romanva
Uživatelé-
Počet příspěvků
355 -
Registrace
-
Poslední návštěva
romanva's Achievements
Nově registrovaný (1/14)
0
Popularita
-
Tak je jasno. Prohrabal jsem všechny bedny a našel stejné čidlo, takže jsem to zapojil a vařil a jednoznačně je budík KO. Co jsem dnes naměřil přesně odpovídá tomu co jsem naměřil na lodi, tzn. teplota 71st, odpor čidla 97ohm a budík ukazuje přes 100st. Navíc ten budík odebírá ze zdroje asi 150mA a mezi vývodem pro + a vývodem pro čidlo je odpor asi 50 ohm. Tolik trápení kvůli blbosti. Dám tam zatím jiný . neválí se náhodou někomu bílý teploměr? Koupil jsem zatím jenom nějaký obyč černý za pár šušňů pro tohle čidlo. Ale bude tam jak pěst na oko.
-
Vida, taková zásadní blbina a mě to nenapadlo. Měřák je křížovej. O víkendu tam jedu tak budu laborovat dál. Děkuji
-
Tak ve finále jsem stejně skončil u jiného motoru - ten můj měl prasklý blok. Nicméně po spuštění na vodu mám stejný problém. Motor byl před montáží natlakovaný bez úniku. Motor se ohřeje podle budíku na 100st. a drží. Nejdřív jsme to sváděl na impeller, který jsem nechal loňský, ale po výměně celé pumpy je to stejné. Takže měření čidla, teploty na bloku a podobných blbin jsem z toho hotovej. Měřím infra teploměrem na bloku, vodní pumpě, hlavě, všude ukazuje max. 73st. budík už 100. Podle odporu čidla teploty to taky odpovídá na cca 70st. a na domečku termostatu je cítit, že začíná otvírat termostat. Alarm neřve - ten mi spíná při 95 st. Termostat odzkoušený a je nový. Na čidle teploty měřím cca 95 ohm při této teplotě, což taky odpovídá. Dal jsem teda budík přímo k motoru abych vyrušil dráty a stále ukazuje 100st. Přivezl jsem budík domů, místo čidla napojím odpor 95 ohm a ejhle, budík ukazuje necelých 80st. Docela se ale 5w odpor zahřívá. Blbec jsem si nevzal i čidlo abych to zkoušel spolu. Já už objednal nový budík i s čidlem, ale co to je? Je možný, že ten budík je v háji a velkým proudem zahřívá termistor v čidle a pak to fixluje? Už mě z toho začíná hrabat. Takovou spoustu hodin laborování a loňského strachu z přehřívání a že by to bylo tak jednoduché? Oběhové čerpadlo jsem kontroloval, a do boileru to normálně cirkuluje, výfuky jsou čisté a krásně se chladí - jsou skoro studené, impeller nový, už fakt nevím. Jestli je to ten budík, tak teda poletí hooodně velkým obloukem. Co ještě se dá zkontrolovat?
-
Prosím znalé o radu: Dá se použít starší typ čerpadla trimu k Alpha II? je to s hranatou asi kovovou nádržkou Je tam ještě na hadici vřazený ventil co uzavírá vedení při zpátečce aby se noha nezvedla. Když ten ventil otevřu, tak jsem zkoušel nohu rukama zvednout a ani náhodou. Kousíček jo - asi bublina, ale dál ani náhodou, leda bych si strhl záda. Vlastně se tím spíš ptám, jestli když vyřadím tenhle ventil, jestli se mi noha při zpátečce nezvedne. Ten ventil mi teče a když jsem to rozdělal, tak je to vydřené , takže oprava asi nee. Myslím že to tam je nějaký mix několika verzí. Nohu jsem měnil už já, ale zbytek je původní
-
To kličkování je proti výtlačným lodím hodně znát. co jsem měl možnost vyzkoušet, tak na výtlačné lodi nastavíš kormidlo a pokud nefouká, tak ujedeš dost velkou vzdálenost než je potřeba změnit směr. Na skluzové lodi je potřeba neustále korigovat směr, takže odskočit si na pár vteřin nebo nekormidlovat skončí velkou výchylkou v kurzu. Pro mě to není zase až tak velký opruz, je potřeba se s tím sžít a pak už to tak moc nevadí. Někdy se mi i podaří, že za sebou mám docela rovnou stopu, ale většinou je to spíš jako kdybych měl v sobě půl litru rumu. Na druhou stranu když to nestíhám třeba na komoru, tak se holt potáhne za plyn a je to. Mám tak nějak vypozorované, že když se víc zatíží předek lodi, kličkování se hodně zmenší, takže ve výtlaku třeba na Hořínským kanálu a pěkném počasí posílám posádku na vyhlídku na špici.
-
To je fakt super. Stále se volá po zadržování vody v krajině a tady zasypou takové krásné jezero a pak nám ještě zakážou plout na to přední. To fakt nemá chybu.
-
Jasně. Vyvažovací hřídel, hliníková vana, rolnové hydroštely.
-
Tak je jasno. Hřídel se vymění, hydroštely - s těma jsem počítal hned, tak jsem se ani neptal a jsou rolnové. U té hřídele - koukal jsem, že jich je asi víc - na té mé je středící nátrubek pro ozubené kolo. Moc jsem jich nenašel - o jedné údajně originál vím ve Španělsku a pak USA. Pokud by byla tady, bylo by to lepší. Ten motor určitě stál dlouho když jsem to kupoval a byla na něm prasklá hlava, takže to bude ono. Naštěstí na klice je to v pořádku. Silnější motor by byl asi fajn, ale na mou loď tenhle stačí. Ve dvou to umí jet i 60 a já toho moc nenazávodím a spotřeba vychází taky dobře, tak mě to nějak extra nenutí
-
Mám tu zase jednu prosbu o pomoc s rozhodováním. Vytáhl jsem vačkovou hřídel, protože byly vidět na vačkách nějaké fleky, a skoro každá vačka je poškozená korozí a už jsou chycené i rolny na hydroštelech. Nechávali jste někdo brousit vačky? Mám tu nabídku a prý bez problémů, no já se toho trochu bojím. Mám obavy z toho, že odbrousí kalenou vrstvu a bude to měkké a půjde to rychle do kopru. Tak na 80% jsem rozhodlý, že ji vyměním, ale není to zrovna nejlevnější. Máte s tím někdo zkušenosti jestli to vydrží nebo ne?
-
Jasně. To jsem pochopil správně. Nikde ale nenajdu kolik má nový řetěz .
-
Tak mě tam píšou opravdu 19mm,ale to mi přijde že je moc, tak nevím. Nejspíš to vyměním a bude klid, když už to mám rozdělaný. Mám motor 4,3 LX GEN+
-
Hmm, to by se mi zdálo lepší. Možná blbě čtu. Ještě kouknu a asi vyměním.
-
Tak motor je rozebraný. Zatím to vypadá pouze na fouklé těsnění pod hlavou. Žádnou prasklinu jsme nenašli, no uvidíme co ukáže tlaková zkouška, ale v jednom místě to vypadá že to tam mohlo téct. V jedné hlavě byly taky dost zacpaný kanály chlazení jakoby blátem. Ještě by mě zajímal názor na rozvodový řetěz - prohnutí řetězu by mělo být max. 19mm, já naměřil 14, ale zdá se mi to dost volné. Vyměnit nebo ne?
-
Dnes jsme vyndali motor ven a přeměřili tlaky. Měřeno za studena - všechny válce 12,5, jen 1. a 3. válec má 11,5 Po nalití trochy oleje do válců - všechny stouply přesně o 1 Bar. Z toho soudím, že ten motor ještě není úplně v háji a že by to mohlo být těsnění hlavy u 1. a 3. válce, nebo ruplá hlava. Nebo něco jiného. Tlak mazání je taky slušný, přes 3 Bar na volnoběh a skoro 4 při zvýšení otáček, tak si myslím, že i na klice to bude ok. No, ještě ho úplně nezatracuju, sundáme hlavy a vanu a uvidíme co dál.
-
Já mám tenhle a je super a má i rychlost, teplotu vody, hodiny, kotevní alarm a spoustu dalšího. Je barevný, v češtině a nestojí svět. https://www.raven-fishing.cz/garmin-striker-plus-4-sonar/cs/product/64693//?utm_source=seznam&utm_medium=cpc&utm_campaign=06+Shopping&utm_content=Garmin+Striker+plus+4+-+sonar