Přejít na obsah
Plavidla.cz

zdenek2013

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    795
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

zdenek2013's Achievements

Nově registrovaný

Nově registrovaný (1/14)

  • Dobře reagující Rare
  • Návštěvník Rare
  • První příspěvek Rare
  • Spolupracovník Rare
  • Mašina na příspěvky Rare

Recent Badges

0

Popularita

  1. Dával jsem tlumiče kotevních rázů na ukotvení mola a určitě fungují,nechal jsem přes karabiny kolem pružiny cca 1m volného řetězu,pak i při vyšším zdvihu pružiny nemůže dojít k poškození řetězu či lana.
  2. Výtlačný obytný říční a kanálový speciál je pro nás ideální volba pro život na vodě,obytnou ocelovku sice pořídíš za pár korun,ale tím její výhody končí.Na jakoukoliv manipulaci je těžká a převozitelná tak leda za traktorem.Mrkni se i na anglické lodě,mají stejný komfort jako ocelovky,všude stojnou výšku a jsou laminátové,tedy proti ocelovkám lehké a snadno převozitelné za autem s TZ na cca 2,5 tuny ,snad i proto jsou proti ocelovkám drahé... Konkrétně roční provoz skvěle ovladatelného plavidla Viking 23 není finančně nic nezvládnutelného,pojistka Panthaenius cca 25tis,materiál k leštění cca 5 tis,posezonní servis 2 závěsných motorů max. 5tis,kotvení cca 15-40tis dle tvé volby a zimování odhadem také 15-30tis.Hodinová spotřeba je na klidné vodě při rychlosti 7,4km/hod a 3000ot/min dlouhodobě 1,34l benzínu na hodinu s motorem FT9,9 High Thrust a spotřeba při rychosti 9,5km/hod 2,6l benzínu na hodinu s motorem FT25 High Thrust opět do 3000ot/min,oba motory při 4500ot./min pak vytlačí lodičku snad až na střechu,zrychlí plavbu na max.15km/hod až do přechodového režimu a s hodinovou spotřebou do 10l na hodinu max. v nejkritičtějších místech Dunaje,kde však max.rychlosti ubírá protiproud. Na Vltavě jsme druhý motor na běžnou plavbu snad ani nikdy nezapínali,plavbu v protiproudu Vltavy v pohodě zvládal jeden. Dlouhodobá průměrná spotřeba na klidných vodách je při plném výtlaku 29litrů/100km,po proudu Dunaje umí tato šikulka plout za 15litrů/100km, průměr na Dunaji je 90litrů/100km,půlka do kopce,půlka z kopce a jen do kopce je to stejné jako u kterékoliv třítunové lodě ,tedy moc. Viking vyrábí větší i menší typy lodí,bohužel jich v ČR ani v EU na prodej moc nebude,je jich u nás přihlášených podle SPS tuším 6-10ks a model 23 je v ČR jediný,ten náš. https://www.apolloduck.com/boat/viking-cruisers-23-for-sale/687070,
  3. umím zadním motorem odkopnout příď...pro mě zbytečné
  4. pro Popeye: v Německu v roce 2019 měli na pumpách stojany s levnější E10 a o trošku dražší E5,tak předpokládám,že to bude podobné i v Rakousku,ale ověřím to až pojedu tankovat na levnější benzínku mimo hlavní trasu,což mám cca 12km...dám pak vědět,ale nebude to hned,mám v Priusovi skoro plnou ,tedy 36litrů,což je na cca 800-850km. Pokud je ve Vojkovicích u Židlochovic pumpa EuroOil,tak mi tam obsluha sdělila,že ten jejich lepší benzín bude i nadále E5,i když na stojanu už měli nalepenou cedulku E10,tak nevím...jinak do Židlochovic to mám dál než na pumpu do Rakouska,brával jsem tam palivo občas na cestě z Brna.
  5. V sezoně 2019 jsem benzín E10 natankoval do lodě někde v německém Miltenbergu a doplul jsem na tuto E10 až domů cca 750km na rakouský Donau,na lodi jsem na každodenní cestě nic nepozoroval,ale po připlutí a týdnu kotvení v marině mi oba dvouválcové motory chytily pouze na 1 válec a bylo jasné,že toto palivo není nic moc a musí před zimou z nádrže pryč. Nezbylo než toto palivo před odvozem lodě domů "vyjet" , pluli jsme tedy mnohokrát od komory po proudu pod most a pak zpět těch cca 5-7km proti proudu na komoru,a to až do téměř prázdné nádrže,ve které bylo asi 20-25 litrů E10. Na dolití nádrže jsem měl v kanystrech cca 25l benzínu bez biosložky.Pluli jsme proti proudu,oba motory točily 3.100otáček a rychlost plavby proti proudu byla 8km/hod. Seděl jsem za kormidlem a žena dolévala nové bezbiosložkové palivo do téměř prázdné nádrže během plavby proti proudu a bez jakéhokoliv zásahu do plynových přípustí se během chvilky oba motory zvedly o 200 otáček a rychlost plavby se zrychlila o 1km na 9km/hod. Proto nařízení o E10 od 1.1.2024 mě celkem zamrzelo,tankovat budu pravděpodobně jen v Rakousku,kde byl a snad i bude benzín E5,a to jak do auta tak i do lodě. Sračku E10 tady tankovat nebudu. Hezký nový rok.
  6. Když jsme pluli kolem Evropy v sezoně 2019,vyplouval jsem sebevědomě z Týnce nad Labem se dvěma akumulátory,no a v Brandýse jsem po 3 dnech čekání frčel domů autem z půjčovny pro další 4 baterky,2 jsem vyměnil a 2 byly v přídi jako náhradní a jako zátěž...
  7. v ČR tě snad nikdo vážit nebude,v Rakousku je to horší a podle slov prezidenta naší mariny a zároveň policisty a fajn kamaráda je lepší s ne zcela ok soupravou jet po AT vždy až po obědě,kdy již mají většinou "splněno"... s váhou bojujeme všichni a cesta s lodí do rakouské mariny je u mě vždy se strachem,proto se snažím objíždět vážící místa po starých silnicích,hranice překračovat na zelené hranici,kde bývá naprostý klid a na dálnici najedu až na uzlu Stockerau,pak zbývá cca 30km do Krems a nahoru proti vodě do Melku a dál už jedu zase po staré silnici,ale je to vždy náročné pro celou soupravu i pro nás,naopak na jezero za barák ke svážnici to mám asi 4-5km,tak je to na pohodu,jenže v Pasohlávkách není moc místa na manipulaci s delší soupravou (my máme skoro 18metrů),svážnice polorozpadlá a jako bonus zákazy stání pro neobyvatele ulice,což mě osobně nevadí,stejně vše odvezu domů a s lodí přepluji cca 2,5km do mariny a to samé zázemí bych nabídl i případným návštěvníkům,od zaparkovaného auta s vlekem za plotem je to do mariny asi 1km,pokud to tedy někdo nevezme přes sklípky,které jsou od nás cca 150m,to se pak ocitá rovnou v Bermudském trojúhelníku...
  8. zapomněl jsem přidat odkaz na super rádio https://www.arabella.at/player/popup/?channel=3 ,pokud nemáte možnost streamovacích DAB+ rádií,stačí přiložený odkaz do PC a nejlepší jsou noční sekvence,nežvaní tam a hrají super muziku,sjíždíme to celou letošní zimu a minulé roky veškeré pobyty v Rakousku, je to moc fajn,hezký poslech. běžně toto rádio poslouchám do 04 -05 hod,druhý den jsem pak jako "náčelník sám velký mimoň",ale nemůžu si pomoci,těžko se to vypíná...
  9. 4 tyče po obvodu lodě připevněné v klemách (stejných jako pro kolečko) přivařených k rámu vleku,do nich se nasazuje ocelová (nerezová) trubka převlečená další o trochu větší novodurovou trubkou obalenou miralonem,vznikne vymezené místo pro umístění lodě do vleku už při najíždění z vody a naopak hradla podrží loď během zanořování,stačí pak jen dát reverz a vycouvat bez točení se ve větru apod.,jsou to více jak 2 metry vysoké "boční rolny",proto hradla... doba zanoření naší lodě závisí na množství doložnosti,např.na plavbu kolem Evropy jsme v Týnci nad Labem nakládali do lodě více jak 1500kg doložnosti,což zabralo celý den včetně uskladnění v lodi,naopak za barák na jezero to máme na vodě tak za 0,5-1,0hod,(sundat rampu vleku,rozbalit motory,namontovat hradla,fendry,atd.),ale těch tvých 15 minut trvá pak vylovení lodě na vlek s vyjetím z vody,ale další hodinu a víc trvá příprava vleku,uklizení hradel do auta,vyložení doložnosti,zabalení motorů,atd.,atd.,ta logistika je celkem náročná,snad díky přibývajícímu věku každý rok víc a víc... po poslední STK vleku navíc musím obíhat vždycky celý vlek a upevňovat či demontovat elektrikářské bindry držící boční osvětlení,což je další čas strávený navíc přípravou vleku a nebaví mě to... všechno má své pro a proti,menší loď není potřeba zbavovat doložnosti, auto bude pravděpodobně těžší než vlek s lodí a lze lodičku táhnout naloženou,ale na vodě pak jsi nějak více či méně omezený prostorem,případně nějakým kompromisem, naopak u větší lodě musí být auto bezpodmínečně těžší než vlek s lodí,proto doložnost musím vozit v autě,ze kterého obvykle nebývá vidět zadní okno a bývá naložené až po strop,na příčníkách střechy ještě vozím tendr a rozbalit u vody "tento cirkus" chvilku zabere,ale na vodě je nám pak odměnou dostatečný prostor se stojnou výškou i v koupelně a na wc a loď může být připravená klidně na měsíc plavby včetně zásob potravin i paliva... na Dunaj jezdíme naložení tak z 50% proti dlouhé plavbě po EU a příprava lodě na vodu zabere poblíž svážnice tak 0,5 dne...výlet s obytkou je proti výletu s lodí téměř zadarmo a bez dřiny,ale neplave to.
  10. Navíjím loď na vlek klikou a nevadí mi to,nakládáme i spouštíme vždy jen ve 2 lidech s tím,že žena tak trochu asistuje na vleku nahoře v lodi,kam jí podávám doložnost,jinak vše ohledně zanoření i vylovení dělám víceméně sám a z toho důvodu jsou pro mě nepostradatelné nakládací hradla,jde nám to sice pomalu a určitě to máte s menšími loděmi a el.navijáky zmáknuté podstatně lépe než my,ale naštěstí nikam nespěcháme a vlastně spěchat během přepravy či manipulace s lodí dlouhou 8,75m se snad ani nedá... Na letošek už mám koupené AF barvy ,nové bortlajsny z polyetylenu,kterými nahradím staré teakové lišty a stihl jsem i zaplatit nájmy za marinu,tak se snad letošní sezona vydaří nám všem,ta loňská byla hlavně o bouřích a pak o nesnesitelných vedrech...
  11. Bylo by vhodné trochu upřesnit potřebné výkonostní parametry lodě použitelné pro plavbu po a proti Dunaji (opuštění proudu do zátok,manévrování v proudu,apod.). Kluzáky není potřeba výkonově řešit,ty budou řešit hlavně palivový akční rádius,ale výtlačné lodě by neměly přesahovat zatížení na 1hp více jak 80kg.Není to žádný oficielní údaj,pouze zkušennost... Nezbytností na Dunaji je modrá karta. Elektrický kotevní vrátek umožní pohodlné ovládání kotvy v proudu třeba kvůli vykoupání.
  12. To jsou velmi výživné příhody pro případnou další pomoc...obecně bych řekl,že ochota někomu pomoci je na našich vodách větší než kdekoliv jinde,na Dunaji pochybuji,že by mi někdo na vodě pomohl a to samé i na zbytku evropských vodních cest,které jsme proplouvali.Naštěstí jsem žádnou závažnou pomoc na vodě kromě dovozu pro palivo nepotřeboval,ale v Německu,Holandsku,Belgii i ve Francii jsem našel dobré lidi ochotné mě s kanystry odvézt k benzínce a zpět,za české pivo,za ochutnání slivovice či za drobná eura pro dítě na zmrzlinu,byli to však "kolemjdoucí" lidé,nikoliv lidé od vody a jsem jim za to vděčný.
  13. Lubore,mám podobnou zkušennost,ale naše high-thrustové motory nemají snahu se točit dokola ,ale tlačí přesně lhostejno jak těžkou supravu tam,kam je potřeba,a to máme "jen" 25+9,9hp...pomohl jsi,což je důležité,spadnout z přehrady jsi je nenchal.díky ti za to,máš to zapsané v tom lodním nebi...
  14. to Myš: ahoj,vítám tě také za nás všechny na foru a uklidním tě, hodně lidí tady šlo podobnou cestou jako ty,buď koupili novější menší lodičku,nebo spíš drtivá většina dovezli starou loď a dávali ji dohromady,včetně mě...také jsem na lodi strávil 1,5 roku každodenní práce a pak další 4 roky odlaďováním do dnešní dokonalé podoby a nelituji toho ani trochu,dnes loď funguje spolehlivě bez jakýchkoliv servisních zásahů po celou sezonu a je to na míru a přesně podle mé potřeby zhmotněná radost...
  15. to Abbe: Naše lodní doma jsou dvě-Nové mlýny hned za barákem,kde máme 2 roky vlastní marinu i s možným hostovským kotvením a druhé doma je na milovaném Dunaji v Dolním Rakousku,kde je problém s kotvením obecně... Na Dyji je moc pěkně,přírodní hospoda se studeným pivkem a nějakým opečeným zvířetem v lesíku je 100m od lodě,teplá voda na koupačku 26-28 st.je běžná a sklípky jsou tak 1km od lodě,je tu moc pěkně,ale je to malé jezero s rozlohou cca 580ha,tedy cca rozlohou jako Slapy,ale splavných pro naše lodě bude tak 65% vodní plochy a bonus mít loď za barákem je k nezaplacení. Skládačky jsou na loď určitě fajn,já vozím v bilge prostorách lodě skládací rudlík,na kterém si dovezu 120kg paliva nebo potravin,pokud se někde touláme na delší plavbě,za barákem není potřeba loď pakovat doložností,ale na dlouhé plavbě je doložnost v lodi klidně na 1 měsíc pobytu i plavby... Vaše elektro schopnosti jsou podle vašich příspěvků na caravan24.cz určitě dobré,mě jste však bohužel nepomohl,jel jsem k vám se dvěma auty ,tedy 2x600km zcela zbytečně a neodhalili jste běžnou fatální závadu na energobloku Calira a místo toho mi nakukali,že je špatný alternátor,což byl naprostý nesmysl,opravu mi nakonec provedl můj velmi šikovný lodní mechanik a k mé plné spokojenosti,stará kraksna od té doby funguje perfektně,proto mě prosím svými eskamotérskými elektroobraty nezatěžujte,nepomohli jste mi a důvěru ve vaše elektroschopnosti po osobní zkušennosti už žádnou nemám. Každopádně je fajn,že máte elektriku v lodi připravenou i k nabíjení elektrokol,bude se vám to jistě hodit,na své lodi mám 4 x60Wp bohužel kroupami pobouchané flexipanely,MPPt regler a funguje to i přes zmíněné poškození ,v létě mám na Dyji elektriky dostatek i přes nemocné panely a při plavbě proti proudu Dunaje mohu přebytek elektriky téměř vylévat z oken... P.S.: - necítím žádnou zlobu za totálně odfláknutou vaší práci - první sezonu bude pravděpodobně loď ovládat vás,další sezonu už začnete číst vodu a využívat vítr či proud k manévrování a další sezony už lodičku budete používat téměř jako jakýkoliv jiný dopravní prostředek,chce to jen trpělivost,prošli jsme si tím všichni,ale začínat v 60ti letech s lodí je nešikovné,síly budou ubývat a loď je hlavně o práci,já tahám kormidlo našeho Vikingu 23 od roku 2013,před 4 dny mi bylo 58 let a cítím na sobě,že příprava lodě na sezonu,logistika s ní je už až moc zátěžová a obávám se,že za pár sezon už to nebude možné vůbec třeba ze zdravotních důvodů... - k narozeninám jsem obdržel jedno přání,abych byl dobrý v posteli,což určitě jsem-neprdím,nechrápu a nekradu peřinu,to je asi k tomu našemu věku - motor Yamaha 9,9hp je skvělá volba,ale ve čtyřtaktu,s dvoutaktem je to krok do historie,která jen mastila vodu,čtyřtakt je však x krát dražší,ale když mít opici je potřeba mít i na banány... - netušil jsem,že jste úplný začátečník,proto by bylo vhodné před odjezdem na Dunaj se nejdříve povozit po Labi pod Střekovem při vyšším průtoku a zkusit si tam manévrovat s lodí,budete mít pak cca 30%-ní představu o síle Dunaje,udělali jsme to před léty úplně stejně,běžný průtok Labe pod Střekovem je 33m3/sec a trénovali jsme tam když teklo 330m3/sec a i tak to byla slabá třetina toho co pak dělá Dunaj s lodí,ale nebyl už to takový šok a celkem rychle se šlo přizpůsobit,což ani jinak nešlo,Dunaj zastavit nelze... držím palec
×
×
  • Vytvořit...