ja to chapu ale anoda patrne ne,protoze kdyz ji zapojis na plus tak s ni bude katoda a bude pracovat presne naopak tudiz bude elektroliticky odebirad material treba z tve drahe vrtule.... Nebo se mylim?Ja elektrikar nejsem ....ale mam pocit ze z nejakeho duvodu je u lodi pozadovano minus na ,,kostru,,
to pelda,takze k veci konecne neco napisu;-)Nikdy jsem neresil vyrobce,koupim co zrovna maj nebo objednam nejlevnejsi.Kazdou sezonu dam novej a nikdy jsem v zadnem motoru s timhle problem nenel.Nutmno dotat ze nektere motory zazili opravdu slusne motohodiny(vozim lidi na ryby).Muj nazor je ze je jedno vyrobce...ale jen pokud delas vymenu kazdou sezonu,pokud to tam chces na dele tak patrne bude opravdu na miste resit i tu kvalitu...
krom toho,ja se pozastavil jen nad tvrzenim jineho strelce kterej tvrdil ze je jedno jestli plus nebo minus na tom altiku.Coz jiste uznas ze mit ukostremou celou lod na minusu (kuli anodam podminka) a motor na plusu bi jaksi nefungovalo ani ,,dvoudraten,, ;-)
Ale davide ja nerikal ze nemas pravdu,jen ze to chci vysvetlit.Krom toho kdyz si to prectes vse a pozorne pochopis co jsem se vlastne ptal,proc jsem se to ptal a ze to ma hlavu patu... Jasne jsem psal ze mne to zajima protoze nemam skusenosti s lodema s ocelovym trupem... Ostatni snad po precteni pochopi proc vubez tahle debata zacla a nakolik je detail uzemneni anod pro lod dulezitej.
no to jo to delaj ty dratky ...vedeni jiz neni jako bejvalo,opravdu mi nedoslo o cem je rec;-))) Tak to sorry kluci ja vul myslel ze je debata o propeleru;-) Ted to ctu znovu a vubec netusim jak jsem na tu vrtuli prisel...
heled maxik tohle ja na tom netrvam...jak jsem psl s kovovyma trupama nemam zadne skusenosti.Tohle je jen muj nazor podlozenej logickou uvahou.Kdyz proste propojim zarovky snurou od pradla tak svitit nebude...zrovna tak se obavam ze kdyz propojim extra vodivou zinkovou anodou pomoci podprumerne vodiveho zelezneho trupu tak taky moc fungovat nebude....ale jak rikam tohle je jen muj nazor,muzu se mylit
toz ja nevim suped davidku,patrne jsi zas nepochopil neco ty...to ,,dvoudratove vedeni,, je totiz u lodi naprosta samozrejmost(jinak se to NIKDE nedela) ale vzhledem k tomu ze nejsem cech tak jsem netusil ze se tomu tak rika. Omluva je co jako?Kdyz ti osukam zenu tak se Ti mozna omluvim....ale vysvetli ze jako za co se maj omlouvat chlapi kdyz normalne debatujou?Jses teplej nebo jen metrosexual?
OK dvoudratovemu vedeni jiz rozumim(myslel jsem ze to co popisujes je samozrejme a ze jinak to bejt nemuze),ale anoda na kovovym trupu bez medenyho vodice mi porad vrta hlavou...
nevim o jaky lodi/motoru je rec ale pokud muzu tak tvuj dotaz nemusi bejt dobrej..Kdyz to rozeberu vseobecne tak to ze kolik vydrzi je tak trochu nepodstatny proti tomu co udela ze spotrebou.U vetsich motoru mam vyskouseno ze rozdilna vrtule (kvalitni/nekvalitni) udela klidne 10% coz je hodinove pri bezny spotrebe 50 litru sice jen 5 litru...ale za 100 hodin to mas 500 litru a kvalitni vrtuli tim padem vlastne uplne zadarmo....
nevim sice co je ,,dvoudratove,, ale tu anodu bych alespoj jednym dratkem k ty baterce ukostril.Jak tak premyslim anoda funguje na principu ,,vyssi vodivosti,, nevim to jiste ale bude to fungovat bez toho dratku?Ja myslim ze ne...ale to jiste nevim,nesetkal jsem se jeste v praxi s kovovou lodi.