Přejít na obsah
Plavidla.cz

Welllcraft 240SE

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    15
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Welllcraft 240SE's Achievements

Nově registrovaný

Nově registrovaný (1/14)

0

Popularita

  1. Zdravim, mám takový problém: Při chodu motoru volvo penta 5.0 gl , na volnoběch se po nějakém čase cca několik minut, začne motor dusit a nasaje vodu přez výfuky do válců, stalo se mi to za pět let třikrát, děje se to i při delší plavbě na nízké otáčky, když si na to dám pozor ,tak se tento moment dá vychytat a přidánim plynu se tomu dá zabránit. Neví někdo čím by se to mohlo dít? Zpětné klapky výfuku ,jsem k tomuto motoru nenašel, takže nevím jestli tam jsou nebo ne???? Děkuji za jakoukoli radu. Petr
  2. Ze zadní strany jsou v ní vyžrané dirky , tak to možná bude ta příčina kavitace... Jinak s tou vrtulí není nic.
  3. Prostě mi bylo divný, že půl sezony loď jezdila relativně v pohodě a pak to z ničeho nic začalo blbnout... škoda že Marty neradil hned od začátku, ale až potom co jsem zjistil že je vrtule v háji, třeba by mi to usnadnilo hledání závady :) Ještě jednou děkuji lidem co mi radily a pomohli...
  4. J,j vrtule nějakým způsobem začala přisávat vzduch ,ale trimem to není...
  5. Zdravím, tak jsem konečně odhalil příčinu, půjčil jsem si od Bootcentrum levotočivou 15" a jednu pravotočivou 15" vrtuli abych zkusil jestli se to děje i při zařazeném zpětném chodu, tak jsem nejdřív nasadil levotočivou vrtuli a vše bylo v pořádku , jen si zvyknout na obrácený chod řadící páky ,byl trochu oříšek :) tak jsem ji přehodil za pravotočivou a taky žádný problém... takže chyba je někde ve 14"vrtuli.která z nějaké příčiny kavituje . Nechal jsem tam tedy novou 15"vrtuli a loď jede o hodně klidněji, rychleji a ve skluzu je taky během chviličky....
  6. Ahoj, když jsem teď sundaval vrtuli tak jsem měl zařazeno jak na povoleni tak obráceně na utažení matice a to se neprotáčelo... Sejdu se na lodi s Bootcentrem aby se na to mrknul a vyzkoušel co to dělá a pak dám vědět nějaký závěr...
  7. Je úplně možný že otáčkoměr neukazuje správně, ale nebude to odchylka v tisících.... V kolika myslíš že by se tam měla vyhoupnout 2,5t loď s 5,0l motorem ? Psal jsem že to bylo necelích 5tis a samozřejmě jsem tak nepřejel celou přehradu ale jen jsem to vytočil což nebyla žádná závratná rychlost.
  8. Je skvělí ,že jsou tady lidé jako Lubor ,kteří věnují svůj čas a snaží se vzniklí problém vyřešit... Moc děkuji za rady a postřehy.
  9. Zdravim Bootcentrum, zkoušim to nejdřív vyřešit sám než budu někoho otravovat... V létě jste mi dělal setrvák, takže už jsem Vám nějaký peníze taky dal :) Navíc otázku jestli to dělá i na zpátečku jste mi položil vy, když jsem Vám volal že tahle závada vznikla a při zpátečce jsem měl vytrimováno nahoru což táhlo záď nahoru. Budu rád když se na to přijedete podívat a jestli zjistíte že jsem jen blbec kterej neumí vytrimovat nohu ,tak se tady všem omluvím za to, že jsem jim sebral čas.
  10. no úplně nejjistější si nejsem, pokus se nepovedl kvůli tomu že při zvedání nohy se loď zase rozjela a bez toho aniž bych ji zvedl to vidět není....
  11. Zdravím, koukám že se to tu trochu rozjelo :) Další pokus: sundal jsem propeler a vše je v pořádku i unašeč . Zkusil jsem tedy obvyklí postup, nohu až dolu 4000 ot. a zas vypadla rychlost, Snížil jsem otáčky na 3tis a začal jsem trimovat nahoru že se podívám dozadu to už loď skoro stála(samozřejmě se mnou jela přítelkyně) a když jsem měl nohu skoro nahoře, tak se to chytlo otáčky šli dolu jak propeler začal zabírat, přidal jsem zase na 4tis a znovu to vypadlo, tak druhý pokus na 2tis a trim nahoru a zase když byla noha skoro nahoře záběr a loď jede. Připadá mi jako když jde noha nahoru jako kdyby se zkracovalo táhlo řazení a zařadilo to, ale to je jen moje domněnka. Zkusil jsem to vytočit i na zpátečku a to šlo skoro do 5tis a nic se nestalo... Zítra zkusím sundat kryt od převodu táhla na noze a podívám se jestli je tam vše ok..
  12. Kotvím na Slapech tak tam zajedu a zkusím následující: dostanu to do otáček kdy to vyskočí ,snížim otáčky třeba na 2tis a vytrimuju nohu na horu a podívám se jestli se točí vrtule. Vrtule je pořád stejná,zkoušel jsem trimovat nohu nahoru dolu ,klapky taky a prostě to po každý přestane jet....
  13. Zařadí to zpět při nízkých otáčkách asi cca1500ot ,když uberu plyn, ale nemusím dát neutrál. Zvuky to žádné nevydává... při 4000 ot. je to přesně na rozhraní kdy jde loď do skluzu. Někdy ji tam dostanu, někdy ne. Loď normálně jezdila pak musel motor ven kvůli vodě ve válcích a potom což nemůžu určit zcela přesně kdy, to začalo blbnout...
  14. Zdravím, Tím to určitě není , nějakej pátek se po vodě brouzdám tak to poznám :) Koukal jsem na nějaké schémata a připadá mi že se odstředivou silou nadzvedne planetové kolo v převodu řazení a po ubrání plynu se tam zase vrátí, jestli je tedy horní kolo na pohon vpřed.. Možná , že je jen špatně nastavené táhlo řazení a kolo nezapadá úplně,... Noha je určitě SX foto bohužel nemám.
  15. Dobrý den, Potřeboval bych radu.. při zařazení dopředné rychlosti a při pomalé plavbě do 4000 ot. je vše ok . Ovšem jak přesáhnou otáčky motoru přes 4000 o/m tak z ničeho nic vypadne rychlost, motor jde samozřejmě do otáček a po ubrání plynu a snížení otáček, aniž bych znovu musel zařadit se rychlost sama zařadí a vše je zase v pohodě než se dostane motor zpět nad 4000 otáček kdy zase rychlost vypadne... a tak pořád dokola.. Nemáte někdo podobnou zkušenost?? nebo radu čím by to mohlo být? Předem děkuji.
×
×
  • Vytvořit...