saturnin Odesláno 18. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 18. Listopad 2015 no ono by tam asi stacila znacka A9-ale kdo by pak urcil co jeste není a už je vlnaZřejmě by o tom rozhodoval kontrolující, tedy policista nebo pracovník SPS. ALE! Bylo by jejich rozhodnutí respektováno? V Německu, Francii, Británii, Norsku, Finsku, USA zcela jistě. A u nás? Kombinovat by šlo také signální znak A18 a A9, což by mohlo být ještě výmluvnější. Nad PK Modřany a pod PK štvanice by mohly být signální znaky E21. I když by asi zase byly dohady co je a co již není "vysoká rychlost". Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 18. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 18. Listopad 2015 Třeba policejní bradavice měří na vzdálenost klidně 650m. To vše na klikatých silnicích. Dálniční radary měří bez problému na vzdálenost kilometru. Jak jsi teda saturnine přišel na to, že technicky nelze měřit rychlost na vodě? Navíc loď je na vodě mnohem klidnější, než auto na silnici. Taky na vodě nejsou stromy, svodidla a další překážky, jako na silnici. No a v neposlední řadě ani ta loď k tomu není potřeba. Stačí si dát "trojnožku" na břeh a u komory to vybírat, nebo to jen posílat poštou.Možností je řada. Jedná se pouze o neschopnost. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 18. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 18. Listopad 2015 Na kanálech v Berlíně měřej policajti z mostů, bez problémů, trojnožkou... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
saturnin Odesláno 18. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 18. Listopad 2015 Třeba policejní bradavice měří na vzdálenost klidně 650m. To vše na klikatých silnicích. Dálniční radary měří bez problému na vzdálenost kilometru. Jak jsi teda saturnine přišel na to, že technicky nelze měřit rychlost na vodě? Navíc loď je na vodě mnohem klidnější, než auto na silnici. Taky na vodě nejsou stromy, svodidla a další překážky, jako na silnici. No a v neposlední řadě ani ta loď k tomu není potřeba. Stačí si dát "trojnožku" na břeh a u komory to vybírat, nebo to jen posílat poštou.Možností je řada. Jedná se pouze o neschopnost.Na rozdíl od tebe zdenndo nejsem zřejmě takovým odborníkem, abych věděl co je "policejní bradavice". Asi tomu rozumíš lépe než já. Poraď to tedy SPS či Polici čR a navrhni jim jaké zařízení mají používat, když to sami nevědí. Určitě budou rádi. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 18. Listopad 2015 Autor Sdílet Odesláno 18. Listopad 2015 (upraveno) když jsme tak v tom měření, moooc by mně zajímalo, když nemůžou ze zákona měřit a odhadovat, jak mi dokážou, plaval -li jsem nad 10 km/h od břehu 19,90 m nebo 20,10 m a co je už nebezpečná vlnapro někoho 10 cm , pro jinýho 0,5m, trochu z toho plyne, že to není o dodržování/nedodržování předpisů, ale o debilitě pár soukmenovců, co dělaj bordel bez ohledu na cokoli, no a ostatní to odserou. Upraveno 19. Listopad 2015 uživatelem david Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 19. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 19. Listopad 2015 Co by to asi mohla být policejní bradavice? Bavíme se tady o měření rychlosti, padla slova o měření na klikatých silnicích. Bradavice je výstupek z jinak pravidelného těla, často i tmavší barvy. Občas zahlédnu na silnici policejní auto s takovým tmavým čímsi v přední masce co by se dalo bradavicí snadno nazvat (prostě to tam původně nebylo, trochu to vyčnívá a trochu hyzdí). To auto občas zastaví rychle jedoucí řidiče či číhá za bukem a ty rychlé zastavují jeho kámoši o půl kilometru dál, nabízí se vysvětlení že měří rychlost.Už to mám! Bradavice asi bude slengový výraz pro radar v policejním autě!Upozorňuju, že taky nejsem odborník! :-))))) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 19. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 19. Listopad 2015 (upraveno) Na rozdíl od tebe zdenndo nejsem zřejmě takovým odborníkem, abych věděl co je "policejní bradavice". Asi tomu rozumíš lépe než já. Poraď to tedy SPS či Policii čR a navrhni jim jaké zařízení mají používat, když to sami nevědí. Určitě budou rádi.Ne že bych byl odborníkem na radary. Ne dost na to, abych tu hned psal, že něco nejde a obhajoval tím nesmyslnost nové úpravy. Spíš mi přišlo, že píšeš nesmysly. Už i proto, že chorvati to na moři zvládaji a u nás by to nešlo? Tak jsem se zeptal strejdy googla. Hned druhý odkaz krásně popisoval používaný druhy radarů, způsoby měření, dosahy a rušivý vlivy. Stačily mi na to cca 3 minuty. :D Zkus to taky. Davide, ty laserový radary umí měřit i vzdálenost. Stačí, aby se naši soudruzi zeptali těch chorvatských.P.S. správně jsi Davide naťuknul, že to není o předpisech, ale o vychování. Když budu míjet kanoistu, tak uberu co nejvíc, protože je pro něj i 10cm velká vlna. Když budu míjet parník vyšehrad, tak to můžu vesele midlit dál, protože půl metr ani nepozná. Upraveno 19. Listopad 2015 uživatelem Zdenda Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
saturnin Odesláno 19. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 19. Listopad 2015 Na rozdíl od tebe zdenndo nejsem zřejmě takovým odborníkem, abych věděl co je "policejní bradavice". Asi tomu rozumíš lépe než já. Poraď to tedy SPS či Policii čR a navrhni jim jaké zařízení mají používat, když to sami nevědí. Určitě budou rádi.Ne že bych byl odborníkem na radary. Ne dost na to, abych tu hned psal, že něco nejde a obhajoval tím nesmyslnost nové úpravy. Spíš mi přišlo, že píšeš nesmysly. Už i proto, že chorvati to na moři zvládaji a u nás by to nešlo? Tak jsem se zeptal strejdy googla. Hned druhý odkaz krásně popisoval používaný druhy radarů, způsoby měření, dosahy a rušivý vlivy. Stačily mi na to cca 3 minuty. :D Zkus to taky. Davide, ty laserový radary umí měřit i vzdálenost. Stačí, aby se naši soudruzi zeptali těch chorvatských.P.S. správně jsi Davide naťuknul, že to není o předpisech, ale o vychování. Když budu míjet kanoistu, tak uberu co nejvíc, protože je pro něj i 10cm velká vlna. Když budu míjet parník vyšehrad, tak to můžu vesele midlit dál, protože půl metr ani nepozná.Nesmysly nepíšu. Jen jsem vyjádřil svůj názor k názorům jiných diskutujících, kteří právě poukazovali na to, že by SPS a Policie měly spíše měřit rychlost a neomezovat signálními znaky plutí pouze na výtlačný režim.Své názory neopírám o informace "vygůglené" během tří minut na internetu. Vycházím z praktických zkušeností při měření rychlosti vodních skútrů, jak radarovou pistolí Stalker Pro, tak i laserovým Micro Digi-Cam. A v neposlední řadě též ze školních znalostí o goniometrických funkcích. S radarem šlo měřit celkem dobře, pokud se v blízkosti měřeného plavidla nevyskytlo jiné plavidlo plující odlišnou rychlostí nebo jiným směrem. Vzhledem k šíři radarového paprsku, který zachytil více cílů přístroj pak hlásil chybu a měření nebylo možné realizovat. V případě laseru pak bylo při větší vzdálenosti obtížné vodní skútr vůbec zachytit tak, aby se laserový paprsek úspěšně odrazil zpět a proběhlo měření. V průměru jen každé páté měření bylo správné, vzhledem k malé nebo velmi skloněné odrazné ploše. Lepší to bylo při měření odjíždějícího plavidla, asi vzhledem k větší a kolmější ploše pozadí skútrysty. Měřené hodnoty odpovídaly skutečným jen v případě, kdy plavidlo plulo přímo k měřícímu stanovišti či od něho a směr jeho dráhy se shodoval se směrem měřícího radarového nebo laserového paprsku. Jinak byla naměřená hodnota zatížená cosinovou chybou, která byla tím větší, čím se směr pohybu plavidla více odchyloval od směru měřícího paprsku. A toto je pravdivé vylíčení skutečností a nikoli nějaký propagační leták na gůglu. A jen poznámka na okraj, laserový radar je nesmysl. Laser pracuje se světelným paprskem, radar s ultrazvukem. Obě zařízení využívají odrazu měřícího paprsku od měřeného objektu. Každé z těchto zařízení má své výhody a nevýhody. Bohužel na vodě se ty nevýhody projevují více než na silnici.Pro určení vzdálenosti od břehu laserem, je nutné měřit kolmo ke břehu, nebo je třeba zjistit úhel (zase ta goniometrie) což může být opět problém. Davida zajímá, jak zjistí SPS či Policie zda byla překročena rychlost 10 km/hod. Jednoduše, poběží po břehu souběžně s plavidlem. Pokud je plavidlo předjede, jede rychleji než desetikilometrovou rychlostí a pokud plavidlo předběhnou, pluje plavidlo pomaleji. Vlny změří tak, že si stoupnou na břehu k vodě a pokud je zalijí vlny do půli lýtek, jako Havla na známé fotografii, jsou zřejmě vlny velké. Jinak souhlasím s Davidem. Předpisy se mnohdy zbytečně, jako v tomto případě, zpřísňují kvůli pár omezencům, kteří si myslí, že ostatní se musí podřídit a přizpůsobit jejich zájmům či zálibám a nejsou přitom ochotni respektovat zájmy jiných. Je to smutnější v případě, kdy se jedná o rekreační aktivity a je lhostejné jestli se jako hovado chová vůdce motorového člunu či skútru nebo plachetnice nebo kajaku či skifu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 19. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 19. Listopad 2015 Akorát bych podotkl, ze radar rozhodne nemeri ultrazvukem ale mikrovlnama. (Na to by se mozna hodilo i malinko zagooglit.) ;)Jinak souhlasim s argumentaci, za tech par magoru to zbytecne ods*rou všichni. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 19. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 19. Listopad 2015 Ok, jde tedy o pár omezenců, co se neumějí chovat, pořád mi ale není jasné, jakým způsobem těchto pár omezenců usměrní omezení plavby pouze na výtlačný režim, když stávající předpisy nedodržovaly, zřejmě nebudou dodržovat ani nové. A když orgány nebyly schopné postihovat dřív, zřejmě nebudou postihovat ani teď. Třeba na Orlíku byl v létě zákaz plavby v kluzu, ti co nedbali předpisů stejně klouzali po hladině a moc se to neřešilo, pokud je už tedy někdo náhodou chytil, stejně to za další zatáčkou kam plavidlo orgánů už nevidělo ohulil. Letos už se omezení zrušili, a jediný rozdíl je tam vidět v tom, že navíc vypluli i skůtry a čluny orgánů jsou vidět na vodě méně. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 19. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 19. Listopad 2015 (upraveno) saturnine, hledáš problémy tam kde nejsou. To že se nedařilo měřit rychlost tobě ještě neznamená, že to nejde. Asi to chce míň počítat goniometrický funkce a víc se učit u těch co to umí. Měření na vodě má stejná úskalí, jako měření na silnici. No a vidíš, přes to všechno jim to jde velice dobře. Kolikrát si říkám bohužel. :(Velice dobře to umí i chorvati na moři. Prostě někdo hledá důvody, někdo zná cestu.P.S. bradavice je mikrovlnej radar Upraveno 19. Listopad 2015 uživatelem Zdenda Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 19. Listopad 2015 Autor Sdílet Odesláno 19. Listopad 2015 Davida zajímá, jak zjistí SPS či Policie zda byla překročena rychlost 10 km/hod. Jednoduše, poběží po břehu souběžně s plavidlem. Pokud je plavidlo předjede, jede rychleji než desetikilometrovou rychlostí a pokud plavidlo předběhnou, pluje plavidlo pomaleji. Vlny změří tak, že si stoupnou na břehu k vodě a pokud je zalijí vlny do půli lýtek, jako Havla na známé fotografii, jsou zřejmě vlny velké.Když budou mít Státní zkušebnou zkontrolovanej kalibrovanej krok, jeho frekvenci a taky vejšku nohavice, tak to beru. ;) spíš mně vadí, a nevím, jak to mají definované jinde, "škodlivé vlnobití a sání". Na můj vkus to je formulace příliš vágní a každej strejda si to může vykládat podle nálady. Ať ten způsobující, tak ten kontrolující. stejně tak rychlost nad 10 km/h pouhých 20 m od břehu je možná dobrá pro koupající se, ale zdaleka už ne pro všechno zakotvené u břehu a břehové stavby Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
saturnin Odesláno 19. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 19. Listopad 2015 saturnine, hledáš problémy tam kde nejsou. To že se nedařilo měřit rychlost tobě ještě neznamená, že to nejde. Asi to chce míň počítat goniometrický funkce a víc se učit u těch co to umí. Měření na vodě má stejná úskalí, jako měření na silnici. No a vidíš, přes to všechno jim to jde velice dobře. Kolikrát si říkám bohužel. :(Velice dobře to umí i chorvati na moři. Prostě někdo hledá důvody, někdo zná cestu. P.S. bradavice je mikrovlnej radarNo, asi jsi chytřejší a šikovnější a víš o měření rychlosti plavidel radarem více než já.Nehledám žádné problémy. Podle mne je úplně jedno, jestli se bude měřit nějaká limitovaná rychlost nebo kontrolovat plutí ve výtlačném režimu na daném úseku Vltavy v Praze. Nemám potřebu se učit měřit rychlost radarem ani laserem ani u Chorvatů ani u nikoho jiného, protože mne to neživí. Nikdy jsem netvrdil, že to nejde. Ale kdyby to bylo tak jednoduché, jak to zdendo líčíš, jistě by to SPS i Policie dávno rády využívaly. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 20. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 20. Listopad 2015 No když oni to měření rychlosti jaksi do letošního roku nepotřebovali. Plavba byla v drtivé většině buď bez omezení, nebo výtlakem. Ani na jedno nepotřebovali radar. Určitě platila nějaká omezení v nějakých případech, ale bavíme se o významné většině případů.Podle mé domněnky se spíš jedná o to, že jednak zaspali a jednak nadřízení stále nepochopili, že jejich lidi už potřebují radar. Vidim v tom klasickej případ nadřízených idiotů, kteří netuší, co jejich lidi dělají.Taky po pravdě.... ten radar něco stojí. Když budu uvažovat jako tupej ouředník..... kam bych ten radar asi dal? říční hlídce, která změří pár lodí do roka a vybere kulový, nebo pozemní hlídce, kterou pošlu někam za buk k blbě umístěný třicítce?Nehledal bych v tom nic složitýho. Prostě nemaji vůli to kontrolovat, tak hledaji berličky. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 20. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 20. Listopad 2015 Tak jenom pro upřesnění:Běžným radarem,který se používá pro měření aut na silnici,je nutno měřit vždy jen ve směru jízdy,at ze předu nebo ze zadu - nikdy nelze z boku!Ale existují radary,kterými se dá měřit rychlost z jakékoliv polohy,třeba i z boku jízdy a to dost přesně,ale jediný problém je v tom,že tyto radary jsou o řád dražší nežli ty běžné, a na jejich nákup u nás / v CZ/ nejsou /nebyly/ finance.Proč myslíte,že před lety byl stvořen známý paskvil "výtlak/výkon" pro plavbu lodí?Bylo to jen proto,že SPS dostala úkol od MD jak omezit rychlost plavidel,zejména na Slapech,ale nedostala finance na nákup vhodného radaru,který jsem jim doporučoval a tím by stačilo jenom stanovit max povolenou rychlost,která byla v požadavku MD,a nebyl to rozhodně výtlak! Dokonce jsem sám navrhoval ještě tuto rychlost snížit vzhledem k množství rekreantů /Slapy/.Kdyby se to tehdy uskutečnilo,byli by jistě všichni spokojeni, a dalo se plout stále /celý rok/ v kluzu rozumnou rychlostí bez porušování zákona.bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
my65hp Odesláno 20. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 20. Listopad 2015 Neplašíte takhle trošku moc ,?, Zatím je to v řešení a není to platné . Navíc skify a kajaky se nepohybují mezi štvanicí a Smíchovem . Tam by se vzhledem k veřejné dopravě utopili jak koťata ..... i s motorákem člověk musí koukat a mít vysílačku zapnutou aby se nesrazil s parníkem .Mezi Smíchovem a Vyšehradem jsou taky vyjímečně , tam se většinou točí veřejná lodní doprava a vzhledem k tomu že skif za sebe nečumí a mají základnu na Veslařským ostrove což je ještě o pul kiláku proti proudu a odtud valí nahoru k Mostu inteligence . Navíc APL je nasraná, protože to ohrozí její "maškarní ples" Lodě na vodě , nebude moct předvádět lodě ve skluzu , takže to řeší . Připomíná mi to poslední poplach tady, že se na štěchovicích nebude smět ve skluzu a motorem víc jak 10 hp , což byla fakt hezká bublina .. bo by to zastavilo dopravu po Vltavě nahoru a dolu Ps bylo by super kdyby ted co sem vložil ten úvodní přepis zákona či vyhlášky dal i příslušnej výtah z ze sbírky zákonu či vyhlášek s tím jestli to vůbec platí Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
my65hp Odesláno 20. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 20. Listopad 2015 Jinak tady z jednání APL celý článek http://www.aplcz.cz/#!V-Praze-hrozí-omezení-plavby/c193z/564ba3fa0cf2382b191d6ad4 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 20. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 20. Listopad 2015 Neplašíte takhle trošku moc ,?, Zatím je to v řešení a není to platné . .....Přečti si zápis od Felixe na jachting.info. Aktivně se pohybuje okolo dementních vyhlášek už dlouho a je jedním z mála lidí, kteří mají v hlavě celou historii i současnost se všemi souvislostmi, o kterých my tady nemáme ani tušení. Podle něj je to už v podstatě rozhodnuté a schůzka se zainteresovanými organizacemi na SPS tomu rozhodnutí má jen udělat alibi.Takže situace se opakuje, nechytejte se za slova tady a raději napište naštvaný dopis na SPS, s dotazem a nesouhlasem co že se to zase chystá za nesmyl. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 20. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 20. Listopad 2015 Když ono se jaksi musí jednat ještě, než to vyjde. Pak už je pozdě cokoliv s tim udělat.... resp. musí se prosadit novelizace. Ta jednak nějakej čas trvá a jednak se do většinou nikdo z úředníků nehrne. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
saturnin Odesláno 20. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 20. Listopad 2015 Z diskuse je vidět, že co člověk to různý názor na řešení plutí ve vnitřní Praze.1) Upravit plutí pouze na výtlačnou plavbu (současný návrh SPS). Námitka: Nikde v Evropě takové omezení neexistuje. Znevýhodní především malá plavidla, například nafukovací čluny nebo lehké hliníkové čluny, které se povlečou rychlostí cca 6 - 10 km/hod, zatím co velké motorové čluny a jachty a osobní lodě kolem nich profrčí rychlostí 20 - 25 km/hod.2) Upravit plutí omezením rychlosti signálním znakem B6 na rychlost 8 - 15 km/hod. V Berlíně i na dalších vodních cestách v působnosti WSD Ost, s výjimkou Labe, je rychlost omezena v rozsahu od 6 km/hod do 16 km/hod ( např. Saale). Námitka: To znevýhodní větší plavidla, která nebudou moci přejít do kluzu, zatím co malá plavidla již poplují v kluzu nebo v přechodovém režimu, kdy dělají největší vlny.3) Postačuje osadit znak A9. Námitka: škodlivé vlnobití a sání je pravidlech plavebního provozu vágně stanoveno. Každý strejda si to může vykládat podle nálady. Ať ten co to způsobuje, tak ten kontrolující.4) SPS a Policie by měla měřit rychlost plavidel. Námitka: Jakou rychlost, jako je stanovena v Berlíně? Běžným radarem, který se používá pro měření aut na silnici, je nutno měřit vždy jen ve směru jízdy zepředu nebo zezadu, nikdy nelze z boku! Ale existují radary, kterými se dá měřit rychlost z jakékoliv polohy, třeba i z boku jízdy a to dost přesně, ale jediný problém je v tom, že tyto radary jsou řádově dražší nežli ty běžné.5) SPS a Policie by v daném úseku Vltavy měly zintenzivnit kontrolní činnost a být více vidět. Námitka: Jak často? Každý den, 12 - 18 hodin denně nebo vždy odpoledne? Co mají kontrolovat, plutí ve výtlaku nebo rychlost nebo nebezpečné vlny? Má vůbec Policie a SPS kapacitu na takovéto kontroly?6) Žádná regulace není třeba, je to omezování a likvidace rekreační plavby v česku! Námitka: Vzhledem k různým blbcům, kteří nedokáží respektovat také zájmy jiných účastníků plavebního provozu a vzhledem k hustotě provozu na Vltavě ve vnitřní Praze je určitá rozumná regulace nutná. Taková regulace rozhodně neohrozí existenci rekreační plavby viz příklad Berlína, kde i přes omezení rychlosti plutí rekreační plavba existuje, dokonce asi intenzivnější než je tomu v Praze.Z uvedených příkladů je patrné, že jakékoli řešení se nesetká se všeobecným souhlasem. Také asi nikdo není schopen jednoznačně říci, které řešení je nejlepší. Má někdo nápad jak to vyřešit, aniž by jiní mohli uplatňovat uvedené námitky?Je připravované opatření skutečně takovým nebezpečím pro rekreační plavbu? Při plutí ve výtlaku bude třeba na proplutí těch 8 - 11 km stejně dlouhá doba jako se stráví komorováním a čekáním na komoru. Kam je třeba při rekreační plavbě spěchat? APL může mít pro své jarní show výjimku. Stejně tak může být výjimka pro Primátorky, kde se hejno doprovodných lodí žene za osmiveslicemi rychlostí 20 - 25 km/hod.Vše záleží jen na dohodě a vzájemném pochopení.A votom to je. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 20. Listopad 2015 Autor Sdílet Odesláno 20. Listopad 2015 2) Upravit plutí omezením rychlosti signálním znakem B6 na rychlost 8 - 15 km/hod. V Berlíně i na dalších vodních cestách v působnosti WSD Ost, s výjimkou Labe, je rychlost omezena v rozsahu od 6 km/hod do 16 km/hod ( např. Saale)Drobné upřesnění, rychlost v působnosti WSD Ost je od 5 do 25 Km/h. Těch 25 km/h je jen na jediným jezeře Grosse Müggelsee a jen středem mezi bójema. Na ostatních jezerech a rozšíření řeky je ochranná zóna s omezenou rychlostí 100m od břehu ( u nás 50) a pokud je jezero širší 250 m, dá se středem plavat 25 km/h. Víc ani ťuk. kdo nevěří: http://www.wsv.de/wsd-o/service/Downloads/WSD_Wassersportborschuere_2014_web.pdf moc pěkná je tabulka pokut za překročení rychlosti Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
saturnin Odesláno 21. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 21. Listopad 2015 2) Upravit plutí omezením rychlosti signálním znakem B6 na rychlost 8 - 15 km/hod. V Berlíně i na dalších vodních cestách v působnosti WSD Ost, s výjimkou Labe, je rychlost omezena v rozsahu od 6 km/hod do 16 km/hod ( např. Saale)Drobné upřesnění, rychlost v působnosti WSD Ost je od 5 do 25 Km/h. Těch 25 km/h je jen na jediným jezeře Grosse Müggelsee a jen středem mezi bójema. Na ostatních jezerech a rozšíření řeky je ochranná zóna s omezenou rychlostí 100m od břehu ( u nás 50) a pokud je jezero širší 250 m, dá se středem plavat 25 km/h. Víc ani ťuk. kdo nevěří: http://www.wsv.de/wsd-o/service/Downloads/WSD_Wassersportborschuere_2014_web.pdf moc pěkná je tabulka pokut za překročení rychlostiDíky za upřesnění, nechtěl jsem uvádět extrémy, 5 km/hod a 25 km/hod, ale spíše nejčastěji používané hodnoty. Ojedinělou je i řeka Saale (srovnatelná s Vltavou), kde je rychlost omezena na 16 km/hod, protože jinde je nejvýše 12 km/hod. Těch 25 km/hod prostředkem jediného širokého jezera asi není úplně vhodným příkladem pro Vltavu v Praze (Že by takové omezení mohlo platit na Vraném, Slapech, Kamýku a Orlíku? To snad ne!). Nehledě na to, že někteří trotlové by ve snaze plout takovouto rychlostí, když je povolená, pluli se svou kocábkou v přechodovém režimu a táhli za sebou vlnu nebezpečnou pro kajaky, skify a obdobná plavidla. Možná i proto mají Němci ty limity rychlostí stanovené tak, jak je uvedeno. Zřejmě s tím nemají problém.A jen tak na okraj. Ty rychlosti, které mají stanovené Němci, vesměs u významné části plavidel odpovídají plutí ve výtlačném režimu. Jen to mají určené jinak. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 21. Listopad 2015 Autor Sdílet Odesláno 21. Listopad 2015 Možná i proto mají Němci ty limity rychlostí stanovené tak, jak je uvedeno. Zřejmě s tím nemají problém.A jen tak na okraj. Ty rychlosti, které mají stanovené Němci, vesměs u významné části plavidel odpovídají plutí ve výtlačném režimu. Jen to mají určené jinak.Ano. Proto tam téměř vyhynuly rychlíky a skůtry. Pro trenéry v doprovodných lodích, a podobné potřebné, maj možnost výjimky pro místo a čas a ti pak musí vozit vlajku "G".Tu tady už nezná nikdo. Ale taky mají úseky, kam, prozměnu, nesmí lodě na "člověčí" pohon. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
my65hp Odesláno 21. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 21. Listopad 2015 Bože tady to jsou úplné mega plky . Co má Německo a Saturninovi odstavce společného s Prahou ?? Dále , kdo tady s přispěvatelů má nějaké zkušenosti s pravidelnou plavbou a kotvením v Praze ? Například v přístavu na Císařské louce nebo Podolí . Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 21. Listopad 2015 Autor Sdílet Odesláno 21. Listopad 2015 (upraveno) například já od roku 64 minulýho století :mada společnýho to má to, že si tady dycky někdo vymyslí píčovinu a druhej rok ji zruší a vymyslí ještě větší a tak dokola už dlouhý roky. Zrovna viz Slapy, Orlík ježdění, rychlosti a kotvení, zákaz v Praze o víkendu, atd, atp.akorát ty si pleteš štěchovickou s Vranskou a nevíš, že jsou veslaři taky pod Jiráskáčem - jak je patrno z tvého příspěvku. :rolleyes: Upraveno 21. Listopad 2015 uživatelem david Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se