Přejít na obsah
Plavidla.cz

vomic

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    6
  • Registrace

  • Poslední návštěva

vomic's Achievements

Nově registrovaný

Nově registrovaný (1/14)

0

Popularita

  1. Ahoj rad bych upozornil na novy pristup prevozu lodi traktorem. V poslednich letech jsem nekolikrat jel se svym motorakem 2,8m sirky, 8m delky, 2,8tuny pres slapy (naposledy letos v cervnu) traktorem a vzdy bez problemu. Vcera jsem byl nemyle prekvapen striktnim odmitnutim prevozu kvuli sirce lodi nad 2,6m. Prevoznik byl dokonce mirne arogantni kdyz jsem slusne namitl ze nebyl s mou lodi nikdy problem. Trval na tom ze me nepreveze ani kdybych mel o 1cm sirsi lod nez 2,6m a ze kontroluje lodni technicak zda je uvedena sire do 2,6m. Duvod byl ze vlek neni na sirsi lod dimenzovan a ze se to nesmi. Byl jsem odkazan na soukromy prevoz, ktery jsem si tedy objednal ale poplatek za prevoz je 1000kc. Sranda ze pan co soukromne prevazi ma jeste mensi vlek nez ten co pouziva povodi i slabsi traktor. Lod byla prepravena za 15min, prevozce take nastvany arogantni a dokud jsem neuhradil 1000kc predem odmitl s lodi vyjet. Asi se kluci domluvili na pivu, ze si budou dohazovat ksefty. Nemam nic proti poplatku i kdyz radeji bych tedy byl aby zkoncil v rukou povodi a byl pouzit k reknstrukcim lodnich cest. Kdyby se nekdo dostal do podobne situace zde je kontakt na soukromeho prevozce: 724410108
  2. Zdravim vsechny. Zapojeno uz od roku 2016 a vse funguje jak ma. Pouzil jsem tuto konfiguraci: MODULE-GATWY MULT .................... 5 450 Kč JUNCTION BOX KIT .............................. 2 590 Kč HARNESS ASSY ...................................... 3 070 Kč Napojeno do GPS plotteru Lowrance 7ti Perfektne to zobrazuje info z motoru. Ukazujete to okamzitou spotrebu, spotrebu prepoctenou na 100km podle rychlosti GPS. Teploty a podobne. Bohuzel jsem nerozozchodil prepocet kolik zbyva v nadrzi i pres to ze by to lowrance ma umet. Vyborne info pro to vedet kolik pri danych otackach a rychlosti lod spotrebuje paliva. Me to zere od 88-140l, nejekonomicteji to vychazi kolem 1700otackach a cca 10km/h. Skluz 38km/h, 4100 ot a 135l/100km. Mam v planu zkusit spotrebu snizit jinou vrtuli, bohuzel na te me necitelne oznaceni vrtule tak poradne nevim presne co tam mam.
  3. 2Sullaco: díky za tip na ty lowrance o víkendu zkusím najít jejich parametry, vypadá to podle fotky že ten třítlačítkový eco by mohl být v provedení malého budíku což bych rozumně umístil. ... jinak esteticky ti zcela rozumím, taky mě nejde pod fousy, že by tak krásnou palubku hyzdil jeden zcela designově odlišný budík, jediné řešení esteticky přijatelné by bylo dát dva velké budíky vedle sebe což u analog/digi smarcraftu SC 1000 už jde defakto pomalu do stejných peněz jako nmea ready GPS/sonar .) Na druhou stranu bych asi esteticky uměl sžít i s dvěma stejnými čistě digitálními budíky po krajích lemovanými analogama .) Jo není to žádná sranda zpracovat všechny stránky, na jednu stranu určitě vypadám že jsem blázen co neví pořádně co chce. Samozřejmě vím co chci, ale nechci toho docílit za cenu že to bude byť plně funkční estetický kočkopes :) musím to vše prokalkulovat a zjistit co které zařízení přesně umí, na jednu stranu je pěkný, že to umí mraky hodnot a infa ale přemýšlel jsem jaké informace z motorové jednostky bych 100% chtěl v digitální podobě a defakto za důležité info považuji pouze tři a to: okamžitou spotřebu / celkovou spotřebu / předpokládanou spotřebu na 1 km plavby ... z toho nejdůležitěší je info o té předpokládané spotřebě na 1km plavby což ale zřejmě nejde získat pouze z informací vycházejících z motoru, ale muselo by to komunikovat s GPS a propočítávat přesnou rychlost vůči břehu vs okamžitá spotřeba
  4. tak dle informace z marina.cz MercMonitor by měl plně fungovat a cena bez kabelu je 18500,- Kč (z USA ebay to vyjde na cca 12K včetně poštovného a českých daní) co se mi na tom Merc Monitoru líbí je že funguje zároveň i jako gateway a přestože je to Smarcraft tak má i výstup v NMEA2000 pro ostatní zařízení. Jen samotná Gateway na mercruiser vyjde s kabeláží na 12,5K v čechách takže za rozdíl 6k bych získal jak plnohodnotný budík se všemi funkcemi tak i zároveň tu gateway. Na druhou stranu, pokud bych koupil jen nmea 2000 gateway + GPS plotr tak získám všechny informace z motoru také a pak je bude plně zobrazovat GPS plotter. defakto pokud chci získat přesné info z motoru mám tyto 3 možnosti: 1. Gateway NMEA2000 za 12,5K + GPS/Plotter s podporou NMEA varianta 5" plotteru bez dotyku 22K (například Garmin 527xs) ... celková investice 34,5K bez montáže varianta 7" plotteru s Touch (cca 35-40K podle výrobce bez sondy) + echo sonda 2k ... celková investice 49-55k bez montáže (každý z hlavních výrobců Rymarine, Lowrance, Garmin, Humminbird dělá 5 či 7" GPS plotter s podporou NMEA) výhoda: veškeré dostupné informace + připravenost v budoucnosti doplnit plotter s nmea třeba radarem, strukture scannem dna či čímkoliv co komunikuje po NMEA nevýhoda: nutná kompletní investice do gateway i do mnohem dražších GPS/plotterů s podporou NMEA 2. Merc Monitor 18,5K + rybářský GPS plotter bez podpory NMEA varianta 5" gps plotteru cca 15K (např. echoMAP 50) ... celková investice cca 33,5K bez montáže varianta 7" gps plotteru cca 28K (např. echoMAP 70) ... celková investice cca 46,5K bez montáže výhoda: veškeré info o motoru je zobrazováno i bez nutnosti investice do GPS/PLOTTERU s NMEA, možnost použít jakoukoli starší GPS či plotter nebo se uplně na GPS/plotter pro začátek vyprdnout nevýhoda: pořizovací náklady i s levnějším plotterem bez NMEA jsou defakto srovnatelné jako u sofistikovanější verze plotteru s NMEA zbytečně vyhozených 6k za duplicitu nevýhoda 2: designově se mi to vůbec nehodí k současným budíkům na palubce :) 3. smarcraft SC 1000 cena v rozmezí 7-18K za 1 budík podle typu budíku (digitál nebo analog+digitál) výhoda: nejnižší investice, zobrazí všechny požadované informace, není třeba vůbec společně řešit GPS/Plotter nevýhoda: nemožnost v budoucnu propojit s GPS/plotterem, oproti variantě 1,2 pouze základní byť plně dostačující info a teď babo raď, chci info o motoru, spotřebě, dojezdu a nemám ani navigaci ani echolot, vše bych rád postupně pořídil :)
  5. díky za super pokec, hodně mě to pomohlo a dostalo do obrazu :) Tak jsem zatím vybral toto: jen si nejsem na 100% jist jestli je to kompatibilní s mým motorem. Ale v popisu to má že je to snad pro všechny smartcraft kompatibilní motory. http://www.ebay.de/itm/New-Mercury-OEM-Eco-MercMonitor-Part-79-8M0062377-/171477288978?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item27ecd7c812
  6. Zdravím all, jsem zde zcela nový, tak doufám že mne nikdo neukamenuje za případně špatně založený topic :) Zakoupil jsem staršího Rinkera z roku 2001 s "novým" motorem Mercruiser 5.0 MPI z roku 2010. Rád bych dokoupil nějaké moderní zobrazovadlo informací od navigace po info o motoru včetně palivoměru a spotřeby paliva. Dočetl jsem se na stránkách Mercruiseru že MPI motor co mám je NMEA2000 kompatibilní - nicméně netuším jak přesně to NMEA z motoru dostat a zda doopravdy budou informace hlavně o okamžité spotřebě přesné. na webu jsem našel nějakou gateway http://www.mibo.cc/PDF/Mercury_NMEA_2000_Gateway.pdf v popisu píší easy instalaci a podle fotky jsem to pochopil tak, že gateway se přímo napojí na canbus motoru a zní už je výstup NMEA2000. Nicméně servisní technik firmy kde je v současnosti zaparkován Rinker mě tvrdí, že potřebuji ještě další kabely a nějaký junction. Celá diskuze s technikem ale na mě působí divně, přiznal že to nikdy neinstaloval a vlastně ani pořádně nevěděl co NMEA 2000 je. Nemá s tímto někdo zkušenost, nebo neumíte mě poradit nějakou firmu, která by mě dodala přesně součástky co potřebuji pro napojení motoru ideálně včetně doporučení nějakého vhodného přístroje. Uvažuji nad Garminem 527 který by měl podle popisu umět vše co bych chtěl. Má smysl řešit informaci o spotřebě přímo z motoru? Je to přesné a funguje to? Nebo je lepší se na vše info z NMEA2000 z motoru vyprdnout a použít nějaký samostatný palivoměr se sondou na přívod paliva a k tomu lebnější řadu navigace s echolotem co neumí NMEA? Ta gateway i doporučenými kabely a junctionem vychází na 13K což je cena za kterou se určitě slušný palivoměr se sondou dá získat. za jakékoli podněty a zkušenosti budu vděčný :) PS: zde je foto jak celá gateway vypadá, z fota mě přijde že obsahuje vše co je nutné ... tedy canbus zastrčím přímo do zásuvky motoru a nmea2000 přímo do např. Garmina ... nebo to clý chápu blbě a pravdu má ten servisák, že je třeba dalších kabelů? http://www.walleyecentral.com/forums/attachment.php?attachmentid=42737&d=1373465357
×
×
  • Vytvořit...