
Pedro_cz
Uživatelé-
Počet příspěvků
27 -
Registrace
-
Poslední návštěva
Pedro_cz's Achievements
Nově registrovaný (1/14)
0
Popularita
-
Díky, zajímavé. U délek v té specifikaci by sedělo, že u spárované nohy a zrcadla bude umístění pode dnem stejné. Když jsem to šel znovu změřit, tak u té mé krátké nohy to sedí s Tvou specifikací 435mm, ale ta dlouhá je jen 51cm a ne těch uváděných 562mm... Ty moje motory jsou ale s největší pravděpodobností starší řada, tak tam možná byly i ještě nějaké jiné varianty.
-
Jasně, umístění kavitační desky nebo dokonce vrtule za zrcadlo z důvodu krátké nohy neřešme. To, že má vliv hloubka umístění pode dnem na chování z hlediska dosažitelné rychlosti nebo naopak tlačné síly, s tím bych taky neměl problém. Ale právě k tomu hledám informace a řekněme teorii. Když to vztáhnu zpět k těm dvěma motorům: U jednoho budu mít kavitační desku navazující na dno, u druhého cca 6cm pode dnem a zajímá mě, proč je to tak u jinak identických motorů udělané.
-
Jinými slovy: Pokud vezmu různé typy motorů s jednou specifikací délky nohy (krátká/dlouhá atd.), tak každý bude mít nohu reálně při změření jinak (samozřejmě v nějakém přiměřeném rozsahu) dlouhou? A co je mi nejdivnější - identický typ motoru může mít umístění kavitační desky a vrtule pode dnem člunu odlišné v závislosti na tom, jestli má člun zrcadlo nižší pro krátkou nebo vyšší pro dlouhou nohu? Přičemž celé je to z toho důvodu, aby se člun (předpokládám nějaký hypotetický, když každý má jinou konstrukci, tvar, délku, váhu, kýl atd.) choval s daným motorem nějak standardně?
-
Promiň, ale nerozumím. Chápu princip - dostat antikavitační desku lehce pod kýl. Nicméně pokud se uvádí délka nohy a u jedné mi to přesně sedí a u druhé to nesedí (je to +/- na půl cestě mezi uváděnými hodnotami pro krátkou a dlouhou nohou), tak jak to chápat? Pokud by byly obě nohy o těch řekněme 5 cm delší než uváděná hodnota, tak je mi to jasné, ale když jedna je a druhá není, tak je mi to divné a hledám vysvětlení.
-
Potřeboval bych radu od někoho zkušenějšího - jak je to s označením délky nohy u přívěsných motorů? Krátká noha by obecně měla mít 15" tj.cca 381mm, dlouhá noha 20" tj.cca 508mm a pak se mají dělat i XL a XXL nohy o délkách 25" a 30". Způsob měření je také jasný: od vršku zrcadla po spodek kavitační desky. Nicméně jsou i jiné délky a jejich označení? Mám tu dva shodné motory Mercury, kdy jeden má při změření dlouhou nohu, ale druhý má nohu o délce cca 44cm. Jak se tato délka označuje a k čemu (pro jaké čluny) je tahle "střední" noha?
-
Datový kabel asi nebude to pravé, protože mám ještě karburátor. :-) Já to budu muset dodat komplet, i s hadicovým průtokoměrem. Anachy: O Tvém přístrojku jsem tu četl, ale úplně jsem tam některé věci nepochopil, resp. rozumím, jak Ti běhá průtokoměr, jak se nakalibrují hodnoty čidel(jako třeba palivoměr nebo teploměr), ale už až tak moc nevím s dalšími vazbami jako je hlavně třeba tachometr. Máš GPS tachometr, který do toho posílá nějaké impulzy? Nebo jak to funguje? Na co to tak vyšlo?
-
Mercruiser, ale řekl bych, že je to relativně univerzální záležitost. Maximálně by se to řekněme technicky lišilo benzín-nafta.
-
Chtěl bych si pořídit průtokoměr paliva. Zároveň mám jen víceméně nefunkční mechanický rychloměr, který bych chtěl nahradit GPS variantou. Kombinací "spřízněných verzí" těhle dvou přístrojů by se dalo docílit poměrně zajímavých přehledů (okamžitá spotřeba v l/h, l/km, průměrná spotřeba l/h, l/km, denní spotřeba, ujetá vzdálenost atd.). K tomu by se dalo při zachování složitosti na úrovni nejprimitivnějšího mobilního telefonu přidat počítadlo mth, zapojit k tomu třeba čidla teploty vody, tlaku oleje, stavu paliva v nádrži a další kontrolní veličiny. Nic podobného se mi ale nedaří najít, přičemž nechápu proč. Jak jsem psal, nešlo by na dnešní dobu o žádné složité zařízení, spíš naopak. Opravdu nikdo nic podobného nevyrábí nebo jen špatně hledám? Nemáte někdo ozkoušenou aspoň nějakou tu kombinaci průtokoměr+GPS rychloměr?
-
Zkoušel jsem hledat tady, ale nenašel, zkoušel jsem hledat na netu, ale tam je to vše jen pro charterové "hotelové" pobyty, tak se zeptám: Co vše si sebou berete při delší cestě k moři, řekněme na 3-4 týdny, kterou budete trávit cestou po pobřeží v kajutovém člunu? Jde mi především o věci související přímo s lodí a vybavením pro pobyt na ní. Plavky, ponožky, větrovku a opalovací krém určitě taky můžete uvézt, ale o to mi primárně nejde. Na seznamu mám zatím následující: . Biminy + ostatní krycí plachty . Fendery . Háček . Pádlo . Lana, lanka, upevňovací gumicuky (jaké všechny vozíte?) . Kotva, lávka, plachtička . Nouzový motor . Olej . Kanystry . Vesty, kruhy . Hasičák . Lepicí páska . Chemoprén . Nářadí, šrouby, matice, spony, dráty, hadice . Potápěčský nůž + maska . Vodotěsné vaky . Houba, houbičky, mycí prostředek . Chemické WC + TP . Lednice . Kuchyňské potřeby . Solární panel + příslušenství . Měnič 220V . Nabíječka . Přípojka elektro + vody . Vysílačka . Doklady osob . Lodní osvědčení . Pojištění . Plán cesty, mapy, navigace Vozíte třeba nějaké náhradní díly k pohonu? Jasně, hodně věcí se dá koupit na místě, ale mít pro sychr něco nejnutnějšího, nemusí být na škodu.
-
řeším teď podobnou věc - záložní motor na 1,2t a 5,7m loď. Celkem jsem splynul s myšlenkou 5HP 2T motorku z důvodu hmotnosti, jednoduchosti a uchycení, které teda nemám ještě domyšlené, ale přijde mi, že větší motor by byl už problém uchytit tak, aby v tahu bezpečně držel. Inspiraci ale hledám, kde a jak motor na lodi skladovat. Vzadu mám koupací plato, které není nijak předimenzované a vozit motor trvale tam by určitě nebylo to pravé, takže tam chci jen držák tj. neměl byste někdo popis nebo ideálně fotky, kde motor vozíte jinde, než na pantografu nebo jiném "provozním" držáku? Díky.
-
Zjisti prosím, ideálně i třeba kde se to dá rozumně koupit.
-
Měl bych dotaz - chtěl bych si parkovací plachtu ušít sám, ale jaký materiál použít nebo ideálně i kde ho sehnat? Starý dosluhující je shora něco jako modré plátno a zespodu je nějaký černý zátěr. Neví někdo, jak se tenhle materiál jmenuje?
-
Omlouvám se, z dalšího studia stránek, kde je to ještě víc rozepsané, je to jasné a máte pravdu.
-
:) Stoprocentně - i podle výrobce, zahraničních prodejců a stránek - se mění průměr a stoupání zůstává zachované. Jen nikde nepíšou, proč a k čemu vybrat ten či onen.
-
Jak to dopadlo? Volali z toho VW nějaké aktuální informace?