybí zejména poziční světla na

trenérských plavidlech i plavidlech sportovců. Dále Vás žádáme i o kontrolu výstroje

trenérských plavidel, která mají na palubě pouze motor a nádrž. Dle našeho názoru by

měli mít trenérské lodě na palubě kromě povinné výbavy i dostatek záchranných

prostředků pro všechny doprovázené sportovce, neboť ti na svých nemotorových

plavidlech nemají žádné záchranné prostředky i přesto, že jim to zákon nařizuje. Neustálé

volání čOV po zajištění bezpečnosti pro své „žáčky“ je z našeho pohledu velkým

pokrytectvím. Nedodržování ustanovení „Desatera“ a plavba malých dětí na veslicích a

kánoích bez záchranných vest už sama o sobě vede k ohrožení jejich zdraví a života. Sám

jsem v minulých letech lovil z vody několik převrácených dětí v podzimních měsících bez

vest a bez doprovodu trenéra. Ukažte mi kolik dětí přeplave Vltavu v Podolí v 5°C vodě..?

Být rodičem a vidět jak jsou děti bezpečnostně zajištěny okamžitě je z vodáckého klubu

odhlásím. Nedovedu si představit, že by se moji 12ti letí synové pohybovali po Vltavě bez

doprovodu a bez záchranných vest. Součástí sportovních výchovy u mládeže čSVM je

znalost plavebních zákonů a vyhlášek a upřímně pochybuji, že tuto znalost má mládež u

ostatních svazů a trenéři samotní.

Návrh čSVM:

Regulace provozu v úseku Výtoň / železniční most ř.km 55,4 - Helmovský jez, resp.

výjezd z dolního plavebního kanálu PK štvanice.

* pouze plavebními znaky omezujícími rychlost plavby na 10km/hod při zachování

zákazu nebezpečného sání a vlnobití v celém úseku

* plavební znaky umístit viditelně nejlépe podvěsem pod železniční most na Výtoni v

oblasti pilířů. U štvanice viditelně nad sání do vodní elektrárny u Helmovského jezu.

Za český svaz vodního motorismu

Jiří Pěknice

předseda

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi já vás osobně neznám,ač mě to mrzí a ani nemužu znát osobně,ale to co píšete, ač se mě ta pražská vltava až tak netýká, je svatá pravda.Já když jsem se již v pokročilém věku dal na tento sport, mě nejvíce mrzí to noční kotvení. Bohužel ti co výše uvedené vymýšlí, nejsou žádní chytráci,jak píše Robert, ale normální blbci.Bohužel je to obraz tohoto státu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych taky mohl říct, že se mě to netýká. V danym úseku jsem ještě nikdy nebyl, i když mě to dost mrzí. To je ale právě ten špatnej úhel pohledu. Když to projde teď a tady, tak co bude dál? Jakej další úsek bude následovat?

Zkusili to s kotvením. Naštěstí odpor byl tak velkej, že to snad zruší. Teď to zkusili jinde a jinak. Ouředního šimla je potřeba pořád držet zkrátka, jinak se rozežere a sežere nás všechny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

CSVM fandim a doufam, ze se povede tento bastl zase zrusit a prosadit jejich rekl bych vcelku relane pozadavky. Nicmene k tomu vycviku, bohuzel jako vsude tady u nas je to zase jenom klasickej Byznys po cesku. Verim tomu, ze rodicum je kazdy rok namlouvano, ze to zvyseni poplatku za kurz je dano zajistenim vetsi bezpecnosti deti a zaplacenim fundovaneho dozoru. Rodicum pak nakukame, ze ty vesty uz jsou dneska v 21 stoleti tak vymakane, ze jsou v podstate neviditelne a ty deti prece jeste nemaj rozum, tak jim doma neverte ze nic na sobe nemaj.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...