Přejít na obsah
Plavidla.cz

Bobor

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    19
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Vyhraných dní

    1

Bobor naposledy vyhrál dne 30. června 2023

Bobor měl/a nejvíce lajkovaný obsah!

Bobor's Achievements

Nově registrovaný

Nově registrovaný (1/14)

  • Návštěvník Rare
  • První příspěvek Rare
  • Spolupracovník Rare
  • První týden
  • Měsíc poté Rare

Recent Badges

1

Popularita

  1. Oprava spočívala vo vytmelení a naslednom ručnom opracovaní vymlatenej štvorhranej diery gimbal ringu horného otočneho čapu Z-náhonu alpha one 2 gen. a vymene čapu za nový. Po sezóne to zhodnotím a dám vedieť, kolko motohodín to vydržalo. Test bude aj v slanej vode v Chorvatsku 15 dní. Plavbe zdar.
  2. 20230302_173314.mp4 Tak ako som sľúbil, poskytujem informacie ohľadom opravy - výmeny horného čapu. Otvor na maticu vyvŕtaný, čap vymenený za nový, bez demontaže motora, gimbal stvorhraný otvor vytmelený dvojzlozkovým zvaracím kepidlom s pridaním nerezových pilín. Autorizovany servis pýtal za opravu 3000 eur. Ja som to realizoval za 100 eur. Nepočítam svoj čas strávený pri montáži a demontáži. Tak uvidím koľko to vydrží. 20230309_203735.mp4 20230302_173314.mp4
  3. Prave teraz to mam rozobrate a uvažujem to opraviť ako tí v usa, alebo navariť na plochy štvorhranu a ofrezovať. Keď sa to nepodarí, urobím to ako v servise. Vymením za nové. Ked sa podarí tak dam vedieť.
  4. Dnes nove zistenia ohĺadom kotvenia v Chorvatsku. Väčšina pristavov od Biogradu po Šibenik a Skradin je cena 20 kuna/ m lodi do 10metrov. Nad 10 metrov sa to zvyšuje. V Pakoštane na sukromnom bójovom poli 9 eur za bóju. V cene je aj doprava na čln a z člna počas celeho dňa. Nezúfaj. V Chorvátsku sa dá požičat čln od 110 eur na deň, ale musíš mať lodičák.
  5. 10 - 15 kn za meter lodi. Za skúter neviem.
  6. Aktuálne som v Chorvatsku, Pakoštane - Drage s mojím Bobrom Sea ray 175 5,8m, 100kW. Poplatok na kapitanáte 370 kn, zloženie na vodu autožeriavom 40 eur. Myslím, že pod 40 sa nedostaneš. Na kapitanate chceli predložit osvedčenie o lodi TP, poistenie modrú kartu, osvsdčenie na vedenie lode, pas, alebo OP. Musíš byť majitelom lode. Dostanes papier tzv. vinietu, ktorou sa preukažeš pri kontrole na mori. Pozor na rýchlost do 300m od brehu. Povolena rýchlosť 8 uzlov. Poplatky za kotvenie sa pohybujú tak 10-15 kn na meter lode. Kratkodobo na mestkych molach a pri reštichách zadarmo.Parkovanie vozíkov kde sa dá, oficialne od 20kn na deň. Ja mám boju 20m od brehu, vozík v záhrade, všetko v cene ubytovania, ktoré je v prvom rade od mora. Ešte som zabudol na nepovinné poistenie SEA HELP 95 eur. Je to služba, ktorá ti príde na pomoc kdekolvek v Chorvátskych vodách, donesú palivo, v pripade poruchy odtiahnu donajblišieho pristavu, pomóžu opraviť, kak isto poskytnú zravotnú prvú pomoc. Cez aplikaciu v mobile Ťa nájdu podĺa gps.
  7. Ak potrebujes aj asistenciu pri spusteni, tak Marina alt, alebo Donaumarine. Ak si ju budes spustat sam tak bezplatny vjazd do vody je pri moste cez Vah vjazd do Komarna cca 500m od ustia do Dunaja, alebo pri centre vodnych sportov Kajak Manta 3km proti prudu Vahu. Cena spustenia 30 eur parkovanie na vode 10eur deň. Pozri stranku Marina alt.
  8. To Zdenek. Zdvihaky a nosnik som navrhoval na svoju loď o hmotnosti 1tona s rezervou na 2 max 2.5 tony. Ty píšeš, že maš 3tonovú loď. A to sa jedná o iné rozmery ako šírky lode, výška boku, a hlavne výška lyžín nad ktoré sa musíš pri dvihaní dostať. Tak isto nosnik musí byť dimenzovaný tak, aby si sa dostal kolesami popri zdviháku, foto č.4. Trapezova tyč musí byť dimenzovaná na 1/4 hmotnosti lode t.j. max 5N na mm2 zavitu a pod. Ale toto je už asi mimo téma, ak chceš viac info ohladom konštrukcie , posli mail na SS. Pošlem ti aj ine foto, algoritmus na výpocet zaťaženia závitu, rospis materiálu, cenu. Nechcem zbytočne zaplnovať toto téma o antifoulingu.
  9. To Zdenek 2013 Samozrejme, že po obrúsení na gelcoat je nutné naniest základný nater. Vo svojom príspevku som sa zameral hlavne na to ako urobiť miesto pod loďou. Čo sa týka zdvihákov, neviem odkiaĺ si, ale ja som zo stredného Slovenska, asi veĺká vzdialenosť. To Milan. Suhlasím s Tebou aby napady, ktoré sa páčia, a pomáhajú iným, aby boli presunuté do temata napr. Nápady a návody bez možnosti komentovať, ale s odkazomm na pôvodné tema, kde sa diskutovať môže. Mam aj iné napady a zlepšenia a ak narazím na tema kde to bude vhodné, a bude záujem, rád zverejním.
  10. Ja to používam aj v zime na odľahčenie kolies na prívese, aby sa nedeformovali pneumatiky.
  11. Takto to robím ja. Napílim Pozváram Natriem Podlozím, nadvihnem, vytiahnem vozík Ryhy vytmelím gelcoatom, obrúsim, natriem 3 vrstvy antifoulingu Hotovo Spustenie na vozík, prípravky požičané kamarátom, preleštenie lode a čakanie na sezónu.
  12. BISMORA]měl bych další dotaz ohledně nefunkčního rychloměru ..... Na servis nie je 100% spolahnutie. Ked je cas, je lepsie posnazit sa opravit chybu sam, aj s pomocou tohto fora. Ja to robim po prvej, nie dobrej skusenosti so servisom, od zazimovania, pripravy na sezonu, antifouling a drobne opravy. Ocenite to na vode, ked sa vam nieco pokazi. Co sa tyka rychlomeru, postupoval si spravne. Ja to pri zazimovani vzdy po odpojeni hadicky prefuknem stlacenym vzducom, pripadne dierku zo zadnej casti nahonu precistim vrtakom pr. 3mm a hadicku smeromk budiku prefuknem ustami alebo mensim tlakom. Vela zdaru.
  13. -kde se dá kolem severní Moravy u nás jezdit, kde v Polsku, Slovensku ? Chorvatsko je jasné RIEKY: Slovensko Dunaj – celý tok SK, tiež starý Dunaj, prívodný kanál Gabčíkovo – lode nad 7m Bratislava, Gabčíkovo, Komárno cca 300 km, od Ostravy Váh – skoro po Šaľu, len medzi Kolárovom a Komárnom je často len metrová voda, ďalej je to ešte menej Nutne poznat miestne pomery. 260- 300 km Bodrog – celý tok SR Tisza – na SK je len 3km, možné splavovať motorovým člnom, ak sa tam dostanete je tam plytko Malý Dunaj – malo by to byť od ústia Váhu až po Jahodnu Baťov kanál – od Skalice smer do ČZ, pre motorové lode, ale povolená je len obmedzená rýchlosť a tiež parametre lode Skalica 170 km VODNÉ DIELA A NÁDRŽE: Slovensko Zemplínska Šírava Liptovská Mara 200 km Oravská Priehrada 160 km Kráľová nad Váhom 260 km Ružin – Margecany – r. km 82,5 – 83,5 a Kozinec – Bujanov r. km 77,0 – 78,0. Niektoré malé úseky sú vhodné na vodné lyžovanie. Žilina – len v obmedzenom úseku -kolik tak stojí roční údržba takového člunu Zazimovanie 75 eur. Priprava na sesónu – výmena olejov,filtrov,sviečky ( 36+44+10+10+20)=110 1x 2roky antifouling 150 – 200 eur, 1x5rokov výmena manziet, ložisko, propeler v nohe 300eur, zákonne poistenie lod 150 eur, vozík 25 eur, parkovanie v zime hangár, 400-500 eur, parkovanie na vode 500-700 eur, podla dlžky lode, nepredvidané naklady 100 eur, zloženie na vodu 25 eur, vytiahnutie 25 eur, +práca 25eur/hod, kontrola manžiet, dobijania, baterie,kontrola el. inštalácie,nastartovanie 100eur atd. Kým sa odvezieš zaplaíš cca 1400 eur/rok, ak si vieš prácu poriešiť sám. Náklady sa znižuju vyriešenim parkovania a práce. Naopak ak sa vyskytnú poruchy, origo ND sú dosť drahé a náhrady sú obmedzené. Náklady Chorvátsko – vinieta 6m loď 280kuna, poistenie SEA HELP 90 eur, parkovanie lode od 30 kuna/meter lode/deň, vozík od 20 kuna/ deň, zloženie, naloženie žeriavom na vodu od 35 (270 kuna) + zvýšená spotreba auta. -jaká bývá spotřeba takového motoru (maximální/cestovní rychlost) Cca 20l/hod, 50-60l/100km podla štýlu jazdy -jak často za sezónu se dostanete na vodu Chorvátsko 14 dní, Slovensko – Dunaj, Váh po Kolárovo 6-7 víkendov cca 80 motohodín – 1000l benznu. Parkujem na Váhu v Komárne, v stráženej maríne. Dochádzam 130 km. -a nakonec, má to cenu vůbec kupovat? Díval jsem se na půjčovny a ceny se pohybují od 1000-1700eur za týden Pri tvojej vzdialenosti od plavebných možností, a ak to nemaš ako koníček, relax, neoplatí. Nakoniec. Lod je pre mňa koníček nie zárobková činnosť. Prajem veľa šťastných kilometrov na vode.
  14. Podla mjej skúsenosti, tak ako vyzeral moj kardan - kardan vylisovat, ihličkové ložiská vyčistiť od desať ročnej vazelíny v prípade opotrebovania kardan vymenit. Ak sú este v poriadku dat novú vazelínu. Desať ročný kardan s desať ročnou vazelínou ak sa tam dostala voda bude na výmenu. Ak je Z-náhon demontovaný, vysisovať kardany je hodinová záležitost. Novou vazelínou nič nepokazíš.
  15. Mne to robilo presne ako opisuješ. Menil som na začiatku sezóny kardanove križe. Na alpha one II sa nedaju mazať počas použivania. Maźú sa len pri montaži a na miesto maznice sa dava skrutka, ktorá sa potom ulomí. Je súčasť balenia. Na prvý pohlad nebolo zjavné opotrebenie kardanov, ale po umytí od vazelíny to opotrebenie bolo vidno volným okom. Jeden kardan origo ma vyšiel na 75 eur. Ja som však na miesto skrutky dal maznicu aby sa to dalo po odmontovaní nohy namazat.
×
×
  • Vytvořit...