Přejít na obsah
Plavidla.cz

Fury

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    19
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Fury's Achievements

Nově registrovaný

Nově registrovaný (1/14)

  • První týden
  • Měsíc poté Rare
  • Po jednom roce Rare

Recent Badges

0

Popularita

  1. Fury

    Matylda - Most

    Matylda má pro mou rodinu smysl. Sice je to malá vodní plocha, ale pojedeme tam na skautskou-vodáckou akci. Tak když mám člun a podle SPS je tam povoleno lyžování tak bych toho chtěl využít. Krom vodácké akce by jsme si prodloužili víkend a něco i zalyžovali. Podle SPS Je lokalita matylda na seznamu plavby bez omezení: https://plavebniurad.cz/doz-vc/kde-lze-plout Podle SPS je tam vytýčená oblast pro vodní skůtry a vodní lyže: https://plavebniurad.cz/predpisy/predpis.php?typ=oop&id=629 https://plavebniurad.cz/doz-vc/prostory-pro-vodni-lyzovani-za-plavidlem Podle katastru nemovitostí je celá vodní plocha a okolní pozemky obce Most. Tedy žádný soukromý pozemek. Vygoogloval jsem, že je tam wakeboardový klub https://mapy.cz/s/navenanecu Vypadá to že vedle jejich mola je skluz/sjezd pro lodě. Ikdyž je pozemek obce, mohou jej mít v pronájmu. Nenašel jsem informace zda skluz mají nějak zpoplatněn. Ale tak jako tak, není oficiální cesta kudy se tam dostat. Buď je tam zákaz vjezdu: https://mapy.cz/s/fucazabona nebo zátaras: https://mapy.cz/s/cefucarako podle mapy by se možná dalo polní cestou ze západní strany: https://mapy.cz/s/nebetumusa Neporadí někdo z místních, nebo někdo kdo už tam byl?
  2. Ahoj Neznáte někdo jak to chodí v lokalitě Matylda / Most? Kudy se dá dostat k vodě, kde je vhodný skluz/sjezd? Chystáme se tam v létě na jednu skautskou vodní akci. Zagoogloval jsem a zjistil, že plavba se spalovacím motorem je neomezena a dokonce je povoleno i vodní lyžování. Super, ale. Hledám další informace, čučím do mapy.cz a zjišťuji, že se asi nedá dostat k vodě. U každé cesty je buď zátaras, nebo dopravní značka zákaz vjezdu. Máte někdo zkušenosti kudy tam?
  3. No tímto řešením si nejsem jist. Vzhledem ke schématům a velikosti potrubí, dodržením průtoků. Neznám Volvo Pentu, ale spoustu dílů mají shodných. Aspoň podle katalogů náhradních dílů. Mě vede do výfuku potrubí průměru asi 50 mm, což je dimenzované na nějaký průtok. Vsadit tam malou hadičku 10mm by byl průtok přiškrcen. Pak by to výfuk nemuselo dobře chladit = průser. Dát to odbočkou a pak vrátit do potrubí je taky špatně. Voda teče cestou nejmenšího odporu. Tedy tím laufem a určitě nepoteče přes výměník. Asi by se mělo využít cirkulačního čerpadla. Penta jej má stejné jak Mercruiser: Vrtule čerpadla má evidentně dva vstupy. Jeden hlavní ten velkého průměru, a jeden zaslepený malý. otáčení vrtule čerpadla by mělo sát oba vstupy. Tím by se zabezpečil pohyb tekutiny přes výměník. Jinak jsem vygooglil set pro Pentu: https://www.ebay.co.uk/itm/273222374436 Podle obrázku nevyužívají sání cirkulačního čerpadla, ale vsadí T kus do sacího potrubí. Kam dávají ten druhý malý vstup nevím. Na Mercruisera jsem našel tento set: https://www.mercruiserparts.com/806837a2-heater-kit-water Dle koncovek asi využívají právě zaslepený vstup do cirkulačního čerpadla.
  4. Máte někdo zkušenost kde vzít teplou vodu z motoru Mercuiser (4,3) pro výměník - ohřev pitné vody? Teoreticky na termostatickém rozvaděči bych dal koncovku místo zátky. Naproti teplotního čidla. Tam teče teplá voda z motoru. To bych zapojil hadičkou do výměníku. Z výměníku hadicí zpět do sání cirkulačního čerpadla. Podle schématu jsem pochopil že bych mohl využít sání by-pass hose, které nemám zapojené. Čili oddělám zátku a našroubuju koncovku: Výměník bych použil toto přes výměník pak za jízdy cirkulovat vodu pro sprchu. V motoru je cca 50°C, takže by to mohlo ohřát vodu na 40°C. Aby mi ženské při sprchování nezmrzly. Je má úvaha správná? Jak to máte řešené?
  5. Super nápad. Jednoduché na zapojení. Udělám to tak s pípákem. Dík za tip.
  6. Tak si to shrňme: 1.Vypínání čerpadla je tedy na základě přetlaku v potrubí. Není potřeba nějakého tkalového spínače. Vypínání je integrováno v čerpadle. Jo? 2.Vygooglil jsem, že příkon je malý, takže čerpadlo nepotřebuje spešl pojistku, a spínání přes relé. 3.Ikdyž je vypínání přetlakem integrované v čerpadle, hrozí že při netěsnosti udržování hladiny v karburátoru se nadávkuje víc benzínu. Řešením je najít konektor z alternátoru a pak přes relé přepínat přívod ze spínací skříňky z polohy start do polohy zapalování. Viz náčrt?
  7. Tak se stáří podepsalo i na mém Mercruiseru (r.v.1991) a membrána podávacího čerpadla styřela. Nesehnal jsem náhradní membránu a dočetl se, že řešení je jen koupě celého nového čerpadla. :-( Pak se dočetl, že je vhodné raději vyměnit čerpadlo mechanické za elektrické. Viz: https://lodninoviny.cz/Cruising/podavaci-cerpadlo-kontrola-a-vymena-a Máte někdo zkušenosti s podobným upgrade? Jak elektricky zapojit elektrické čerpadlo? Máte někdo schéma zapojení? Díky předem za rady
  8. Máte někdo zkušenosti s tímto motorem? Mercury 200hp JET. Vůbec nějak nemůžu vygooglovat zda je to 2 stroke(takt), nebo 4 stroke. https://www.mercurymarine.com/en-gb/europe/engines/outboard/jet/200-hp/ Připadá mi to jako podezdřele levný motor. Komplet s JET pohonem: 2.790 USD = 64.000 CZK (+ doprava +clo +DPH) http://dragonenginestore.com/products.php?product=Mercury-Marine-200HP-Optimax-Sport-Jet Je to i hezky lehký 367 lbs = 166 kg Cena + váha řekl bych že je to 2-takt, ale dle této stránky se tam leje olej 10W-30 což je pro 4-takty?? https://www.teampowersports.ca/inventory/v1/2017/Mercury-Marine/By-Body-Type/Outboard/Jet/200-hp-OptiMax-Sport-Jet/Base--Waubaushene-Ontario---5015511
  9. Nerozumím ti. Je to tedy konstrukčně dobře provedené a vřící vodu čidlo zaznamená, nebo se těmi chladícími kanálky vřící voda na čidlo nedostane?
  10. Jsem v tomto začátečník a mám starou loď druhým rokem. Takže nabírám zkušenosti.. Jasně, náhradní klínové řemeny do lodi dokoupím. Ale otázka byla zda jsou komory chlazení bloku nějak dobře vyspánované tak, že ohřívající se voda se dostane na čidlo teploty i bez cirkulace - tedy bez funkční vodního čerpadla To si právě nejsem jistý, zda něco r. v. 1991 tam je. Našel jsem jen čidlo teploty u rozdělovače toku chlazení, které je přivedeno na budík. Žádné relátko či systém odpojení jsem taky nenašel. Ale chtěl bych vědět, když se něco podobného stane, a jsou situace kdy neni čas nahazovat záložák, nebo nasazovat řemeny, tak zda se dá dojet s dohledem na teploměr?
  11. Prosím o radu kdo má v malíčku konstrukci motorů Mercruiser. Mám verzi 4.3 z roku 1991. Spadly mi oba klínové řemeny. Tedy i od alternátoru a i od serva. (jeden se přetrhl a druhý se vyzul asi zavadil o ten přervaný). Takže ani vodní cirkulační čerpadlo nebylo poháněno. Dá se dojet i bez čerpadla? S hlídáním teploty? Jak je konstrukčně řešené v Mercruiseru čidlo teploty? Jsem to raději neriskoval a jak jsem zjistil, že servo nejde a že klínové řemeny jsou dole, tak jsem se nechal odtáhnout jinou lodí. Ale co kdyby nebyla možnost se odtáhnout. Lze jet nouzově a sledovat budík teploty do nárustu na nějakých 90°C pak třebas vypnout, nechat schládnout, a zas popojet? Děkuji předem za rady.
  12. Škoda. Takový malý sporťáček je fajn, na zábavu, na lyže, pro děcka na kruhu. Je super obratný, na převoz lehký. A vzhledem k tomu, že jej mám ve velmi dobrém stavu a motor je taky v dobré kondici, tak bych jej měnit nechtěl. Jsem ri říkal že by to šlo dovybavit nějakou tu balastní nádrží, nebo posunem palivové nádrže. Díky za rady, že to nemá cenu. Vygooglil jsem tu stabilizační hrůzu https://www.ruddersafe-shop.com/57-thickbox_default/ruddersafe-volvo-penta-type-2-boats-up-to-21-ft-650-m-16520-the-dual-rudder.jpg
  13. Hmm. Bezpečnostní riziko jsem nedomyslel. Každá gumová hadička jednou styří a nějaká ta netěsnost se vždy najde. Takže je to špatný nápad nádrž do špice. A než se drbkat s výrobou dvojité nerez nádrže, tak asi půjdu do tohoto: https://www.muziker.cz/nuova-rade-flexible-water-tank-triangular-100l+čerpadlo +sprcha= 100l na sprchu je asi zbytečně moc, ale co už. Předem teda než zbytečně koupím blbost tak to vyzkouším s kanystry, zda to má význam. Škoda že uprostřed v trupu neodlehčím cca 80kg benzinu, což je jeden člověk co nemusí sedět na špici, ale pohodlně v sedačce. To s tím čerpadlem si právě nejsem jist, jestli by benzin protekl, nebo ne. Mercruiser čerpadlo jsem nikdy neměl rozdělané, tak nevím co je uvnitř. Ale v podstatě tam bude nějaká membrána, nebo pístek, který se pohybuje sem a tam a na vstupu a výstupu budou zpětné ventilky. Jde o to jaké konstrukce ty zpětné ventilky jsou. Jestli kuličky přitláčené pružinkou, nebo gumový ventil https://obchod.svet-piva.cz/uploads/6/698487e7487fc79030f321a71bd754a1.jpg. Tak je to o tom jak silná pružina přitláčí kuličku, nebo jaký má odpor gumový retní ventilek. Ještě mě napadlo balastní nádrž napouštět a vypouštět podle potřeby. Tak jak je tomu u člunů na wakeboarding, aby dělali velkou vlnu. Ale nenašel jsem na internetu lodní vodní čerpadlo na 12V, které by umělo čerpat oběma směry a napouštění 100l netrvalo týden. Neřešili jste někdo jak plnit a vypouštět balastní nádrž na malém člunu?
  14. Prosim o radu zkusenych. Jak vysoko mohu umistit nadrz vzhledem k motoru? Mam sportovni clun s vestavenym Mercruiserem- stary r.v.91 karburatorovy. Palivova nadrz uprostred clunu na 110l. Clun je nevyvazen, tezky na zadek. 4.3 motor je velka vaha a delka lode jen 18stop(5.5m). Mozna je to divne, ale nechci jezdit jen v kluzu, pro coz je lod evidentne urcena. Ve vytlaku se lod chova hrozne. Po pocitani zdejsich rad a tipu, jsem usoudil ze zatizit spici neni na skodu. Tak zvazuju ze bych si udelal dvojitou nadrz do spice. Cca 100l benzinu (cca 75kg) a cca 50l vody (50kg). Ale spicka lode je vyse polozena vuci motoru. Jak je u stareho Mercruiseru reseny karburator? Neprotekal by benzin samospadem do motoru?
  15. Díky za rady! Už je zapojeno správně a jede to tak jak jste psali. Ještě kdyby někdo řešil na jakou polohu ten trim limiter seřídit, tak na vysunutý hydraulický píst od šroubu po šroub 554 mm plus mínus 6mm tolerance. Viz obr:
×
×
  • Vytvořit...