Přejít na obsah
Plavidla.cz

Mercathode


Doporučené příspěvky

Zdar vsem.


Zajimal by mne problem, respektive vec zvana Mercathode na lodi. V zime sem koupil silnejsi motor na lod, Mercruiser V8-MPI 260Hp, vc transomu a duproppu. Bylo to vykuchano z nejaky lodi. No a o co mi jde. Na motoru i na spodku transomu je zarizeni zvane Mercathode. K cemu slouzi je mi asi trochu jasne, nicmene mi jde o toto. Na motoru je napevno namontovana modra krabicka Mercathode, ktera byla ocividne podle svazku kabelu propojena se spodni katodou na transomu. Doted to jeste chapu. Jenze k teto modre krabicce je jeste pripojena cerna Mercathode, ktera ale asi nebyla napojena ke spodni katode na transomu a jeste ani neni pripevnena k motoru, takze byla asi nekde primontovana na lodi. A ma otazka zni. Mam nechat jenom tu modrou a cernou odpojit, nebo ta cerna ma jeste nejakej vyznam a mam ji take zapojit?


Jeste jedno doplneni. Motor byl na lodi v paru, takze mne napadlo, jestli ta cerna nebyla napojena z tohoto motoru na ten druhej transom, ale zase si rikam, proc by byla na jeden transom modra a na druhej cerna?

Predem diky znale za nakopnuti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JJ diky na to sem shodou okolnosti vcera vecer take narazil a tak nejak sem prochazenim ruznych stranek vysledoval, ze na zrdcadlo vedle transomu se na kazdou stranu montujou jeste dalsi katody, ktere zrejme posiluji ucinek te pod transomem a ty sou napojeny na tu cernou mercathode co mam. Jenze ty asi zustaly na te lodi odkud pochazi muj motor, takze cernou merc, odpojim a necham jenom tu modrou napojenou na katodu pod transomem.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Mno, ten travnik uz je pekne zalitej od fridexu, kterej sem tam vypustil z toho stareho motoru. Nevim proc, ale od te doby travnik nejak zezloutnul :lol:. Nicmene uz nejak nezalejva, nevim proc ale nechce mi chladit, respektive pumpa s impelerem nejak nedava vodu i kdyz to tam mam na noze napojeny na hadici s tlakem az to strika kolem usi, ale do motoru to nejak nechce jit. Impeler je novej a po odpojeni hadic z cerpadla jak saci tak ta co jde do motoru profouknu v pohode, takze se nezda, ze by to bylo nekde pricpany. Takze zatim zase trochu laborka, asi by to bylo moc jednoduche, kdyby vse fungovalo jak ma.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odpoj hadici přívodu vody co vede z vnitřku transomu - odpoj jí na domečku termostatu a nastartuj. Jde z ní voda v množství dle otáček motoru?Pokud ano tak budou zřejmně zarostlý výfukový kolena, a vzadu z podtransomu ti voda vychází?A nepřehodil jsi hadice na čerpadle?


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska odpoledne to jeste vyzkousim, nicmene mi nejde do hlavy, ze v nedeli sem ten motor mel natocenej asi hodinu a vse fungovalo bez problemu, voda z transomu tekla viz. video co sem sem daval. Pak mi dosla voda ve studni, tak sem motor hnedko chcipnul, nebezel nasucho! Vcera sem ho zase pripojil na vodu a po nastartovani z nej proste voda nejde, jakoby to cerpadlo nic netlacilo. Vecer sem jeste rozhodil znova cerpadlo abych se podival jestli je impeler v poradku, ale nic mu neni. Pri te prilezitosti sem zkousel cerpadlo roztocit vrtackou kdy sem ho mel venku napojenej na hadici a tu vlozenou do konve s vodou. Trochu mne zarazilo, ze cerpadlo si neni schopny nasat vodu. Kdyz sem tu hacici potom zalil vodou, tak uz cerpa v pohode, ale jakmile tam voda nebyla, tak si ji proste nenasaje. Je to tak spravne, ze cerpadlo proste musi bejt zalite vodou, aby fungovalo? Jeste sem zkousel profouknout jak saci, tak vystupni hadici od cerpadla a vse jde profouknout pusou uplne lehce, takze si nemyslim, ze by to bylo nekde pricpany.

Pravdou je, ze doted sem mel zkusenosti jenom s Alpha nahonem, kterej funguje trochu jinak a uprimne tedko si nejsem jistej, jestli kdyz to dam na vodu, tak to treba fungovat bude, ale je mi divny, ze i kdyz v privodni hadici je tlak velkej, ze to strika vsude kolem usi, tak si motor vodu nenasaje.

Jak sem psal, vecer jeste budu dal laborovat na lodi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to čerpadlo je 100% v pořádku musí si umnět samo nasát vodu!Pokud máš pumpu s plastovým domečkem,bude zřejmně toto nadměrně opotřebované,jak axialně tak radialně!Impeler v něm musí těsnit i axialně,Možná někdo již dříve použil i nevhodný -menší impeler.čerpadel se dělalo více typů a do každého je i jiný impeler,třeba jeden je jen kratší o 2mm,jinak identický s tím správným,a při jeho použití zprvu může fungovat a za krátko již nečerpá jak má.Eventuelně pošli detailní fotky toho tvého čerpadla,mám skladem i KIT sdomečkem a správným impelerem-je to ale poslední používaný typ.


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak už jsem si s Tomášem psal, strávil jsem hodně čtení US fór, kde řeší přehřívání po výměně nového impeleru nebo dokonce vůbec nezabírající čerpadlo u pump u V8 do r.v. 2010. Jde o to, že impeler vytočí na pouzdru drážku a pak to asi nedoléhá. Výrobce k tomu nerezový plech neprodává a tak je třeba aftermarket jako zde http://www.ebay.com/itm/Mercruiser-Seawater-Raw-Water-Pump-Stainless-Steel-Wearplate-Repair-Kit-Bravo-3-/261841762788?hash=item3cf6fc39e4&vxp=mtr (zde je vidět i poničená pumpa) a nebo nechat pumpu líznout třeba tam kde dělají hlavy motorů. Zajímavé je, že od r. 2010 už výrobce nerez plech dává. Tak držím palce a snad to bude i Tomův případ neboť mne to čeká za týden.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak na Aftermarket sem nemel cas, takze jsme si nerez plech udelali vcera doma. Ten dekl byl vyhlodanej nejak podobne jako je na tom obrazku na Ebay co daval Zdenda odkaz, kdyz sem to zkousel, tak pumpa sla krasne lehce profouknou pusou, po osazeni plechem uz to tak lehce neslo. Dneska probehla zkouska a vysledek je asi takovej. Je pravda, ze sem dal silnejsi hadici od zahradniho cerpadla. Namisto 1/2" sem dal 3/4". Po nastartovani behem par vterin uz tekla voda ven vyfukama. Motor sem mel nastartovanej docela dlouho a i kdyz se vrtel jenom na volnobeh, max obcas protocit kolem 1500 ot, tak teplota motoru se ustalila na 75 st a za celou dobu se ani na 80 nedostala. Zatimco pri nedelni zkousce sem se pohyboval mezi 85-90 st motoru. Takze verim tomu, ze na vode bude fungovat a tedko je otazkou, jestli ta vydrena pumpa ma opravdu takovej efekt na zeslabeni vytlaku cerpadla, nebo je pes zakopan nekde jinde a zas to byla dneska nahoda, ze vse fungovalo jak ma.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...