Přejít na obsah
Plavidla.cz

raschi

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    56
  • Registrace

  • Poslední návštěva

raschi's Achievements

Nově registrovaný

Nově registrovaný (1/14)

0

Popularita

  1. Do takového malého jednoduchého motoru můžeš bez obav nalít jakýkoliv marine 2T olej, minerál nebo syntetika je jedno. Každopádně se držet klasického ředění 1:50 a neexperimentovat s nějakými chudšími poměry.
  2. Nevím zda je to tento případ, ale někdy to omezení výkonu výrobci řeší jen dorazem na plynu. Podívej se, zda při plném plynu máš maximálně otevřenou klapku v karburátoru. Další možnost je třeba těsnění mezi karburátorem a blokem motoru s menší dírou.
  3. Buďto vrtule přisává vzduch (špatná poloha vůči trupu - málo ponořená) nebo prokluzuje vrtule na ose (je tam gumová vložka, která se protočí při nárazu vrtule do pevné překážky, aby se nepoškodila převodovka. Na pohled to není vidět, při nízkých otáčkách vrtule funguje, ale při větším zatížení pak prokluzuje). Nejlíp natočit video.
  4. U 4m lodě je těch zhruba 8km/h mezní rychlost pro plavbu ve výtlaku, potom už se začíná dostávat do přechodového režimu, kdy se rychlost zvyšuje už jen nepatrně při potřebě stále vyššího výkonu (výkon se spotřebovává na tvorbu stále větší vlny). Je to dané délkou trupu, dostatečně výkonný motor pak může vlnu překonat a loď dostat do kluzu (ve tvém případě tak s motorem 15-20HP). U elektra tedy nemá smysl se snažit dostat přes 8km/h. Samozřejmě proudnicové zakončení kýlu pomůže k efektivitě, ale maximání rychost nezvýší.
  5. Membránové čerpadlo na pumpování vzduchu při nízkých startovacích otáčkách moc dobré není, takže bych jej určitě doplnil ručním balónkem. Přidření motoru bych se nebál, naolejování z předchozího běhu musí pro startování stačit. Dráty by mohly být sytič-prime - elektromagnetický ventil, který natlakovaný benzín za čerpadlem kromě plovákové komory pouští ještě do extra trysek v difuzoru karburátoru. Obvykle se ovládá zatlačením startovacího klíčku.
  6. Kontrolují je při TK, na vodě je po mně nikdy nikdo nechtěl. Typ záleží na tom, zda máš motor se startérem a tudíž akumulátor a elektroinstalaci. Pokud ne, tak stačí nějaká varianta na baterky, jako třeba https://www.gimishop.cz/cz/e-shop/1-lodni-prislusenstvi/51-svetla/181-pozicni/2238_pozicni-svetla-led-batery.html. Pro pevnou elektroinstalaci potom něco jako https://www.boatservice.cz/svetlo-kotevni-delka-635mm.html, použitelné současně jako vlajkový stožárek. Něco podobného jsem měl na svých posledních dvou celolaminátech, montoval jsem je vždy jen u moře kvůli vlajce (a několikrát i světlo použil při večerním návratu z výletu), na jednodenní vyjížďky u nás jsem je nechával doma.
  7. Tady je user manual na stažení http://download.brunswick-marine.com/filereader/file/pdf/4/enen/outboard/2010/jet/10271090.pdf a je to opravdu dvoutakt (viz stranu iii). Nicméně to 2-stage Direct Fuel Injection znamená dvoustupňové přímé vstřikování, nikoliv dvoutakt
  8. Předpokládám, že to bude normální měřič vlhkosti materiálu? https://www.conrad.cz/merice-vlhkosti-stavebnich-materialu.c0601114
  9. S jakým obsazením? 5hp by na člunu 330cm mělo jednoho člověka dostat do kluzu. Takže zkontrolovat, zda je člun dost nafoukaný, polohu trimu motoru, přenést váhu více dopředu.
  10. Já dával k přívěšáku před 2 lety tuhle hadici https://www.gumex.cz/h/armorvinpress-pu-00356 potřeboval jsem nějakou, co se nezdeformuje, když ji nafest stáhnu dohromady s bovdeny a kabely u dálkově ovládaného motoru. Zatím spokojenost.
  11. pokud je to tenhle motor, tak to je krátká noha. Dlouhá noha je fotce od jirkas dvě stránky zpátky v tom příspěvku o trimování.
  12. Několik let vozíme Aquaglide Multisport 4.1, tahali jsme jej za člunem s 30hp motorem a bez problému to zvládal. Může na něm jezdit 1 člověk ve stoje nebo 1-2 vleže. A dá se použít i jako windsurf nebo plachetnička. Viz video cca od 3:20
  13. Pokud je těch 480kg jediný hmotnostní údaj na štítku, tak bych trval na tom, že mám Dmax do 500kg. Takže jen vesty, pádlo, vylejvačku a kus nějakého lana. Ta výbava se stejně kontroluje jen při technické kontrole registrovaných plavidel na SPS, žádná kontrola na vodě po mně nic z výbavy vidět nechtěla.
  14. Tyhle motory jsou nesmrtelné, věřím, že tento po provedení zanedbané základní údržby pojede taky v pohodě. Jak psal david, je potřeba se zbavit toho benzínu tekoucího uvnitř (hladina v karburátoru, těsnění, zteřelé hadice, propouštějící sytič), zkontrolovat sací díru v krytu (je pod cedulkou s výkonem na zadní straně, klidně ji někdo mohl zevnitř přepepit nějakým odhlučněním). Část spalin jde z odlehčovacích otvorů výfuku nad hladinou vždy, jen za jízdy si toho člověk nevšímá. Tohle ale určitě nemůže způsobit dušení motoru. Pokud by byl děravý nebo uvolněný výfuk někde pod krytem, tak by to bez krytu bylo vidět.
  15. Tyhle problémy s chcípáním a startováním-nestartováním jsou v 90% v přísunu a přípravě paliva. Takže zkontrolovat, zda palivové čerpadlo dává dostatečný tlak (zkusit připumpovat balónkem, zda se situace změní), pak je celkem snadné zkusit vypustit plovákovou komoru karburátoru a dopumpovat nové palivo (nejlépe vyčerpat i nádrž a dát nový benzín, zvlášť jestli je tam ještě bůhví jak starý po předchozím majiteli). Pokud nic z toho nepomůže, pak rozebrat a vyčistit karburátor - zkontrolovat a profoukat trysky, zjistit, zda nezůstává viset plovák a napouštěcí ventil se volně hýbe. Zkontrolovat, jestli nejsou potrhaná těsnění (a podle rozkresu zkontrovat, zda jsou tam opravdu všechna).
×
×
  • Vytvořit...