Přejít na obsah
Plavidla.cz

Výměna gufer hřídele šroubu (Parsun 15)


Doporučené příspěvky

Ahoj, při kontrole stavu převodovýho oleje v Parsunu 15 jsem si všimnul, že je v něm našleháno trošku vody. Nic extra, ale něco se tam dostalo.

Zjistil jsem si z OEM Yamaha kódu (Parsun = Yamaha, alespoň v tomto dílu) rozměry gufer, dneska jsem si je koupil (dvoubřitý, NBR - 23kč).

A teď otázka. Je možný ty původní nějak "vyšťourat" z vnějšku bez rozebírání převodovky? Nechce se mi vytahovat tu hřídel, na který je plno různých distančních podložek, ložiska a další serepetičky.


Napadlo mě třeba do původních gufer z venku vyvrtat třeba 1mm dírku, dát do ní vrut a reverzním kladivem je vyťukat ven a pak tam naklepnout nový... ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No lehce. Olej je normálně tmavě zelený, průhledný, lesklý. Já vypustil sice zelený, ale mléčný a o něco hustší, než je nový. Žádný nerozpuštěný kapky vody v neměl nebyly, vše se do něj "vstřebalo". Ano, je to olej Ravenol Marine, má v sobě ty přísady pro vmíchání vody aby dál mazal.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Normálně zelený je po napuštění a po nějaké době provozu zmléční a zhoustne ale maže OK. Ani po přetěsnění se mi nastalo, že by byl při vypouštění po sezoně stejný jako při naplňování, asi se tam nějaké vlhkost vždy dostane, je fakt, že mi to stojí na vodě od května do října.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já co mám počítadlo, tak jsem najezdil 15,4 hodiny a před tím než jsem počítadlo namontoval jsem najezdil tak 10 hodin. Takže olej v noze je tak max. 20 hodin provozu, ve vodě to stálo jen pár víkendů na Orlíku.

Kdyby spolu s olejem vytekla i voda, nebo kdyby tam bylo oleje polovic, tak se do těch gufer pustím ještě před dovolenou. Ale takhle na to asi kašlu. Vezmu si je ale sebou, spolu s nějakým šťourátkem a 2 knaufy, kdyby bylo potřeba, tak to vyměním a olej doleju. Nepředpokládám ale, že bych najezdil nějaký velký hodiny. Spíš máme sebou člun na to, abysme z vesnice dojeli někam do soukromí, kam se nedá autem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 weeks later...

...Tak jsem se včera pustil do gufer. V převodovce byl po 15 mh na moři zase trošku zmléčnělej olej. Gufero jsem zpředu navrtal Dremelkou 2mm vrtákem, natočil jsem do něj 2 knaufy, chytil je kleštěma a kladivem vyťukal.

Vyměnil jsem jen přední gufero. Správně mají mít totiž 6mm tloušťku a já koupil 7mm. 1mm navíc tam nevadil, 2mm by už navíc vadit mohly. Zadní gufero bylo oranžový a hodně měkký, přední bylo nějaký obyčejný jednobřitý a už to mělo evidentně za sebou (možná mu někdy pomohl vlasec nebo tak).

Takže myslím, že to nový dvoubřitý bude stačit. Co pustí to oranžový, to druhý nepustí, ve směru DO převodovky snad všechnu vodu chytí to vyměněný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Rimeraku, nepřeháníš to s tou údržbou? Já mám třetí motor, první Mercury 4 2T, tři krát na moři, pak starší Suzuki 9,9 4T, také třikrát na moři, teď mám 5let Suzuki 25RL 4T (od nového) a s tím jsem najezdil na moři přes 200 hodin a ještě jsem gufera neměnil. Když vypustíš olej, nikdy nebude tak čistý jak nový, stejně jak u auta. Myslím, že to zakalení není na závadu. Nebo že by měl Parsun tak špatný gufera? To snad ne. Co na to vy ostatní, měníte gufera preventivně, nebo po určitém nájezdu, nebo až z toho vytéká zřetelná emulze? Nerad bych něco zanedbal.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

projed se občas po Labi (Vltave a td) a dockas se -ja ho menil za 5let už asi 3-krat-duvod? namotane urvane vlasce a šnury-a to jezdim docela ohleduplne-olej sice nikdy netek ale guffero bylo načnute tak proč ne-stojí to par kaček a prace na chvilku

jinak to vytahuju podobne jako Rimmerak- navrtam-dlouhy tenky vrut a na nem zavazi-podobne jako když se vytahuje promackla kastle na aute

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten motor není nový. Já na něm najezdil kolem 40mh, ale je z roku 2008, takže už má něco naběháno... Samozřejmě, že to gufero nebudu za zase za 20 hodin měnit. Teď tam bylo třeba 200, kdoví. Měnil jsem ho proto, abych neměl v převodovce vodu, případně abych nedělal v místě kotvení olejovou skvrnu. Za 20kč a 20 minut práce to stojí ne? :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...