david Zveřejněno 12. Listopad 2015 Sdílet Zveřejněno 12. Listopad 2015 (upraveno) a zase jedna novinka, no spíš zásadní novina:Na základě rozhodnutí českého olympijského výboru a SPS Praha bylo rozhodnuto, že v Praze bude od příští sezóny zakázána plavba v kluzu v úseku štvanice – PK Modřany.Jakékoliv argumenty nepřijímají, bylo to rozhodnuto předem, svolané jednání bylo jen na oko.Argumenty, že by stačilo, aby řádně fungovala SPS, Policie čR a Městská policie se minuly účinkem… Přičemž rychlost plavby osobních lodí v centru nebyla vůbec řešena. Upraveno 12. Listopad 2015 uživatelem david Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
my65hp Odesláno 12. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 12. Listopad 2015 no tak tohle je jasný , to je kvůli skifům . Letos v létě když jsem dal lod do vody v Modřanech , tak než sem vyplul tak to mně jeden nabořil . Nečumí na cestu a přes den je jich tam jak much Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 12. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 12. Listopad 2015 Takže tam místo v kluzu máme plout v přechodovym režimu? No to nám teda veslaři poděkujou. :D Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
saturnin Odesláno 12. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 12. Listopad 2015 Také lze plout ve výtlačném režimu a dodržet ustanovení pravidel plavebního provozu § 74 odst. 1 věta prvá. Hlavně aby to dodržovali také trenéři sportovních veslařských a kanoistických klubů, kteří tam projíždějí na motorových člunech. Taková osmiveslice pluje rychlostí 12 - 17 km/hod, takže doprovázející trenér s motorovým člunem pluje přesně v tom přechodovém režimu. I když nyní již někteří mají katamarány, s kterými takové vlny nedělají.Holt zejména od Železničního mostu k PK Modřany je to tréninkový prostor pro cákaly a couvaly navazující na Stadion vodních sportů. Proto se v tom asi angažoval i Olympijský výbor. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 12. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 12. Listopad 2015 Přechodovej režim asi neprojde, vymysleli k tomu plavební znak výtlačná plavba. Takže jen ve výtlaku. Počítám, že trenérská loď bude mít výjmku Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 12. Listopad 2015 Autor Sdílet Odesláno 12. Listopad 2015 vymejšlej jednu blbost za druhou. ve výtlačným režimu plavu ještě někde kolem 17 km/h a tu vlnu bych vám přál vidět. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 12. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 12. Listopad 2015 (upraveno) Vloni jsme pluli do Brandýsa na oběd. Bylo jich tam jako much. Samá veslice. Nejdřív na mě ječeli, že jim tam překážím a ať vypadnu. Zrovna se jen přesouvali na start, do závodu bych se jim nemotal. Cestou zpět na mě zase ječeli, tak jsem za to trochu vzal.Chápu, že musí někde trénovat, ale mám dojem, že máslo na hlavě mají spíš oni. Zásadně nekoukaji kam plujou, když se otáčejí, to samý. Nebo si prostě daji pauzu uprostřed řeky a samozřejmě napříč, aby měli výhled. člověk se může přetrhnout, aby si jim vyhnul. Na druhou stranu v kluzu to pak byl dokonalej slalom. :DMimochodem trenéři, nebo pořadatelé (nebo co to bylo) tam lítali v kluzu sem tam a dělali vlny jako prase. Upraveno 12. Listopad 2015 uživatelem Zdenda Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 12. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 12. Listopad 2015 vymejšlej jednu blbost za druhou. ve výtlačným režimu plavu ještě někde kolem 17 km/h a tu vlnu bych vám přál vidět.Nam? Snad veslařům ne? ;) To bych jim teda rozhodne pral videt. :D Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 12. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 12. Listopad 2015 Moje loď jede ve výtlačném režimu ještě při 30ceti ( vlasně pořád), už se těším....... Zmizel mi jeden příspěvek???? :( a Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 12. Listopad 2015 Autor Sdílet Odesláno 12. Listopad 2015 vymejšlej jednu blbost za druhou. ve výtlačným režimu plavu ještě někde kolem 17 km/h a tu vlnu bych vám přál vidět.Nam? Snad veslařům ne? ;) To bych jim teda rozhodne pral videt. :Dno jim radši ne. jedna můj kámo jim to TROCHU, opravdu trochu předved, páč prudili na tréningu naší FF, a skončil s podmínkou. loď je zbraň i když tak nevypadá Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 12. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 12. Listopad 2015 To jsou ale citlivky, nemaji radi vodu? :DTak ja jim udelam vlnu Minimostem, museji mne u soudu osvobodit, když ukazu fotku plavidla. ;)Muzu tvrdit, ze si poskozeny vlnu vymyslel. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
saturnin Odesláno 17. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 17. Listopad 2015 To je takový problém, že se mezi PK Modřany PK štvanice bude smět pout pouze omezenou rychlostí, aby bylo třeba se tím vzrušovat a vést vášnivé diskuse o dalším byrokratickém výmyslu? Na pozemních komunikacích je v obcích také omezená rychlost a někde dopravními značkami i mimo obce. Na jedné straně se uživatelé motorových rekreačních plavidel dožadují tolerance od ostatních účastníků plavebního provozu pro uspokojení svých zájmů a na straně druhé vymýšlí jak jim to "osolí", aby ukázali právo silnějšího. Viz některé příspěvky v této diskusi.Stále se v různých příspěvcích poukazuje na to, jak to dobře funguje v Nizozemí, Německu, Francii, Británii a dalších zemích. Zkusme být více tolerantní a respektujme oprávněné zájmy jiných. Jestliže někde mezi Železničním mostem a štvanicí stojí osobní lodě, není zřejmě nutné okolo nich proplouvat tak, aby i tato těžší plavidla rozhoupaly vlny od rekreačního plavidla. Stejně asi není třeba plout tak, aby vytvořená vlna zalévala veslařské lodě či zvrhávala kajakáře a kanoisty (děti a začátečníky) v okolí kanoistických a veslařských klubů nacházejících se mezi PK Modřany a Císařskou loukou.Ustanovení zákona č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě, § 29 odst. 1, § 29b odst. 3 písm. d) a e) a vyhlášky č. 67/2015 Sb. o pravidlech plavebního provozu § 74 odst. 1 jsou jednoznačná. Zřejmě v reakci na konání těch méně chápavých je třeba mezi PK Modřany PK štvanice osadit signální znaky, které jim jejich povinnost připomenou. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 17. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 17. Listopad 2015 Ono jde spíš o to, že stávající úprava plně vyhovuje, jen SPS a Policie nedohlíží na dodržování pravidel. A pochybuju, že budou důsledně dohlížet na dodržování nových pravidel. Kdo je nedodržoval doteď, pochybuju že se polepší, jen pro orgány bude jednodušší kontrola. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 17. Listopad 2015 Autor Sdílet Odesláno 17. Listopad 2015 (upraveno) Ustanovení zákona č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě, § 29 odst. 1, § 29b odst. 3 písm. d) a e) a vyhlášky č. 67/2015 Sb. o pravidlech plavebního provozu § 74 odst. 1 jsou jednoznačná. Zřejmě v reakci na konání těch méně chápavých je třeba mezi PK Modřany PK štvanice osadit signální znaky, které jim jejich povinnost připomenou.Jo. Jenže vzhledem k české povaze by to taky měl do hlavy žadatelů o VMP příslušný orgán pořádně vtloukat a následně dohlížet a kasírovat. To se evidentně neděje. Kdyby nebyli policajti s radarama na silnici, 99% řidičů by na nějaký omezení taky sr--alo. Upraveno 17. Listopad 2015 uživatelem david Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
saturnin Odesláno 17. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 17. Listopad 2015 Ono jde spíš o to, že stávající úprava plně vyhovuje, jen SPS a Policie nedohlíží na dodržování pravidel. A pochybuju, že budou důsledně dohlížet na dodržování nových pravidel. Kdo je nedodržoval doteď, pochybuju že se polepší, jen pro orgány bude jednodušší kontrola.Asi stávající úprava nevyhovuje. Po pravdě řečeno Policie čR, Městská policie v Praze ani SPS zřejmě nemohou být v daném prostoru stále a na všech místech, aby případný hříšník byl přistižen při porušení předpisů přistižen hned na místě. Není to spíše o tom, že by se stanovená pravidla měla dodržovat? Doufejme, že nové značení signálními znaky některé zabedněnce probere a začnou dodržovat dříve zmíněná ustanovení zákona a pravidel plavebního provozu.Je však také možné, že některým "takyvůdcům" plavidel ani toto nebude stačiti k prozření, že by měli potlačit své ego a respektovat také zájmy jiných účastníků plavebního provozu. Prostě srážka s blbcem vždy patří k těm nejhorším. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 17. Listopad 2015 Autor Sdílet Odesláno 17. Listopad 2015 Po pravdě řečeno Policie čR, Městská policie v Praze ani SPS zřejmě nemohou být v daném prostoru stále a na všech místech, aby případný hříšník byl přistižen při porušení předpisů přistižen hned na místě. Není to spíše o tom, že by se stanovená pravidla měla dodržovat?popravdě řečeno, jestli tři organizace nedokážou, alespoň sem-tam, ohlídat 11 km řeky, a zejména inkriminovaný úsek Jiráskáč - Modřany jez v délce 7,5km, tak je to k smíchu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
saturnin Odesláno 17. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 17. Listopad 2015 Po pravdě řečeno Policie čR, Městská policie v Praze ani SPS zřejmě nemohou být v daném prostoru stále a na všech místech, aby případný hříšník byl přistižen při porušení předpisů přistižen hned na místě. Není to spíše o tom, že by se stanovená pravidla měla dodržovat?popravdě řečeno, jestli tři organizace nedokážou, alespoň sem-tam, ohlídat 11 km řeky, a zejména inkriminovaný úsek Jiráskáč - Modřany jez v délce 7,5km, tak je to k smíchu.Sem tam to zřejmě hlídají. Plavidla Policie čR i Městské policie lze na Vltavě vidět prakticky každý den. Pracovníci pobočky Praha SPS mají na starosti dozor nejen v Praze na těch 7 km, ale v celém Středočeském, Plzeňském, Pardubickém a Jihočeském kraji. Stále trvám na tom, že problém není v dostatečném či nedostatečném dozoru a hlídání nějakého úseku vodní cesty. Problém je v dobrovolném dodržování stanovených pravidel a respektování zájmu i jiných účastníků plavebního provozu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 17. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 17. Listopad 2015 Problém je hlavně v tom, že doteď stačilo chovat se ohleduplně. Když byla řeka prázdná, tak se mohlo plout rychle. Nově se tam všichni budou ploužit i když široko daleko nebude živá duše.Přesně jak píše David. To že 3 instituce nejsou schopné ohlídat 11 km řeky nevyřeší zpřísnění již DOSTAčUJíCíCH pravidel.Saturnine, tvoje uvažování o nepřetržité kontrole je chybné. Na silnicích to dodržování rychlosti tak, tak funguje hlavně proto, že je tam rychlost často a náhodně hlídána a málo komu se vyplatí to risknout. Ani na silnici ale neexistuje žádné místo, kde by byla hlídka 24/7, jak píšeš. Na silnici stačí když řidiči nikdy neví, kde je můžou blejsknout. Na vodě to musí bejt stejný.Ovšem když sama dozorující instituce prohlásí, že není schopná měřit rychlost lodí..... co z toho plyne? No že to asi nikdy nemohli hlídat ne? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 17. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 17. Listopad 2015 A myslíš, že když se tam povolí jen plavba ve výtlaku, tak že ty co pravidla dosud nedodržovali, že je najednou dodržovat začnou?Navíc městská policie na jednání řekla, že jsou schopny zajistit dohled 75% času, takže těch zbylých 25% by SPS a PčR mohla zmáknout. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
saturnin Odesláno 17. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 17. Listopad 2015 Problém je hlavně v tom, že doteď stačilo chovat se ohleduplně. Když byla řeka prázdná, tak se mohlo plout rychle. Nově se tam všichni budou ploužit i když široko daleko nebude živá duše. Přesně jak píše David. To že 3 instituce nejsou schopné ohlídat 11 km řeky nevyřeší zpřísnění již DOSTAčUJíCíCH pravidel. Saturnine, tvoje uvažování o nepřetržité kontrole je chybné. Na silnicích to dodržování rychlosti tak, tak funguje hlavně proto, že je tam rychlost často a náhodně hlídána a málo komu se vyplatí to risknout. Ani na silnici ale neexistuje žádné místo, kde by byla hlídka 24/7, jak píšeš. Na silnici stačí když řidiči nikdy neví, kde je můžou blejsknout. Na vodě to musí bejt stejný. Ovšem když sama dozorující instituce prohlásí, že není schopná měřit rychlost lodí..... co z toho plyne? No že to asi nikdy nemohli hlídat ne?Neuvažuji o nepřetržité kontrole a také po ní netoužím. To jiní diskutující poukazují na to, že kontrola stávajícího úpravy provozu na Vltavě v Praze byla nedostatečná. Nechci aby na plavební provoz dohlížel "velký bratr", jako je tomu dnes na ulicích již v mnoha obcích.Také si nemyslím, že všichni ti, kteří se při stávajících pravidlech chovali neohleduplně, se nyní začnou ohleduplně chovat. Doufám jen, že některým to snad docvakne, že asi je třeba plout jinak než dosud pluli.V obcích je také omezená rychlost jízdy bez ohledu no to, jak hustý je provoz, zda je či není široko daleko živá duše.Nevím jestli je plutí ve výtlaku ploužením. Myslím, že není zrovna mezi PK Modřany a PK štvanice nutné při rekreační plavbě plout rychle v kluzu. Při komorování a čekání na komoru se stejně stráví více času, než vlastním plutím ve výtlačném režimu.K měření rychlosti plavidel. On je podstatný rozdíl v možnosti měřit rychlost vozidla jedoucího v 3 m širokém jízdním pruhu, ze kterého prakticky nevybočuje a plavidla plujícího po vodní cestě 100 - 200 m široké na níž se může libovolně přesouvat od břehu ke břehu v rozmezí desítek metrů. Kromě toho plavidla nejsou povinně vybavena rychloměrem a to ani ta motorová. Již vidím ty námitky řady přispěvatelů "a jak mám tu rychlost dodržovat, když nemusím mít rychloměr". Rozdíl mezi plutím ve výtlačném režimu, v režimu přechodovém či v kluzu snad dokáže rozlišit každý trochu zkušený vůdce plavidla.Žádný orgán nebude nikomu vtloukat do hlavy pravidla plavebního provozu. Ta by si měl sám osvojit každý vůdce plavidla a pak je také sám dodržovat bez ohledu na to zda je v dohledu policie či SPS. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 17. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 17. Listopad 2015 Po pravdě řečeno Policie čR, Městská policie v Praze ani SPS zřejmě nemohou být v daném prostoru stále a na všech místech, aby případný hříšník byl přistižen při porušení předpisů přistižen hned na místě.... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 17. Listopad 2015 Autor Sdílet Odesláno 17. Listopad 2015 K měření rychlosti plavidel. On je podstatný rozdíl v možnosti měřit rychlost vozidla jedoucího v 3 m širokém jízdním pruhu, ze kterého prakticky nevybočuje a plavidla plujícího po vodní cestě 100 - 200 m široké na níž se může libovolně přesouvat od břehu ke břehu v rozmezí desítek metrů. Kromě toho plavidla nejsou povinně vybavena rychloměrem a to ani ta motorová. Již vidím ty námitky řady přispěvatelů "a jak mám tu rychlost dodržovat, když nemusím mít rychloměr". .a) proč to měřit třeba v Německu jde a u nás ne? b) ono to z vyhlášky vypadlo, že kdo jede v kluzu, musí mít měření rychlosti??? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
saturnin Odesláno 18. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 18. Listopad 2015 K měření rychlosti plavidel. On je podstatný rozdíl v možnosti měřit rychlost vozidla jedoucího v 3 m širokém jízdním pruhu, ze kterého prakticky nevybočuje a plavidla plujícího po vodní cestě 100 - 200 m široké na níž se může libovolně přesouvat od břehu ke břehu v rozmezí desítek metrů. Kromě toho plavidla nejsou povinně vybavena rychloměrem a to ani ta motorová. Již vidím ty námitky řady přispěvatelů "a jak mám tu rychlost dodržovat, když nemusím mít rychloměr". .a) proč to měřit třeba v Německu jde a u nás ne? b) ono to z vyhlášky vypadlo, že kdo jede v kluzu, musí mít měření rychlosti???1) Davide, nikdy jsem netvrdil, že kdo jede v kluzu musí mít rychloměr a také to v žádné vyhlášce nebylo. 2) Právní systém umožnuje německé polici používat různé způsoby zjištění rychlosti a to včetně tak zvaného kvalifikovaného odhadu. Bohužel u nás použití těchto způsobů není možné. Konkrétní zjištění rychlosti musí být zdokumentováno na fotografii zachycující současně měřený objekt a příslušné údaje o času měření, místě měření a zjištěné rychlosti. Použití přístrojů, používaných u nás policií pro měření rychlosti na silnicích, je na vodě nemožné ze dvou zásadních důvodů. Za prvé dosah těchto přístrojů je pouze několik metrů či pár desítek metrů (především s ohledem rozlišovací schopnosti obrazového záznamu). Za druhé měření musí být provedeno ve směru přibližujícího se nebo vzdalujícího se objektu pouze s minimální stranovou odchylkou, což je na široké řece obtížné dosáhnout. Při větší stranové odchylce je změřená hodnota rychlosti menší než rychlost skutečná Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 18. Listopad 2015 Autor Sdílet Odesláno 18. Listopad 2015 (upraveno) b) ono to z vyhlášky vypadlo, že kdo jede v kluzu, musí mít měření rychlosti??? 1) Davide, nikdy jsem netvrdil, že kdo jede v kluzu musí mít rychloměr a také to v žádné vyhlášce nebylo.Taky jsem netvrdil, žes to tvrdil. Narážím na to že v nějakém návrhu nějakého předpisu, a teď nevím kterého, bylo, že plavidla plující v kluzu musí mít zřízení na měření rychlosti. Pokud ho nemá, musí plavat ve výtlaku. Jak to dopadlo nevím. ad 2) - je to složitější než jsem tušil edit: našel jsem to, je to PPP - § 7 ad 5), ale krapet jinak - platí jen pro za 1) a 3) Nejvyšší povolené rychlosti plavby(1) Na vodních cestách je povolená nejvyšší rychlost plavbya) do vzdálenosti 25 m od břehu 10 km/h,b) v plavebních kanálech u naložených plavidel 5 km/h a u ostatních plavidel 10 km/h.(2) V úseku vodního toku Labe od ústí nad Labem ř. km 767,32 po Hřensko ř. km 726,60, při plavbě proti proudu, při vodním stavu nižším než 275 cm na vodočtu v ústí nad Labem, je povolená nejvyšší rychlost plavby 6 km/h pro plavidla s vlastním pohonem plující s ponorem, který odpovídá nejvyššímu povolenému ponoru plavidla dle přílohy č. 2 k této vyhlášce.(3) Na vodních nádržích a ostatních rozlehlých vodních cestách do vzdálenosti 50 m od břehu nebo od vyznačených prostorů pro koupání je povolená nejvyšší rychlost plavby 10 km/h.(4) Ustanovení odstavců 1 až 3 platí, není-li signálními znaky nebo právním předpisem upravujícím užívání povrchových vod k plavbě stanoveno jinak. Ustanovení odstavců 2 a 3 se nevztahuje na vymezené vodní plochy podle zákona.(5) Není-li malé plavidlo s vlastním strojním pohonem vybaveno zařízením k měření rychlosti, smí plout v případech uvedených v odstavcích 1 a 3 pouze rychlostí odpovídající výtlačnému režimu plavby, kdy vztlak plavidla tvoří jen hydrostatické síly a vliv dynamických sil vyvolaných rychlostí pohybu plavidla je zanedbatelný. Upraveno 18. Listopad 2015 uživatelem david Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
packa Odesláno 18. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 18. Listopad 2015 no ono by tam asi stacila znacka A9-ale kdo by pak urcil co jeste není a už je vlna Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se