1, jeden čas jsem s tím experimentoval když jsem tvořil střídač na 50 Hz, nakonc se topovedlo ale nebyli to 100A proudy 2, ano, jsou to veliký proudy ale když už mám takový motor tak se dá sotva něco jiného vymyslet, jedině nějaký výkonový reostat a řídit napěťově, tedy jen při mánevrování, al eto je takový všechno středověký Nevím jak u tvé lodi, ale moje je větší , tedy vzhledem k tomu motoru, jede mi i při 400W, co jsem zkoušel ale to je fakt jak hlemýžd. ten 1200 W je lepší, a to řízení si myslím smysl nemá nebot když vzroste rychlost klesne moment motoru a tím i proud. Těch 1200 W je jen když by se roztážel do plné zátěže, a to v případě vody není, tam je náběh sice strmý ale roztáčí se prakticky do nulové zátěže. Takže priorita je zatím pro mě ta reverzace, to řízení nevím jestli zvládnu ve smyslu spousta času s vymýšlením a pak to může klidně schořet a všechno usilý v niveč. Takže závěrem bych to viděl asi tak, že na přívodu baterie tranzistor pro řízení, dále mechanické prvky pro reverzaci, použity při nulových proudech. Vyhnout se paraelním relátkům, sehnat 100A stykače nebo něco podobného.