Přejít na obsah
Plavidla.cz

boatman

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    4
  • Registrace

  • Poslední návštěva

boatman's Achievements

Nově registrovaný

Nově registrovaný (1/14)

0

Popularita

  1. No také je možné uažovat o pohonu plavidla parním strojem. To totiž není spalovací motor a zákaz plavby plavidla se spalovacím motorem se tedy na takovéto plavidlo nemůže vztahovat. A když se bude pod kotlem topit dřívím (tedy biomasou) ani ekologisté proti tomu nemohou nic namítat. Jedno takové plavidlo jsem viděl před lety na orlické přehradě. Parní stroj poháněl vrtulovou hřídel ze starého Tümlera. Myslím, že je u nás několik nadšenců, kteří si staví repliky různých parních samohybů včetně plavidel. Slyšel jsem, že mívají nějaký sraz v Hradci Králové
  2. Pokud se týká Kanady, ale i třeba Nizozemí, asi přepokládají, že každý, než vypluje s plavidelm, se seznámí s příslušnými předpisy jež na vodní cestě platí. Co země to jiné předdpisy, které se historicky utvářely. Nicméně se vzrůstající intenzitou rekreační plavby na evropských vodních cestách se více začíná prosazovat požadavek na prokazování způsobilosti k vedení plavidla příslušným oprávněním. Týká se to předvším plavidel vybavených silnějšími motory a dosahujících vysokých rychlostí. Naopak u pavidel schopných pouze výtlačné plavby omezenou rychlostí, například obytnné lodě (hausboty), provozovaných na vodních cestách bez intezivnějšího provozu velkých plavidel obchodní plavy, se prosazuje tendence jejich vedení bez průkazu způsobilosti.
  3. Pokud není na přehradě povolen provoz plavidel se spaovacím motorem (zřejmě patří do kategorie "ostatní vodní cesta"), lze vybavit plavidlo elektromotorem či plachtami, kromě vesel případně pádel. Pro vedení takového plavidla bez průkazu způsobilosti by pak v případě elektromotoru platilo omezení výkonu do 20 kW a rychlosti do 20 km/hod. (§4 odst. 4 písm. a) vyhlášky 224/1995 Sb.) a v případě plachet celková plocha menší než 12 m2 (§4 odst. 1 uvedené vyhlášky
  4. Toto je jasná ukázka nekoncepčnosti práce ministerských úředníků a podléhání lobistickým tlakům. Původním záměrem zřejmě bylo upravit provozování plavidel z půjčoven obdobně jako je tomu ve Francii, Německu, apod. V těchto zemích si lze vypůjčit v půčovně obytnou loď, která splňuje určité požadavky, jako je například omezená rychlost plavby a schválení plavidla pro provoz v půjčovně, a bez dokladů o způsobilosti k vedení plavidla s ní plout po některých vodních cestách. V Německu například bez dokladu o způsobilosti k vedení plavidla je možné plout po meklemburských jezerech. Bez dokladu o způsobilosti k vedení plavidla však nelze se stejným plavidlem z půjčovny plout například na vodní cesty v Berlíně či proplout okruh přes Havolu a Labe. V česku by to zřejmě obdobně znamenalo například možnost plout s plavidlem z půjčovny bez dokladu o způsobilosti k vedení plavidla na Baťově kanálu a řece Moravě, na Slapech a Orlíku apod. Nikoli však na Labi od Přelouče po státní hranici či na Vltavě od Třebenic po Mělník. Sočasná úprave je však paskvilem. Pokud lze s tak zvaným "plavidlem schváleným pro provoz v půjčovně" plout prakticky po všech vodních cestách v česku, na nichž není plavba plavidel se spalovacím motorem zakázána, je naprosto absurdní vyžadovat, aby pro plavbu s palvidelm užívaným pro vlastní potřebu, které je taktéž schopné pouze výtlačné plavby (v podstatě rychlostí maximálně cca 15km/hod.) bylo třeba mít doklad opravňující k vedení plavidla s výkonem nad 4 kW. Tato absurdita pak vede k typicky čecháčkovskému přístupu "tak si nechám plavidlo schválit pro provoz v půjčovně a budu si jezdit bez papírů kdekoli", viz některé příspěvky v tomto fóru.
×
×
  • Vytvořit...