Přejít na obsah
Plavidla.cz

Motory starší 2003 - přenesená diskuse z bazaru


Doporučené příspěvky

24.03.2010


Nechci vstupovat do diskuze ale dnes jsem chtěl přihlásit motor na sps praha kterej jsem dovezl z německa konkrétně Mercury 60hp a motor je r.v. 2002 a tento motor nelze již přihlásit a doklad o schodě a učet a vše možné je mi uplně k ničemu !!!!!!!! Ten člověk co to psal má naprostou pravdu !!!!!! a k tomu co píšete o 25 letech je zabudovanej motor v lodi a pokud vám skončí tech .už nedostanete povolení tento motor dál používat ! takže zas měl pravdu !!!!!!!!!!!! Pokorný

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

24.03.2010


Krásný večer lidé ! koukám pěká debata jen přidám svuj zážitek jako reakci na toho pána co udajně píše ty hlouposti! tak že tento pán má naprostou pravdu já prodal závěsný motor selva 40 hp ze své lodi která je v registru sps Praha včetně motoru minulej týden člověku a ten ho namontoval na svojí lod a hle motor mám doma ! Protože proč motor je r.v. 2002 a jde o novou montáž na loď a motor musí bejt min 2003 tím pádem má ten člověk pravdu ! Doporučuji všem co nevěří volat sps a zjistit si to sám co vám tu píše ten pán. Je to smutné ale je to bohužel tak jak píše ! A ty co budou psát že to tak není tak jen proto že mají na prodej motor a je uplně jedno zda má ce ale pokud nemá r.v.2003 je to marné

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

24.03.2010


Info k debatě co tu je o motorech . Jde o nové směrnice EU které platí od 1.1.2010 a jde o to že není šance registrovat motor pokud je starší r.v. 2003 nejde o motory namontované na lodi ten dál mužete provozovat ale pokud tento motor prodáte leč je registrovám ale je starší jak 2003 noví majitel ho už nazaregistruje tím pádem si koupí něco co dá doma do stojanu a bude si vrčet v sudu .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

25.03.2010


Takže omezení 25let se NETÝKÁ zabudovaných motorů, ale přívěsných, které jsou již registrované na lodích, zabudovaný motor můžete mít třeba 50letý, přívěsný max. 25letý. A tuto diskusi by jsme měli založit spíše na fóru a né v inzerci!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byl jsem na SPS Praha a ptal jsem se jak je to se závěsnými motory.Odpověď zněla:Pokud prokážete registraci v zemích ESVO(EU),a to znamená uvedení na trh v EU,tak přihlásíte motor do stáří 25 let.Potřebujete pouze doklad o nabytí a doklad o odhlášení z předchozí registrace.Převod v čR loď loď by tedy neměl být problém.Jiná je situace při registraci motoru bez dokladu o nabytí a ze zemí mimo EU.Tam není šance.Toto je informace stará asi tři týdny.Příští týden pojedu na SPS a zeptám se znovu.Napíšo info.Jinak na (admin promine)jachting.info je o tomto problému docela zajímavé vlákno.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vážení fóristé,

snad sdělení SPS uvedené i na jejím Webu zastaví toto neblahé klání:



Požadavky na rekreační malé plavidlo


Na základě účinnosti vyhlášky Ministerstva dopravy č. 388/2009 Sb., kterou se mění vyhláška č. 223/1995 Sb., o způsobilosti plavidel k provozu na vnitrozemských vodních cestách, jsou od 7. 11. 2009 pro malá rekreační plavidla a vodní skútry nově uváděné do provozu závazné technické podmínky způsobilosti platné pro uvádění rekreačních plavidel na trh Evropského společenství.


Splnění požadavků pro uvedení rekreačního plavidla na trh musí být prokázáno předložením prohlášení o shodě a označením plavidla značkou CE. S výjimkou požadavků na pohonný motor a vybavení platí pro plavidlo v provozu technické požadavky na bezpečnost, které byly závazné při jeho uvedení do provozu.


Pro žadatele o vydání lodního osvědčení malého plavidla to v praxi znamená, že pokud na území země Evropského sdružení volného obchodu (ESVO) získá do vlastnictví nebo užívání rekreační malé plavidlo podléhající evidenci, může počítat se schválením jeho technické způsobilosti jen když


plavidlo bylo prokazatelně uvedeno do provozu v jiné zemi ESVO před rokem 1999,

plavidlo bylo prokazatelně uvedeno do provozu v jiné zemi ESVO v roce 1999 nebo později, splňuje požadavky směrnice Evropského parlamentu a Rady 94/25/ES a je označeno značkou CE nebo

plavidlo bude označeno označením CE a bude k němu předloženo ES prohlášení o shodě.

Uvedení plavidla do provozu v jiné zemi Společenství musí být doloženo úředním dokladem, který bude obsahovat jednoznačnou identifikaci plavidla, datum uvedení do provozu a informaci o předchozím vlastníku či provozovateli plavidla. V případě, že tyto podmínky nebudou splněny, nebo pokud Státní plavební správa zjistí, že technický stav plavidla neodpovídá označení CE nebo předloženému prohlášení o shodě, je nadměrně opotřebené nebo poškozené, nebude pro rekreační malé plavidlo vydáno lodní osvědčení.


Na rekreační plavidla stavěná pro vlastní potřebu se požadavek splnění podmínek pro uvedení na trh Evropského společenství vztahuje pouze v případě, že takové plavidlo je uvedeno na trh dříve než 5 let od dokončení stavby.


Rekreační plavidlo dovezené ze země mimo Evropské společenství výhradně pro vlastní potřebu se nepovažuje za plavidlo uvedené na trh Evropského společenství do doby, než poprvé změní vlastníka nebo provozovatele (uživatele). Na rozdíl od plavidel postavených pro vlastní potřebu není pro takto dovezená plavidla stanovena žádná lhůta, po jejímž uplynutí by bylo možné uvést plavidlo na trh bez splnění zákonem stanovených podmínek.


Do lodního osvědčení rekreačního malého plavidla postaveného nebo dovezeného pro vlastní potřebu bude proveden zápis o tom, že plavidlo není určeno k uvedení na trh Evropského společenství. U plavidla postaveného pro vlastní potřebu bude tento zápis na žádost vlastníka po pěti letech od dokončení stavby vymazán. Plavidlo s tímto zápisem bude po převedení vlastnictví nebo užívacích práv na jinou osobu bez toho, aby k němu bylo vydáno prohlášení o shodě, vymazáno z plavebního rejstříku z důvodu trvalé nezpůsobilosti.


Požadavky na motor malého plavidla


Motor malého plavidla nově uváděného do provozu a motor nově instalovaný na malém plavidle v provozu musí splňovat základní technické požadavky pro uvedení na trh Evropského společenství včetně připojení ES prohlášení o shodě k motoru a opatření označením CE. Toto se nevztahuje, s výjimkou rekreačních plavidel a vodních skútrů*, na výměnu zabudovaného motoru za stejný typ, instalaci motoru plavidla, jehož stavba byla povolena do 31.12.2009, a plavidla, které bude nově uvedeno do provozu do 31. 12. 2010, a na motory, které budou nově instalovány na malém plavidle do 31. 12. 2010.


*Kurzívou vyznačená část textu bude na základě požadavku Evropské komise na zrušení přechodného období pro rekreační plavidla vložena další novelou vyhlášky.


Každé rekreační malé plavidlo, které má být od 7.11.2009 v české republice nově uvedeno do provozu v rámci Evropského společenství a rekreační malé plavidlo v provozu, jehož motor má být vyměněn, musí být vybaveno motorem splňujícím emisní limity ES. Motor, který není zapsaný v dokladu o předchozí evidenci v jiném státě Evropského společenství, se považuje za motor nově instalovaný. Pro motory jiných než rekreačních malých plavidel platí výše uvedená přechodná období.


Lodní motor malého plavidla, který je již zapsaný v lodním osvědčení tohoto malého plavidla, může být na tomto plavidle nadále používán s výjimkou přívěsných motorů straších 25 let a motorů, jejichž způsobilost nebude při technické prohlídce schválena.


Země ESVO


Zeměmi Evropského sdružení volného obchodu jsou Belgie, Bulharsko, česko, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Irsko, Island, Itálie, Kypr, Lichtenštejnsko, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Malta, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, řecko, Slovensko, Slovinsko, Spojené království, španělsko, švédsko a švýcarsko.


Podmínky pro uvedení na trh rekreačního plavidla, vodního skútru a lodního motoru


S účinností od 23. března 2005 vstoupilo v platnost nařízení vlády č. 174/2005 Sb., kterým se stanoví technické požadavky na rekreační plavidla, na částečně zhotovená rekreační plavidla a na jejich vybrané části, na vodní skútry a pohonné motory rekreačních plavidel a vodních skútrů. Tímto nařízením jsou chráněny oprávněné zájmy na bezpečnost a ochranu životního prostředí, práva spotřebitele na trhu EU, pro výrobce, dovozce a prodejce rekreačních plavidel jsou stanovena pravidla a podmínky pro uvádění rekreačních plavidel na trh.


Při koupi rekreačního plavidla, vodního skútru a lodního motoru je podle tohoto nařízení kupující oprávněn vyžadovat níže uvedené náležitosti a dokumenty k plavidlu. V případě, že stanovený výrobek nebo s ním dodávaná dokumentace popsané náležitosti nesplňují, může se kupující obrátit na českou obchodní inspekci.


Prohlášení o shodě


Ke každému rekreačnímu plavidlu, vodnímu skútru a lodnímu motoru uvedenému na trh Evropského společenství musí být připojeno ES prohlášení o shodě s požadavky Směrnice 94/25/ES Evropského parlamentu a Rady. Pokud jsou plavidlo nebo motor uvedeny na trh v české republice, musí být prohlášení vypracováno v českém jazyce. Náležitosti uvedeného ES prohlášení o shodě stanoví § 10 nařízení vlády č. 174/2005 Sb. ve shodě s přílohou XV Směrnice 94/25/ES.


Označení CE


Rekreační plavidla, vodní skútry a lodní motory musí být při uvedení na trh opatřeny označením CE. Označení CE, jehož grafická podoba je níže vyobrazena (mřížka není součástí označení), umísťuje výrobce nebo jeho zplnomocněný zástupce nebo dovozce na štítku výrobku. Označení CE musí být provedeno viditelným, snadno čitelným a nesmazatelným způsobem.




Grafická podoba označení CE


Označení CE na rekreačním plavidle, vodním skútru nebo lodním motoru vyjadřuje, že výrobek splňuje technické požadavky stanovené ve všech právních předpisech, které se na něj vztahují a které toto označení stanovují nebo umožňují, a že byl při posouzení jeho shody dodržen stanovený postup.


Identifikace trupu


Každé rekreační plavidlo a vodní skútr musí být označeno identifikačním číslem trupu včetně uvedení kódu výrobce, země výroby, specifického čísla série, roku výroby a roku modelu.


štítek výrobku


Na každém rekreačním plavidle a vodním skútru musí být trvale upevněn štítek výrobku, umístěný odděleně od identifikačního čísla trupu, na kterém je uvedeno označení výrobce, označení CE, konstrukční kategorie, nejvyšší zatížení doporučené výrobcem a počet osob doporučený výrobcem, pro jejichž přepravu je plavidlo konstruováno.


Příručka uživatele


Rekreační plavidla, vodní skútry a lodní motory uváděné na trh musí být vybaveny příručkou uživatele (dále jen „příručka“) v českém jazyce, nebo i v dalších požadovaných jazycích. Tato příručka se sestavuje se zvláštním zřetelem na nebezpečí vzniku požáru, zaplavení, poškození plavidla a úrazu osob. Příručka musí být doplněna potřebnými nákresy. Příručka musí rovněž obsahovat kopii ES prohlášení o shodě s požadavky směrnice 25/94/ES.


Platí do: odvolání


(č. j. 606/ř/09)


Ing. Luděk Cidlina v. r.

ředitel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nebo proste jednoduse jednou ci dvema vetama, ale hlavne srozumitelne pro normalniho cloveka. Tech vztahuje a nevztahuje je tam tolik, ze uz ani nevim co na co se vztahuje, protoze se to nevztahuje zas na ono, ale vztahuje se to na to dalsi a zaroven se to nevztahuje na to prvni :).
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lodě - rekreační plavidla, které přihlásíte:

1) s CE prohlášením o shodě

2) dříve přihlášené v EU, což by mělo být doložené původním osvědčením,

3) dovezené ze země mimo EU pro vlastní potřebu (takovou loď ale pak nejde prodat)

4) postavené pro vlastní potřebu (tu lze prodat za 5 let)

Motory, které jdou zapsat k lodi:

1) dovezené s lodí z EU jako původní komplet , což by mělo být doložené původním osvědčením,

2) motory s CE s rokem výroby 2003 a mladší mimo klasické dvoutakty

3) motory, které jsou ve vašem vlastnictví, což musí být zapsáno v nějakém lodním osvědčení, a chcete je dát na jinou svou loď (tu pak můžete prodat i s motorem.

U motorů samozřejmě platí stáří do 25 let.

Hezké svátky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 month later...
nie :-) v dobrom,prechadzal som si Irske zakony o vodicakoch a netreba nic,ale co ma rozosmialo,je tam doslova napisane ze iba maj oci otvorene aby si do nicoho nenapalil a ze ziadne drogy a alkohol a ted pozor,ale zeplechovku piva si mozes dat,Skratka uzasna krajina.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nie :-) v dobrom,prechadzal som si Irske zakony o vodicakoch a netreba nic,ale co ma rozosmialo,je tam doslova napisane ze iba maj oci otvorene aby si do nicoho nenapalil a ze ziadne drogy a alkohol a ted pozor,ale zeplechovku piva si mozes dat,Skratka uzasna krajina.

To ti tedy závidím, takové pohody se u nás asi nikdy nedočkáme, neboť ve všech předpisech EU jsme ještě , mě to tak tedy občas připadá, před EU .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...