Přejít na obsah
Plavidla.cz

další a moc pěkná vyhláška


david

Doporučené příspěvky

kterej vůl to takhle vymyslel:


Návrh


VYHLÁšKA


ze dne …… 2015,


kterou se mění vyhláška Ministerstva dopravy č. 46/2015 Sb., o stanovení vodních nádrží a vodních toků, na kterých je zakázána plavba plavidel se spalovacími motory, a o rozsahu a podmínkách užívání povrchových vod k plavbě


Ministerstvo dopravy stanoví podle § 7 odst. 5 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů:


čl. I


Vyhláška č. 46/2015 Sb., o stanovení vodních nádrží a vodních toků, na kterých je zakázána plavba plavidel se spalovacími motory, a o rozsahu a podmínkách užívání povrchových vod k plavbě, se mění takto:


1. V Příloze č. 2 Povrchové vody, které jsou účelovými vodními cestami, na kterých je upraveno užívání k plavbě malými plavidly se spalovacím motorem podle § 2 odst. 1 se doplňuje řádek s pořadovým číslem 11, který zní:


č. číslo hydrologického pořadí Název vodní nádrže nebo úsek vodního toku Vodní tok Okres


11 1-09-04-009 Vrané nad Vltavou Vltava Praha – západ


čl. II


Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2016.


Důvodová zpráva


Obecná část


Zhodnocení platného právního stavu a odůvodnění nezbytnosti jeho změny


V roce 2015 došlo k vydání vyhlášky Ministerstva dopravy č. 46/2015 Sb., která na základě ustanovení § 7 odst. 5 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů, upravuje zákaz plavby plavidel se spalovacími motory na vodních nádržích a vodních tocích a rozsah a podmínky užívání povrchových vod k plavbě. Touto vyhláškou došlo ke značnému rozšíření možnosti plavby plavidel se spalovacími motory na českých vodních tocích a nádržích, jelikož nová právní úprava oproti předešlé výrazným způsobem zredukovala úseky vodních toků a vodních nádrží, kde byla taková plavba buď zcela zakázána, nebo byla povolena jen za určitých okolností.


Vzhledem k tomu, že počet „regulovaných“ úseků na vodních tocích tímto významně klesl, došlo v praxi k výraznému nárůstu v užívání povrchových vod k plavbě plavidel se spalovacími motory a to včetně vodních skútrů. Vzhledem k faktu, že na „neregulovaných“ povrchových vodách se mohou plavit plavidla s prakticky neomezeným výkonem spalovacího motoru, vznikla na určitých vodních nádržích a vodních tocích závažná situace, jejíž opomenutí by ze strany Ministerstva dopravy jako odpovědného resortu mohlo vést k vážným následkům. Zejména nárůst plavebního provozu v letních měsících ukázal slabé stránky nové právní úpravy. Na určitých frekventovaných úsecích došlo ke značnému nárůstu hustoty plavebního provozu a s tím souvisejících negativních jevů. V první řadě došlo k závažnému zhoršení bezpečnostní situace na těchto vodních tocích a nádržích. Dále pak došlo k výraznému zvýšení hluku a znečištění životního prostředí. Tyto faktory pak mají zásadní vliv zejména na možnost rekreace v daných oblastech.


Zcela zásadním problémem se jeví hlavně zhoršení bezpečnostní situace na českých vodách. V průběhu letní sezóny se ukázalo, že uvolnění pravidel s sebou nese některé významné nedostatky, jejichž existence je neúnosná. Předně se ukázalo, že drtivá většina vůdců plavidel zcela ignoruje pravidla plavebního provozu a tím ohrožuje jeho ostatní účastníky. Nejvíce dotčenou skupinou se jeví být plavci a to nejenom vzhledem ke své početnosti, ale zejména kvůli své zranitelnosti. O tomto faktu svědčí především nárůst nehodovosti, kdy vůdce plavidla se spalovacím motorem kvůli své neopatrnosti a často i vysoké rychlosti plavce přehlédne a způsobí tak nehodu s často tragickými následky. Tyto se pak vyskytují zejména v oblastech, kde je značný pohyb rekreantů.


Ve stejných oblastech se pak ze stejných důvodů naprosto zásadní měrou zvýšilo zamoření hlukem. Vzhledem k tomu, že dané lokality jsou již tradičně využívány pro klidnou rekreaci, jeví se být taková změna velmi problematická.


Z výše uvedených důvodů je pak navrhována příslušná změna, která by měla zároveň vyřešit problémy lokality Vraného nad Vltavou, tak i umožnit, aby nedošlo k bezpodmínečnému


zákazu plavby plavidel se spalovacími motory. Pro danou oblast je navrhována stejná právní úprava, jaká platí např. v případě Vodní nádrže Lipno I. Je navrhováno, aby byla umožněna plavba s plavidly se spalovacím motorem o maximálním výkonu do 10 kW plujících ve výtlačném režimu plavby ve smyslu § 2 odst. 1 novelizované vyhlášky. Takovýto režim jednak zachovává možnost plavit se na plavidlech se spalovacím motorem, zároveň však eliminuje v maximální možné míře problémy, jež plynou ze současné právní úpravy. Navrhovaný stav se pak jeví jako mnohem lépe vyhovující reálným podmínkám pro dotčenou lokalitu. V navrhované úpravě jsou oproti současnému stavu zohledněny veškeré specifické podmínky dotčené lokality, jako jsou např. turistický ruch, rekreační charakter místa apod.


Předpokládaný hospodářský a finanční dopad


Navrhovaná úprava nebude mít žádný znatelný hospodářský a finanční dopad.


Předpokládaný dopad navrhované právní úpravy na podnikatelské prostředí české republiky


Navrhovaná úprava nebude mít žádný znatelný dopad na podnikatelské prostředí české republiky.


Zhodnocení souladu navrhované právní úpravy s ústavním pořádkem české republiky, mezinárodními smlouvami, jimiž je česká republika vázána, slučitelnosti s právem Evropské Unie


Navrhovaná změna není v rozporu s ústavním pořádkem, ani neodporuje mezinárodním smlouvám, kterými je česká republika vázána. Navrhovaná změna není v rozporu s právními akty Evropské Unie ani s ustálenou judikaturou Evropského soudního dvora.


Zhodnocení korupčních rizik


Navrhovaná změna s sebou nenese žádná korupční rizika


Zvláštní část


K článku I


čl. I navrhuje rozšíření omezení plavby plavidel se spalovacími motory podle § 2 odst. 1 novelizované vyhlášky i na Vodní dílo Vrané nad Vltavou. Nově bude možno na této vodní nádrži užívat k plavbě pouze plavidla se spalovacím motorem o maximálním výkonu do 10 kW a to jen ve výtlačném režimu plavby.


K článku II


účinnost vyhlášky se navrhuje k 1. lednu. 2016.


V Praze dne …


Ing. Dan Ťok v.r.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

úsměvný je taky "ohrožení plavců" ... Kdo by plaval v tý ledárně?

A jediný smrťák o kterým letos vím, způsobili sami policajti s porybným na Jesenický přehradě...

A další co mě napadá, na Vraným je plavba v kluzu povolená už od roku 2006... tak proč to řeší až letos?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nemůžou myslet vážně, ne?????

Tohle nemohl vyplodit normálně myslící člověk !!!!

Ani jeden důvod co tam píšou se na Vrané nedá nikterak naroubovat.... a jak se jako lodě plující třeba na Slapy dostanou, když je podle nich Vltava splavná????

Tohle zjistili po X letech kdy se tam v kluzu normálně smělo.... co a kdo za tím zase je????

Nemám slov

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten Ťok je úplnej blbec,co snad loď s motorem ani neviděl.Ten hluk,o kterým to všechno je právě dělají ty slabé dvoutakty do 10kw.Těšil jsem se na cestu z č.B. do Děčína,ale asi prodám loď a kouknu se po letadle. :( a

jen si ho koupíš, zakážou ti ho taky. křídlo jen 2m dlouhý

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zde odpověď:

Vážený pane Pučelíku,


dovolte, abych z pověření pana Ing. Ladislava Němce, náměstka ministra dopravy pro sekci dopravní, odpověděl na Váš email ze dne 18. 9. 2015, týkající se návrhu vyhlášky, kterou se mění vyhláška č. 46/2015 Sb., o stanovení vodních nádrží a vodních toků, na kterých je zakázána plavba plavidel se spalovacími motory, a o rozsahu a podmínkách užívání povrchových vod k plavbě (dále jen „vyhláška č. 46/2015 Sb.“).


Návrh novelizační vyhlášky, který jste připojil ke svému emailu, nepochází z dílny Ministerstva dopravy a neodpovídá ani žádnému záměru Ministerstva dopravy.


Ministerstvo dopravy v současné době pracuje pouze na novele ustanovení § 2 odst. 5 vyhlášky č. 46/2015 Sb., které se týká zmiňovaného nočního „kotvení“ plavidel.


Ministerstvo dopravy zároveň opakovaně konstatuje, že zásahy do příloh vyhlášky č. 46/2015 Sb., jejichž účelem by bylo další omezení rozsahu plavby se spalovacím motorem, považuje za nepřijatelné. Z toho tedy vyplývá, že by takovou změnu rozhodně neiniciovalo.


Omezování rozsahu plavby se spalovacím motorem by bylo rovněž v rozporu se současným liberalizačním trendem v EU.


Změny v přílohách vyhlášky č. 46/2015 Sb. by byly tedy nesystémové a nekoncepční.


Ministerstvo dopravy však po ukončení letošní plavební sezóny vyhodnotí analytická data získaná v rámci kontrolní činnosti Státní plavební správy a Policie čR a po jejich vyhodnocení se ve spolupráci se zmíněnými orgány v rámci plavebního dozoru v roce 2016 zaměří na problematické lokality. V krajním případě nelze vyloučit na základě podrobné analýzy řešení konkrétních lokalit místní úpravou plavebního provozu, tj. plavebním značením.




S pozdravem




Ing. Jindřich Kušnír, v.r.

ředitel

odboru drážní a vodní dopravy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...