Přejít na obsah
Plavidla.cz

motorý olej do mercruisru


kaufi1

Doporučené příspěvky

ahoj porádí někdo jaký olej o mercruisru 5.0l?

Pokud máš na mysli do motoru a chceš "origoš" tak : MerCruiser Full Synthetic Engine Oil - SAE 20W-40

 

Samozřejmě se dá nahradit syntetikou se stejnými parametry. Je to otázka toho kdy motor provozuješ (teploty ovzduší)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 months later...

Dobrý den přátelé,

mněl bych dotaz na olejovou náplň do moji nové Hondy BF 90. Rozhodnul jsem se získat co nejvíce informací o servisování závěsných motorů, poněvadž ta servisní chátra si myslí, že kdo má na loď tak má i na desetitisíce za servisní prohlídky a úkony a podle toho svoje rádoby znalosti prodávají. Dnes jsem zaslechl ve sdělovacích prostředcích,že začal platit nějaký nový zákon, který autorizovaným servisům pro motorová vozidla přistřihnul křidélka v tom smyslu, že si již nesmí nárokovat autorizovaný servis vzhledem k platnosti záruky(že by se to vztahovalo i na naše plovoucí lásky?).Jelikož mám 10 let praxe s dvoutaktem Johonson, tak nějaké základy a znalosti mám. Ale s novým moderním čtyrtaktem se začínám učit.Loni jsem najel pár motohodin-motor je nový a nyní před sezonou bych chtěl vyměnit olej v motoru,může mě někdo kvalifikovaně sdělit jaký olej tam dát? Samozřejmě oficiální příručka uvádí: SAE 10W30, SG,SH,SJ. Samozřejmě takové to oleje s tím-to označením jsou v eschopech, ale s tím-to označením jsou většinou určené do čtyrtaktních motociklů-trošku jsem z toho zmatený. Už jsem kontatoval dva servismany na Hondy marine,ale melou něco v tom smyslu, když motor nemám od nich,tak mě nebudou podávat informace a mlčí jak tajemný hrad v Karpatech. Předem děkuji za cenné informace.Jiří.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Tak reakce servisu mne neprekvapuje, ba naopak jsem to cekal. Jednou jsem potreboval jednu informaci a bylo mi sdeleno, ze mi to nereknou, at si k nim dam tu vec opravit. Chvilka brouzdani po youtube a hnedko jsem mel doma kompletni videonavody :).

No mam obavy, ze se tu zacina ukazovat, ze ty specialni oleje do lodnich motoru, jsou proste jak uz zde bylo psano klasicke oleje, jen s vysokohorskou prirazkou.

Asi bych neresil to, jestli je to do lodniho motoru a nebo do motorky. Mas tam predepsanej olej vyrobcem a to je rozhodujici. Ten bych koupil a dal ho tam, ono taky na e-shopech jsou obcas ty informace trochu zcestne. Jeste to mozna beru u starsich motoru, ale at mi nikdo nerika, ze dneska je mezi tema motorama v lodich, motorkach, sekackach .......... atd. takovej strasnej rozdil. V dobe, kdy kazdej vyrobce se snazi veci unifikovat, aby byli pouzitelny vsude, tak prece nebude nikdo vymejslet a cpat miliony dolaru do vyvoje X druhu motoru k prakticky totoznemu zpusobu pouziti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za reakci na můj dotaz, naprosto se stotožňuji s tvým názorem, ale stejně mám jistý respekt k tomu co tam naleji, už vzhledem k ceně jakou jsem zaplatil za motor (290 000).Včera jsem měl štěstí na servis :zavolal jsem do servisu Honda marine v Roudnici již k večeru a tam jsem měl štěstí na konkrétního mechanika na dílně a ten z velkou ochotou mně zdělil podrobnosti. Jak,ale člověk narazí na nějakého rádoby manažera,tak má smůlu.Jako např. chtěl jsem zakoupit jako náhradní impeller do čerpadla, a poněvadž mám jako nejbližší prodejnu motorů a lodí v Mníšku u Liberce, kontaktoval jsem pana Lida-majitele a ten mně sdělil, že prodávají díly jen zákazníkům,kteří si u nich zakoupili celý motor.Co dodat! Jinak olej který je údajně opravdu vyvynutý pro čtyrtaktní lodní motory všech značek a jeho prodejce: http://www.imramovsky-marine.cz/cs/katalog/lodni-prislusentvi/voda-palivo-topeni-odpad-instalace/oleje-maziva-naplne-barvy/motorove-oleje/olej-4-takt-ob-10w-30-2/. čtyři lytry s poštovným kolem 1300kč. EBAY ho nabízí ve stejném balení za 400kč. Zde je jasně vidět ta horská přirážka o které píšeš. JD.

EBAY nemůžeš brát jako zdroj informací o ceně. Někdo něco omylem koupil a snaží se toho zbavit.

Vyhledej nejbližšího prodejce autodoplňků tam, kde bydlíš. Pokud je seriozní podle značky a specifikace ti olej sežene. Jeden karton oleje ve skladu ho finančně nezruinuje a navíc, když přijde další majitel lodě s podobným požadavkem, tak mu řekne "ano máme".

Pokud nepochodíš pošli mi požadavek s nejnižší cenovou nabidkou, kterou najdeš a firmou, která ti ho nabídla. Já se u dané firmy zaregistruji, koupím oleje větší množství, nebo olej nakoupím u někoho, kdo s touto firmou obchoduje a prodám ti ho o 1,--Kč na litru dráž, než bude tebou nalezená cena. Navíc ve skladu podržím možství podle tvého prvního odběru jako minimální zásobu a další rok ti zagarantuji na toto množství stejnou cenu jako při prvním nákupu.

Potíže mohou nastat pouze u komodit, které mají minimální balení sud 50 litrů.

Je to korektní?

 

 

To je korektní nabídka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den přátelé,

mněl bych dotaz na olejovou náplň do moji nové Hondy BF 90. Rozhodnul jsem se získat co nejvíce informací o servisování závěsných motorů, poněvadž ta servisní chátra si myslí, že kdo má na loď tak má i na desetitisíce za servisní prohlídky a úkony a podle toho svoje rádoby znalosti prodávají. Dnes jsem zaslechl ve sdělovacích prostředcích,že začal platit nějaký nový zákon, který autorizovaným servisům pro motorová vozidla přistřihnul křidélka v tom smyslu, že si již nesmí nárokovat autorizovaný servis vzhledem k platnosti záruky(že by se to vztahovalo i na naše plovoucí lásky?).Jelikož mám 10 let praxe s dvoutaktem Johonson, tak nějaké základy a znalosti mám. Ale s novým moderním čtyrtaktem se začínám učit.Loni jsem najel pár motohodin-motor je nový a nyní před sezonou bych chtěl vyměnit olej v motoru,může mě někdo kvalifikovaně sdělit jaký olej tam dát? Samozřejmě oficiální příručka uvádí: SAE 10W30, SG,SH,SJ. Samozřejmě takové to oleje s tím-to označením jsou v eschopech, ale s tím-to označením jsou většinou určené do čtyrtaktních motociklů-trošku jsem z toho zmatený. Už jsem kontatoval dva servismany na Hondy marine,ale melou něco v tom smyslu, když motor nemám od nich,tak mě nebudou podávat informace a mlčí jak tajemný hrad v Karpatech. Předem děkuji za cenné informace.Jiří.

Mám zájem o tvůj starý motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za nabídku. Jiří.

Už mám i konkrétní ceny pro konečného spotřebitele u

motorových olejů:

Valvoline Super outboard SAE 10W 30

Castrol outboard Synthetic based 4T, Boating engine oil SAE 10W 30

a převodový:

Honda marine gear oil SAE 90 GL4.

Emailem na vyžádání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám doporučený jako nejlepší pro Hondu: QUICKSILVER PERFORMACE Olej 4-takt O/B 10W-30. Je u tebe taková-to možnost?

To co jsem uvedl jsou oleje, které dává do lodních motorů Honda autorizovaný prodejce firmy BG technic /dovozce motorových strojů a lodních motorů pro čR/

pan Polák fa. Honda motorové stroje, Rajhrad u Brna, Syrovická ul. www.hondabrno.cz

U oleje Quicksilver zjisti z obalu výrobce, nebo dovozce do čR. Potom budu hledat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, podle mého nepříliš věrohodného tvrzení tento olej odhaduji na amerického výrobce,obchodují ho Američané na EBAY. Jinak u nás ho leje do motorů Honda ,,IMRAMOVSKÝ MARINE,, Praha Jankovcova 1057/6. Jejich pobočka v Roudnici prostřednictvím mechanika mě ho doporučila jako nejlepší pro motory Honda.


Ještě poznámku pro uživatele,který projevil zájem o můj starý motor Johonson-prodal jsem ho současně s moji původní lodí v bezvadném stavu.U dvoutaktů se opravdu vyplatí dělat přísnou servisní údržbu, hlavně všechno mazat,mazat a mazat,vpravovat předepsaný tuk několikrát za sezonu do všech pohyblivých míst a na zimu konzervační olej do karburátoru-klikové skříně a výfukového sistému.Chladící soustavu proplachovat, nejlépe s příměsí antikorozních látek.Výsledkem potom je,že deset let jsem neměl poruchu a devětkrát jsem byl sezonně na Jadranu ve slané vodě. V AUTORIZOVANéM SERVISU JSEM BYL, ALE JEN JEDNOU K VŮLI ZÁRUCE a zaplatil jsem za předsezonní prohlídku jako právníkovi za právní služby a naplácali mě jen tuk na mazací místa, že jsem byl na dovolený pořád od modré vazelíny.Jinak nejmenovaný pražský servis mě naúčtoval o 100% větší svoji odměnu jen za to,že jsem si určil termín této serv. prohlídky dle své potřeby, nikoliv podle jejich určeného termínu.Přitom jsem je kontaktoval 3 týdny předem s tím,že jsem ze šluknovského výběžku a že v den který projíždím Prahu na zahraníční dovolenou bych se zastavil na tento předsezonní a dle záruky povinný servis.Co dodat? Jen snad to, že moje nadlické úsilí je,sehnat všechny možné,dostupné i nedostupné servisní návody a příručky a jako řemeslník a bývalý motorář, ale s odborností na motory lokomotiv se snažit přeorientovat.JD.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 months later...
Ahoj. Tak reakce servisu mne neprekvapuje, ba naopak jsem to cekal. Jednou jsem potreboval jednu informaci a bylo mi sdeleno, ze mi to nereknou, at si k nim dam tu vec opravit. Chvilka brouzdani po youtube a hnedko jsem mel doma kompletni videonavody :).

No mam obavy, ze se tu zacina ukazovat, ze ty specialni oleje do lodnich motoru, jsou proste jak uz zde bylo psano klasicke oleje, jen s vysokohorskou prirazkou.

Asi bych neresil to, jestli je to do lodniho motoru a nebo do motorky. Mas tam predepsanej olej vyrobcem a to je rozhodujici. Ten bych koupil a dal ho tam, ono taky na e-shopech jsou obcas ty informace trochu zcestne. Jeste to mozna beru u starsich motoru, ale at mi nikdo nerika, ze dneska je mezi tema motorama v lodich, motorkach, sekackach .......... atd. takovej strasnej rozdil. V dobe, kdy kazdej vyrobce se snazi veci unifikovat, aby byli pouzitelny vsude, tak prece nebude nikdo vymejslet a cpat miliony dolaru do vyvoje X druhu motoru k prakticky totoznemu zpusobu pouziti.

Hele s olejem do motorek je to trochu jinak, tam je většinou společná olejová lázeň pro převodovku i motor a to samozřejmě je něco úplně jiného. Navíc jsou tam příměsi pro lamelovou spojku, která se také máčí v tomto oleji a je nutné zabezpečit aby neprokluzovala.

Olej z auta se stejnou specifikací by do lodního čtyřtaktního motoru neměl být problém, stejně většina vestavěným motorů pochází z aut. Hlavně do převodovky dávat předepsaný olej!!

Problém je v tom, že kvalitní olej do auta stojí stejně jako olej do lodního motoru cca 250kč/L, takže nemá cenu laborovat a riskovat poškození motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se dodrží specifikace oleje,tak je možné tam nalít olej jakékoliv značky.Třeba i motocyklový.Všechny motorky nemají společnou náplň se spojkou a převodovkou.Cena za tento olej je někde jinde než marine.Pokud jde o převodovku,tak je nutné použít olej marine.Jde o poškození převodovky při netěsnosti a vniknutí vody do nohy.Jsou tam přísady,které hodně zachrání.Obzvlášť,pokud plavete na moři.Mohu nabídnout Castrol Marine Gear Oil balení 250ml za 112Kč dále Castrol Outboard 4T za 300 litr.Jinak ten outboard 4T je 10W30.Jinou 10W30 nemám v nabídce u žádného dodavatele.řešil bych to motocyklovou 10W40 nebo 5W40.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych doporučil olej 10W/40 a výkonostní specifikace SJ - což myslím plně dostačuje.Olej mám sudový za 100,-/L

Důležitá je pravidelná výměna - na moři po 50motH,na sladké vodě po 100 motH, tyto intervaly platí i pro převodovku,doporučuji vždy kontrolu,příp.výměnu po návratu od moře.!!!Do převodovky doporučuji plnou syntetiku APi GL5, nejmodernější olej používaný i do posledních model" Z-náhonu Volvo-Penta. mám litrovky za 390,- Od volva ten stejný je 2x dražší a rozburů vyšel obdobně!


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...